Aanpassingen en verbetering van het pantonreactorapparaat?

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12

Aanpassingen en verbetering van het pantonreactorapparaat?




par abyssin3 » 15/09/05, 18:37

1 °
Ik heb de indruk, horend dat de reactor in een gesloten circuit kan draaien, dat dit feit de oorzaak kan zijn van de moeilijkheid bij het afstellen van het apparaat, het afremmen op de motor, enz...
Het idee dat bij me opkwam is dat (zie bijgevoegd schema), gezien het feit dat de motor een diesel is, de injectiepomp op het punt staat A, dus als je stopt met accelereren, blijft de motor minimaal een paar seconden draaien in een gesloten circuit, de auto blijft dan draaien. Als we de injectiepomp op de punt plaatsten B, denkt een van jullie dat dit het probleem zou kunnen oplossen en een representatieve versnelling/vertraging van de pedaalslag mogelijk zou kunnen maken?
Dit zou pantonegas en diesel nodig hebben om te kunnen mengen, of je zou een mixer nodig hebben ... Dat is een ander verhaal ...

2 °
In een normale cyclus gaat het echappement naar de punt C, de reactor neemt dan precies wat hij wil, en we hebben nog steeds bepaalde verliezen, misschien niet te verwaarlozen.
Dus mijn idee is dat als we het punt blokkeren C op een manier alle de uitlaatgassen passeren in de bubbler, en dat de uitlaat vervolgens naar de punt wordt geplaatst D - uitgerust met een klep die overschakelt naar de uitlaat wanneer de gassen die de reactor verlaten te koud zijn (= systeem uitgeput in energie), zou dit misschien kunnen leiden tot een gesloten circuit of een optimalisatie van het systeem?

3 °
Deze twee voorgaande maatregelen zouden tussen moeten worden geplaatst A et D (=ontmoetingspunt diesel/pantonegas) een klep die pantonegas voorrang geeft boven diesel, zodat diesel alleen als laatste redmiddel wordt gebruikt.

4 °
Ik weet niet of al deze soorten kleppen bestaan... :wacko:
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 15/09/05, 18:39

oeps, ik was het bijgevoegde schema vergeten
0 x
rpsantina
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 182
Inschrijving: 17/12/04, 16:11
Plaats: 81 - Zuid-Tarn
x 12




par rpsantina » 15/09/05, 19:03

Hallo,

met het risico je experimentele plan in het water te laten vallen,

op een diesel wordt diesel rechtstreeks in de verbrandingskamer gespoten.
Het ontbrandt onmiddellijk vanwege de temperatuur van de lucht die erin is samengeperst...

Ik zie niet hoe ik een diesel moet laten draaien door een mengsel met diesel te comprimeren.
Naar mijn mening ontbrandt het mengsel voordat het het bovenste dode punt bereikt (en daar, ouïlle met de omkering van de draairichting van de vilo:blink::blink::blink :)

Désolé :(
0 x
RPS (Dpt Tarn Zuid 81)
i-Alleen degenen die niets te doen zijn nooit verkeerd
ii-Alles is mogelijk zolang er een beetje tijd er wordt besteed
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 15/09/05, 19:51

Persoonlijk leek het mij dat het de diesel was die automatisch ontbrandde na de compressie, maar ik weet het niet zeker..

Aan de andere kant weet ik zeker dat er bij oude diesels nog steeds een bepaalde afstand is tussen de injectoren en de injectiepomp (bij de mijne in ieder geval...). En zelfs als dat het geval zou zijn, zou dat het aansluiten niet verhinderen voordat de reactor arriveert. In plaats van alleen diesel te injecteren, zou het het mengsel injecteren... :blink:
0 x
rpsantina
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 182
Inschrijving: 17/12/04, 16:11
Plaats: 81 - Zuid-Tarn
x 12




par rpsantina » 15/09/05, 21:34

Precies, diesel ontbrandt vanzelf, maar in de aanwezigheid van oververhitte lucht (ik moet niet erg duidelijk zijn geweest... :ph34r: )

Ik zie niet echt welke pijp(en) je gaat doorsnijden... maar als het de metalen zijn tussen de injectiepomp en de injectoren die op de cilinderkop zitten, plan dan een reserve set...
Het is vloeibaar GO onder verschillende staven die er doorheen gaan.
: knipoog: knipper :: knipper:

Er is een post die spreekt over de effecten van een luchtlek stroomopwaarts van de injectiepomp op de forum...
kijk eens

@+
0 x
RPS (Dpt Tarn Zuid 81)

i-Alleen degenen die niets te doen zijn nooit verkeerd

ii-Alles is mogelijk zolang er een beetje tijd er wordt besteed
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 15/09/05, 21:44

Ik had het eigenlijk over het plaatsen van wat er gebeurt vanuit de reactor avant de injectiepomp, niet erna, zoals op het schema.
En de injectoren sturen de GO naar 130-180 bar op de oude diesels, 1800 op de meest recente... toen ik het circuit een keer loskoppelde, zag ik geen get...
In ieder geval 150 repen, dat zou het mengsel eerder moeten helpen.
0 x
rpsantina
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 182
Inschrijving: 17/12/04, 16:11
Plaats: 81 - Zuid-Tarn
x 12




par rpsantina » 15/09/05, 23:04

Persoonlijk volg ik je niet meer... :unsure: :unsure:

De injectiepomp is enerzijds aangesloten op de tank (met retour...) en anderzijds op de injectoren.
Er is geen enkele plaats met een gasader tussen de tank en de injectoren. :ph34r:

Ik snap echt niet waar je de reactor wilt plaatsen :huh:

zo niet, hier is het bericht:

https://www.econologie.com/forums/augmentati ... vt801.html

Prettige avond
0 x
RPS (Dpt Tarn Zuid 81)

i-Alleen degenen die niets te doen zijn nooit verkeerd

ii-Alles is mogelijk zolang er een beetje tijd er wordt besteed
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 16/09/05, 09:31

Om de waarheid te zeggen, de reactor, laat ik hem waar hij is. Het is gewoon de aansluiting op het brandstofcircuit die ik stroomopwaarts van de injectiepomp wilde plaatsen in plaats van stroomafwaarts, zodat de aankomst van de pantonesoep wordt geregeld, wat niet het geval is in het bovenstaande diagram, vandaar een moeilijkheid bij het aanpassen het motortoerental.
Maar als je deze aankomst van pantonesoep erin stopt A (vóór de injectiepomp) zou de pantonesoep alleen naar de cilinder worden gestuurd DAT als je versnelt, wat -in theorie- niet het geval is op het huidige diagram. Tenzij iemand het geprobeerd heeft...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 21/09/05, 19:46

rpsantina schreef:Hallo,

met het risico je experimentele plan in het water te laten vallen,

op een diesel wordt diesel rechtstreeks in de verbrandingskamer gespoten.
Het ontbrandt onmiddellijk vanwege de temperatuur van de lucht die erin is samengeperst...

Ik zie niet hoe ik een diesel moet laten draaien door een mengsel met diesel te comprimeren.
Naar mijn mening ontbrandt het mengsel voordat het het bovenste dode punt bereikt (en daar, ouïlle met de omkering van de draairichting van de vilo:blink::blink::blink :)

Désolé :(

Tenzij het ingespoten mengsel een zeer goed octaangetal heeft... Het is bijvoorbeeld mogelijk om dieselmotoren te laten draaien op aardgas dat goed is gecomprimeerd zonder te ontsteken... dit is de CNG-motor (dieselmotor waarop een ontsteking en bougies zijn gemonteerd)

Ik ben er bijna zeker van dat je, door het klassieke injectiecircuit gekalibreerd te houden op de stationaire stroom, een klassieke diesel met CNG (of een andere gasvormige brandstof met een hoog octaangetal) kunt gebruiken: dit is het kleine deel van GO dat zal ontbranden het gas.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/09/05, 20:03

Hallo,
het is een beetje zoals wat er gebeurt als ik alcohol voor doping aan het water van mijn diesel toevoeg, meer dan 40% alcohol de motor start als 'opgewonden'
Ik heb niet meer geprobeerd omdat ik geen toegang heb tot het interieur om de kleine water + alcohol carburateur af te snijden, ik wil niet dat de motor uit elkaar valt, als hij bang is, wilde ik er gewoon naar kijken, winter tot wat % diesel en in staat om te drinken via de water- en alcoholreactor.
Voor de benzinemotor geen probleem zelfs 100% alcohol die doorgaat
en dit vermindert het brandstofverbruik, moet dit worden afgetrokken in de berekening van het brandstofverbruik. maar ik ben nog maar in de testfase, de vorst komt eraan.

Andre
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 154-gasten