GVI-proces op BMW 318 tds

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
roulez123
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 30/01/07, 13:03
Plaats: België




par roulez123 » 23/02/07, 17:18

Zal een foto van mijn GV plaatsen, misschien helpt het je...

https://www.econologie.com/fichiers/partager/DSCN3391.JPG

En een beetje van de "doorboorde" uitlaat...

https://www.econologie.com/fichiers/partager/DSCN3398.JPG

Olivier
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 23/02/07, 17:32

Dag
Wat betreft het idee om te centreren met de dop, ik zweer dat het niet kopiëren is, ik heb nagedacht over hoe ik het goed kan centreren en weet hoe ik het er gemakkelijk uit kan halen
.....

Weet je, als je er ook over hebt nagedacht, is het dat het idee goed is
en zeg tegen jezelf dat als ik het op de forum het is aan anderen om hetzelfde te doen. Ik neem ook ideeën op over de forum dat is wat de forum..
Voor het interne kanaal, zelfs als het lang was, kan de staaf slechts 200 mm tot 300 mm zijn, hij kan op de heetste plaats worden geplaatst (gemeenschappelijke uitlaat naar de turbo)
Voor de regeling van de stoomstroom heeft Michel op zijn site een uitgebreide uitleg gemaakt met de fysische afmetingen volgens het vermogen van de motor of de belasting (hoe groter de wisselaar, hoe belangrijker de productie van stoom is)
hoewel er een middel moet zijn om de stoomstroom die de reactor binnenkomt te regelen, beïnvloedt normaal gesproken de hulpluchtinlaat de stoom die de reactor binnengaat.
het is een probleem dat we bijna allemaal hebben om de stoomstroom te regelen met bubblers of GV's
Zac heeft dit probleem niet, hij verwisselt ook doppen voor mij, maar het is nog steeds veel vallen en opstaan ​​om de juiste waarden te vinden.

Andre
0 x
roulez123
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 30/01/07, 13:03
Plaats: België




par roulez123 » 23/02/07, 17:58

Dus als ik je redenering volg, zelfs als ik een buis van 35 cm plaats en de centrale stang slechts 10 cm is, zou het dan werken, zolang het maar voor de uitlaat naar de turbo zit???
Ik vraag je dit omdat ik een idee heb dat me dwarszit voor deze montage in een 6-cilinder dus nog langere uitlaat en dat ik je zeer binnenkort zal laten weten (Christophe is al op de hoogte).
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 23/02/07, 18:25

roll123 schreef:Dus als ik je redenering volg, zelfs als ik een buis van 35 cm plaats en de centrale stang slechts 10 cm is, zou het dan werken, zolang het maar voor de uitlaat naar de turbo zit???


welkom

onder de 120/130 mm heb ik nog nooit een pantone kunnen laten werken, aan de andere kant heb ik bij 250/300 nog nooit enige winst gemerkt ten opzichte van een kern van 150 mm.

Dus heb ik staven gemaakt van 130 tot 200, afhankelijk van de gemakkelijkst te monteren :P met een kleine slaapkamer bij de ingang.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 23/02/07, 21:40

hi Zac
Heel interessant je analyse.
Als het je nog nooit is gelukt om een ​​Pantone aan het werk te krijgen met een staaf van 120/130 mm, dan komt dat omdat hij zonder staaf ook niet zou moeten werken.
Van mijn kant, door de temperaturen bij de stoomuitlaat te meten, zonder staaf, merkte ik dat de reactor heel snel verdronk.
Met andere woorden, met een hengel balanceer ik 1L/100km wagenpark en de temperatuur blijft correct op + 100°C, terwijl zonder hengel de temperatuur daalt tot 50°C, zelfs met 0,3L/100km water.
Ik moest een flow sturen van 0,2L/100km en met tussenpozen 3sec.
De lucht/waterverhouding in de reactor is enorm veranderd, wat een probleem vormt.
De beste manier om dit soort problemen te voorkomen, is om de reactor rechtstreeks in een GV te transformeren in plaats van deze met een te kleine staaf of zelfs zonder staaf te gebruiken.
Ten slotte is dit mijn mening met betrekking tot wat ik heb waargenomen. : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 24/02/07, 18:25

Hallo,

PITMIX schreef:De beste manier om dit soort problemen te voorkomen, is om de reactor rechtstreeks in een GV te transformeren in plaats van deze met een te kleine staaf of zelfs zonder staaf te gebruiken.
Ten slotte is dit mijn mening met betrekking tot wat ik heb waargenomen. : Lol:


Dit is ook mijn mening, dit is wat ik 2 weken op mijn heb getest AX diesel. Ik verwachtte te wachten op concrete resultaten, maar Pitmix kietelde me er vriendelijk over : Mrgreen:

Dus in preview:

Beeld

Ik bereid een zo volledig mogelijk rapport voor over de montage en het lopende experiment (300 km sinds de laatste ontwikkeling), met de bonus van een vervuilingsbeoordeling binnenkort met de vriendelijke hulp van Matmatdumdum.


En zo ziet de installatie eruit:
Beeld
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/02/07, 19:04

Hallo Crispus

Het punt dat me intrigeert is het lichaam van de buisvormige koperen reactor
In mijn tests in het begin over de vergelijkingen met verschillende materialen, aluminium, staal, roestvrij staal, was het met koper dat ik de slechtste resultaten had, maar het was een montage 100% panton die op brandstofolie op een motor werkt heeft explosie.
Bij waterdoping kan het heel anders zijn.
Wat betreft de koperen GV, het is een materiaal dat warmte goed uitwisselt, dus het zou goed moeten werken.
alleen om de positie van de kleine stoomuitlaatopeningen met het waterniveau te controleren, is een verticaal systeem nodig.
Houd ons op de hoogte van de positieve of negatieve resultaten. Het is altijd interessant om te weten of dit of dat materiaal een verschil maakt, hoe klein ook.
Het is ook interessant om de vergelijking te maken tussen een massieve staaf en een dunwandige holle staaf. (Dit heb ik geprobeerd)
Maak ook de vergelijking met een stangloze (wisselaar), om te weten of gewoon een dosis stoom vermengd met lucht welke prestaties het geeft.
In het uiterste geval zou een bundel kleine roestvrijstalen buisjes met een inwendige diameter van 2 mm niet hetzelfde doen als een reactor.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 24/02/07, 19:42

Andre schreef:Het punt dat me intrigeert is het lichaam van de buisvormige koperen reactor
In mijn tests in het begin over de vergelijkingen met verschillende materialen, aluminium, staal, roestvrij staal, was het met koper dat ik de slechtste resultaten had, maar het was een montage 100% panton die op brandstofolie op een motor werkt heeft explosie.
Bij waterdoping kan het heel anders zijn.


Hallo daar, André, model-experimentator.

Deze montage is "zo" omdat ik niet anders kon...

- Koper is alles wat ik bij de hand had, anders had ik roestvrij staal genomen.

- Mijn verticale reactor eindigt onder de uitlaatleiding, dus het is niet mogelijk om een ​​stoomgenerator hieronder te monteren.

Ik had een idee in mijn hoofd voor 3 maanden, maar had moeite om het uit te drukken.

Het oorspronkelijke idee was dat "alles past", want op mijn tank gebruikte de ingenieuze Citroën alle beschikbare ruimte onder de motorkap om de motor en de bijbehorende accessoires te huisvesten.

- Geen ruimte voor een bubbler, ik moest zelfs de watertank onder het dashboard zetten als een "passagierswaterzak".

- Geen koolhydraten bij de hand en een zekere terughoudendheid om deze machine te gebruiken waarvan ik de subtiliteiten nog steeds niet kan begrijpen ... Toch volgde ik het naslagwerk "de pagina's van meneer David" maar daar heb ik geblokkeerd ...

Dus ik dacht dat ik de bodem van de reactor zou gebruiken als bubbler. Maar ik weet uit ervaring dat een mini-bubbler vloeibaar water inhoudt en geen stoom. Vandaar het idee (gestoken op ...? Op post n °?) Van de holle stengel.

En dan blijf ik ervan overtuigd dat mijn theorie niet (helemaal) onjuist is:

- wervelende gassen zijn essentieel voor een goede werking,

- de opbrengst zal beter zijn als de toubillon elke cilinder bereikt (koppeling MET een draaikolk)

Beeld

- de stoom moet op lage temperatuur zijn en blijven voor een goede ionisatie

Mijn idee is dat:

- als de assemblage operationeel is, moet de temperatuurdaling aan het einde van de reactor net genoeg blijven om te koken (50 °?),

- de lucht die uit de ontluchting komt, door in de stang te circuleren, verhindert dat deze verhit onder invloed van: cavitatie - elektrische boog - andere? (doorhalen van onnodige informatie)

Naar mijn bescheiden mening werkt de koperen staaf slecht omdat deze de warmte zo goed geleidt dat hij de binnenkomende stoom verwarmt, zodanig dat deze 100 ° C of ionisatieverlies overschrijdt.

Hier is mijn weddenschap dat het uitlaatgas van de reactor op een lage temperatuur zal blijven, maar sterk geïnoniseerd en met een hoge hoeksnelheid (zie mijn theorie die "doorgewinterde" thermodynamici doet ineenkrimpen - citroën verplicht ;) )
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 24/02/07, 20:06

Wauw!!! :schok:
Zeg het... het is grote kunst...
Zowel voor de kwaliteit van de diagrammen als voor de ontwerpideeën. Ik zou maar één woord BRAVO willen zeggen : Cheesy:
Het is afwachten wat er gebeurt...
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 24/02/07, 20:40

PITMIX schreef:Wauw!!! :schok:
Zeg het... het is grote kunst...
Zowel voor de kwaliteit van de diagrammen als voor de ontwerpideeën. Ik zou maar één woord BRAVO willen zeggen : Cheesy:
Het is afwachten wat er gebeurt...


Bedankt Pitmix, maar mijn pantoffels zijn niet bestand tegen schoenpoets :D :D :D

Zo ziet het eruit als de motor eenmaal warm is (gecontroleerd na 4 kilometer in de stad, ik dacht er niet eerder aan om te stoppen):
Beeld
Ik zal een nadeel noemen, omdat de lucht uit de ontluchter komt en ik nog steeds niet weet hoeveel stoom door de GV wordt toegevoegd). het lijkt in ieder geval steeds beter te werken over de km heen.

Welnu, om deze post niet te vervuilen, zal ik binnenkort een andere openen met wat ik al bij de hand heb.

... Ik hoop je snel te zien !
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 164-gasten