Systeem G op een helikopter

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/09/06, 04:27

Dag
In ieder geval heeft deze machine elke 100 uur en elk jaar, zelfs als hij 3 uur per jaar vliegt, moet hij de keuring en een heleboel handtekeningen doorstaan ​​en ik weet niet zeker of dit model Huges niet op 50 uur staat, afhankelijk van de rotormodel (bepaalde helikopters hebben meer onderhoudsuren nodig dan vlieguren), dus het zou me verbazen als een monteur in zijn boek zou tekenen met een dergelijke wijziging en het patent zou ontmantelen alleen maar om de inspectie te doorstaan ​​(het blijft een paar dagen in het bezit van de monteur) . Hiervoor is nog een set uitlaatpijpen nodig.
Bovendien zag ik, voor het weinige dat ik tijdens mijn vakantie in een vliegclub in Frankrijk vloog, de complexiteit en de strenge regels die er zijn, het vereist bijvoorbeeld een vluchtplan en zeer specifieke corridors en de verplichting om 'op een luchthaven te landen'. (geen sprake van naar de boerderij van een vriend of naar een mooi veld gaan, het is een heel onderzoek. De vluchttijden start-landingslocatie worden tot op de minuut genoteerd, alles wordt gecontroleerd vastgelegd in een boek. Op de het spuiten van insecticiden en voor helikopters, maar ik betwijfel of hij de grote Franse overheidsmachine kent die zijn neus in de HV-tanks van auto's zal steken, wat is dat? moet voor vliegtuigen zijn! (ik gebruik mijn vuile tong)
Je installeert gewoon een instrument in het dashboard, je moet het in het gewicht en de balans passen, je verandert de plaats van de brandblusser, hetzelfde verhaal, de eigenaar kan niet eens de bougies verwijderen, laat staan ​​de batterij vervangen.
Voor elke vlucht moet je de hoeveelheid brandstof invoeren, het gewicht van de piloten en passagiers, de hoeveelheid olie, eventuele afwijkingen in het dagboek invoeren en ondertekenen. Nu heb je nog 2 andere boeken om in te vullen, één voor het casco en één voor de propeller, het dagboek moet voor elke vlucht aan boord zijn en kan op elk moment worden opgevraagd wanneer u op een luchthaven landt.
het moet op datum voltooid zijn.

Als je een waarnemer bent en wat dieper in When Home graaft, weet je waar dit bericht vandaan komt (niet ver van Laurent), niet ver van de SPAD's, niet van de beroemde Duperdussin-vliegtuigen... Een man die in al deze opzichten slaagt montage perfect..

Het meten van het brandstofverbruik in een vliegtuig is verre van eenvoudig, de methode die ik gebruik, ik laat de motor een korte vlucht opwarmen zodat alles lekker warm is, ik land en tank bij, ik vertrek weer en maak een vlucht van slechts een uur, uiteindelijk ga ik in cirkels naar boven om op mijn tijd aan te komen. Ik land en met een goed afgemeten container van 25 liter vul ik de dop tot het niveau, dan meet ik het weinige dat overblijft of dat ik toevoeg met een afgemeten beker. Waarom zou je dat zo doen, als je naar een vliegveld gaat, is er verkeer en allerlei soorten stress en rollende aanvallen op de grond waardoor je hele lezing wordt vervormd, het duurt niet lang om 2 liter in slow motion te slikken, wachtend op een volgende (piloot city) die een Boeing-aanpak maakt. In een veld kom je binnen en vertrek je zonder circuitprotocol, zoals veldpiloten.

Andre
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 19/09/06, 07:40

Hallo André
Je wilt ons moreel ondermijnen door te praten over controles en procedures!
In Frankrijk hebben we veel wetten, voorschriften en procedures die niemand mag negeren; maar zolang er geen harde richtlijnen zijn van overheden, de overheid, of ongelukken, nieuws, media-publiciteit over een bepaald probleem, leven we in een staat van vrij hoge tolerantie. Iedereen doet wat hij wil, tot de dag van het ongeval, de druppel die de emmer doet overlopen, het ondraaglijke voor de administraties, het verlies aan inkomsten voor bedrijven, enz. Wee degenen die gepakt worden!
Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/09/06, 08:07

Bedankt André voor je reactie

1) Oxidatie vormt geen probleem bij het injecteren van extra water in de motor... de mensen die dit argument naar voren brachten, weten blijkbaar niet veel over verbranding, aangezien een liter petroleumbrandstof ongeveer 1 kg waterdamp afstoot...

2) De injectie van pure H2 daarentegen kan problemen veroorzaken met de afstelling van de verbranding en hot spots...maar een motor moet zonder problemen en bijzondere afstelling een vrij hoog % kunnen weerstaan ​​(20 tot 30% met een pollepel) op voorwaarde dat er geen O2 wordt geïnjecteerd (als de H2 door elektrolyse is gemaakt)...


maar in feite gaan we precies de benodigde hoeveelheid 02 injecteren om weer water te maken.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Zoeloe
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 18/09/06, 18:48

Ik betwijfel ten zeerste...




par Zoeloe » 19/09/06, 10:25

Ik betwijfel ten zeerste of een gecertificeerde helikopter in elkaar kan worden gezet en met een willekeurige piloot kan worden gevlogen. Om vele redenen (verantwoordelijkheden,...) is dit onmogelijk.

De foto van de Quanthomme-site is van de site gehaald http://alexnet-passion.chez-alice.fr/page_1_aviation.htm. Het toont de werkelijke kenmerken van de motor.

Ik ben bang dat de gastheren van Quanthomme voor de gek zijn gehouden.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Ik betwijfel het ten zeerste...




par Christophe » 19/09/06, 11:02

Zulu schreef:Ik betwijfel ten zeerste of een gecertificeerde helikopter in elkaar kan worden gezet en met een willekeurige piloot kan worden gevlogen. Om vele redenen (verantwoordelijkheden,...) is dit onmogelijk.

De foto van de Quanthomme-site is van de site gehaald http://alexnet-passion.chez-alice.fr/page_1_aviation.htm. Het toont de werkelijke kenmerken van de motor.

Ik ben bang dat de gastheren van Quanthomme voor de gek zijn gehouden.


Bedankt voor dit onderzoek...

Als zij toen voor de gek werden gehouden, waren wij (en ik) dat ook... eigenlijk is er hier geen sprake meer van "vervaging" op deze fotoseries:
http://alexnet-passion.chez-alice.fr/pa ... hes300.htm

We zien hier zelfs het “veronderstelde” waterinjectiesysteem losgekoppeld:
http://alexnet-passion.chez-alice.fr/pa ... 300_14.htm
en de:
http://alexnet-passion.chez-alice.fr/pa ... 300_15.htm

Aan de andere kant is deze rode pijp niet echt origineel...kk1 heeft enig idee waar dit over gaat?

Pffff ... :onheil:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 19/09/06, 11:15

Na kort onderzoek op het net lijkt het erop dat deze "rode pijp" op alle modellen zit:

Discrete versie:
Beeld

Mega-versie : Cheesy: :
Beeld

Blijkbaar koppelt dit de Turbo of een type blower aan "iets anders..."
Beeld

Zoals hierboven te zien is, verhindert de neutralisatie ervan het gebruik van de helikopter niet...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 19/09/06, 11:18

Idee: zou het niet toevallig de cabineverwarming kunnen zijn?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 19/09/06, 11:21

Niet erg discreet, en ongebruikelijke acties van een gendarme...
Toch mooie passies en beelden.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 19/09/06, 11:34

Voor anglophones, de website van de fabrikant.
Ik kon daar geen verdere informatie vinden...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 19/09/06, 11:42

PITMIX schreef:.
En hoe weet je of het G-systeem echt verbonden is met de motor?
Hoe weet je of het echt iets oplevert?


Ik ben slecht in het omrekenen van cl/liter, maar ik had het niet overal mis
Ki kess kavé toch???
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 229 gasten