Doping 2,8l JTD 2005 127 cv

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
chris59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/07/12, 03:03
Plaats: Noord, Avesnois
x 1

2.8l jtd




par chris59 » 28/07/12, 06:41

welkom
nogmaals bedankt voor je snelle reactie.

hier is nog een filmpje
http://www.dailymotion.com/video/xsg3a3 ... essai_auto

Ik heb het geprobeerd met Google Chrome en IE8, het werkt.

De aankomst van mijn vulleiding heb ik iets lager gelegd dan de uitlaat van de reactor, omdat bij een moeras dat niet waterdicht is het water naar de grond zal stromen.

Ik doe over het algemeen cursussen van 2 uur, ook al is het al veel, ik zou bij elke stop een kijkje nemen.


kijk naar je pb
https://www.econologie.info/share/partag ... k1Cmij.jpg


https://www.econologie.info/share/partag ... 4b2Z7R.jpg

op de foto's heb ik de magneetklep gezet. Ik wil graag een systeem maken zodat het water opengaat na een paar minuten dat de motor gestart is, je hebt geen idee waar ik deze zou kunnen aansluiten.

nogmaals een dikke merci
0 x
Lang leve econologie
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 28/07/12, 06:52

Met firefox geen probleem voor video.
Een heteluchtpistool is 600-1200°: helemaal niet de bedrijfsomstandigheden (diesel) van de verwarming van de amha-reactor.
Uw watervoorziening druppelt. Te koud, niet noodzakelijkerwijs te veel water.
En waar komt de lucht die door de reactor komt vandaan?
Het is in zekere zin een snelkookpan (gesloten circuit met stoomuitlaat).
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
chris59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/07/12, 03:03
Plaats: Noord, Avesnois
x 1

2.8 jtd




par chris59 » 28/07/12, 09:51

welkom
de waterinlaat is niet afgedicht; er zit lucht rond de valpijp.

volgens wat ik met het net heb gevist, is de temperatuur van de binnenkant van een motor bij de uitlaat van de collector ongeveer 700°C, maar deze moet 600°C blijven.

Ik zal overdag een foto maken van de eindmontage.

Ik vraag me af, gezien de depressie van de motor, als hij het water niet gaat opzuigen, voor welke verwarmer in de reactor?
0 x
Lang leve econologie
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 28/07/12, 09:55

Als de luchtinlaat zich tussen het infuus en de reactor bevindt.
Het waterverbruik zal onveranderlijk zijn. Omdat gesloten circuit als een infuus.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: 2.8l jtd




par Flytox » 28/07/12, 12:34

chris59 schreef:hier is nog een filmpje
http://www.dailymotion.com/video/xsg3a3 ... essai_auto

Ik heb het geprobeerd met Google Chrome en IE8, het werkt.

Nog steeds geen beeld : Cry: , firewall probleem???

De aankomst van mijn vulleiding heb ik iets lager gelegd dan de uitlaat van de reactor, omdat bij een moeras dat niet waterdicht is het water naar de grond zal stromen.


En een klein diagram, toch?

Ik doe over het algemeen cursussen van 2 uur, ook al is het al veel, ik zou bij elke stop een kijkje nemen.

Ok. : Mrgreen:

op de foto's heb ik de magneetklep gezet. Ik wil graag een systeem maken zodat het water opengaat na een paar minuten dat de motor gestart is, je hebt geen idee waar ik deze zou kunnen aansluiten.


Makkelijker in het schema : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chris59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/07/12, 03:03
Plaats: Noord, Avesnois
x 1




par chris59 » 28/07/12, 13:01

hallo flytox

Ik ben het beu om speciaal voor jou een video te maken en jij bent de enige die niet weet hoe je hem moet lezen. Ik zeg dat omdat ik slecht ben in tekenen, je niets zult begrijpen.

probeer het
http://support.google.com/chrome/bin/an ... swer=95346
0 x
Lang leve econologie
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Betreft: 2.8 jtd




par Flytox » 28/07/12, 13:11

chris59 schreef:volgens wat ik met het net heb gevist, is de temperatuur van de binnenkant van een motor bij de uitlaat van de collector ongeveer 700°C, maar deze moet 600°C blijven.


Afhankelijk van waar je je motor meet, met een pollepel, kan de temperatuur variëren van 1800° (in het midden van de cilinderkopkamer) tot 350° uit de uitlaatdemper. Waar je de reactor plaatst (zoals 40 of 50 cm van de uitlaatklep) heb je ongeveer 300° bij 90 km/u op een diesel en 450° op een benzine. (beiden sfeervol)

De temperatuur is één ding, maar afhankelijk van het oppervlak van je reactor in de uitlaat krijgt deze niet dezelfde hoeveelheid warmte, er is ook de hoeveelheid uitlaatgas die rond de reactor gaat en deze warmte meebrengt/vernieuwt. Het verwarmingsvermogen van de uitlaat is veel groter dan het vermogen dat door de motor wordt ontwikkeld, vooral bij lage toerentallen....

Dit alles om te zeggen dat een simulatie die stand houdt, helemaal niet eenvoudig is om te doen. :| : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chris59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/07/12, 03:03
Plaats: Noord, Avesnois
x 1

niet lopen




par chris59 » 01/08/12, 09:13

welkom
Ik heb net een test gedaan zonder de reactor op de inlaat aan te sluiten, voertuig staat stil, er komt heet water uit maar geen stoom.
Ik probeerde mijn waterinlaatleiding omlaag en omhoog te brengen om de hoogte van het waterniveau in de reactor te variëren, maar er veranderde niets. Ik probeerde ook de motor een paar seconden omhoog te brengen naar 2500, 3000 toeren, maar dat gebeurde niet. iets veranderen.

Mocht de motor onderweg oververhitten, dan laat ik hem ongeveer 25 minuten draaien

Ik denk dat ik een bubbler moet maken.

Bij voorbaat dank iedereen
0 x
Lang leve econologie
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: werkt niet




par Flytox » 01/08/12, 17:12

chris59 schreef:welkom
Ik heb net een test gedaan zonder de reactor op de inlaat aan te sluiten, voertuig staat stil, er komt heet water uit maar geen stoom.
Ik probeerde mijn waterinlaatleiding omlaag en omhoog te brengen om de hoogte van het waterniveau in de reactor te variëren, maar er veranderde niets. Ik probeerde ook de motor een paar seconden omhoog te brengen naar 2500, 3000 toeren, maar dat gebeurde niet. iets veranderen.

De luchtvector is erg belangrijk, zonder circulatie van deze laatste ... is het erg moeilijk. : Cry: Als we ‘stoom’ zeggen, is het eigenlijk een mengsel van lucht en waterdamp.

Mocht de motor onderweg oververhitten, dan laat ik hem ongeveer 25 minuten draaien


Bij stationair of iets hoger warmt hij veel minder op dan onderweg. (stationair toerental tussen 90 en 120° op atmosferische diesel)
Dus niet noodzakelijk genoeg warmte om de vloot te laten koken.

Ik denk dat ik een bubbler moet maken.

Goede resolutie. :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chris59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/07/12, 03:03
Plaats: Noord, Avesnois
x 1

goed nieuws




par chris59 » 01/08/12, 21:03

hallo
voor de lucht heb ik een pijp met een diameter van 4 mm die in een kanaal van 6 mm gaat, dus ik heb net als de reactor 1 mm lucht in de straal

Beeld

op het voertuig geeft hij dat

Beeld

daarna ging ik naar het huis van een vriend met de 2.8jtd airconditioning op volle kracht (het is heet in het noorden). Ik reed 40 km heen en weer terwijl de reactor niet was aangesloten op de open waterinlaat.

thuisgekomen ging ik onder het voertuig liggen en tot mijn verbazing zag ik stoom eruit komen.

Dus ik vertrek maandag op vakantie. Ik ga de reactor aansluiten op de inlaat. Ik zou wachten tot de motortemperatuurnaald op normaal niveau staat om het water te laten stromen en ik zou bij de start 200 ml/uur gebruiken.

Ik heb 3g op mijn telefoon. Ik zal proberen je nieuws te geven
0 x
Lang leve econologie

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 194-gasten