Water doping op Renault Trafic 2.5l SOFIM

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
pablo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 29/06/11, 09:49
Plaats: Frankrijk zuidwestelijke Ariège
x 1




par pablo » 01/12/11, 11:08

Yep !!
Oké, dus hier is het:
Uiteindelijk heb ik de stoominlaat in de mengkamer in Ø10 mm geplaatst, omdat ik zelfs in Ø12 mm water in de reactor zag stijgen.

Ik maakte een rit van ongeveer 2 x 60 terminals en ik merkte een waterverbruik op van iets minder dan 1 L (eindelijk) maar merkte geen bijzondere verandering in het rijden, niet meer flexibel.: Cry:
Aan de andere kant, maar ik weet niet of het niet puur psychisch is, lijkt het mij dat mijn vertraagt ​​en iets hoger. Geen toerenteller hebben, het is niet echt zeker.

Flytox, je zou zo'n verandering ook hebben opgemerkt, is het verschil duidelijk?

Dat is het voor nu...
we zullen zien of er over een tijdje een daling in het verbruik is...
tot binnenkort,
Pablo
0 x
Met geduld, de boomgaard wordt jam.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/12/11, 18:58

pablo schreef:Ik maakte een rit van ongeveer 2 x 60 terminals en ik merkte een waterverbruik op van iets minder dan 1 L (eindelijk) maar merkte geen bijzondere verandering in het rijden, niet meer flexibel.: Cry:
Aan de andere kant, maar ik weet niet of het niet puur psychisch is, lijkt het mij dat mijn vertraagt ​​en iets hoger. Geen toerenteller hebben, het is niet echt zeker.

Flytox, je zou zo'n verandering ook hebben opgemerkt, is het verschil duidelijk?


Hoger stationair is niet altijd :schok: :frons: , Ik reproduceer niet wanneer ik wil! Het lijkt mij dat het meest in het oog springende moment een hete herstart was. Ik ook niet, zonder toerenteller ontbreekt belangrijke info... Als ik meer tijd heb, zal ik dat installeren. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
pablo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 29/06/11, 09:49
Plaats: Frankrijk zuidwestelijke Ariège
x 1




par pablo » 13/12/11, 21:47

ja ja ja!
Goede voortzetting:
Ik heb dit weekend zo'n 2x300 terminals gemaakt, nationaal, geen snelweg, maar hogesnelheidslijnen 110, 120 bergafwaarts, resultaat, de vrachtwagen (4x4 (groot verbruik)) heeft aanzienlijk meer herstel, ik slaag er zelfs in om te verdubbelen!

Ik reed niet per se als een heer, en ik deed 100 km meer op mijn volle tank (500 in plaats van 400).

het moet gezegd worden dat het vortexsysteem qua verbruik zijn efficiëntie niet meer had.
daarom zou het, door stiller te rijden, duidelijker moeten zijn. Neen?

Ik vraag me nog steeds af of ik niet te veel beperkingen zou hebben gesteld aan de invoer van stoom (10 mm) in de mengkamer, maar aangezien het een beetje een puinhoop is om alles te demonteren, los te solderen... het risico dat het een tijdje zo blijft.

hier, wat kan ik nog meer zeggen?, om op de langere termijn te zien, lijkt het erop dat de eerste tankbeurten niet significant zijn....
het probleem is dat mijn reizen meestal 20, 30 km zijn...
maar hey, het is op degenen die ik zou willen winnen in consumptie...

Tot ziens!
0 x
Met geduld, de boomgaard wordt jam.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 13/12/11, 23:02

pablo schreef:
hier, wat kan ik nog meer zeggen?, om op de langere termijn te zien, lijkt het erop dat de eerste tankbeurten niet significant zijn....
het probleem is dat mijn reizen meestal vrij zijn 20, 30 kilometer ...
maar hey, het is op degenen die ik zou willen winnen in consumptie...

Tot ziens!


Op korte routes is de motor te lang te koud... Ik weet niet zeker of je een verschil zult merken :| . Op mijn machine duurt het ongeveer 15 km en een stop van 5 of 10 minuten en start dan opnieuw om goed te werken ... Ik weet niet waarom :| : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 13/12/11, 23:21

De stemmen van stoom zijn ondoordringbaar! ! ! : Mrgreen: : Idee:
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
Avatar de l'utilisateur
pablo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 29/06/11, 09:49
Plaats: Frankrijk zuidwestelijke Ariège
x 1




par pablo » 30/03/12, 16:03

Yep!
Vervolg van het avontuur...
dus heb ik een zelfgemaakte PVC-venturi gemonteerd, maar ik ben bang dat ik te veel beperkingen op de luchtinlaat heb.
hoeveel kan ik de diameter verkleinen zonder de zuigkracht te beïnvloeden?
Het inlaatkanaal heeft een diameter van 6 cm (binnenkant), wat is de minimale diameter die ik kan meten (met de venturi) om de motor niet met lucht te vullen?

De venturie die ik maakte ging omhoog, en ik moest mijn stationair toerental verlagen, ik kon in de tweede versnelling starten zonder te accelereren!!
Geen zwarte rook (wat zou duiden op teveel diesel).

Ik wil gewoon weten of ik mijn toelating niet te veel beperk.


Merci !!
0 x
Met geduld, de boomgaard wordt jam.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 30/03/12, 21:59

André sprak voor de inlaatbegrenzing van een minimale diameter die gelijk is aan die van de inlaatklep, lijkt mij.

Als je overdrijft, is het bijna volle pot dat het gaat roken / ernstig vervuilen :|. Pas op, een diesel is niet ontworpen om in een diepe depressie te verkeren, zoals een benzine die bijna stationair draait, je loopt het risico dat er olie naar boven komt via de olieontluchter. Door testen te doen iets te verstopt met een klep, heb ik de hele binnenkant van het inlaatspruitstuk geverfd met olie ..... Bij nader inzien had ik alles kunnen laten scheten : Cry: : Mrgreen:

Toen heb ik de ontluchtingspijp verplaatst om hem stroomopwaarts van de sluiter te plaatsen (belachelijke depressie), dat is veiliger.

U kunt een idee krijgen/uw diameter berekenen uit de zuiggassnelheid. In een boek "Engine Inflation" van Luc Meloua spreekt hij van een gemiddelde inlaatgassnelheid van 60 tot 100 m/s bij volgas ter hoogte van de diameter van de carburateur. Daarbuiten wordt de drukval aanzienlijk en breekt de vulling de mond...
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
pablo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 29/06/11, 09:49
Plaats: Frankrijk zuidwestelijke Ariège
x 1




par pablo » 31/03/12, 12:13

Ok,
goed, dus ik laat het zo, en dan kijk ik of het invloed heeft op mijn verbruik wat...
Om het te ruiken, het is stroomopwaarts van de venturie, dus geen probleem.

Dank je wel!
0 x
Met geduld, de boomgaard wordt jam.
ciwil66
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 14/07/12, 19:57




par ciwil66 » 17/07/12, 00:35

hallo pablo ik ben cyril
ben je nog steeds in de Ariège? Ik zou je graag willen ontmoeten, ik zou graag een pantone-montage willen doen, maar daarvoor wil ik mensen zien die het hebben gemonteerd en enige ervaring hebben. dat is als je er nog bent, schrijf me dan tot ziens
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 88-gasten