Gillier-Pantone: eCOPRA kit beelden door COPRA

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 17/12/07, 18:49

Christophe schreef:
Andre schreef:Ik had al gezien foto's van de kit
het enige punt dat lijkt mij niet duidelijk is, is de reactor deel


Oh je zagen waar?

Zij maken gebruik van de reactor HYPNOW denk ik ...


Hallo allemaal,

nou, ze hebben waarschijnlijk een partnerschap... anders is het plagiaat... Ik had de retrokit in mijn handen, het is dezelfde diffuser en dezelfde reactor, zie hier:

Code: kiezen

http://www.hypnow.fr/actions/retrokit-73.php


Voor Andre, ja, het is concentrisch, het is compacter dan het model (ook efficiënt) van Réacton Direct (Camel1) op de merco en de C15 met buis naast elkaar (één voorverwarmer en één met reactor)

het is heel dicht bij de Chambrin... : Cheesy:

in ieder geval... BRAVO voor het initiatief van deze SCOP... het zal de verspreiding van het systeem versnellen en we zullen steeds meer feedback krijgen... en je hoeft daar geen topsoldaat te zijn!!! het is toegankelijk voor de gemiddelde burger.

Ik zeg bravo als ik dit weet : Wink: :
COPRA schreef:In feite zijn we in hetzelfde kamp
en doet niet passend marketing en productie
maar hebben dat gedaan.

een geweldige uitvinding die het water !! goed initiatief om te delen

dus bedankt aan alles, het is klusjesman onderzoeker student klusjesman die ons vooruit helpt.
M M Pantone Gillier Direct reactie alexander Gregoire etc ...

++
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 17/12/07, 18:54

Het is geen plagiaat, ze gebruiken de reactoren van hypnow goed...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/12/07, 00:20

Dag
Voor Andre, ja, het is concentrisch, het is compacter dan het model (ook efficiënt) van Réacton Direct (Camel1) op de merco en de C15 met buis naast elkaar (één voorverwarmer en één met reactor
)

De Camel- of Cornerstone-manier heeft het voordeel dat deze bij lage belasting werkt. Ik zie niet hoe de concentrische montage thermisch efficiënt kan zijn.
De eerste montage Chambrin had deze tekortkoming, de tweede montage waar hij ALLE uitlaatgassen in de voorkamer laat lopen en veel voordeliger.

de beste manier die ik heb geprobeerd is een inline-wisselaar die de reactor volgt.
Omdat onze uitdaging niet is om de reactor onder zware belasting te laten draaien, werken vrijwel alle rudimentaire assemblages min of meer goed, maar het is om de assemblages te laten werken met een lage uitlaatgastemperatuur van 300 graden Celsius. De meeste turbomotoren hebben de basistemperatuur van de uitlaatgassen.
In het basisprincipe is het, ongeacht de samenstelling, noodzakelijk om de hoge temperatuur op de neus van de reactor te bevoorrechten; daar is de warmte-uitwisseling het belangrijkst, waarna de resterende temperatuur moet worden gebruikt voor de wisselaar en de voorbereiding van de vochtige vloeistof. lucht (wat ik de voorkamer noem)
In mijn kleine assemblages experimenteerde ik met lange voorkamers (twee keer zo lang als de reactor) in lijn met de reactor.
Om ruimteredenen geeft een U-vormig samenstel dezelfde resultaten met een kleine drukval.
Op voorwaarde dat altijd de voorkeur wordt gegeven aan de hete bron aan de uitlaat van de reactor.
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 20/12/07, 18:48

Hallo,
:D
Andre schreef:Dag
Voor Andre, ja, het is concentrisch, het is compacter dan het model (ook efficiënt) van Réacton Direct (Camel1) op de merco en de C15 met buis naast elkaar (één voorverwarmer en één met reactor
)

De Camel- of Cornerstone-manier heeft het voordeel dat deze bij lage belasting werkt. Ik zie niet hoe de concentrische montage thermisch efficiënt kan zijn.
De eerste montage Chambrin had deze tekortkoming, de tweede montage waar hij ALLE uitlaatgassen in de voorkamer laat lopen en veel voordeliger.

[...]
Andre


ja, ik ben het eens met je redenering... maar ik wil zeggen waarom niet de hoge temperatuur de voorkeur verdient boven de reactor, om de stoom goed voor te bereiden
=> minder grote druppels, meer kleine druppels = meer contactoppervlak, wat de elektrificatie bevordert!!

In zijn tweede assemblage, uiteindelijk de tweede golf na 1980, laat Chambrin de gassen door het midden van de reactor stromen, maar de concentrische buizen bevinden zich zelf in een grote uitlaatgaskamer... dus hij geeft altijd de voorkeur aan de hoge temperatuur in het midden!
Maar wees voorzichtig, er wordt geen voorbehandeling uitgevoerd, want daarna wordt een 24VDC-kaars gebruikt om de stoom te ioniseren....

Ik moet eerlijk bekennen dat ik je opmerking niet helemaal begrijp.
de tweede montage waarbij ALLE uitlaatgassen naar de voorkamer worden geleid, wat veel voordeliger is.


@ later!
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/12/07, 20:08

Dag
ga naar het montagepatent 75-06619
je zult zien dat de uitlaatgassen uit de centrale wisselaar in een U buiten de spiraal lopen. Hoewel de spiraal een rol speelt in het proces. Aan de uitgang wordt gevoed met een HT dc
zoals elektronische luchtfilterionisatoren.

de stoom voordat hij de reactor binnengaat mag niet oververhit raken, tenminste niet in de tests die ik heb gedaan, maar ik heb niet de doordrenkte wetenschap, als we anders oververhittingstests doen, spreekt hij erover forum Het zou interessant zijn voor de toekomst.
Zeer weinig geeft de inlaattemperaturen van de vochtige lucht van de reactor weer?

Er zijn verschillende scholen, sommige raken oververhit vóór de reactor en andere na de reactor
anders geen oververhitting, stoominvoer.

Moet tussen de regels door lezen
Sommigen kondigen de inlaattemperatuur van de reactor aan op 100 graden en de uitlaat op 80 graden (ik ben een beetje verdwaald ..)
In mijn montages komt de vochtige lucht altijd ruim onder de 100 graden binnen, in deze voorkamer koelt het af, soms 50 graden
afhankelijk van de luchtdampverhouding, die velen bij de montage verwaarlozen.
Bij de reactoruitlaat is het boven de 100°C, meestal a130°C


Er zijn veel interpretaties gemaakt op de pagina's van David, wanneer hij specificeert dat we in een bubbler het water niet aan de kook mogen brengen, dit verdrinkt de reactor, hij heeft gelijk, in het geval van een bubbler
maar dit vereist reflectie en na verificatie werkt in sommige gevallen het water zelfs kokend goed..

Het is noodzakelijk om het verschil te maken tussen koken met zwak of zonder doorgang van lucht in de bubbler, die de reactor alleen met damp voedt, terwijl een bubbler die bij 100°C werkt met voldoende lucht goed functioneel is (in ieder geval kunnen we dat niet doen). verwarm een ​​bubbler boven de 100 graden Celsius terwijl er water in zit)
De GV is een voorbeeld van bediening met kokend water, als je weet hoe je de lucht met de stoom moet doseren werkt het prima.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

ecopra




par tigrou_838 » 04/04/08, 11:49

hallo, even een korte technische vraag voor de professionals van dit systeem,

het is niet waarschijnlijk dat de doorgang van gassen te veel wordt verminderd nadat het systeem is toegevoegd, waardoor de motor verstikt.

van wat ik zie is het slechts een uitsparing in de pot om de reactor in te brengen, wetende dat de afmetingen van de pot oorspronkelijk gepland waren voor een bepaalde doorgang van uitlaatgas.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 04/04/08, 11:53

Dit speelt maar heel weinig, het bewijs is dat de resultaten (in de meeste gevallen) goed zijn.

Een verstopte uitlaatcartridge na vele jaren zal bijvoorbeeld veel erger zijn.

Dan heb ik het nog niet eens over deeltjesfilters waarvan de belangrijkste functie juist vuil worden is... : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 24/06/08, 14:31

Zojuist is er een rapport over de JT van TF1 doorgegeven over de COPRA waterdopingkit.

Zie hier: https://www.econologie.com/forums/reportage- ... t5618.html
Dernière édition par Christophe de 25 / 06 / 08, 10: 14, 1 keer bewerkt.
0 x
adelaar59
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 25/06/08, 03:57
Plaats: 59




par adelaar59 » 25/06/08, 04:01

hallo allemaal
voor de copra-kit is de site

Code: kiezen

www.ecopra.com
tel / 0473556170
a+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 25/06/08, 10:13

Het zou wenselijk zijn dat a link naar de econologie en in het bijzonder dit forum op uw site worden geplaatst.

Trouwens, Christophe heeft het me een tijdje geleden beloofd. Ik zie niks. :?

Het kan niet altijd dezelfde kant op gaan.
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 122-gasten