Doping 2,8l JTD 2005 127 cv

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: goed nieuws




par Flytox » 01/08/12, 22:36

chris59 schreef:op het voertuig geeft hij dat

https://www.econologie.info/share/partag ... FyjOke.jpg


Uw pijp heeft een "grote" rechte lengte en lijkt niet tegen het einde (luchttoevoerzijde) te worden gehouden. Je loopt het risico dat het met een bepaalde snelheid trilt en uiteindelijk breekt in de buurt van zijn fixatie op de pot ...

Om te controleren of de motor loopt, laat je iemand langzaam accelereren terwijl je onder het voertuig kijkt als ze met een bepaalde snelheid gaan dansen. :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chris59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/07/12, 03:03
Plaats: Noord, Avesnois
x 1

de pijp bevestigen




par chris59 » 03/08/12, 13:50

welkom

Ik heb een fixatie gemaakt voor de pijp. Ik heb een leidingkraag met een stuk rubberen buis geplaatst om een ​​stil blok te maken.

https://www.econologie.info/share/partag ... 4LPEaI.jpg

Op de reactor stelde ik mijn aankomstbuis (waar lucht en water binnen kwamen) gelijk op dezelfde hoogte als de roestvrijstalen uitlaat (zonder aangesloten koperen buis), in feite wanneer ik het water open het stroomt aan beide kanten.
Is dat hoe het moet worden geplaatst of moet ik iets meer dan de ene of de andere kant laten vallen. Als ik de koperen uitlaatpijp aansluit, ga ik iets omhoog om naar de aanzuigbuis.
het is niet zo duidelijk. Ik hoop dat je het begrijpt.

https://www.econologie.info/share/partag ... 51XPFL.jpg

merci d'avance
0 x
Lang leve econologie
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/08/12, 14:04

Met deze poot zal het niet verdwijnen :D


AMHA vereist een helling zodat het water bij het eerste remmen meteen in de reactor stroomt (alles behalve horizontaal). De ac-slagen in de waterstroom geven onvoorspelbare resultaten ... nou nee ... zichtbaar slecht. :| Reactor verdrinking, thermische schok, uitzetting van de vloot in de topmotor ....
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/08/12, 14:08

Voor de video die ik niet kan lezen, is dit een bekend probleem, incompatibiliteit tussen Flash Player / Firefox dat ten minste 1 maanden of 2 heeft gesleept en geen oplossing op dit moment. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chris59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/07/12, 03:03
Plaats: Noord, Avesnois
x 1




par chris59 » 03/08/12, 16:34

welkom
Ik zette mijn reactor met de helling, maar ik maakte een test door het reactorwater te vullen om te zien waar het water het eerst uitgaat
En ik heb het zo gemaakt dat het water op hetzelfde moment naar buiten komt.

Lees mijn vorige bericht, ik ben met mijn zoals het is niet gemakkelijk om een ​​bericht te schrijven

Chrome google-test is een zeer lichte browser.
0 x
Lang leve econologie
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 09/08/12, 01:32

Volg je persoonlijke bericht:

Bouw van een bubbler:

Het volume, de hoogte, de diameter, de inlaten en uitlaten van de verschillende leidingen moeten worden bepaald voordat u begint ..... de plaats onder de kap is een zeldzaam goed : Mrgreen:

Materiaal van uw keuze: Koper, roestvrij staal, messing, PVC of schroot als u corrosieproblemen wilt.

Le volume water kan gaan van de 150 pollepel cm3 naar 2 liters?
Hoe meer water er is, hoe moeilijker het is; te verwarmen (niet heet genoeg) om onder de kap te passen, en de thermische traagheid van het waterlichaam wordt steeds problematischer.

Le volume lucht boven het water is zeker noodzakelijk (geen testen hierboven). In elk geval is het noodzakelijk om een ​​voldoende luchthoogte boven het water te hebben zodat de gevormde bellen niet in de leidingen terecht kunnen komen en naar de reactor kunnen gaan (hoogte 10 cm?).

La temperatuur van 57 naar 90 °? Te laag 57 ° Ik heb twijfels over de efficiëntie en te hoog 90 ° volgens André is de stoom die naar buiten komt niet langer goed.

Si instelbare luchtinlaat (2-diameter tot ongeveer 6 mm).
Si niet-instelbare luchtinlaat (Als de beperking later in het circuit wordt aangebracht) diameter 10 mm tot 15?)

Bubbelende hoogte afhankelijk van de zuigkracht en het motortoerental van de aanwezigheid van een venturi enz ...
Lage hoogte, borrelen bij lage snelheden.
hogere hoogte (10 cm?), effectiever borrelen maar op hogere snelheid. (praktisch wanneer het instelbaar is)

Grootte van de bubbels in de wasfles, hoe fijner de bellen zijn, hoe beter de hoeveelheid water die wordt gedragen (passeren door een dunne geperforeerde schijf (1 tot 1.5 mm) met veel gaten (150 naar 200). bubbels hebben veel te maken met de diameter van de gaten.

Luchtverwarming de bubbler binnengaan. Verander niet veel in de zomer, de winters (deze tests niet doen).

De lucht filteren:
Als de luchtinlaat niet te dicht bij de grond is (<40 cm), is dit niet verplicht. Het borrelen reinigt ..... en vormt de modder op de bodem van de bubbler. Een grof rooster is voldoende.

Verwarming van de bubbler:
1) - door de directe uitlaat (teef alles, zwart water enz. ..., onberekenbaar waterverbruik).
2) - via de uitlaat door een pijp (verwarmingsvermogen aanpassen, lage inertie).
3) - door het koelmiddel (uitstekende temperatuurregeling en stabiliteit van de werking, iets langzamer om te starten dan oplossing 2)

Water niveau:
- Elektrisch (float), hou niet van swirls, remmen enz ...
- Constant niveau vriendelijke automatische spoeling van centrale verwarming (extreem moeilijk om goed te werken, kan drukvariaties niet aan)
- Continue toevoer door kleine pomp en overloop (wanneer de watertank lager is dan de rest van de installatie, ingewikkelder maar zeer veilig)

Verschillende pijpen:
- koelmiddeldiameter (8 tot 16 mm binnen?) (vermijd hoge punten die kunnen opvullen met zuiveringsproblemen met het koelsysteem van het gas)
- De diameter van de inlaatleiding 4 mm binnen (zonder hoge punten + fliter)
- Stoomuitvoer in koperen of synthetische diameter (8 15 binnen?) Mogelijk met een deflector spatten bij het remmen enz ...)

Service / legen:
Mogelijke reiniging van het slib / de kristallisaties die op de bodem van de bubbler worden afgezet.

Plaatsing van de bubbler:
- idealiter onder het niveau / de hoogte van de inlaat (veiligheid tegen overhevels).
- Korte leidingen (antikoeling)
- Toegankelijk voor vullen / onderhoud.
- Niet in de cockpit (veilig kokend water).
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
pablo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 29/06/11, 09:49
Plaats: Frankrijk zuidwestelijke Ariège
x 1




par pablo » 09/08/12, 15:01

Yep!
De temperatuur van 57 tot 90 °? Te laag 57 ° Ik heb twijfels over de efficiëntie en te hoog 90 ° volgens André is de stoom die naar buiten komt niet langer goed.


Dus wat is dat? Ik kende mij niet .... : Cry:

Betekent dit dat de GVI niet geschikt is? stoom te heet?

Pasque goed is waar, het is niet spectaculair, maar er is nog steeds een daling in de conso en een betere herstelversnelling ...

moet dat allemaal meten! maar hey, geen tijd dan ....
0 x
Met geduld, de boomgaard wordt jam.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 09/08/12, 23:43

Hallo Pablo

pablo schreef:Yep!
De temperatuur van 57 tot 90 °? Te laag 57 ° Ik heb twijfels over de efficiëntie en te hoog 90 ° volgens André is de stoom die naar buiten komt niet langer goed.


Dus wat is dat? Ik kende mij niet .... : Cry:

Betekent dit dat de GVI niet geschikt is? stoom te heet?


Pasque goed is waar, het is niet spectaculair, maar er is nog steeds een daling in de conso en een betere herstelversnelling ...

moet dat allemaal meten! maar hey, geen tijd dan ....


De tips voor het maken van een bubbler is slechts de visie / synthese van het moment (August 2012) Flytox en niets meer : Mrgreen: . Andere oplossingen en montages werken ook, en kunnen zijn zonder de waarden te respecteren die ik heb gegeven. (Ik onderwerp is te uitgebreid, de instrumentatie is te summier en de niet-exhaustieve experimenten zodat men rigide limieten kan vastleggen enz ...)

IMHO, de GVI werkt niet op hetzelfde principe als de bubbler. De bubbler maakt een "schuim" van bellen in het hete water en stuurt de damp die geproduceerd wordt in een pijp (min of meer lang) naar de reactor, de GVI zorgt voor de verwarming op zijn oververhitte wanden. De aldus geproduceerde stoom komt "onmiddellijk" in de reactor en het werkt ook, zoals de bubbler wanneer deze de juiste maat heeft ontwikkeld. :P

http://fr.wikipedia.org/wiki/Cal%C3%A9faction

Calefacere (verwarming) is een fenomeen van thermische isolatie van een vloeistof met betrekking tot een verwarmingsoppervlak dat een drempeltemperatuur Ts heeft bereikt die hoger is dan de kooktemperatuur van de vloeistof Te. Dit verschijnsel is te wijten aan de vorming van een damplaag tussen het verwarmingsoppervlak en de vloeistof, waardoor de warmteoverdracht veel langzamer verloopt. Wanneer de temperatuur van het oppervlak afneemt (maar blijft tussen Te en Ts) is er een plotselinge kook (vanwege veel keteluitstoten in de begindagen van de stoommachine).

Drop in verwarming.

Calefactie wordt vaak waargenomen wanneer een druppel water op een kookplaat valt. De druppel lijkt op het oppervlak te rollen en verdampt niet onmiddellijk. Op dezelfde manier vormt vloeibare stikstof bij morsen op een oppervlak bij kamertemperatuur druppels die op het oppervlak rollen.


Ik heb geen temperatuurrecord voor een GVI, als iemand zou kunnen invullen ... :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chris59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/07/12, 03:03
Plaats: Noord, Avesnois
x 1

eerste wegtest




par chris59 » 10/08/12, 21:11

welkom
Hier is mijn conclusie na iets meer dan 1000 Km
- Eerst vol
Ik heb ongeveer 350 km gemaakt met mijn druppels om 200ml / uur in te stellen
conso 12,86 l meestal zonder trailer op departementaal gebruik ik over 12,9l heeft 13,5 l.
- Tweede vol
Ik deed 468 km met mijn druppels om 250ml / uur in te stellen
Ik heb 145km van de snelweg op de snelweg genomen om niet teveel te krijgen tussen 95 en 110 max 14.74 L.
- Derde volledig
Weerzinwekkend om 96.56 € te hebben betaald voor 468 km Ik zette mijn GPS in omgekeerde richting van mijn auto op korte route (departementaal) Ik duw het infuus op over 500ml / h (de instellingsdruppel die ik heb 'Stop bij 250ml / h dus ik heb eerder een aantal herkenningspunten gemaakt)
Ik adem 500.90 km clim 13.37l onderkant meestal doe ik 13.5l met airconditioning.

80 km voor thuis neem ik de beslissing zoals gezegd om flytox te pushen 1l / uur loopt de motor normaal geen lawaai.
20 km voor thuis druk ik op 1.5l / h Ik kwam terug motor loopt hetzelfde.

Ik kom thuis, ik laat de motor draaien Ik haast me om een ​​kijkje te nemen onder geen enkele lekkage het water gaat goed in de toelating, een paar seconden later komt het water uit de toevoer.

Ik concludeer dat wanneer ik de motor rolt water wordt gedronken en dat wanneer ik thuiskom op 800 T / mm de turbo en depressie niet voldoende water overhevelen.

Ik heb het water nooit geopend totdat de naald van de motortemperatuur op het normale bedrijfsniveau was.

Ik gebruikte ongeveer 9 liter water op 1300km.

Hier is mijn diagram dat ik naar Flytox stuurde hij adviseerde me om het op de post te zetten (ik ben slecht in schema)


https://www.econologie.info/share/partag ... zgs2Jl.jpg

de getrokken punt was mijn oorspronkelijke niveau en de rode lijn is het niveau dat wordt geadviseerd door flytox, uiteindelijk heb ik tijdens mijn 1300 km een ​​haar boven de instelling van de flytox geplaatst.

Ik vertrek maandag in de jura. Ik zet de instelling 1l / h en ik zal proberen mijn niveau te beklimmen, om te zeggen dat de reactor wat is verdronken om een ​​beetje te zien.

Ik merkte ook iets toen mijn reactor overstroomde door de aankomstleiding, het water dat langs de plastic pijp werd gegoten trilde.
Ik ben er vrijwel zeker van dat in mijn koperen pijp het water trilt, alsof we een container met water op een motor plaatsen.

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest ondanks dat ik uit het noorden kom.
0 x
Lang leve econologie
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 10/08/12, 23:40

Je moet de stoomtemperatuur controleren, het is een goede indicator om te weten of we de reactor verdrinken. Hij leeft van 70 tot 150 ° (naar de pollepel) met veranderingen in de motorbelasting, maar als je verdrinkt, val je een paar seconden onder 60 ° bijvoorbeeld. Het gebeurt meestal in de stad of bij een kleine versnelling, of als er op elk moment echt te veel water is.

Anders moeten we wachten tot het botst om te beseffen dat we te ver zijn gegaan met de stroom van de vloot. :|
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 162-gasten