Gillier-Pantone: eCOPRA kit beelden door COPRA

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 25/06/08, 11:18

Christophe schreef:Dan heb ik het nog niet eens over deeltjesfilters waarvan de belangrijkste functie juist vuil worden is... : Mrgreen:


Ja, en er moet worden opgemerkt dat met een goed uitgevoerde stoominjectie (in verhouding tot de hoeveelheid brandstof) de DPF onbruikbaar wordt 8)
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 25/06/08, 11:27

Nutteloos weet ik niet (het injecteren van water vermindert roet enorm maar verwijdert het niet) maar in ieder geval zou het de verstopping van de roetfilters sterk verminderen...

Over verbeterde verbranding gesproken, je zag deze Maloche:
https://www.econologie.com/ondes-portabl ... -3848.html

?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 29/06/08, 02:44

De sterfte van ratten die worden blootgesteld aan straling van onze mobiele telefoons? ja, en dan heb ik het niet over 3% maar over twee keer zoveel!

Stop wat rat in je motor : Cheesy:
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 04/09/08, 19:20

Hallo allemaal ...

Een keer een heel verdrietig bericht.

COPRA zinkt... Uit de laatste financieringsronde van de uiteindelijke koper blijkt een financieringstekort van 200 euro.

De Rechtbank van Koophandel staat op het punt de gerechtelijke vereffening van de vennootschap te gelasten, als dat nog niet gebeurd is...
http://www.societe.com/societe/copra-co ... 18351.html

COPRA, een kleine MKB-ondernemer in de Auvergne, heeft niettemin hard gevochten.

Na te zijn ontslagen door Valeo, dat de voorkeur gaf aan de tarieven van lagelonenlanden, probeerde het zijn activiteiten te diversifiëren...

Onlangs probeerde ze als laatste redmiddel kleine Pantone-kits te verkopen. Toen ik dit zag, zei ik tegen mezelf dat de fabriek het erg slecht deed omdat er op deze manier geen commerciële uitlaatklep was.

Het is een prachtig symbool van de zeer Franse industriële puinhoop, met een goed uitgeruste fabriek, geschoolde en gemotiveerde arbeidskrachten.

Maar hier is het... het resultaat van de combinatie van felle internationale concurrentie en de staat die alleen kleine kmo's weet te vermorzelen met belastingen, premies en eindeloze administratieve procedures.

Het zijn echter de industrie en de veelheid aan middelgrote kmo's die de kracht zijn van een modern land...
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 04/09/08, 19:25

Euh, wie schrijft? Waar komt dit vandaan?

Omdat de:

Onlangs probeerde ze als laatste redmiddel kleine Pantone-kits te verkopen. Toen ik dit zag, zei ik tegen mezelf dat de fabriek het erg slecht deed omdat er op deze manier geen commerciële uitlaatklep was.


Lijk niet op jou...

Anders was ik me bewust van de moeilijkheden, maar het heeft niets te maken met hun uitrusting, integendeel, het zal hen in staat stellen te overleven... een beetje langer?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 04/09/08, 19:35

Hallo Christopher,

In deze zin zeg ik niet dat je de kleine Pantone-kits denigreert. Ik zeg alleen dat als een bedrijf alleen hieraan begint te werken, het een slecht teken is...

Ik kende de "glorieuze" tijd van de COPRA... die had geen "pret" om 3 kleine kits te verkopen aan het gemeentehuis van Auzat la Combelle om een ​​bestelwagen maximaal 0,5 L/100 km te besparen. Het leverde aan Valeo en andere "uitbesteders" duizenden auto-onderdelen.

Ik ben het met je eens over het idee van overleven: ze hebben het geprobeerd en ik zou het zeker in hun plaats hebben gedaan ... maar ik verzeker je dat overleven slechts kort kan zijn in de huidige staat van de automarkt voor deze kits. De overleving kan erg kort zijn.

ik ben er niet blij mee...
0 x
Beeld
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 05/09/08, 10:35

als dat het enige is wat ik denk, MOET dit bedrijf door de staat worden gesteund!

anders is het dat de staat er zelf is om het te laten duiken ... met de hulp van zijn concurrenten ..


wie neemt de fakkel over?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 05/09/08, 10:43

Remundo schreef:In deze zin zeg ik niet dat we de kleine Pantone-kits denigreren.


Als u niet aan de kaak stelt, weet ik niet wat het is wanneer u denigreert ... Het is zeker dat er niets moet worden gedaan ...

Over de commerciële toekomst gesproken, waar zijn de prototypes van uw uitvindingen?

Trouwens een onderwerp om over uitvinding te lezen: https://www.econologie.com/forums/eolienne-e ... t6022.html

Veel leesplezier ...

Jonule Ik ben het ermee eens, maar de staat kiest ervoor om te helpen wie hij wil en er zijn grenzen aan inmenging, anders zou het te gemakkelijk zijn: geen enkel bedrijf zou failliet gaan... het voorbeeld van Voxan maakt me aan het huilen: de staat heeft niets gedaan...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 05/09/08, 10:49

we zijn het erover eens: de ontsmetting van gemeenschappen is nog niet verplicht... maar het charter over het milieu verzanden... we vragen ons af wat het nut is!

alle community C15's moeten worden uitgerust, evenals alle toekomstige voertuigen!
de openbare dienst moet het goede voorbeeld geven.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 05/09/08, 11:36

We zijn het eens ... maar hoe zit het met de C15's?

De lobby's kijken, de lobby's kijken...
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 202-gasten