Doping pantone op Mercedes MB100 (hetzelfde als 220d)

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
ROM1
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 11/03/09, 00:09

Doping pantone op Mercedes MB100 (hetzelfde als 220d)




par ROM1 » 16/10/09, 14:12

Hallo allemaal,
Ik wilde een Pantone-systeem op mijn computer installeren
vrachtwagen (een mercedes, die dezelfde motor heeft als de 220d van de reactiegroep
Dus ik denk erover om dezelfde GVI te creëren die ik zal integreren in de
uitlaatpijp zonder deze te wijzigen (behalve de twee inlaatgaten).
en waterafvoer).

Wat het reactorgedeelte betreft, denk ik erover om het daar te plaatsen
uitlaatuitlaat van de motor (ik denk dat het een gietijzeren onderdeel is, maar
Ik weet het niet zeker), en installeer het zoals de GVI met twee gaten en
aan de andere kant omdat het voor een uitlaatlicht I staat
vraagt ​​of het de werking van de motor niet zal verstoren, want dat is er wel
zou niet dezelfde toestemming hebben voor benzine???

Anders heb ik voor de afmetingen een staaf met een diameter van 8 mm bij de hand
roestvrijstalen berging (het stond in een afvalcontainer met keukenapparatuur, dus
Ik weet niet wat voor soort roestvrij staal het precies is, maakt dat uit?).I
Ik denk erover om hem op 15 cm af te snijden.

Voor de buis, dezelfde oorsprong en deze heeft een interne diameter van 9 mm en
12 mm buiten. Ik denk dat er aan elke kant 3 cm meer overblijft dan de staaf,
wat 21 cm oplevert.
Voor koperen of slangkoppelingen weet ik niet wat beter is.
en of er diameters zijn die gerespecteerd moeten worden?
Voor het transplanteren bij opname heb ik twee oplossingen:
-zoals die van directe reactie op vier punten.
-of iets verder stroomopwaarts op de slang op een enkel punt.

Ik heb wat foto's gemaakt om er een idee van te krijgen.
aan uw critici en meer
Rom

foto's volgen
Dernière édition par ROM1 de 22 / 10 / 09, 12: 40, 2 keer bewerkt.
0 x
ROM1
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 11/03/09, 00:09

FOTO'S IN ONDERSTEUNING




par ROM1 » 16/10/09, 14:15

Beeld
Beeld
Beeld
0 x
Akasha
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 09/04/09, 09:18
x 1




par Akasha » 16/10/09, 16:02

Leuk je project, je staat vast te trappelen om te beginnen neem ik aan???!

Als je hulp wilt, ik ben in de buurt, dus misschien kunnen we elkaar helpen, maar ik weet er nog niet veel van...

Veel succes : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: PANTONE OP MERCEDES




par Flytox » 16/10/09, 18:52

Hallo Rom1, Welkom bij de club! :P
ROM1 schreef:... en installeer hem zoals de GVI met twee gaten en
aan de andere kant, aangezien het zich voor een uitlaatpoort bevindt, vraag ik me af of dit de werking van de motor niet zal verstoren, omdat er niet dezelfde speling zou zijn voor de gassen???

Als de uitgangen niet symmetrisch zijn, verbetert dit de cyclische regelmaat van de motor niet, maar... alleen een echte test zal je echt vertellen of het een acceptabel compromis of domheid is.

Anders heb ik voor de afmetingen een staaf met een diameter van 8 mm bij de hand
roestvrijstalen berging (het stond in een afvalcontainer met keukenapparatuur, dus
Ik weet niet wat voor soort roestvrij staal het precies is, maakt dat uit?).I
Ik denk erover om hem op 15 cm af te snijden.
Voor de buis, dezelfde oorsprong en deze heeft een interne diameter van 9 mm en
12 mm buiten. Ik denk dat er aan elke kant 3 cm meer overblijft dan de staaf,
wat 21 cm oplevert.

- Het roestvrij staal of restmateriaal maakt geen enkel verschil, behalve blijkbaar op het niveau van roest.
- Dit zijn veel kleinere diameters dan wat we op Econologie konden zien. Andreas? Heb je zoiets geprobeerd?

Voor koperen of slangfittingen weet ik niet welke het beste is en of er diameters zijn die gerespecteerd moeten worden?

Er zijn twee scholen die werken, ik ben er niet van overtuigd dat dit een heel belangrijke parameter is. Voor de binnendiameters van deze buizen denk ik dat het beste compromis tussen de 10 en 15 mm ligt.

Voor het transplanteren bij opname heb ik twee oplossingen:
-zoals die van directe reactie op vier punten.
-of iets verder stroomopwaarts op de slang op een enkel punt.

Deze parameter lijkt mij belangrijker, je hebt geluk, je zou gemakkelijk de 2 soorten aansluitingen op je inlaatspruitstuk moeten kunnen maken. Wat goed is voor de ene motor, kan slecht zijn voor de andere (de volumes, lengte, temperaturen en turbulentie zijn niet hetzelfde.)
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
ROM1
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 11/03/09, 00:09




par ROM1 » 17/10/09, 15:53

Hallo
bedankt voor je aanmoediging, Flytox. Ik begrijp het niet helemaal als je zegt "de output is symmetrisch".
Daarna denk ik dat ik voor de diameters van de fittingen tussen de diameter van de GVI en de diameter van de reactorbuis zal blijven. Wat ik me afvraag is welke diameter waar?
Oh en nog iets, als ik een 4-puntstransplantatie op de inlaat doe, aangezien het een aluminium onderdeel is dat ik niet kan lassen, dus als iemand iets heeft, sta ik open voor ideeën.. .
hier, ik ben momenteel in Toulouse, dus als er sommigen zijn die het al hebben gedaan en die tijd hebben, dan heb ik dat gedaan....
a +
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 17/10/09, 19:03

Dag

slechts mijn mening over deze constructie

Raak allereerst het gietijzer van de collector niet aan als u niet in staat bent om het soldeer te lassen (uitzetting van de stijve staaf in het gietijzer kan ervoor zorgen dat deze breekt)
plaats je reactorbuis net eronder in de kleine S (zoals de GV-tekening), je kunt hem over een standaard pijp van 1/2 pijp met schroefdraad aan elke kant plaatsen en in deze pijp solderen
Omdat het een vaste baan is, zoek indien mogelijk een roestvrijstalen buis.

Zoek dan een roestvrijstalen staaf die is aangepast aan je buis. De games hebben een goede tolerantie van 0,8 mm tot 1,2 mm
8 mm staaf lijkt mij klein? (Ik heb 19 mm op de Mercedes 300D en 12,7 mm op de Chevrolet)
Over het algemeen is de standaard van de staven 12,7 mm (1/2 inch) dit past precies in een 1/2" pijp afhankelijk van de dikte van de reactor
Met de lengte van 150 mm tot 200 mm kun je spelen rond deze getallen van 100 mm is een minimum.
Boor een gat in het inlaatspruitstuk (aluminium) vlak voor het olie-ontluchtingsgat, schroefdraad 3/8 pijp en schroef er een connector in, verbind dit met een eenvoudige 3/8" koperen pijp (ik kan je niet zeggen of je maakt in elke cilinder een vermelding als het verschil groot is (heb ik niet geprobeerd) Ik kies voor eenvoud van constructie..
Een koperen buis, eerst wordt het soms 200 graden Celsius heet in mijn geval voor elektrische isolatie? na 1000 km wordt zowel de binnenkant van de leiding als de staaf bedekt met een grijze laag

Je beslist zelf of je GV, bubbler of iets anders maakt, je hebt sowieso ruimte op de uitlaatpijp die naar beneden gaat en je bent dicht bij de ingang van de reactor.
het rendement hangt sterk af van de input in de reactor

Houd er rekening mee dat om een ​​eenvoudige montage te bouwen die toegankelijk is en gemakkelijk wijzigingen kan aanbrengen, de toegankelijke stang, hoewel je niet op het niveau van de stang de meeste verandering zult aanbrengen, eenmaal geïnstalleerd raak je hem nauwelijks meer aan, eens in de zoveel tijd 30 km, indien nodig, om kalk te verwijderen als u in hard water loopt (de luchtspleet tussen de staaf en de buis wordt na een tijdje erg klein, dit vermindert de doorgang van vochtige lucht)
Laat je de eerste 1000 km niet ontmoedigen, de prestaties blijven vrij middelmatig, dus verander in het begin niet te veel, het wordt goed nadat je de grijze laag ziet verschijnen in de koperen leiding die de motor binnengaat.


Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 17/10/09, 22:40

ROM1 schreef: Flytox Ik begrijp het niet als je zegt "de uitgangen zijn symmetrisch".

Ik heb mij slecht uitgedrukt, wat ik wilde zeggen is dat als je in het uitlaatspruitstuk een nieuw obstakel plaatst (je reactor), dit niet op gelijke afstand van elke uitlaatklep staat en niet voor elke uitlaat hetzelfde drukverlies oplevert. uitlaat van elke cilinder. Het eerdere compromis van de fabrikant (akoestiek en stroming) kan worden verstoord en je kunt mogelijk koppel verliezen op deze of gene cilinder bij deze of gene bedrijfssnelheid, of zelfs een min of meer schadelijke resonantie veroorzaken bij het vullen van de motor. Als je een pot aanpast, is het in feite gemakkelijker om de prestaties te verlagen dan om deze te verhogen. : Mrgreen:

Daarna denk ik dat ik voor de diameters van de fittingen tussen de diameter van de GVI en de diameter van de reactorbuis zal blijven. Wat ik me afvraag is welke diameter waar?

Wanneer de pijpdiameter te groot is, koelt de damp sneller af (slecht bij laag toerental/belasting!?). Als de leiding te klein is, neemt de drukval veel toe en stroomt het gas veel sneller naar binnen (niet zeker of dit erg goed is : Cry: )

Oh en nog iets, als ik een 4-puntstransplantatie op de inlaat doe, aangezien het een aluminium onderdeel is dat ik niet kan lassen, dus als iemand iets heeft, sta ik open voor ideeën.. .

Voor montage op mijn R19 met een inlaatspruitstuk van aluminiumlegering, heb ik een koperen diameter van 12 mm "geforceerd" in het aluminium gemaakt en om het vast te houden heb ik met de buitenkant tegen het koper gemodelleerd, een kleine harspiramide van ongeveer 10 tot 15 mm hoog. soort product. Blijkbaar houdt hij temperatuur, stoom enz. vast gedurende > 15000 km
A+

Beeld

Beeld
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/10/09, 02:11

Dag

Heb je een vergelijking gemaakt tussen het invoeren van een enkel kanaal in de inlaat en een meerkanaals vlak ter hoogte van de cilinderkop?

Want wie met turbo werkt, loopt nogal ver voor op de turbo.

Andre
0 x
ROM1
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 11/03/09, 00:09




par ROM1 » 18/10/09, 17:53

Hallo daar
voor Andreas:

Raak eerst het gietijzer van de collector niet aan als u niet bent uitgerust om met soldeer te solderen (een uitzetting van de stijve staaf in het gietijzer kan deze breken)


Ik denk dat ik de reactor zou kunnen solderen en niet kan lassen (laat solderen uitzetting toe?), en in dit geval herhaal ik mijn vraag met betrekking tot de plaats van de reactor vóór een van de uitlaatpoorten: is dat het risico bestaat dat de reactor wordt verstoord? prestaties van de motor zoals mij voorgesteld door flytox.


Heb je een vergelijking gemaakt tussen het invoeren van een enkel kanaal in de inlaat en een meerkanaals vlak ter hoogte van de cilinderkop?

Want wie met turbo werkt, loopt nogal ver voor op de turbo.

Er zit geen turbo op mijn truck en ik ben op dit moment alleen bezig met het verzamelen van informatie en spullen om herhaling van fouten te voorkomen die al door anderen zijn gemaakt. Bovendien kan ik het me niet veroorloven om hem in de wacht te zetten, omdat het mijn dagelijkse vervoermiddel is. Ik zou graag een vrij kleine foutmarge hebben bij het realiseren van nieuwe motoronderdelen.
hier zijn de redenen voor deze ietwat muggenzifterige vragen.

Voor de reactor ga ik proberen een grotere diameter te vinden, maar dat is niet eenvoudig, ik heb al aardig wat gezocht en dat is alles wat ik heb gevonden.
Als het niet om de assemblage gaat, heb ik de indruk dat je mij een assemblage beschrijft zoals we bij alle andere prestaties hebben gezien, met een buis (voor de reactorkamer) die over de uitlaatleiding is gelast, terwijl wat ik me voorstelde dat het zou zijn steek het reactorgedeelte in het uitlaatspruitstuk op dezelfde manier als ik de gvi in ​​de uitlaatbuis steek (het zal zo een snelle en eenvoudige montage zijn 4 gaten en 4 soldeersels) tenzij je flytox bevestigt voor de eerste opmerking, in in welk geval ik de "traditionele" montage zal doen.

en voor transplantatie, volgens wat ik heb gelezen in al je uitwisselingen op de site, is het het beste om zo dicht mogelijk bij de opname te transplanteren, dus ik denk dat ik een transplantatie in 4 punten zal doen, zoals de merco van directe reactie, ook al is het nog een beetje meer werk, als dat het optimale is, lijkt het haalbaar met de middelen die ik heb.

a +
rom
Ik ga een diagram tekenen van hoe ik het zie...
0 x
ROM1
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 11/03/09, 00:09




par ROM1 » 18/10/09, 20:37

diagram fototests

Beeld
Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 113-gasten