Waterdoping-test op Audi 80 1.6 TD, theoretische etappe

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
ruimte
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 12/10/10, 10:28
Plaats: Vendee




par ruimte » 15/10/10, 09:23

besluitend in de zin dat het begint na het mengen van benzine met water, wist ik niet op xd maar het zou dieper zijn ^^

een twijfel voor mij, de bubbler, het dient ter vervanging van het feit van het boren van de uitlaat? is het een alternatief of een pluspunt?

omdat het eenvoudiger zou zijn om te installeren op de auto die ik elke dag gebruik ^^ anders zou ik een rij rab kopen, maar ik kan niet wachten om iets te beginnen: p
0 x
zoek max. info over het pantone-systeem.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 15/10/10, 22:45

space schreef:
een twijfel voor mij, de bubbler, het dient ter vervanging van het feit van het boren van de uitlaat? is het een alternatief of een pluspunt?


Ik begrijp niet wat je bedoelt ... : Cry:

Als u snel iets wilt bouwen, kunt u een bestaande assembly kopiëren als uw auto klaar is of uw idee maken. Het beste zou zijn om te beginnen met een principeschema, we kunnen je de opmerkingen maken over te vermijden valkuilen. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
ruimte
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 12/10/10, 10:28
Plaats: Vendee




par ruimte » 16/10/10, 11:45

Ik heb het principe van de bubbler xd verkeerd begrepen, maar is het niet de reactor die in het midden passeert?
daarom vraag ik of het met de bubbler nodig is om de uitlaat te doorboren ^^ ik moet alles herzien wat ik moest vinden, want zelfs ik heb moeite om mezelf uit te drukken xd c 'is zoals alles, in theorie heb ik het moeilijk, dan zal ik een harde snit doen die me zal verlichten ^^ meer "praktisch" dan "theoretisch" ik lol
0 x
zoek max. info over het pantone-systeem.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 17/10/10, 12:37

In versie Gillier Pantone is de Bulleur een gesloten container met water (totaal volume van 0.5 tot 5 liter?) Te plaatsen in de buurt van de uitlaat en de reactor. (In Pantone-versie kan de bubbler water bevatten plus alle brandstof of pure brandstof.)

Dit water wordt op verschillende mogelijke manieren verwarmd om "stoom" te maken door:

- directe doorvoer van uitlaatgas in het water. (Bubbling)
- Doorgang van de uitlaatpijp (of een bypass van de uitlaatpijp) die dwars door de bubbler gaat.
- Doorgang van een bypass van het motorkoelvloeistofcircuit door een warmtewisselaar in de bodem van de bubbler.

Deze verschillende verwarmingsoplossingen kunnen uniek of combineerbaar met elkaar zijn. : Mrgreen:

In de bubbler wordt de ruimte boven het water gebruikt om te mengen zoals gewenst:
- koude of warme lucht.
- uitlaatgassen.
- waterdamp.
- van essentieel kleine druppeltjes water gesuspendeerd in het omgevingsgasmengsel.

De "bereiding" van de "stoom" is erg belangrijk en wordt daar grotendeels gedaan. Hoe dan ook, wat eruit komt, gaat naar de reactor.

Afhankelijk van de temperatuur, de druk, de stroom van de verschillende vloeistoffen, het ontwerp van de bubbler, wat eruit komt kan erg variëren en het verschil maken tussen een systeem dat wel of niet werkt.
Nadeel, dit samenstel heeft veel traagheid en produceert stoom "onafhankelijk" van de motorvraag. :frons:

Instant stoomgenerator (assemblage van concentrische pijpen die als wisselaar fungeren) glijdt iets na de reactor in de uitlaat en vervult ongeveer dezelfde functies van stoomproductie als de bubbler, behalve dat de stoomstroom "min of meer" reageert in verhouding tot de gashendel.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
ruimte
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 12/10/10, 10:28
Plaats: Vendee




par ruimte » 17/10/10, 13:19

ok, ik heb nog steeds een aantal voor een deel gedeeltelijk theoretisch ^^

er is een sectie over de forum waar worden de verschillende vergaderingen getoond?
om een ​​compilatie te maken, lijkt mij de meest praktische xd.
Ik ga een andere uitlaatelleboog investeren om dat allemaal te doen, hoor, op de audi begint hij aan de turbo en stopt onder het schort ^^

deal te volgen;)
bedankt voor de hulp: p Ik zou waarschijnlijk nog steeds ^^ nodig hebben
0 x
zoek max. info over het pantone-systeem.
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 17/10/10, 14:38

Hallo ruimte,
space schreef:ok, ik heb nog steeds een aantal voor een deel gedeeltelijk theoretisch ^^

er is een sectie over de forum waar worden de verschillende vergaderingen getoond?

https://www.econologie.com/plan-et-conse ... -3727.html

Er is ook de zoekmachine ...

Goed om te lezen.
0 x
ruimte
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 12/10/10, 10:28
Plaats: Vendee




par ruimte » 18/10/10, 00:13

Ja, dat was wat ik van plan was te doen ^^
0 x
zoek max. info over het pantone-systeem.
ruimte
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 12/10/10, 10:28
Plaats: Vendee




par ruimte » 20/10/10, 11:32

hello,
Ik ben bezig met een bubbler, en ik heb er verschillende vragen over, ik vind het niet op het net.

Is het essentieel dat het tegen de uitlaat wordt geplaatst?

dan zag ik de pijp die in het water baadt, maar ik kan geen precieze kust vinden, is er impact op het gedeelte van de buis? ribben zijn effectiever gevonden dan andere?
Ik vind niet echt een diagram dat de invoer van vrije lucht verklaart, als ik het goed begrijp, kunnen we het bovenaan doen en door een systeem gaan dat de lucht verwarmt, toch?

en tot slot, zijn er maten of is elke maat handig? want als ik het goed begrijp, moet het heet zijn, dus hoe kleiner het is en hoe beter, is het niet?

bedankt ^^
0 x
zoek max. info over het pantone-systeem.
ruimte
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 12/10/10, 10:28
Plaats: Vendee




par ruimte » 21/10/10, 10:52

Nou, ik ben begonnen met een bubbler, ik ga de zijkant van de uitlaat beklimmen, de ruimte is beperkt, maar ik zou iets kunnen doen dat onderbrengt, ik hoop dat ik niet fout ga ....

Ik zou tofs van de site in kwestie en proto van bubbler posten.
Ik heb het buislichaam van 150 * 50 * 3 mm 200mm hoog gemaakt,
Ik heb 2-ronde buizen van 21mm tot 15 en 130mm vanaf de onderkant gelast voor vloeistofkoeling.
om de bubblerbuis te huisvesten, knip ik een stuk 60 buis * 30 * 3mm van 160mm hoog, ik zal het binnen lassen.
evolutie snel.
0 x
zoek max. info over het pantone-systeem.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 21/10/10, 21:57

space schreef:hello,
Ik ben bezig met een bubbler, en ik heb er verschillende vragen over, ik vind het niet op het net.

Is het essentieel dat het tegen de uitlaat wordt geplaatst?

Het probleem is wanneer de grootte van de bubbler dicteert dat je hem "permanent" vanuit de uitlaat gaat huisvesten. De leidingen worden langer, dit kan problemen geven met condensatie, dieptepunten die zich vullen met water en je alles tegelijk kunnen sturen etc ... Het beste is "tegen" de uitlaat zoals 10/15 cm buizen. : Mrgreen:

dan zag ik de pijp die in het water baadt, maar ik kan geen precieze kust vinden, is er impact op het gedeelte van de buis? ribben zijn effectiever gevonden dan andere?
Ik vind niet echt een diagram dat de invoer van vrije lucht verklaart, als ik het goed begrijp, kunnen we het bovenaan doen en door een systeem gaan dat de lucht verwarmt, toch?


Het ideaal zou zijn om een ​​verwijderbare pijp te maken, de keuze van het aantal gaten, hun diameter en hun diepte die in de bubbler stort, moet groter zijn dan de diameter van de pijp zelf. Als het verwijderbaar is, kun je het allemaal gemakkelijk variëren. Als de pijp door de vlotter beweegt voordat hij in de bodem van de bubbler komt, zal de lucht op een meer constante temperatuur aankomen. Onderdrukking van een variabele temperatuur voor een "constante" temperatuur. Als de temperatuur goed is, is het allemaal goed.

en tot slot, zijn er maten of is elke maat handig? want als ik het goed begrijp, moet het heet zijn, dus hoe kleiner het is en hoe beter, is het niet?

Bij de pollepel: : Mrgreen:
Grote bubbler (> 4 liter totaal?) = Grote traagheid, lange opwarmtijd, maar grotere operationele stabiliteit.
Kleine bubbler (<2 liter totaal?) = Minder traagheid, kortere verwarmingstijd, meer onstabiele werking. Weet u niet zeker of de werking zeer stabiel / bruikbaar is zonder als hoofdverwarming te gebruiken of daarnaast het water van de koelvloeistof te regelen? : Cry:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 193-gasten