Doping 2,8l JTD 2005 127 cv

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
chris59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/07/12, 03:03
Plaats: Noord, Avesnois
x 1




par chris59 » 10/11/12, 13:25

welkom

Code: kiezen

Citation:
La section totale de passage pour l'air fait combien ? AMHA le mousseur en série avec ta grille ne sert à rien sinon à freiner un peu plus l'air.


le tube fait 23 mm de diamètre intérieur .

L'idée c'était d'avoir la section de passage à l'endroit le plus "étranglé". Par exemple 10 trous de 1.5 mm à l'extrémité du tube plongeur ?


Ik begreep het, ik had te veel gaten gemaakt, ik blies erin met mijn mond, het vertraagde niet veel, je hebt gelijk, ik heb het opnieuw laten maken met 10 gaten van 1.5 om te zien.

Waarom maakt de bubbler eigenlijk belletjes in het water? het komt omdat er een depressie zit bij de rookafvoeren!

Bonne journee
0 x
Lang leve econologie
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 10/11/12, 21:24

AMHA vereist een beperking ergens stroomopwaarts zodat de reactor stroomafwaarts kan werken tijdens een depressie. : Idee:

U kunt deze beperking direct op de luchtinlaat van de bubbler (uw oplossing) of na de bubbler doen (bijvoorbeeld als u extra lucht vóór de reactor wilt toevoegen). Het belangrijkste is om te weten dat dit een aanzienlijke impact heeft op de werking van de reactor en dat deze beperking goed is om deze te kunnen wijzigen, ongeacht de locatie, om verschillende dingen, diameter, aantal gaten enz. uit te proberen... :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
kopra
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 09/12/07, 10:38

pantone




par kopra » 13/11/12, 21:30

goedenavond
Het is lang geleden dat ik een woord heb gezegd.

Het is een geweldige klus waar je veel uren in steekt om de materialen voor te bereiden, niet willekeurig genomen, goed gedaan.

Ik heb vanavond een compact plan gemaakt over de homogenisatie van de NGV-reactor (niet noodzakelijkerwijs te volgen op kleine benzine)

twee dingen drijven het circuit aan: een sterke depressie en het kan worden aangedreven door druk. Als uitlaatgas wordt gebruikt, moet de generator bestand zijn tegen drukvariaties en constant werken over een ander bereik van 500 tot 3000 tpm tot 2 bar .

aansluiting bij de inlaat vóór de turbo (indien turbo)

de 2.8 ducato kan 8 en 7.3 l/100 km verbruiken

cdl

chris
0 x
economiecologiequitable
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Gillier Pantone




par Flytox » 14/11/12, 21:07

Hallo kopra

copra schreef:Ik heb vanavond een compact plan gemaakt homogenisatie van de gnv-reactor.(niet noodzakelijkerwijs te volgen op kleine benzine)


Ik heb de link waar je het over hebt niet gevonden : Cry: ???
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chris59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/07/12, 03:03
Plaats: Noord, Avesnois
x 1

2013 mount




par chris59 » 23/07/13, 11:23

hallo allemaal

In april heb ik tests herhaald die niet erg overtuigend waren; ik ging naar 12 l.

hier zijn mijn foto's gemonteerd en na demontage

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Ik vraag me af of ik de inlaat niet rechtstreeks vanuit mijn groene pot moet sturen zonder door de reactor te gaan die in de uitlaat zit.

Voor info

om mijn temperatuur te testen heb ik een klein "laserpistool" de temperatuur van de buitenmuur is vaak 61°c het waargenomen waterniveau na demontage is 4 cm (ik had tests gedaan in de werkplaats het niveau was identiek, dit betekent dat de vlottersysteem is betrouwbaar) en mijn pot heeft een diameter van 150 mm

het kleine stukje staal of roestvrij staal dat ik gebruikte veroorzaakte roest.

Bij voorbaat dank voor uw ideeën
0 x
Lang leve econologie
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Betreft: bewerking uit 2013




par Flytox » 23/07/13, 21:56

chris59 schreef:hallo allemaal
In april heb ik tests herhaald die niet erg overtuigend waren; ik ging naar 12 l.

De ontwikkeling is nog niet klaar... :|

chris59 schreef:hier zijn mijn foto's gemonteerd en na demontage

Beeld


Lijkt op uiensoep : Mrgreen: Is deze ook gecorrodeerd/vol afzettingen aan de reactorzijde?

Ik vraag me af of ik de inlaat niet rechtstreeks vanuit mijn groene pot moet sturen zonder door de reactor te gaan die in de uitlaat zit.


Normaal gesproken werkt het met de reactor....maar deze test is ook interessant.

Voor info
om mijn temperatuur te testen heb ik een klein "laserpistool" de temperatuur van de buitenmuur is vaak 61°c het waargenomen waterniveau na demontage is 4 cm (ik had tests gedaan in de werkplaats het niveau was identiek, dit betekent dat de vlottersysteem is betrouwbaar) en mijn pot heeft een diameter van 150 mm


61° lijkt mij wat laag om een ​​minimum aan vloot te kunnen verdampen. Uw bubbler heeft een goed oppervlak en bevindt zich midden in de tocht onder het voertuig en koelt misschien iets te veel af, met thermische isolatie kunt u gemakkelijk een paar kostbare graden winnen. :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chris59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/07/12, 03:03
Plaats: Noord, Avesnois
x 1




par chris59 » 23/07/13, 22:23

goedenavond flytox
bedankt voor de snelle reacties.

Ik sprak vanmorgen met een vriend, hij vertelde me dat ik bij het verlaten van de bubbler natte stoom had, maar bij het verlaten van de reactor droge stoom moest hebben, dus het zou beter zijn om rechtstreeks van de bubbler naar de inlaat te gaan.

Voor de soep (liever tomaat) ben ik in april gereden en vorige week heb ik de bubbler gedemonteerd, sindsdien stagneert het water dus.

Voor de reactor waar ik (met mijn mond) in blies om te zien, komt de lucht ongehinderd naar buiten.

Voor de temperatuur die ik meenam

Beeld

Ik weet niet dat ik veel verlies, het is niet duidelijk, maar de bubbler bevindt zich op de hoogte van de hoogte die alle warmte van de grote 2.8 l moet opnemen en de collector is niet ver weg.

Ik ga mijn bubbler aanpassen om hem 100% roestvrij staal te maken en de reactor voor de volgende test te laten staan.

Denk je dat 4 cm water goed is? + -??

Denken jullie dat mijn koelvloeistofreservoir groot genoeg is om te verwarmen?

Wat zou jij gebruiken om de bubbler te isoleren?

Nogmaals bedankt voor uw hulp.
0 x
Lang leve econologie
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 24/07/13, 21:52

chris59 schreef:Ik sprak vanmorgen met een vriend, hij vertelde me dat ik bij het verlaten van de bubbler natte stoom had, maar bij het verlaten van de reactor droge stoom moest hebben, dus het zou beter zijn om rechtstreeks van de bubbler naar de inlaat te gaan.


Er komt droge stoom uit de reactor... hoe ziet je vriend dit misschien?

....die moet alle warmte van de grote 2.8 liter opvangen en de collector is niet ver weg.

AMHA onder het voertuig is de luchtstroom zo hevig dat het nog steeds te veel afkoelt.

Denk je dat 4 cm water goed is? + -??

Als het werkt ja : Mrgreen: , van de ene configuratie naar de andere, afhankelijk van de ambitie enz....je hebt + of - nodig. Ik weet niet zeker of dit cruciaal is. : Cry: Aan de andere kant zal te koud water zeker niet werken.

Denken jullie dat mijn koelvloeistofreservoir groot genoeg is om te verwarmen?

??

Wat zou jij gebruiken om de bubbler te isoleren?

"Rubber" schuim voor de isolatie van CV-leidingen. Het snijdt, vormt en plakt goed, is gemakkelijk bestand tegen 100°, is niet te duur, is bestand tegen een minimum aan koolwaterstoffen en vloot.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chris59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/07/12, 03:03
Plaats: Noord, Avesnois
x 1

bubbler isolatie




par chris59 » 17/08/13, 21:20

welkom

Ik heb de afdichting van mijn bubbler verbeterd om een ​​beter voegoppervlak te krijgen, ik heb een ring van 5 mm dik gesneden en 7 1.5 gaten in de buis opnieuw geboord voor de luchtinlaat.

Beeld

Beeld


zoals eerder gezegd, ik heb de reactor verwijderd en de bubbler direct op de inlaat geplaatst, ik heb je advies opgevolgd en deze geïsoleerd.

Beeld

Ik heb ongeveer 1500 km gereden (na te kijken) Ik heb ongeveer 8 liter water verbruikt.

Ik heb het gevoel dat ik iets meer vermogen heb, maar ik denk dat ik net zoveel diesel heb verbruikt als zonder de brander.

Ik heb de reactor uit de pot gehaald en uit elkaar gehaald.

Ik realiseerde me dat de koperen leiding kapot was en dat er veel kalkaanslag in de buis zat.

Beeld

Beeld

Conclusie:
- Ik wil mijn reactor terug in de uitlaatbuis stoppen.
- Ik denk dat ik meer ruimte nodig heb in mijn reactor, de diameter van de as is 18 en de diameter van de buis 20, ik denk dat ik er 17 of zelfs 16 zou plaatsen en 20 overhouden voor de buis.
-Om te voorkomen dat mijn koperen leiding breekt, denk ik erover om sanitaire slangen te plaatsen.

fijne avond, alvast bedankt.
0 x
Lang leve econologie
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/08/13, 16:29

Dag
Op de 300d dieselmotor is het waterverbruik van 3 liter 125 pk ongeveer 1,2 liter per 100 km
de luchtspleet tussen 1,5 en 2 mm (afmetingen zijn in inches) en de lengte van de staaf ongeveer 150 mm.
Te strak, het verstopt met hard water, te veel wordt het minder effectief.
Laat het op regenwater lopen, voeg een beetje azijn toe, dit vermindert het pletten en maakt het systeem functioneler)
Nog nooit een staaf gehad die zo verstopt was met kalksteen, zelfs na 30 km?

Wanneer u uw complete reactor-bubbler-samenstel hebt, is niets eenvoudiger dan een directe inlaat-bubbler-test uit te voeren (wees voorzichtig als u een turbomotor heeft, de aluminium waaier houdt niet van druppels water of het gebruik van te veel azijn.
Directe bubbler zonder reactor ooit meetbare resultaten behaald? (misschien lukt het wel? hou ons op de hoogte)

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 125-gasten