Water doping op Renault Trafic 2.5l SOFIM

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 11/11/11, 21:55

je zou geen idee hebben van een goede isolator die hittebestendig en niet te dik is? Cheesy Grin en niet te duur ..

Afgezien van de leegte, is de beste isolatie de stille lucht en daarom bestand tegen hitte, asbest en steenwol, glaswol, des te gevaarlijker omdat het bestand is tegen hitte! !
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 11/11/11, 22:35

pablo schreef:In mijn geval is er geen bubbler (gvi) en dus met een goede isolatie van het systeem, zelfs een "verwarmer" van het inlaatspruitstuk of een goede isolatie ervan, zouden we de schade moeten kunnen verminderen ...

Verwarm de collector op .... zou het niet moeten dat het meer energie kost dan om stil te verwarmen!

het is waar dat het koper beter remklauw is dan het roestvrij staal, (zou te maken hebben met RVS genoeg, - 1mm? om hetzelfde rapport te hebben).


Mijn koperen en roestvrij stalen reactoren maken 1 mm dik canvas. Zelfs in 1 mm bevindt roestvrij staal zich enkele seconden achter koper. : Mrgreen:


en je denkt niet dat de film in de buis is gemaakt? je riskeert het in je motor te zuigen! :schok:


Als het de kalksteenafzettingen zijn die de oxide erin fixeren: Mrgreen: in feite is de pijp nog steeds vies, ik weet niet wat hij onofficieel draagt : Mrgreen:

en trouwens, zou je geen idee hebben van een goede isolator die goed bestand is tegen hitte en niet te dik is? : Cheesy: en niet te duur ...

Ik beschik over kleine hoeveelheden schroot van keramische vezels voor ovens. Het is niet slecht. Probeer niet om nieuw te kopen, je laat je shirt achter ...
Heu ... ook, we moeten het masker niet vergeten, en een goede .... : Cry: :frons: : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
pablo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 29/06/11, 09:49
Plaats: Frankrijk zuidwestelijke Ariège
x 1




par pablo » 16/11/11, 14:23

Salut!

Wel, ik heb het ding weer samengevoegd, maar het irriteert hem nog steeds: kwaad:


Moet zeggen:
als ik acclimatiseer, komt er water uit de luchtinlaat.

Zou dit kunnen komen door de directe verbinding van de tank op de GV (geen slang)?
In feite lijkt het erop dat wanneer het water van de GV kookt, de druk het water in de tank laat stijgen, en des te meer het einde (versnelling) plus zijn lot!
Of is het de vibratie die het water doet rijzen?

Begrijp het niet : Cry:

helphelphelp !!!!

PABLO
0 x
Met geduld, de boomgaard wordt jam.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 17/11/11, 19:12

pablo schreef:Salut!

Wel, ik heb het ding weer samengevoegd, maar het irriteert hem nog steeds: kwaad:


Moet zeggen:
als ik acclimatiseer, komt er water uit de luchtinlaat.

Zou dit kunnen komen door de directe verbinding van de tank op de GV (geen slang)?
In feite lijkt het erop dat wanneer het water van de GV kookt, de druk het water in de tank laat stijgen, en des te meer het einde (versnelling) plus zijn lot!
Of is het de vibratie die het water doet rijzen?

Begrijp het niet : Cry:

helphelphelp !!!!

PABLO


De stroming is zo gemakkelijk mogelijk, als het die kant op gaat, komt dat omdat het te "geblokkeerd" is aan de andere kant, aan de reactorzijde. Daarom monteren we een venturi, die zuigt stroomopwaarts en 'controleren' beter aan welke kant de stroming gemaakt wordt ... :|

Intense vibraties maken ook grappige dingen, zoals pijpen vullen met bullent (verdampingscavitatie?) Die naar de oppervlakte stijgen en water veroorzaken en overlopen ... : Mrgreen: Het werkt minder slecht als de watertoevoer van onderaf is (het zuivert zichzelf).
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
pablo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 29/06/11, 09:49
Plaats: Frankrijk zuidwestelijke Ariège
x 1




par pablo » 25/11/11, 11:28

yep!
Welnu, het is daar, mijn nieuwe reactor is klaar,
en gemonteerd!, ik hou je vast aan het sap voor reslutats ...
geïnspireerd door dat van "lapierreangulaire" ...
behalve de buis (roestvrijstalen diameter 17mm int en 1mm dikte) is de rest in hoofdzaak hetzelfde.

Beeld

Beeld

Beeld

voil voilou.
A+
pablo
0 x
Met geduld, de boomgaard wordt jam.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 25/11/11, 12:12

Ja !!! Heel interessant. Je voedt het met een GVI, bubbler, andere?

Hoe heb je het gedaan voor de beoordelingen van deze reactor?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
pablo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 29/06/11, 09:49
Plaats: Frankrijk zuidwestelijke Ariège
x 1




par pablo » 25/11/11, 17:56

yep!

Ik voed het beest met een GVI, (eenvoudiger, en mijn geloof behoorlijk effectief),

Voor de moeite nam ik als referentie het model van lapierreangulaire, dat ik contacteerde om hun mening te hebben (er zijn genoeg simpas :D ), maar ik maakte meestal met hem dat ik bij de schroothandelaar vond : Cheesy: (lapierreangulaire pleit voor een buis met een diameter van 80mm voor het lichaam van de reactor, maar yavé die 70mm, dus ik nam zijn : Cheesy: ) !!

Ik deed wat ze me adviseerden voor de lengte van de buis (35cm + mengkamer 5cm)

Aan de andere kant bevindt de stoomuitlaat van de GVI zich in 14 (en niet in 12), om er zeker van te zijn dat hij geen "stoompluggen" maakt (zoals "kan zijn" bij mijn vorige montage, waar de stoom door de uitlaat d constant niveau tanklucht)

Ik heb ook bij 45 ° de aankomststoom in het compartiment van het mengsel geknipt, maar daar denk ik dat het te ambitieus is om naar mij toe te komen. :schok: ga dan faloir dat ik het zo snel mogelijk goed heb gesneden! (morgen was klaar!)

Het duurde niet lang voordat ik een kleine reis zou maken (400-terminals), dus ik zou meer info-niveau-functie hebben, pasque gezien dat ik meestal liever 20, 30 kms draai, het heeft gewoon tijd om te verwarmen en dus ken ik niet veel veranderingen :onheil: , zelfs als ik liever loop na 5-kms !: mrgreen:
Eindelijk, het zal blijken dat nadat ik me heb teruggetrokken als het me meer verdrinkt, ik toch nog moet veranderen?
ach en toen zag ik dat er iemand was die niet wilde verschijnen, dus de sluier!

Beeld

ga doei,
Pablo
0 x
Met geduld, de boomgaard wordt jam.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 25/11/11, 18:48

Goed bewerken! 8)

Ik heb ook bij 45 ° de aankomststoom in het compartiment van het mengsel geknipt, maar daar denk ik dat het te ambitieus is om naar mij toe te komen. Geschokt gaat dan faloir dat ik het goed heb gesneden zo snel mogelijk !!!! (morgen was klaar!)


Ik denk niet dat het de muziek voor je liften gaat veranderen ... op welk niveau zie je deze liften?

Op een van de foto's gepubliceerd door Lapierreangulaire, was er een soort Y met kleine kranen om de lucht die de reactor binnenkomt te kunnen passeren (verander de lucht / stoomverhouding). Misschien kun je zoiets doen?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
pablo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 29/06/11, 09:49
Plaats: Frankrijk zuidwestelijke Ariège
x 1




par pablo » 26/11/11, 17:07

Ik heb wind tegen een hoog motortoerental (geen rekeningronden!), En dat zelfs na het knippen van de rechterpijp (je had gelijk, mijn geloof!). : Mrgreen:

En wanneer (na 3kms, waarvan een groot deel gemonteerd in een rechte (dieet hoog)) j 'blust de motor, hoorde ik een intensieve bouillonements in de reactor en de luchttoevoer, wat aangeeft dat in mijn mening alles is gevuld met water! :onheil:

Ik ben van plan om de stoomtoevoer te veranderen door 12 of 10, omdat het ernaar streeft om te voorkomen dat er geen ontlading in het tankniveau constant zou zijn zoals bij mijn vorige vergadering.

volgen ...
0 x
Met geduld, de boomgaard wordt jam.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 26/11/11, 19:04

pablo schreef:En wanneer (na 3kms, waarvan een groot deel gemonteerd in een rechte (dieet hoog)) j 'blust de motor, hoorde ik een intensieve bouillonements in de reactor en de luchttoevoer, wat aangeeft dat in mijn mening alles is gevuld met water! :onheil: .


Ik denk ook :|

Ik ben van plan de komst van stoom 12 of 10 te veranderen, zoals zijn verlangen om te donf


Om te streven naar donf zonder venturi ... vraag ik het te zien? : Mrgreen:
In plaats van de diameter van de pijpen bij de uitlaat te veranderen (bewerkelijk), kun je ook een "nozzle" plaatsen door een kleiner uiteinde van de pijp in te brengen wat een beperking vormt. Je zult zien of het de muziek verandert of dat het niet veel doet (AMHA).

Er mag geen ontlading in de tank zijn op een constant niveau zoals bij mijn vorige vergadering.


Ik zou niet zwaar zijn ... maar je wisselvallige niveau lijkt deze keer in de reactor los te laten : Mrgreen: Hij is incontinent in alle gevallen. Hoe hoog is het vergeleken met de reactor en waaraan heb je het bevestigd?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten