GOLF 3 1,9D: Water doping

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 20/04/07, 11:50

Bedankt voor de info.
Wat ik eigenlijk bedoelde met het onder druk zetten van de ontluchter is zonder het gebruik van het kleine luchtfilter.
Omdat de oliedamp alleen door de reactor kan gaan, denk ik dat deze ten minste op dezelfde druk zal staan ​​als de olie.
Ik vond het verstandiger om een ​​luchtinlaat te plaatsen om de problemen op de R5 te voorkomen.

Mijn motor heeft al een originele olieafscheider. Het lukt niet om 100% van de dampen te oliën, maar het is al niet slecht.
Blijkbaar vervuilen de oliedampen de reactor niet.
Welnu, het moet gezegd worden dat ik sinds het begin van mijn ervaringen met deze auto niet meer heb gereden.
Eén ding is vreemd, ik kan bij de uitlaat van de reactor niet boven de 70 ° tot 80 ° C lijken te komen (pekmeting bij de inlaat van de inlaat).
Voordat ik dubbel dezelfde voorwaarden kreeg.
Met alleen de stoom kreeg ik 100 ° C, dus ik denk dat mijn sonde goed is.
Ik denk erover om een ​​kolom met water opnieuw te installeren in plaats van het kleine luchtfilter om te zien hoe het eruit ziet.
Dit temperatuursverlies intrigeert me.
0 x
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise




par RolCopter » 20/04/07, 21:07

Bonsoir à tous

van Pitmix
Mijn RolCopter-adempauze is duidelijk te zien op de video.


Jammer voor mij, maar ik heb geen videospeler meer.

van André
Het blijft om het verschil tussen vrije lucht of ademgas in de reactor te bewijzen als er een opmerkelijk verschil is?


Voor mij twee voordelen
borrelen van "hete lucht"
verwijder een deel van de olie die zich in de wisselaar nestelt

Oké, ik probeer die verdomde mediaspeler opnieuw te installeren :onheil:
0 x
Minder verbruik is goed
Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/04/07, 21:25

Dag

Op diesel is dat vaak bij 80c en 85c, ik kan de nauwkeurigheid van de metingen die ik meet op de koperen pijp dicht bij de turbo-inlaat niet garanderen, dus de foutmarge is groot, het koper wordt gekoeld door de lucht van de motor, het is noodzakelijk dat de sonde al intern is, dus mijn cijfers leren met terughoudendheid .. normaal gesproken dit tiends in de 90c 95c op 110kmh ..
Wat ik weet, ongeacht de min of meer goede waarde wat we moeten weten
1 als er voldoende circulatie in de reactor is
2 belangrijk om te weten of de reactor is verdronken
het is dit laatste dat moet worden gedetecteerd, ongeacht de methode, de uitlaattemperatuur is niet altijd betrouwbaar
het is maar een hint,
merk op wanneer je voelt dat het inderdaad het water kan snijden, laat lucht door (weinig lucht), laat de reactor verwarmen en stuurt water (weinig), je merkt iets, de neiging is dat het in het begin water kan opnemen en dat we streven, de temperatuur daalt bij de uitlaat, het is te laat dat je het gewoon een minuut of langer hebt verdronken, je moet opnieuw beginnen.
Dus als alles heet is, weinig water, en 10 tot 15 km wacht, de uitlaattemperatuur waarneemt, stijgt het een beetje en daalt weer, stabiliseert zich.
Het goede punt is wanneer je een bepaalde temperatuur krijgt met constante snelheid met lucht, dan verhoogt het met een beetje water (iets) de je hebt de juiste waterverhouding gevonden, als je er een toevoegt weinig water gaat naar beneden en je raakt de pedalen kwijt ..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise




par RolCopter » 20/04/07, 21:49

re: goedenavond

van André
voeg een beetje water toe, het gaat naar beneden en je verliest de pedalen ..


Het is om deze reden dat ik terughoudend ben bij het gebruik van carburateurs, nu weet ik niet in welke mate de bubbler kan worden beheerst om de belastingverschillen op automotoren te volgen, die meer op benzinemotoren.

Zei André sinds de tijd dat u metingen aan de motoren hebt verricht, dat u een tabel met verklaringen aflegt. :?
0 x
Minder verbruik is goed

Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 21/04/07, 09:46

hi Andrew
Nou, precies de goede werking die je beschrijft, kreeg ik in het begin op de Golf. Ik gebruikte een 130 mm lange staaf.
Ik probeerde het vervolgens zonder stuurpen en dankzij mijn kleine elektronische controller en de ruitensproeierpomp slaagde ik erin om een ​​vergelijkbare werking te krijgen, maar met 2 keer minder water en een lagere temperatuur.
Nu gebruik ik een staaf van 190 mm en onmogelijk om de temperatuur onder volledige belasting tot meer dan 90 ° C te verhogen.
Meestal ben ik met 110 km / u op 70 ° C en meet ik in de buis.
Als ik de reactor als GV gebruik, dwz zonder luchtcirculatie en met 1/4 water in de reactor, stijgt het modderwater en de reactoruitlaat naar 100 ° C.
Ik weet niet of er een slechte luchtcirculatie is of dat de hengel te veel warmte nodig heeft, maar ik vind het bizzare.
Voordien was er een enorm verschil in temperatuur zonder water en met water. Het was eenvoudig om te verdubbelen. 50 ° C zonder water 100 ° C met water en dit op lage snelheid.
Op een volledig beladen snelweg was het 80 ° C zonder water en 160 ° C met.
Oké, ik sluit mijn waterkolom aan in plaats van het luchtfilter en ik houd je op de hoogte.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/04/07, 17:34

Dag
Zei André sinds de tijd dat u metingen aan de motoren hebt verricht, dat u een tabel met verklaringen aflegt


Ik doe alleen metingen op lange reizen
Aangezien ik op 100% olie loop, moeten we allemaal meten met de kleine canisse, dus gekartelde gekartelde recipiënten voor carting vullen de volledige dop en meten vervolgens de rest in recipiënten, het begint saai te worden om op die manier te meten op diesel ..
de olie kost niets, het is tijd om 100 km te gaan en een nieuwe 100 km-maat te worden die ik mis, omdat ik altijd wijzigingen aanbreng, het is gemiddeld 7,2 liter per 100 km en minder 'een liter water (als ik meet)
Ik zal proberen te dalen als ZAC onder 0,5 liter om te zien, omdat ik het toevallig goed deed met 0 liter en soms hetzelfde met 7 liter, daarom vermijd ik balanceren cijfers wanneer ik er niet absoluut zeker van ben dat dit de reden is en over 1 maanden verplicht zal zijn mezelf in te zetten.
soms is het 8 liter, het is zeldzaam dat ik erin slaag om terug te keren naar 6.4 liter zoals ik al in het begin deed, ik zou moeten nadenken over het veranderen van de 5 injectoren .. om terug te keren als voorheen ..
het is om deze reden dat ik momenteel geen cijfers geef.

Voor Pitmix
Meestal ben ik met 110 km / u op 70 ° C en meet ik in de buis.


Wat je beschrijft is dat je te veel water in één keer hebt gestuurd, zelfs als de reactor erg heet was, wanneer hij te veel water ontvangt, zinkt hij en als je doorgaat met het sturen in zeer kleine hoeveelheden, doet de temperatuur niet zal meer omhoog gaan. je moet de tijd laten drogen en de uitlaattemperatuur overschrijdt 100c, je kunt een beetje sturen en je wacht tot het stabiliseert, het zal toenemen en vervolgens dalen om rond de 95 tot 100c te blijven
Het analyseren van de temperatuuroutput van de reactor is verontrustend, de extremen zien die het kan vergen en vervolgens zeer stabiel worden.
Sinds de tijd dat ik de stoomuitlaattemperatuur heb onderzocht, heb ik deze fluctuatie na een vertraging niet kunnen analyseren.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 23/04/07, 23:38

Antwoord op André op de vraag in de post van michelm:

Het luchtgat bij de inlaat van de reactor is ongeveer 4 mm. Door een waterkolom aan te sluiten in plaats van het kleine luchtfilter stroomopwaarts van de reactor, heb ik een indrukking van 30 cm waterkolom bij 4500 tpm. Ik heb 70 cm recht bij de inlaatventuri, stroomafwaarts van de reactor.
Ik moet het opnieuw proberen met de 130 mm-staaf die ik in het begin had gezet om de temperaturen opnieuw te vergelijken.
Ik ben nog steeds zeer verrast dat de temperatuur niet hoger wordt.
Ik kan deze snelheid niet meer vinden op de temperatuur.
Ik heb momenteel veel problemen met het differentiëren met en zonder water op het temperatuurniveau van de uitlaat van de reactor. Voordat het echt duidelijk was. Ik heb misschien de uiteinden van de stang te paren.
Toch maakte ik mooie bezuinigingen om te compenseren.
Aan beide kanten gezien is de stengel als een ster.

Beeld

Heb je met kortere of kortere stelen grote verschillen in T ° opgemerkt?
Voor info op dit moment is het voor mij onmogelijk om meer dan 100 ° C reactoruitgang te bereiken zonder water.
Dit is wat me doet denken dat de staaf te veel drukval veroorzaakt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 29/05/07, 00:12

Hallo allemaal
Good !! Ik ben de koning van de Gaffe.
Het is niet voor niets dat ik mijn avatar heb veranderd.
Ik identificeer me volledig met Gaston : Cheesy:
Maar ja, waarom zou u het probleem van 14:XNUMX tot XNUMX:XNUMX uur zoeken?
Het gebrek aan warmte aan de uitlaat van mijn reactor kwam niet uit de reactor maar uit de thermokoppel sonde.
Wat een eikel ...
Vanaf 70 ° C bij volle belasting ga ik naar meer dan 140 ° C.
Ik vind eindelijk de werking van mijn systeem.
Ik kan een thermostaat installeren om de stroom naar de pomp te onderbreken en een correcte regeling te maken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 01/06/07, 12:37

welkom
Een lekprobleem met mijn waterinjectiespuit zorgde ervoor dat mijn reactor plotseling verdronk.
Ik heb toen onmiddellijk de waterpomp uitgeschakeld.
Door het overtollige water te drogen, ontstond stoom die het mogelijk maakte iets meer te vissen op het niveau van het herstel.
De temperatuur van de damp aan de uitlaat van de reactor was 74 ° C.
Normaal gesproken is de temperatuur 140 ° C als ik heel weinig water injecteer.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 03/06/07, 16:16

Beeld

welkom
Hier is het operationele diagram van mijn reactor momenteel.

Het is helemaal niet wetenschappelijk, maar gewoon representatief voor de huidige werking van mijn systeem.
Ik heb een veiligheidsthermostaat geïnstalleerd om de pomp uit te schakelen in geval van overtollig water.
Ik werk vrijwillig door intermitterende en zeer korte verdrinking van de reactor.
Op deze manier ben ik van plan om de hoeveelheid water zoveel mogelijk te verminderen.
Tot dusver heb ik een minimum aan water geïnjecteerd om de hoogst mogelijke damptemperatuur te handhaven.
Ik probeer het omgekeerd.
Dit idee vloeit voort uit de onvrijwillige ervaring die ik had door het waterlek.
Ik hoop ook de juiste dosering water te vinden.
Dernière édition par PITMIX de 03 / 06 / 07, 19: 13, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 167-gasten