GOLF 3 1,9D: Water doping

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 06/03/07, 06:49

Ja Andrew, als ik de watercarburateur zou installeren zoals op de bewerkte foto, zou de waterslang ook tegen de uitlaat worden bevestigd om op te warmen.
Het probleem is dat ik voor de foto de oude R5-reactor heb genomen, dus het is alleen maar ter illustratie van mijn montage.
In werkelijkheid is er niet de stalen elleboog maar een koperen elleboog en is alles gelast. Het is onmogelijk om mijn watercarburateur te plaatsen.
Het enige dat ik zou kunnen doen is pikken met een klein, heel dun waterbuisje met de slang tegen de uitlaat.
Camel1 ja dat zag ik op je site.
In feite gebruikte ik aan het begin van mijn experimenten een wisselaar voor de koelvloeistof in mijn auto.
Het was identiek aan het jouwe, behalve dat het al kant-en-klaar was.
Het is een wisselaar voor de koelcircuits van de koelruimte aan de basis.
Volgens jouw berekening zou mijn grootzeil 240/1,9L = 126,32 mm moeten zijn
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 10/03/07, 19:57

welkom
Ik heb de reactor weer in elkaar gezet zoals de vorige versie, dat wil zeggen met waterinjectie via de ruitensproeierpomp en het mondstuk.
Ik haal de ontluchter door de reactor en merk opnieuw dat de uitlaatlucht verdwenen is.
Met de reactor die in GV werd gebruikt, zoals op mijn foto's, had deze niet moeten werken omdat de geur aanwezig was. Ook bij de technische keuring bleek dat het niet in orde was.
Dit bewijst niet dat de SG alleen geen vermindering van de vervuiling oplevert, maar het bewijst wel dat mijn SG niet goed werkte.
Tenminste, van wat mijn neus rook : Lol: .
Jammer dat ik de auto misschien in deze configuratie naar de keuring had moeten brengen.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/03/07, 01:26

Hallo Pit
Eén van mijn eerste montages op de Chevrolet die je vast gezien moet hebben op de forum pmc
het komt heel dicht in de buurt van een GV, het is een watercarcurator die in een envelop aan het uiteinde van de reactor spuugt, als je het je goed herinnert. Pit, deze foto's stonden aan de andere kant forum maar door de vorst in de winter heb ik de manier van doen veranderd. Ik heb extra problemen die jij niet hebt.. de kou gedurende 5 maanden..

Andre

Beeld

Beeld

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 11/03/07, 07:00

Ja André, ik ken deze foto's goed, het is eigenlijk de bewerking die ik in het begin op de R5 wilde doen : Lol: , maar ik begreep vanaf het begin niet dat er een dubbele wand rond de uitlaat zat voordat deze de reactor binnenging.
Ik wilde hetzelfde type montage doen op de Golf, maar eenvoudiger door een gelaste buis tegen de uitlaat te plaatsen om het water voor te verwarmen voordat het de reactor binnengaat, maar nogmaals, ik denk dat dat niet genoeg is. Er was een groter volume nodig om de stoom te laten ontsnappen.
Aan de andere kant weet ik niet 100% zeker dat het niet werkt.
Ik voel geen prestatieverhogende effecten, maar ik heb nog steeds het gevoel dat er iets gebeurt.
Als het verdwijnen van de uitlaatlucht een waarschuwingssignaal is, dan kan ik in die richting verder gaan.
Ik zal proberen een GV te maken zoals Michel en Didier, maar ik wil mijn uitlaat niet afsnijden.
Ik heb niet genoeg ervaring met booglassen om het gat correct te sluiten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 17/03/07, 12:38

Groet de compagnie :!:
Ik heb een kleine Camel1-stijl GVI gemaakt.
Ik weet nog niet of ik het op de Golf ga installeren, want wat mij doet zweten is het sluiten van de uitlaat na het openen via een keizersnede.
Bovendien heb ik niet veel ruimte meer tussen de reactor en de "tussendemper" (of katalysator??!!).
GVI-testvideo

Beeld
Dernière édition par PITMIX de 21 / 03 / 07, 19: 35, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 17/03/07, 19:38

Hallo pitmix,

Ik weet niet of dit je interesseert, ik zal mijn idee aan je voorleggen voordat je aan je uitlaat gaat werken.

Ik dacht aan GV terwijl ik de tests van Camel1 herlas. Zijn idee is erg goed, omdat je hierdoor heel snel stoom kunt krijgen.

Aan de andere kant denk ik dat het nodig zou zijn om de temperatuur van de stoom te beperken tot ongeveer 90°C om de ionisatie ervan te behouden, zoals we doen met een koelmiddelborrel.

Vandaar dit schematische diagram:

Beeld

Het idee is om een ​​deel van de uitlaatgasstroom met een sluiter om te leiden wanneer de warmte een bepaalde drempel overschrijdt.

Ik heb stroomafwaarts van de SG een thermostatische dieselversneller laten zien, maar die moet rond de 60°C zijn, dat is te krap.
Dus ik vraag me af of het het beste zou zijn om de originele EGR-klep om te leiden door deze met een thermostaat te regelen?

Nog een moeilijkheid: het garanderen van de waterdichtheid van het systeem, dat wil zeggen bij voorkeur het vinden van een mechanisme dat in de leiding kan blijven zitten, omdat afdichtingen voor hoge temperaturen niet goedkoop zijn...

Ik heb het grootzeil in de toegevoegde buis getekend omdat dit makkelijker te hanteren lijkt: we kunnen ons een verwijderbare verbinding voorstellen in plaats van een gelaste, om bijvoorbeeld aan het luik te werken...
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 18/03/07, 22:18

Hallo,
je hebt een montagefout gemaakt: de inlaatbuis moet onderaan zitten (of een kwart gedraaid) en niet in de richting van de uitlaat anders werkt het niet slim...
Ik wijs u op de kwetsbaarheid van dit geheel, dat vrij snel zal breken (na ongeveer 4000 km (ook al is het niet gemakkelijk af te lezen in de kristallen bol, maar er zijn er tenslotte die opmerkelijke fysieke eigenschappen vinden in de Pantone-reactor, dus...) .)
Je hebt gelijk als je dit doet zonder het schroot (algemeen bekend als de Pantone Reactor).
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 19/03/07, 07:22

Hallo Laurent
Heb je de video gekeken?
Noem je dat niet lopen?
Je hebt gewoon een elleboog nodig die naar boven wijst bij de stoomuitlaat. Vergeleken met de test op de video liggen de buizen normaal gesproken horizontaal.
Als ik de twee hits op deze manier heb gemaakt, is dat omdat er een goede reden voor is. Door de grootte van de kamer kan ik niet doen wat ik wil met mijn auto. Dat plus de reactor levert veel mensen op.
Maar hoe dan ook, het maakt niet uit, ook al is het niet goed, aangezien dit ding niet in mijn uitlaat past.
Hierdoor kon ik tests op een werkbank doen.
Ik heb zelfs mijn uitlaat op de werkbank gelegd om grootschalige tests uit te voeren met de reactor die in GV wordt gebruikt.

Ik merkte dat ik door het plaatsen van de vlotter op de bodem van mijn reactor goede stoom verkrijg, maar het niveau is moeilijk aan te passen.
Weinig verschil tussen mini en maximum. Idem op de koperen GVI trouwens.
Ik probeerde het door de vlotter bij de reactoruitlaat te plaatsen, zoals ik eerder had gedaan. Dit is nog erger. Er komt te gemakkelijk water uit de stoombuis en het juiste niveau is bijna niet te vinden. De stoom is zwak.
Uiteindelijk heb ik de vlotter op de reactorinlaat geplaatst (koperen buis tegen de uitlaat).
Daar verkrijg ik hetzelfde als met de vlotter onderin de reactor.
Goede stoom en laag waterniveau, maar niet onmogelijk te vinden.
Eindelijk heb ik alles weer op de auto gezet en met mijn spuitje en de ruitensproeierpomp kan ik hetzelfde krijgen, maar dan beter.
Hier heeft de slimme man zijn toespraak beëindigd : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 19/03/07, 14:55

Hallo Pit!

Ik heb een aflevering gemist, dus ik haal het in! : Cheesy:

Je prestatie lijkt mij goed, en je struikelt over het probleem van het implementeren van de GV in de lijn.

Gezien de monding van uw uitlaatleiding zou de ideale plaats het type geluiddemper zijn, door het grootzeil op een helling te plaatsen (om een ​​vrije bodem te hebben...)

Met de reactor helemaal bovenaan zou de uitlijning ideaal zijn. :D

Wat betreft de grootte, het lijkt consistent met wat we deden, het zou perfect moeten werken...

Het enige dat overblijft is het op zijn plaats te zetten, en daar zou inderdaad een chirurgische ingreep moeten worden uitgevoerd, en het lijkt erop dat je een vriend als lasser zou moeten vinden die daartoe in staat is... : Cheesy:

Gezien uw configuratie denk ik echter dat u inspiratie zou kunnen putten uit iets dat we voor Merco hebben gebruikt en dat ik niet al te veel op de site heb uitgelegd. Bekijk hier de 8e foto van boven:
http://reaction.directe1.free.fr/Merco220D/merco.htm

Aan het uiteinde van de uitlaatbuis kun je het grootzeil zien, we hebben de buis niet geopend zoals bij de 205, maar hebben alleen de locatie van de waterinlaat (onderaan) en de stoomuitlaat (bovenaan) gemarkeerd.

Boren 4,5 mm voor het kleine gat, en 12,5 mm voor het grote.
Het is noodzakelijk om het kleine gaatje te "bewerken" met een oude boor (of een stuk oud metaal van 4 mm) dat naar achteren kantelt (in de richting van de GE) om de ingang van de toevoerbuis zachter te maken.

Bereid vervolgens de hoofdstoomgenerator voor met een goede buislengte van 4 mm (bijvoorbeeld 20 cm) en de stoomuitlaatbuis van een lengte waardoor het geheel in de uitlaatbuis kan dringen.
In mijn geval was de maat van de stoomuitlaat en de wisselaar: 50 mm interne diameter van de uitlaatbuis. min 22 mm vanaf het grootzeil is gelijk aan 28 mm (iets minder in werkelijkheid)

Het is het beste om de juiste lengte van de stoomuitlaat aan te passen NA het solderen.

Zodra dit is gebeurd, plaatst u de 4-buis recht, met een kleine bocht aan het uiteinde, en koppelt u deze zo dat het uiteinde door het kleine 4,5-gat naar buiten komt...
Je kunt je leven gemakkelijker maken door een naald te gebruiken, zoals bij elektriciteit (en loodgieterswerk trouwens).
Je steekt de GV in door aan buis van 4 te trekken, totdat de stoomuitlaatbuis voor het gat zit, dan steek je hem erin en haal je hem er weer uit tot je je grootzeil goed gecentreerd hebt (de buizen moeten concentrisch zijn!)

En daar hoef je alleen maar de twee buizen ter hoogte van de kleine gaatjes te solderen, met een buis met omhulsel en eventueel gebogen op de stoomuitlaat (het uiteinde dat uit de uitlaatbuis komt zal niet lang genoeg zijn).

Ik leg deze fabricage voor je uit, omdat ik denk dat je deze methode zou kunnen benaderen door de buis bij de uitlaat van de pot (reactorzijde) door te snijden.
Je vindt mij wel leuk, een groot gat bovenaan, net voor de gloed van de pot, en een klein gat onderaan de pot, waar het jou uitkomt.
U kunt dan uw GV installeren zoals op de merco, en het enige wat u hoeft te doen is de reactorbuis booglassen, wetende dat bij de kraag (waar u snijdt) het metaal dikker is en het lassen veel gemakkelijker maakt... niets te maken met het plaatwerk van de buis! : Cheesy: 8)
En het betekent vooral dat er veel minder stokbrood verbrandt!

Vergeet niet om een ​​overloopgat aan de bovenkant van de tank te maken en, indien mogelijk, een temperatuursonde op de stoomslang aan te brengen, zo dicht mogelijk bij de reactorinlaat. Dit is een goede leidraad om te weten of de maatvoering goed is (en dat zal ons feedback geven om de formule eventueel te verfijnen... :D )

Om te reageren op de passage aan Crispus: ik vind zijn idee erg interessant, ik had aan een dergelijk systeem gedacht...
Toch hebben we er bewust naar gestreefd een GV te hebben die goed geeft vork temperaturen (tussen 40 en 98°C), ongeacht de voorwaardenDe factor die de regeling regelt is de snelheid en hitte van de GE, dat wil zeggen, als laatste redmiddel, de intensiteit en levendigheid van de motor.
Het is echt ontworpen om een ​​zo eenvoudig mogelijke regellus mogelijk te maken.
Vandaar het belang van het uitwisselingsoppervlak, dat bepalend is voor de maximale temperatuur.

De andere bepalende factor voor deze maximale temperatuur is de waarde van de maximale depressie, omdat deze het kookpunt van het water beïnvloedt.
Ik denk dat de formule op dit punt zal moeten evolueren, door een factor 1/P toe te voegen, we zullen later zien...

Samenvattend: ook al lijken twee eenvoudige, in elkaar gestoken buizen misschien een triviaal iets, het feit blijft dat de kwestie van hun afmetingen en hun implementatie niet zo voor de hand liggend is (en ja, Laurent : Cheesy: )

Hoe dan ook, als je doet wat ik je heb uitgelegd, zou je zeker resultaat moeten hebben.

Oh ja trouwens, wat de betrouwbaarheid betreft, en in tegenstelling tot wat Laurent zegt, is er geen breuk na 4000 km, je hoeft alleen maar een bocht aan te brengen op de 4 mm buis, die de uitzettingsverschillen zal kunnen weerstaan , en dat is het!
De GV van mijn 205 bij 15 km, en werkt nog steeds perfect! : Lol:

Veel succes Pit, en tot snel!

PS. Normaal gesproken geef ik deze week de resultaten van de trillingsanalysebank... blijf op de hoogte! :D
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2




par rezut » 19/03/07, 15:10

Hallo pit en hallo allemaal

Ik weet nog niet of ik het op de Golf ga installeren, want wat mij doet zweten is het sluiten van de uitlaat na het openen via een keizersnede.


ingehaald door een kameel. Ik wilde je dezelfde oplossing aanbieden, maar aangezien hij het was die het uitvoerde, was hij sneller dan ik

voor mij is de pantone voorbij (op de bx) ze rust voordat de zoon de licentie heeft

Maar ik heb nog plannen voor een Pantone op de eend die ik aan het restaureren ben.

ook al doe ik niet mee, ik volg nog steeds af en toe

Veel succes Pit, en tot snel!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 180-gasten