GOLF 3 1,9D: Water doping

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/03/07, 19:43

hi Pit

Om uw leven gemakkelijker te maken bij het solderen
je opent een brede deur in de uitlaatpijp
je maakt een plaat aan het einde van de buis zodat deze het gat 1 tot 1,5 cm overlapt je boort de twee gaten voor de ingang en de uitgang van de GV, en zorgt ervoor dat er uitbreidingsspellen overblijven voor de pijpen van je kleintjes omdat het mechanisch zijn zij die het op dit blad bewaren.
Het is de trilling die het koper verhardt en ervoor zorgt dat het dicht bij een las breekt,
Vervolgens plaats je je plaatwerk in het gat, een stukje van de lasnaden
en hamerslagen om het gips goed af te stellen en het lassen eromheen gaat beter met nieuw plaatwerk en door overlapping dan door en door..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 19/03/07, 22:34

Ik heb eigenlijk iets anders geprobeerd.
Voordat ik de uitlaat weer in elkaar zette, heb ik geprobeerd een koperen ring met een diameter van 53 mm te maken die de uitlaat meer dan 50 mm lang omsluit.
De waterinlaat zat beneden en de stoomuitlaat aan de zijkant.
Het was precies ter hoogte van de buis tussen de reactor en de geluiddemper.
Beeld
Het probleem is dat het solderen van koper op staal niet geweldig is qua afdichting en stevigheid.
En om je de waarheid te zeggen, ik vond het resultaat echt walgelijk.
Bovendien waren de stoom- en watertoevoerslangen verstopt, ik weet niet hoe. Gebrek aan speling tussen de twee muren misschien??? of soldeer druppelt in de buizen...
Ik heb het allemaal afgebroken.
Eindelijk is het daar dat ik mijn reactor opnieuw probeerde die in GV op de werkbank werd gebruikt en ik realiseerde me dat de resultaten niet slecht zijn.
Je hoeft het ding alleen maar goed van water te voorzien.
Er zijn er bijna geen nodig. Net genoeg om stoom te maken.
Als mijn reactor ten minste 45° zou hellen, zou ik de vlotter op constant niveau kunnen gebruiken, maar met een helling van 5° of 10°C heb ik meer interesse in het gebruik van elektronica.
Een magneetventiel en een kraantje op de watertoevoer en een thermostaat die de stoomafvoer regelt.
Gewoon om het ding autonoom te maken.
Het zal een infuus zijn om te reguleren om te veel water te voorkomen.
Ik heb gemerkt dat ik met mijn kleine waspomp door drie seconden water te sturen de stoomtemperatuur meer dan 90 seconden boven de 20°C houd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 18/04/07, 20:57

welkom
Ik geef wat klein nieuws van mijn montage op de VW.
Ik heb een klein stukje soldeer aan het uiteinde van de staaf gemaakt zodat het niet in de bodem van de reactor valt.
De trillingen werden niet veroorzaakt door speling, maar simpelweg doordat de stang in de bodemhoek van de buis viel.
Ik heb ook een T-stuk met een kleine klep geïnstalleerd net na de waterinjectienaald voordat ik de reactor binnenging.
Ik sluit er een luchtfilter of de ontluchtingsslang op aan.
Op deze manier kan ik ofwel verse lucht gebruiken (reactor in onderdruk met venturi), de ontluchter (reactor in overdruk zonder venturi) of geen lucht om de reactor als GV te gebruiken.
Dus probeerde ik te opereren zoals "mmm" me had geadviseerd.
Dat wil zeggen de adempauze in plaats van de aanvoer van frisse lucht.
Met heel weinig waterinjectie geeft het een lichte rook in de inlaat.
In dit geval werkt de reactor met geblazen lucht en niet met aangezogen lucht. De venturi is daarom nutteloos.
Ik meen me te herinneren dat Zac en André zeiden dat het in dit scenario niet werkt.
Toch zegt "mmm" dat dit de beste manier is om het op Diesel te doen.
Wat denk jij?
PS: ik wil geen controverse beginnen, ik probeer alleen informatie te verzamelen over jullie verschillende ervaringen.

Dank u allen.
Dernière édition par PITMIX de 19 / 04 / 07, 16: 50, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 19/04/07, 16:24

Van wat ik observeerde terwijl ik dit kleine maakte Video er is een groot risico om water in de motor te sturen door de reactor te gebruiken met de ontluchter zonder luchttoevoer.
Dus heb ik een T-stuk en een luchtinlaat van 3 tot 4 mm in diameter vervangen, net ter hoogte van de waterinjectienaald. Ik heb de inlaatventuri opnieuw geïnstalleerd.
Beeld
Er is geen gevaar meer dat er water de motor in wordt gestuurd, de ontluchter kan bij overdruk door de luchtinlaat ademen en de reactor is weer in onderdruk.
Hoe goed ik ook kijk, ik kom altijd terug bij deze montage. Ik ga het zo laten.

O ja trouwens :P Ik heb de magneetklep voor de EGR-klep gevonden. Het zit achter het koelvloeistofexpansievat. Bij TDI's zit het onder het brandstoffilter.
Er is geen ECU in ieder geval ik heb het niet gevonden.
Door de stekker uit het stopcontact te halen, zoals André me had verteld, wordt de werking geannuleerd.
Beeld

Ik denk dat ik geleidelijk zal overschakelen op recuperatie-olie om mijn auto van brandstof te voorzien, want dat is echt de beste ecologische en economische oplossing.
Ik hoop dat met de installatie van de reactor zoals hij is, hij niet te veel naar de jongen zal ruiken.
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 19/04/07, 17:40

hello,
u hoeft het effect niet noodzakelijkerwijs te annuleren: u moet weten of het normaal open of normaal gesloten is voordat u de stekker uit het stopcontact haalt.
Daarnaast moet je ervoor zorgen dat de computer niets ziet, anders kan hij in gedegradeerde modus gaan: en dat is niet erg.
0 x
nialabert
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 258
Inschrijving: 02/06/05, 22:32
Plaats: Genève




par nialabert » 19/04/07, 18:57

PITMIX schreef:O ja trouwens :P Ik heb de magneetklep voor de EGR-klep gevonden. Het zit achter het koelvloeistofexpansievat. Bij TDI's zit het onder het brandstoffilter.
Er is geen ECU in ieder geval ik heb het niet gevonden.


Er moet noodzakelijkerwijs wat elektronica daar beneden zijn. Zelfs een CDI-box.
Ik had er een in mijn carb-scooter, dat wil zeggen.

Waar heb je gekeken? Bij de mijne (Honda) zit het achter het handschoenenkastje.
0 x
***************************
Onderzoekers die op zoek zijn te vinden, maar de onderzoekers vonden het zoekt.
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise




par RolCopter » 19/04/07, 19:24

Bonjour à tous

Inderdaad geen ECU op je auto, de EGR-klep wordt aangestuurd door een vacuümsysteem en is normaal gesloten.

van Pitmix
Ah ja trouwens Razz Ik heb de elektromagnetische klep voor de EGR-klepregeling gevonden. Het zit achter het koelvloeistofexpansievat. Bij TDI's zit het onder het brandstoffilter.



Ik begrijp niet helemaal hoe je verbonden bent met je adempauze?
Op mijn Passat neem ik slechts een deel van de recycling voor mijn rekening, die ik kan bijsturen door drukval in het circuit te plaatsen.

van Pitmix
Er is geen gevaar meer dat er water de motor in wordt gestuurd, de ontluchter kan bij overdruk door de luchtinlaat ademen en de reactor is weer in onderdruk.
Hoe goed ik ook kijk, ik kom altijd terug bij deze montage. Ik ga het zo laten.
0 x
Minder verbruik is goed
Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 19/04/07, 20:55

hallo pitmix

Ik heb nooit gezegd dat het niet werkte door te blazen; Ik zeg dat het me NOOIT is gelukt (ondanks vele pogingen) om een ​​pantone goed te laten werken, behalve bij depressie.

En tot het tegendeel is bewezen, ben ik er ook nog nooit een tegengekomen. :onheil:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 19/04/07, 21:23

welkom
Oké Zak. Dus ik hoef me niet te verdiepen in iets dat te moeilijk is om te doen. Ik zal proberen mmm in mei te bezoeken, zodat hij me zijn prestaties kan laten zien. Ik weet zeker dat het erg leerzaam zal zijn.
Laurent Ik heb niet de hele auto gestript om de computer te vinden, maar door de leidingen en kabels te volgen kwam ik geen zwarte doos tegen.
Ik bevestig de aansluiting op de vacuümbuis.
Ik heb zo gereden en er zijn geen fouten.

Mijn RolCopter-adempauze is duidelijk te zien op de video.
Ik heb hem losgekoppeld van het verdeelstuk en nu gaat de oliedamp door de reactor.
Ik heb geen kleppen geïnstalleerd, de stoom is vrij om de luchtstroom te volgen die in de reactor wordt gezogen of om naar buiten te komen door het kleine luchtfilter dat je op de foto kunt zien.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/04/07, 22:37

hi Pit
je systeem is geen druksysteem de ontluchter wordt ontlucht met het filter (zorgvuldige montage) de reactor zuigt zijn lucht in het filter als de ontluchterdruk stijgt is het alleen de vernauwing van het filter, die zal na een paar duizend km geolied worden maar het is zonder grote problemen
afhankelijk van de interne lay-out van de kanalen kun je de dampen uit het carter stimuleren om de reactor in te gaan, ik heb een tijdje op deze manier gewerkt, maar direct de ontluchtingsuitlaat in de watercarburateur, ik heb ook geprobeerd de reactor onder druk te zetten met de lucht van de turbo is het gemakkelijk om een ​​pijp op het inlaatspruitstuk na de turbo te prikken en deze in de neus van de watercarburateur te sturen
het zendt hete lucht uit maar het moet zoveel lucht worden beperkt dat alleen het de reactor afkoelt, geen significante resultaten met deze methoden, niet lang genoeg getest !!

Wat voor de montage van MMM het meest succesvol is, is de stroomvoorziening met een instelbare ruitensproeierpomp die een nauwkeurige regeling mogelijk maakt op basis van de temperatuur van de reactor en die voordelen heeft ten opzichte van al onze systemen, het is om de reactor met tussenpozen te gebruiken als er geen warmte is bij lage snelheid is dit het probleem dat ik heb bij 100 km/u hetzelfde probleem voor Michelm, de motoren zijn te groot en we zitten vast aan de legale snelheden op de weg.
het gebruik van de ontluchter is delicater. Op een gezonde motor is het te doen, maar elke motor heeft, afhankelijk van zijn leeftijd, verschillende ontluchtingsopeningen, die snel groter zijn dan wat de reactor kan inslikken, je moet ervoor zorgen dat je een olieafscheider hebt om de grote druppels olie niet op te eten (sommige voertuigen hebben centrifugale olieafscheiders) in het algemeen zijn twee verticale schotten voldoende, de hete gassen van het carter zijn interessant, maar het is noodzakelijk om een ​​nooduitgang te voorzien in geval van overdruk, terwijl de reactor overhevelt geen probleem als de reactor erg heet is .
Het blijft om het verschil tussen vrije lucht of ademgas in de reactor te bewijzen als er een opmerkelijk verschil is?
Maar de ruitensproeierpomp is een interessantere weg dan een magneetventiel om de stroom te regelen...

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 158-gasten