Unite! Overzicht

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 10/11/04, 14:11

Hi Rulian

Bedankt voor je toekomstige betrokkenheid en gefeliciteerd met je baan. Ik had geen geluk met mij :(

Voor de pollu'thon lanceerde ik het idee als volgt (het zat al lang in mijn hoofd) uitgaande van een eenvoudig postulaat:

- de telethon zamelt 100 € per jaar in voor iets dat 000% (misschien minder) van de bevolking treft. (en van wie ik zeker weet dat je me het tegendeel moet bewijzen, financiert gemeenschappelijk onderzoek naar GGO's!) ALL TOUCH is hier hun belangrijkste argument) ... Precies zoals BUSH en terrorisme ... primaire instincten gebruiken .. wat een laagheid !

- vervuiling treft en zal 100% van de wereldbevolking treffen....Wat zijn de huidige jaarlijkse investeringen voor R&D van echte oplossingen? Wilt u meer zeggen?
0 x
Vrede
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 11/11/04, 18:30




par Vrede » 11/11/04, 18:46

Hallo allemaal,

Van mijn kant, ingenieur technicus door te trainen (het is verre van het belangrijkste) en raakt alles aan. We hebben iets meer dan een jaar geleden naar de pantone gekeken en zijn overtuigd van de potentie. Ik zou heel graag aan het project willen deelnemen en daarbij benadrukken dat het doel niet moet zijn om 'geld te verdienen', maar om snel en wijdverspreid gebruik mogelijk te maken. Bijvoorbeeld: generatoren, ketels...
Alles moet erin passen een open source en volledig gratis project. Anders is het mijns inziens bij voorbaat verloren want als sommigen er geld mee willen verdienen zijn ze al gekocht.
Door volledig 'open' te blijven, kan het zich zeer snel verspreiden (kijk naar de GNU-wereld) en zal de oorzaak zeer nobel zijn.
Met een vriend proberen we een oliediesel te bouwen en ons doel is om hem daarna op te krikken met water. Alles in warmtekrachtkoppeling (warm water / groene stroom).
We kunnen het, we moeten het alleen doen.

Fred
0 x
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 11/11/04, 19:27

Hallo Fred,
Ik ben het eens met wat je zegt, behalve één ding:
le helemaal gratis lijkt mij utopisch, want als het project een schaal aanneemt zoals de GNU, zal het veel tijd moeten besteden, en zoals men moet leven, zullen deze mensen die hun tijd zullen besteden aan R&D, administratie, enz. noodzakelijkerwijs betaald moeten worden. Let op, ik praat over de lange termijn. Dit is ook de reden waarom het grotendeels nodig zal zijn om zelf te financieren, om onze toekomstige oplossingen, onze toekomstige conferenties en trainingen te 'verkopen'. Maar altijd in een open en ongeïnteresseerde geest, tegen redelijke prijzen zodat iedereen mee kan doen.

Christophe, sorry dat ik een beetje op je woorden en argumenten inga, maar hier zijn ze helemaal waar;) :P
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 11/11/04, 20:47

Superform maakt niet uit, integendeel ik heb in ieder geval iemand weten te overtuigen! :D

Voor het opensource-principe ben ik ok voor de niet-terugkoop en het publieke domein (dit is al het geval met de pantone-reactor) en niet ok om de redenen genoemd door Superform... naast het feit dat de motor R&D-apparatuur kost bcp + duurder dan de computer ...

Hoe worden opensource-programmeurs betaald (of live)?
0 x
erde
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 12/11/04, 11:16




par erde » 12/11/04, 12:13

Hallo allemaal ....

Al geruime tijd volg ik de ontwikkelingen rondom de Pantone-reactor op de voet....
Erkend moet worden dat Frankrijk momenteel een aanzienlijk kennis- en ontwikkelingspotentieel heeft dankzij gemotiveerde mensen zoals iedereen die op deze site aanwezig is.

Ik wil Christophe in het bijzonder bedanken voor zijn aanpak en zijn vermogen om zijn onderzoek te "populariseren".

Zijn idee om energieën te verenigen is uitstekend, en ik zou graag bescheiden willen deelnemen aan dit grote avontuur.
¨
Als voormalig garagemanager en goed op de hoogte van de problemen met betrekking tot de investering van apparatuur, ben ik het volledig met hem eens over het opzetten van een structuur om de fondsen te werven die nodig zijn voor de aankoop van apparatuur.

Er zou ook een centrale opvangstructuur moeten worden gevonden om in de best mogelijke omstandigheden te kunnen werken, hoewel regionale verenigingen zouden moeten deelnemen aan onderzoek, ontwikkeling en de organisatie van conferenties....

Deze structuur kan niet bestaan ​​zonder "commercieel" te zijn, en de meest geschikte rechtsvorm zou, naar mijn bescheiden mening, een coöperatie zijn....

Om deze onderzoeksactiviteit levensvatbaar te laten zijn, is het bovendien absoluut noodzakelijk dat ze commerciële spin-offs op korte termijn genereert om een, zelfs bescheiden, inkomen te genereren voor haar actieve leden.

Dit onderzoekscentrum moet ook de organisatie van opleidingen mogelijk maken en dit uiteraard tegen zeer redelijke financiële voorwaarden om ook de meest "armen" te laten deelnemen.

Het voorbeeld wordt ons gegeven door deze bedrijven die elektronische chips verkopen om de motoren te stimuleren!!!! Dus waarom zou u het niet doen om de motoren "retrofit" te maken...

Het doel zal niet zijn om rijk te worden, maar om mensen de kans te geven hun vaardigheden te uiten, in ruil daarvoor een klein inkomen te hebben terwijl ze een goede reputatie hebben met hun geweten en met de oh zo lonende voldoening om bij te dragen aan een gezonde evolutie van onze samenleving...
Helaas is er geld nodig om te leven, en uit ervaring heeft vrijwilligerswerk zijn grenzen...

Ik ben er zeker van dat er gemeenten in Frankrijk zijn die geleid worden door mensen die gevoelig zijn voor verandering en die dit soort projecten graag zouden verwelkomen.....En ook om de financiële steun te vinden die nodig is voor de realisatie ervan.

Het zou hier te ver voeren om uit te leggen waar ik aan denk, maar samenvattend denk ik aan een centrum dat verschillende activiteiten samenbrengt, een soort ecopark voor handwerk en ontwikkeling...

Van mijn kant ben ik 50 jaar oud, heb ik goede managementervaring, een grote motivatie om een ​​nieuwe professionele activiteit te starten met respect voor de natuur en menselijke waarden, en een beetje geld om te investeren .... Dus ik ga op avontuur!

Robert
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 11/11/04, 22:25
Plaats: Bretagne




par Adrien » 12/11/04, 14:13

Ik ben 100% open source.

Mensen die een pantone-systeem hebben gemaakt, kunnen het om zich heen laten zien, en mensen om hen heen helpen/adviseren die aan de slag willen...

Aan de andere kant ben ik het er niet mee eens als je dit Christophe zegt:

"naast het feit dat R&D-apparatuur voor motoren veel duurder is dan computerapparatuur..."

Ze geven een fortuin uit... behalve dat het verdeeld is over "iedereen die wil helpen".

Veel mensen die ik ken dragen bij aan opensource. Wat het hen oplevert (voordelen?) is veel belangrijker dan wanneer ze gewoon "in dienst" zouden zijn om hetzelfde te doen.

Waarom maak je geen structuur zoals Mandrake dat in Frankrijk doet? Opensource rijmt niet noodzakelijkerwijs met "geld verliezen"... Sommige mensen met de vaardigheden en de wil kunnen een "experimentatie/installatie"-centrum openen dat wordt gefinancierd door mensen die een engine aan hen willen aanpassen...

Het stoort me niet dat het pantone-proces kan betalen, maar als het een geldmachine begint te worden, riskeert het het ding te laten rotten...


Anders ben ik het volledig eens met het idee van "laten we ons verenigen", maar aangezien we niet allemaal dezelfde gemoedstoestand hebben, dreigt het te blokkeren... Degenen die geld hebben, beslissen voor de anderen... Maar waarom niet? maak hergroeperingen tussen mensen die "min of meer hetzelfde denken" en dan is er hulp tussen elke groep. Op die manier zullen degenen die er hun brood mee willen verdienen, in staat zijn, degenen die willen dat het gratis is, zullen in staat zijn, enz... Precies zoals de verschillende "open source"-projecten.

Ik schreef on the fly, als je niet begrijpt wat ik bedoel, zal ik proberen duidelijker te zijn.

A+
Adrien
0 x
"Een man die weet hoe hij zichzelf gelukkig moet maken met een simpele illusie, is oneindig veel slimmer dan iemand die wanhopig is over de realiteit." Alphonse Allais
Lannic
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 20/09/04, 10:59




par Lannic » 12/11/04, 20:26

Ik ben het eens met wat er tegenwoordig wordt gezegd over het pantoneproces...

Ik denk dat de meest geschikte vorm die van vereniging zou zijn...

dit formulier maakt het mogelijk om een ​​budget, een team, uitwisselingen te beheren en maakt het ook mogelijk om de leden te 'filteren' op een bijdrage...

bovendien kan het aantal leden ook bepaalde politieke beslissingen beïnvloeden.

kortom vol perspectieven...


wat het patent betreft, aangezien het blijkbaar nog niet in Frankrijk is geregistreerd, waarom zou u het dan niet in naam van de vereniging doen om te voorkomen dat het in handen van kwade bedoelingen valt?

dit alles in een democratisch besturingssysteem op basis van stemmen op bijvoorbeeld deze site!


we hebben allemaal iets bij te dragen voor dit doel, technische en juridische kennis, apparatuur, tijd


Laten we gaan spelen!


Ik wacht op jullie reacties!
0 x
Vrede
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 11/11/04, 18:30




par Vrede » 15/11/04, 14:56

Goed dan, is dat alles? :huh:
In dit tempo zal het waarschijnlijk niet te snel gaan.


christophe,

Wat doe je morgen als een grote industrieel je een lab aanbiedt, een contract van 2 of zelfs 5 jaar, met een dik salaris, huisvesting en uiteindelijk de exclusieve rechten claimt op de resultaten van je werk? :(
...
Daarom moet het project open blijven. :D

A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 15/11/04, 19:48

Fred schreef:Goed dan, is dat alles? :huh:
In dit tempo zal het waarschijnlijk niet te snel gaan.


christophe,

Wat doe je morgen als een grote industrieel je een lab aanbiedt, een contract van 2 of zelfs 5 jaar, met een dik salaris, huisvesting en uiteindelijk de exclusieve rechten claimt op de resultaten van je werk? :(
...
Daarom moet het project open blijven. :D

A+

Het gaat niet snel omdat weinig mensen geïnteresseerd lijken ... of dat de "publiciteit" ontbreekt (dus naar je e-mails, forum.... om een ​​beetje te doen :D ).

Voor de "terugkoop" door een industrie .... laat hem komen en we zullen het opnieuw bespreken ... maar ik betwijfel of dat zal gebeuren ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 11/11/04, 22:25
Plaats: Bretagne




par Adrien » 16/11/04, 01:10

Ik praat er overal om me heen over. Als ze zien dat het echt effectief is, zijn ze grotendeels klaar om hetzelfde thuis te installeren.
0 x
"Een man die weet hoe hij zichzelf gelukkig moet maken met een simpele illusie, is oneindig veel slimmer dan iemand die wanhopig is over de realiteit." Alphonse Allais

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 136 gasten