Doping pantone op Mercedes MB100 (hetzelfde als 220d)

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
pacificso
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 18/10/09, 23:21
Plaats: montauban 82




par pacificso » 21/10/09, 21:54

hallo flytox, ik zal niet ingaan op iemands onderwerp, maak je geen zorgen, bovendien ga ik hier niet voortslepen, of op anderen forum, we vinden daar altijd dezelfde dingen, ik wens je alleen maar geluk, ik heb ook veel gehad toen ik geïnteresseerd was in deze lening.
veel succes voor jullie allemaal, het is altijd beter dan naar de bistro gaan!!
michel
0 x
de liefhebber
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/10/09, 23:13

Dag
pacificso schreef:bsr, andré, denk ik,
verspil vooral uw geld niet aan `` magische '' pasta van koud lassen en anderen !! als je het niet thuis hebt, zoek dan een bewaker niet te ver weg die graag je soldering zal maken, vooral als alles klaar is om te lassen !!
michel


Ik las mijn assemblages met TIG Argon


Waarom plaats je geen flowmeter op de uitlaat van je tank?


de flowmeter op een oude indirecte dieselinjectie is er een retour
sommige injectoren hebben een meetsysteem op een injector (op Peugeots),
Het zijn niet de kosten van diesel, maar de tijd die verstrijkt op de weg is lang

het meten van een verschil tussen 25% en 30% vereist evenveel nauwkeurigheid als het meten van een kleine winst van 5%.

hallo flytox, ik zal niet ingaan op iemands onderwerp, maak je geen zorgen, bovendien ga ik hier niet voortslepen, of op anderen forum, we vinden daar altijd dezelfde dingen, ik wens je alleen maar geluk, ik heb ook veel gehad toen ik geïnteresseerd was in deze lening.
veel succes voor jullie allemaal, het is altijd beter dan naar de bistro gaan!!
michel


Zou je dit voor mensen elders kunnen uitwerken want ik begrijp het niet zo goed.. Maar ik zou graag willen weten of het niet indiscreet is, heb je het hele systeem uit je auto gehaald of blijf je rijden zonder enige metingen te doen. (wat mij vaak overkomt)
Want als het na een paar jaar gebruik stabiliseert of er geen verbetering meer is, is de neiging dat je water in de tank doet, rijdt en je niets meer meet.

De metingen voer je alleen uit tijdens lange ritten of pas nadat je een kleine wijziging hebt aangebracht.
Als je een systeem hebt dat werkt, kom je niet in de verleiding om alles door iets anders te vervangen, maar breng je er gewoon kleine wijzigingen omheen aan.

Ik begrijp dat we in het begin enthousiaster zijn en als we een plafond bereiken, zijn we minder volhardend.
Ik vraag me af bij hoeveel mensen een operationeel systeem het daarna uit hun voertuig heeft verwijderd?


Andre
0 x
ROM1
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 11/03/09, 00:09




par ROM1 » 22/10/09, 12:36

WIE VERANDERDE MIJN FUNCTIETITEL? (Ik heb een MB100)

Dag iedereen,
Nou, ik heb een kleine verandering van programma, om te voorkomen dat ik een onderdeel moet vervangen dat duur zou kunnen zijn als het zou breken door expansie, val ik terug op de traditionele transformatie van de uitlaatpijp voor de creatie van de reactor (maar ik denk dat ik de montage die ik had gepland nog steeds ga doen, de dag dat ik een MB100 uitlaatspruitstuk krijg)

Op je diagram isoleer je de staaf en de buis van de reactor niet...

Ik heb daar inderdaad ook van gehoord. Ik zal de vraag bestuderen
a + rom1
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/10/09, 03:25

hallo

Reactorbuis geplaatst op een Lycoming-motor in een vliegtuig

Door de uitzetting van de reactor scheurde de uitlaatpijp en kromde de staaf.
Als u absoluut een gietijzeren collector wilt inbouwen, hoeft u slechts één zijde te lassen en de andere zijde te laten schuiven

Andre

Beeld


Beeld
0 x
ROM1
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 11/03/09, 00:09




par ROM1 » 29/10/09, 15:17

Hallo Andrew,
c oké voor uitzetting, maar als ik het laat glijden, wat denk je dan van afdichting (en ook van trillingen) met de pasta die Flytox mij hierboven aanbeveelt? (dat is een vraag voor later, zoals ik onlangs heb uitgelegd.)
Aan de andere kant, toen ik naar je verschillende reactoren keek, zag ik dat ze min of meer taps toelopend waren. Is dit echt nodig? omdat mij werd aangeboden mijn reactorstaaf te laten draaien.
En wat dacht je van het isoleren van de reactor, een vriend vertelde me dat ik het met porselein moest doen?

a + rom1
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/10/09, 15:52

Dag

Als je hem absoluut in gietijzer wilt plaatsen, maak je een precies passend gat waardoor er weinig lekkage ontstaat (de reactorbuis op één plek gelast).

Voor de stang, al dan niet geïsoleerd, verandert het niet veel (in mijn geval is de borgstang gelast (ik was geïrriteerd toen ik de stang in slow motion hoorde trillen)
Vergeet een stukje porselein of een andere steun niet als de motor stroomafwaarts kapot gaat en bij een diesel de zuiger heel dicht langs de cilinderkop passeert


De reactor heeft niets bijzonders nodig, een staaf van ongeveer 150 mm, een luchtspleet van 1 mm of meer, het zijn geen enkele tienden die iets zullen veranderen. Het bovenwerk is bij gebruik bedekt met een isolerende laag. (gebruik RVS apparatuur, je keert daarna nooit meer terug naar de staafreactor)

In mijn geval voor waterdoping
de verbeteringen kwamen alleen maar door het aanpassen van de manier waarop de stoom wordt gemaakt die de reactor binnenkomt. Dit is de enige plaats waar ik veranderingen heb aangebracht, of het nu gaat om HV, bubbler, injectie, dit is waar het gebeurt, verbeteringen niet in de reactor
Je kunt spelen met de lucht, de stoom, de hoeveelheid water

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 29/10/09, 19:31

ROM1 schreef:c ok voor uitzetting, maar als ik het laat glijden, wat denk je dan van afdichting (en ook voor trillingen). het deeg wat adviseert Flytox mij hierboven? (dat is een vraag voor later, zoals ik het onlangs heb uitgelegd.)

Pasta zoals Pattex is goed voor niet te hoge temperaturen (zoals max. 220°), maar niet voor de uitlaat nabij de cilinderkop, die van 90 naar 750° gaat. Het is een hars, geen metaal. : Mrgreen:

Maar zoals André je vertelt: als je reactor de uitlaatwand passeert met heel weinig speling (0 tot 2/100 mm) op een heel schoon (bewerkt) oppervlak met een goede oppervlakteafwerking, dan is dat goed, dat is alles. langere scheur en de lekken zullen verwaarloosbaar zijn! :P Als je te veel games plaatst, krijg je ruis, lekken en misschien zelfs scheuren : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
ROM1
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 11/03/09, 00:09




par ROM1 » 31/10/09, 09:19

ok heel erg bedankt,
ik denk dat ik alle informatie heb die ik wilde, ik denk dat ik binnenkort met de productie zal beginnen
a + rom1
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/11/09, 12:09

Moge de kracht bij je zijn.... : Mrgreen:
Bon moed
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 171-gasten