GVI-proces op BMW 318 tds

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 24/02/07, 22:32

goedenavond 123, meer stoom gaat je constante niveau omhoog en opent meer lucht, maar heeft een gv nodig die goed opwarmt!
ik op de deuch had ik de tegenovergestelde pb, ik daalde het niveau af, eindelijk, vanaf ab, moet tatonner ....
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 24/02/07, 22:40

Hallo pantoneux!

denis schreef:goedenavond 123, meer stoom gaat je constante niveau omhoog en opent meer lucht, maar heeft een gv nodig die goed opwarmt!
ik op de deuch had ik de tegenovergestelde pb, ik daalde het niveau af, eindelijk, vanaf ab, moet tatonner ....



+ 1!
Je haalde het uit mijn mond : Lol:

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
roulez123
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 30/01/07, 13:03
Plaats: België




par roulez123 » 24/02/07, 22:52

Hier ga ik, en ik zie dat je antwoordt, alvast bedankt.

Nou, na de 300km vandaag gereisd (inclusief snelweg 200) zijn hier mijn observaties:

- Conso minus een kleine liter vergeleken met vroeger
- Aan de andere kant, wanneer ik op lage snelheid (2000tr in 5ème) ben en dat ik in de zij (en ja het gaat omhoog, zelfs in de Ardennen), heb ik de indruk dat de auto minder goed trekt ....
Wanneer ik meer ben dan 2500tr en de turbo is verloofd, niets te zeggen maar tegens als de turbo niet past, is het niet de top
Zou het mogelijk zijn dat het komt door het verstopt raken van de uitlaatpijp (maar dan moet ik het ook op hoge snelheid voelen) of te veel lucht naar de reactor (probeerde de klep te sluiten maar geen verandering te zien) of dan niet genoeg stoom (toch, ben conso een liter / 100 van water) ...

Naar jouw mening ???

Weldra

Olivier
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 24/02/07, 23:14

roll123 schreef:Wanneer ik meer ben dan 2500tr en de turbo is verloofd, niets te zeggen maar tegens als de turbo niet past, is het niet de top


De turbo moet systematisch actief zijn, toch? In elk geval is het mijn geval op de 806.

Als de turbo niet start is volgens mij de reactor het meeste van de hitte geprikt door hem een ​​paar kruimels achter te laten.

Het probleem is dat de injectiepomp is ingesteld om samen te werken met de turbo, en nu geeft hij het op onder omstandigheden waarin hij "volle pot" zou moeten geven, dus defecte carburatie ...

Ik dacht erover om met een Pantone te experimenteren door de turbo vierkant te draaien, in de hoop de kracht van de motor te forceren en meer water te verbruiken dan diesel (de droom). Maar hier twijfel ik over de haalbaarheid ...
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 25/02/07, 00:30

Crispus schreef:
roll123 schreef:Wanneer ik meer ben dan 2500tr en de turbo is verloofd, niets te zeggen maar tegens als de turbo niet past, is het niet de top


De turbo moet systematisch actief zijn, toch? In elk geval is het mijn geval op de 806.

Als de turbo niet start is volgens mij de reactor het meeste van de hitte geprikt door hem een ​​paar kruimels achter te laten.

Het probleem is dat de injectiepomp is ingesteld om samen te werken met de turbo, en nu geeft hij het op onder omstandigheden waarin hij "volle pot" zou moeten geven, dus defecte carburatie ...

Ik dacht erover om met een Pantone te experimenteren door de turbo vierkant te draaien, in de hoop de kracht van de motor te forceren en meer water te verbruiken dan diesel (de droom). Maar hier twijfel ik over de haalbaarheid ...





de turbo werkt meer door de stroom van gas dan door de hitte, voor zijn actie hangt het van de modellen af
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!





http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/02/07, 06:05

Hallo,

De turbo op de 123-serie 5 is in ieder geval voor de 3-cilinders 2000 liters, hij reageert op XNUMX rpm.
Zet een eenvoudige T met een tuayu op de druk van het inlaatspruitstuk, u zult zien bij welke toerentallen hij begint op te lopen.
Er is ook een aanpassing aan de pomp die de injectie vasthoudt wanneer er niet genoeg lucht in de turbo-uitlaat zit, dit voorkomt dat de auto bij het accelereren gaat rommelen.
Het kan ook zijn dat een klein deel van de warmte- en uitlaatgasstroom wordt verminderd en dat de turbo niet op zijn best is, hoewel hij me op hoge snelheid zal verbazen moet hij worden gemonteerd op 4400rpm op een vlakke weg en normaal de wesgett moest een deel van de uitlaatgassen van de turbo omzeilen,
Deze turbo normaal gesproken als je een beperking op het luchtfilter doet, hoor je ze knipperen zoals op een vrachtwagen (deze wordt iets sneller door een gebrek aan lucht).
Maar voordat je de turbo of het luchtfilter in vraag stelt
Kijk naar de zijkant van het brandstoffilter. Het probleem was bijna altijd toen ik de versnelling verloor. (koop een bosch)
heb je de ERG-klep veroordeeld (als die er was?), het mengt niet met de panton
Mine doet hetzelfde is automatisch en als ik aan te vallen een rating heeft 1900 rpm het is zacht, alsof het ontbrak diesel, zelfs fumme niet, ik overbrengen onder een snelheid om het te doen is actief in de 3000rpm ontwaakt.
Voor uw waterverbruik is het in de goede cijfers dat het varieert 0,8 1,2 liter na het gedrag ..
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/02/07, 09:58

welkom
Naar mijn mening is je reactor te dicht bij de uitlaat van de motor. Het is niet erg goed.
Je turbo geeft de motor daadwerkelijk adem van 2500tr / min, maar het is waar dat deze de hele tijd actief is.
Ik denk zelfs dat het een bepaalde hoeveelheid uitlaatgas nodig heeft om goed te werken.
De reactor blokkeert gedeeltelijk de gassen, de turbo reageert minder goed bij lage toeren.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 174-gasten