G-pantonisation citroen c15 D

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
ak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 09/02/08, 09:03
Plaats: Mesnil Church (Houyet) - Zuid België




par ak » 01/03/08, 20:06

Het is goed om het te verspreiden, maar ga niet te haastig, doe goede herhalingstests, verfijn je instellingen, het kost wat tijd om er bij elk testuitje het meeste uit te kunnen halen
doen niet zoals velen op het net, ze geven de eerste cijfers, daarna horen we meer.


Je hebt gelijk, test eerst goed. Dat gezegd hebbende, het eenleidingsysteem zoals hier gedaan, zouden we niet aanbevelen, ten eerste omdat het meestal onmogelijk is met schuine uitlaatpijpen (we namen een pijp met een andere auto die vrij recht was en die "retourneerde", maar het is een meevaller), dan omdat het de tank met constant niveau te laag onder de auto laat zakken (vergeet niet een klein landweggetje te nemen...).
Het is meer een "nieuwsgierigheid".

De goede nummers zijn de repetitieve.
de juiste manier is tanken tot het overstroomt, in één rit rijden, ruim 300 km en meer, terugkeren naar dezelfde pomp, dezelfde positie, tanken tot het overstroomt
het is lang aan het eind gaat het naar de beker (het schuim)
reken dan uit met de afgelegde km.


Dit doen we al, maar na soms 70 km, soms 160 enz. Zal het eens moeten proberen met langere afstanden.

En voordat u uw auto uitleent aan een krant, moet u ervoor zorgen dat alles goed werkt en dat het elke keer repetitief is.
laat maar meten en rekenen..


Hallo ! Daar gaat het niet om, dat is niet het doel. De lokale monteur die goed en erg aardig is, heeft de peer al gesplitst terwijl hij vriendelijk zijn hulp en zijn gereedschap verleende aan de uiteindelijke installatie : Cheesy:

Als je het gebrek aan interesse om je heen ziet, en vaker wel dan niet, ga je door voor leugenaars of beleefder, jongens die niet kunnen meten .. (als het waar zou zijn, zou het bekend zijn, je neemt de automobilisten voor dikke tarlants. . ) dit ga je nog vaak horen


Ja, ik betwijfel het. Maar in het dorp hebben we nog steeds geïnteresseerden, er is er zelfs een die wacht om te zien of het werkt en heeft het er al over om het ook te gaan doen. Het moet gezegd dat we hem naar de Quanthomme-site hebben gestuurd en dat hij in het spel van lezen is gestapt vraiment alle informatie, plotseling is hij overtuigd en klaar om het hele dorp te overtuigen :P

Welkom in deze marginale wereld van experimenteren..


Bedankt, en vooral bedankt voor de helpende hand. We hebben misschien het principe van het systeem begrepen, er zijn tal van kleine problemen en twijfels terwijl we verder gaan, zonder ooit te weten of we de juiste keuze maken als een gemiddelde Beijinger van de gemiddelde menigte die geen specifieke kennis heeft op alle gebieden betrokken.
0 x
Alain en Dan
ak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 09/02/08, 09:03
Plaats: Mesnil Church (Houyet) - Zuid België




par ak » 01/03/08, 20:25

Ik vergat hier de uitvinders van de GVI te feliciteren (de G+ is volgens mij hier Camel1). Ik had ze een jaar geleden geschreven om ze te vertellen hoe briljant ik hun idee vond en om ze te vragen waarom ze de SG en reactor niet online hadden gezet...
Het heeft ons een goed jaar gekost om het uit te proberen, maar hun uitvinding blijft naar mijn mening een kleine revolutie in vergelijking met bubblers en andere saaie apparaten die in een auto moeten worden geïmplementeerd.
Met dank aan de onvermoeibare denkers/testers/enthousiastelingen :D
0 x
Alain en Dan
ak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 09/02/08, 09:03
Plaats: Mesnil Church (Houyet) - Zuid België




par ak » 04/03/08, 10:26

Flytox schreef: Zelfs geen klein diagram of foto's om ons als voedsel te geven?
Bonne voortzetting.
A+


Hallo,
Hier is het systeem voor introductie in de pot (zie hieronder)
De tests gaan door ... en blijven ook verbazen met een waterverbruik dat ineens gek werd waardoor we aan een lek dachten, maar sindsdien is het teruggekeerd naar meer "normale" waarden . Grat grat grat.
Nou, we gaan verder door een beetje te kalmeren.

Beeld

Beeld
0 x
Alain en Dan
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/03/08, 15:21

Dag

Mooie realisatie geheel in RVS, zelfs de GV, luchtinlaat om te verwarmen

Waar wordt de inlaat tussen de reactor, de GV en de hete lucht voor gebruikt?
even testen? of eventueel met koude lucht de reactor ingaan.

Zorg ervoor dat u enige onderdrukking heeft in het uitlaatkanaal van de reactor. (gemeten met een kolom water bij 2500 tpm moet deze tussen de 40 cm en 70 cm zijn)
U zult de juiste heteluchtinlaat van het lange kanaal moeten vinden om de GV in evenwicht te brengen, anders loopt u het risico al het water weg te pompen.
hoewel het in een bijna verticale positie zou moeten zijn.

Deze montage zou vanuit thermisch oogpunt goed moeten werken.

Laat het met weinig water staan ​​en verwarm het sterk geforceerd. Na een paar aanpassingen vindt u de juiste stroom stoomverbruik en de resultaten zullen er zijn.

Andre
0 x
ak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 09/02/08, 09:03
Plaats: Mesnil Church (Houyet) - Zuid België




par ak » 04/03/08, 15:57

Andre schreef:Waar wordt de inlaat tussen de reactor, de GV en de hete lucht voor gebruikt?
even testen? of eventueel met koude lucht de reactor ingaan.


Er is de luchtinlaat (die opwarmt) door de lange buis parallel aan de reactor, de kleine inlaat in de kamer aan de onderkant van de reactor is naar beneden gericht wanneer het systeem in positie is en is verbonden met de ontluchter om de druk in evenwicht te brengen , volgens G+ advies.
Dit is wat er mis is met dit systeem is dat je eenmaal op zijn plaats de elementen niet meer kunt veranderen zonder alles ongedaan te maken, er zou beter aan moeten worden gedacht (bijvoorbeeld in ieder geval de staaf van bovenaf uit de reactor kunnen halen om controleren en wijzigen).

Andre schreef:Deze montage zou vanuit thermisch oogpunt goed moeten werken.

Laat het met weinig water staan ​​en verwarm het sterk geforceerd. Na een paar aanpassingen vindt u de juiste stroom stoomverbruik en de resultaten zullen er zijn.


Dit is min of meer gedaan, te veel beperking in de lucht heeft het systeem geforceerd en veel opgewarmd. Toen hebben we de beperking weer een beetje opengezet en het werkte. Aan de andere kant voor de aanpassingen is het moeilijk, het verandert de hele tijd, soms verbruikt het te weinig, soms te veel tegelijk, plotseling vraag je je af of de vlotter van de meter soms niet blokkeert.
Wat nodig is, is meerdere keren controleren voordat er iets verandert, en dat is wat moeilijk is: niet stukje bij beetje reageren en de vorige balans ongedaan maken in een opwelling of een gebeurtenis punctueel en niet erg reproduceerbaar. Zoek de plaats waar het ding echt gebeurt.
Kalmeren en observeren, wat.

Bedankt voor uw positieve beoordeling.
0 x
Alain en Dan
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/03/08, 18:57

Dag
Er is de luchtinlaat (die opwarmt) door de lange buis parallel aan de reactor, de kleine inlaat in de kamer aan de onderkant van de reactor is naar beneden gericht wanneer het systeem in positie is en is verbonden met de ontluchter om de druk in evenwicht te brengen , volgens G+ advies.
Dit is wat er mis is met dit systeem is dat je eenmaal op zijn plaats de elementen niet meer kunt veranderen zonder alles ongedaan te maken, er zou beter aan moeten worden gedacht (bijvoorbeeld in ieder geval de staaf van bovenaf uit de reactor kunnen halen om controleren en wijzigen).


het inlaatgat dicht bij de reactor wordt gebruikt om de druk in evenwicht te brengen met de GV-inlaat en het vloeistofniveau, anders moeilijk te regelen met de vlotter (een beetje zoals een druk in de tank van een carburateur)

Als je een RVS staaf plaatst met de juiste speling en een acceptabele (lengte) hoef je niet meer naar binnen te gaan graven
alle aanpassingen zullen voornamelijk worden gemaakt tussen het stoomniveau in de GV en de heteluchtinlaat die u gaat regelen
de balanceeruitlaat mag geen simpele ontluchting naar buiten zijn, maar een druklus aan de tankzijde met een constant niveau

het andere minder moeilijk te controleren onderdeel is de uitlaat van de reactor, dit kanaal mag niet te groot zijn, te lang de zuigkracht in de motor is minimaal vereist maar niet overdreven (de tolerantie is vrij groot).

Ik denk dat het deel dat je het moeilijk zal maken de tank met constant niveau is, er is een bepaalde kwaliteit materiaal voor nodig om goed te functioneren, vooral wanneer het water vervuild raakt of heet wordt.
Tijdens de lange tests is het altijd te weten of het waterverbruik regelmatig is als het systeem niet verstopt is

In het begin regelmatig gestopt om te kijken of de watertank zakt, ervaring met als er geen water meer passeert voel je het tijdens het rijden, de motor wordt zachter..

Als het niet optimaal werkt, schrik dan niet, de reactor raakt het niet aan, het werkt bijna altijd, kijk vooral wat er in de reactor gaat.




Andre
0 x
ak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 09/02/08, 09:03
Plaats: Mesnil Church (Houyet) - Zuid België




par ak » 04/03/08, 20:28

Andre schreef:...de balanceeruitlaat mag geen eenvoudige externe ontluchting zijn, maar een druklus aan de tankzijde met een constant niveau


Het is een afsluiting, geen release.
In feite werd het "apparaat" in de uitlaatpijp geïntroduceerd door het bovenste uiteinde, de uitlaatpijp. geperforeerd bij elke roestvrijstalen buisuitlaat (4) zodat ze gelijk liggen met of iets uitsteken uit het oppervlak van de uitlaatpijp, en kleine roestvrijstalen buizen die er direct van buitenaf aan zijn gelast.
Daarna loopt het, al naar gelang het geval, uit in slangen, fittingen of klemmen (water-, luchttoevoer, druklus), of in buizen na de reactor: eerst een stuk flexibel roestvrij staal gelast, gevolgd door een reductie, daarna koperen buizen die verdelen in 4 takken bevestigd door fittingen (in de richting van het inlaatspruitstuk).
Misschien moet je een diagram maken en de maten erbij zetten om het duidelijk te maken.

Andre schreef:het andere minder moeilijk te controleren onderdeel is de uitlaat van de reactor, dit kanaal mag niet te groot zijn, te lang de zuigkracht in de motor is minimaal vereist maar niet overdreven (de tolerantie is vrij groot).


In eerste instantie ontdekten we dat het niet verwarmde, maar na isolatie en het vergroten van de waterstroom lijkt het goed te verwarmen.

Andre schreef:Ik denk dat het deel dat je het moeilijk zal maken de tank met constant niveau is, er is een bepaalde kwaliteit materiaal voor nodig om goed te functioneren, vooral wanneer het water vervuild raakt of heet wordt.
Tijdens de lange tests is het altijd te weten of het waterverbruik regelmatig is als het systeem niet verstopt is


Ja, dat lijkt het zwakke punt te zijn. Daarnaast vroegen we ons af of we geen systeem moesten ontwikkelen waarmee de tank met constant niveau een verticale positie kan behouden, ongeacht de positie van de auto. Op dit moment is het vast (zoals waarschijnlijk in de meeste systemen), dus leunt het naar gelang de beklimmingen of afdalingen. Wat denk je? Is er een materiaal dat meer aan te bevelen is dan een ander? Op dit moment gebruiken we een koperen sifon, maar als de klep inderdaad van metaal is, is het systeem dat aan de vlotter is bevestigd van plastic, en ik vraag me af of het de spanningen lang zal weerstaan.

Andre schreef:Als het niet optimaal werkt, schrik dan niet, de reactor raakt het niet aan, het werkt bijna altijd, kijk vooral wat er in de reactor gaat.


OK baas ! :D
dank u
0 x
Alain en Dan
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/03/08, 22:28

Dag

Ik heb gekozen voor een gemengd principe

de hoeveelheid water die ik in de droge stoomgenerator injecteer, verdampt en wordt direct in de reactor geslikt
in het begin voedde ik de GV met een kleine carburateur die in de hete wanden van de GV spoot, het probleem van de carburateur, het vereist een kleine venturi om het water goed te sproeien, zodat het de luchtstroom in de reactor vermindert en ook het kleine mondstuk verstopt raakt, is er water nodig dat door een brandstoffilter voor auto's gaat.
Daarna heb ik het aangepast om het water te spuiten met de uitlaatdruk, een ander probleem dat de spuit vuil wordt met de uitlaat (maar het werkte goed)
toen heb ik een sproeier gemaakt waarbij de druk van de turbo iets slechter is dan bij de uitlaat, maar blijft schoon en sproeit alleen water als de turbo draait dus motor belast is het ook nodig om het water te filteren, en het grootste ongemak is het werkt niet onder de 90 km/u
daarom is stadsrijden zonder zuinigheid en stationair draaien geen water nutteloos om de vervuiling bij stationair draaien te controleren
Dit voorjaar ga ik er wat aanpassingen aan doen zodat hij bij lage snelheden operationeel is (als de reactor heet is)
Hoewel een trap van het gaspedaal zo nu en dan in de stad en het krijgt een brede kant van waternevel..
Je kunt een thermometer bij de reactoruitlaat plaatsen voordat deze de motor binnengaat, dit zal je informeren als er water door de reactor gaat.. (deze aflezing is erg handig)

Andre
Dernière édition par Andre de 04 / 03 / 08, 23: 28, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 04/03/08, 22:47

Hallo Ak

Volledig roestvrij staal, het is schoon, mooie prestatie!

ak schrijft:Ja, dat lijkt het zwakke punt te zijn. Daarnaast vroegen we ons af of we geen systeem moesten ontwikkelen waarmee de tank met constant niveau een verticale positie kan behouden, ongeacht de positie van de auto. Op dit moment is het vast (zoals waarschijnlijk in de meeste systemen), dus leunt het naar gelang de beklimmingen of afdalingen. Wat denk je? Is er een materiaal dat meer aan te bevelen is dan een ander? Op dit moment gebruiken we een koperen sifon, maar als de klep inderdaad van metaal is, is het systeem dat aan de vlotter is bevestigd van plastic, en ik vraag me af of het de spanningen lang zal weerstaan.


Bij Alex56 hadden we alleen problemen met dit type condenspot omgebouwd naar constant niveau. Na vele demontage aanpassingen, reparaties, modificatie van het circuit.....de mijne belandde in de kast en die van Alex56 zwaaide over de dijk van woede : Mrgreen:

Het was geblokkeerd open, gesloten en tussen deze 2 posities en ondersteunde zelfs kleine variaties in waterinlaatdruk niet (overgang van een gedrag dat te vaak geblokkeerd open was naar te vaak geblokkeerd gesloten). Een vermoeden ook op zijn vermogen om trillingen te weerstaan. De naald is gemaakt van een ventiel zoals een binnenband en ik denk dat het kleine beetje azijn dat aan het water is toegevoegd het rubber van de afdichting moet hebben aangetast en het vastlopen heeft versterkt.

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
ak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 09/02/08, 09:03
Plaats: Mesnil Church (Houyet) - Zuid België




par ak » 05/03/08, 11:25

Hallo Flytox,

Flytox schreef:Bij Alex56 hadden we alleen problemen met dit type condenspot omgebouwd naar constant niveau. Na vele demontage aanpassingen, reparaties, modificatie van het circuit.....de mijne belandde in de kast en die van Alex56 zwaaide over de dijk van woede : Mrgreen:


En wat gebruikt u nu om de functie van het constant-niveauvat uit te voeren?
We zullen doorgaan met testen met de val om te zien of het echt de oorzaak is of dat het de instelling is die is mislukt, maar we staan ​​nog steeds open voor alternatieve suggesties.
0 x
Alain en Dan

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten