Water doping op Renault Trafic 2.5l SOFIM

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 02/11/11, 19:41

Is het met AVEC een gerecupereerde fan of ben jij het die het helemaal zelf heeft gefabriceerd? :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
pablo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 29/06/11, 09:49
Plaats: Frankrijk zuidwestelijke Ariège
x 1




par pablo » 03/11/11, 10:42

Is het met AVEC een gerecupereerde fan of ben jij het die het helemaal zelf heeft gefabriceerd? Razz

ik was het die het deed, niet erg ingewikkeld, je meet de omtrek van de inlaat van de inlaatpijp, en je probeert een roestvrijstalen of aluminium (niet-magnetische) buis van dezelfde grootte te vinden, als je vindt (zoals ik) geen stuk metaalplaat (aluminium of roestvrij staal) en je snijdt zo:
Beeld
a = lengte gedeeld door 8
b = evenredig met "a" volgens de gulden snede, ik was een beetje uit de manchet omdat ik niet weet hoe ik de verhouding moet berekenen : Cry:
maar is beter als je de verhoudingen hebt.
Elders als je de formule hebt, ben ik een afnemer.
c = het hangt af van de plaats waar u bent, maar niet noodzakelijkerwijs erg groot (2cm is voldoende).

Hier moet daarentegen wel op gelet worden met de draairichting van de bladen, het is noodzakelijk dat de "cycloon" in de goede richting draait (vergeleken met de buis). Dailleur, het werkt niet op alle auto's, maar het hangt af van de pijp. Op de 405 diesel van mijn ouders zit net voor het intake vertrek een soort plastic bakje en dat werkt niet, we zouden het moeten proberen met 4 kleine draaikolken vlak voor het intake vertrek.
er is ook dat men voorzichtig moet zijn om de luchtinlaat niet te verminderen, het is noodzakelijk om een ​​verbinding te maken met een grotere "slang", of is ondergebracht in de vortex, tussen de inlaat van de inlaat en de oude luchtinlaatslang.

CNC ??????


Tank met constant niveau.

Volg je de temperatuur van de stoom die de reactor verlaat? Anders is het moeilijk om te zien of we zijn verdronken.


nee, maar wat is er nodig om het te laten werken?
normaal wordt de 100 ° c bereikt omdat ik stoom heb, toch?
0 x
Met geduld, de boomgaard wordt jam.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/11/11, 19:10

pablo schreef:nee, maar wat is er nodig om het te laten werken?
normaal wordt de 100 ° c bereikt omdat ik stoom heb, toch?


Nou nee, het werkt niet precies zo, je hebt een mengsel van lucht, stoom en waterdruppels, en vaak vinden degenen die meten temperaturen rond de 95 ° !!! Vaak "reguleert" dit zich rond de 95 ° of anders loopt het periodiek vast in alle richtingen of niet door min of meer het gedrag te volgen.

Tussen droge stoom, natte stoom, lucht-waterdampmengsel en de druk die varieert in het circuit ..... Het is moeilijk om precies te weten wat we meten : Mrgreen: Sommige hebben resultaten gehad bij "lage" temperatuur (75 °? En minder), andere resultaten ruim boven 100 °. Als u in een configuratie minimaal km aflegt, herkent u uiteindelijk de variaties van de machine. Als we de configuratie wijzigen, zien we snel of dit significant is voor de werking of niet.

Voorbeeld van de modificatoren stabiliseren de temperatuurvariaties, anderen verhogen de acoepen of de amplitude van de variaties hoog laag. Wat nodig is, is om een ​​verband te vinden tussen wat we met deze temperatuur zien en het verbruik / rendement van de motor.

Als de temperatuur heel snel onder de 80 ° daalt, is het tijd om te verdrinken en kan het 5 of 10 km duren voordat je weer op "kruissnelheid" vertrekt (te veel water, te koud, niet genoeg water). belasting, niet de juiste luchtverhouding?)
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
pablo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 29/06/11, 09:49
Plaats: Frankrijk zuidwestelijke Ariège
x 1




par pablo » 05/11/11, 15:18

goed, zijn shit!
Het is inderdaad mijn tank met constant niveau die het verprutst, en goede god goede god, beste waarom! Ik heb het uit het circuit gedemonteerd, de luchtinlaat aangesloten en getest om het niveau te zien: het stopt niet met stromen! Zelfs wanneer de uitlaat zich grotendeels boven de tank bevindt! om wat weg te gooien.
Het is bricodépot, te vermijden !!
dus hey wat is het, wat heb je als een constant niveau tank?
Flytox, wat heb je bijvoorbeeld?

Trouwens, heb je de assemblage gezien die is gemaakt door "lapierreangulaire" op een 306 vanuit het stadhuis van Cahors?
Ik denk terug, omdat ze exclusief een tank "giacominiR88 / 1" aanbevelen
en hun GVI is 25 cm, niet 12.6 cm (volgens de formule L = 240 / C waarbij L in mm en C de verplaatsing is voor een dieselmotor. / 1,25 voor benzine)
wat denk jij
Hun bewerking is echter vrij interessant.
Beeld
0 x
Met geduld, de boomgaard wordt jam.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 05/11/11, 16:07

pablo schreef:goed, zijn shit!
Het is inderdaad mijn tank met constant niveau die het verprutst, en goede god goede god, beste waarom! Ik heb het uit het circuit gedemonteerd, de luchtinlaat aangesloten en getest om het niveau te zien: het stopt niet met stromen! Zelfs wanneer de uitlaat zich grotendeels boven de tank bevindt! om wat weg te gooien.
Het is bricodépot, te vermijden !!
dus hey wat is het, wat heb je als een constant niveau tank?
Flytox, wat heb je bijvoorbeeld?


In mijn configuratie is het waterreservoir lager dan de bubbler, dus ik kan een systeem maken, waarbij het waterniveau wordt gehandhaafd door een wisserpomp die de bubbler langzaam vult en er is teveel vol waardoor het teveel door zwaartekracht wordt teruggevoerd naar de tank. (onvoldoende perspectief om te zeggen of het een goed systeem is : Mrgreen: )

https://www.econologie.com/forums/dopage-a-l ... 0-930.html

Het vorige systeem gebruikte ook de ruitenwisserpomp en regelde de stroom met een naaldventiel en een vlotterstroommeter. De bekende hoeveelheid water kwam op de bodem van de reactor (een deel dat een beetje de functie van GVI vervulde)

De tijd van de ontwikkeling van de rest, er is een heel eenvoudig, economisch systeem dat heel goed werkt, het is de medische druppel met zijn kleine tik. :P

Trouwens, heb je de assemblage gezien die is gemaakt door "lapierreangulaire" op een 306 vanuit het stadhuis van Cahors?
Ik denk terug, omdat ze exclusief een tank "giacominiR88 / 1" aanbevelen
en hun GVI is 25 cm, niet 12.6 cm (volgens de formule L = 240 / C waarbij L in mm en C de verplaatsing is voor een dieselmotor. / 1,25 voor benzine)
wat denk jij
Hun bewerking is echter vrij interessant.


Ze doen heel interessante dingen, misschien hebben ze het constante niveau goed gevonden .... ?? Van mijn kant heb ik 3 gemaakt (een plastic / araldite / scéloron, een met een oude carburateur en een met een sifon voor centrale verwarming). Niemand werkte
correctement :frons: : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
pablo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 29/06/11, 09:49
Plaats: Frankrijk zuidwestelijke Ariège
x 1




par pablo » 11/11/11, 10:51

hello,
er is een probleem met de systeemverwarming (momenteel niet op mijn montage hs)
het systeem lijkt inderdaad beter te werken tijdens lange ritten, of wanneer de motor volledig is geladen, dwz wanneer alles heet is.
het probleem is dat het merendeel van de routes die in de auto worden uitgevoerd vaak minder dan 10 km maken, het zou daarom noodzakelijk moeten zijn om het systeem vanaf de eerste kms te laten functioneren.
Is er iemand die een geschikt samenstel zou kunnen vinden?
door de pot te isoleren lijkt het niet voldoende, zou iemand hebben geprobeerd de gassen rond de reactor te recirculeren?

Ik heb het bericht van Flytox gelezen, het is best interessant, vooral in termen van de toename van de stationaire snelheid, maar na hoeveel km? 80? er is al minder interessant, maar hey, het is niet voorbij hij zal erin slagen om al zijn!

pablo,
0 x
Met geduld, de boomgaard wordt jam.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 11/11/11, 11:36

pablo schreef:het probleem is dat het merendeel van de routes die in de auto worden uitgevoerd vaak minder dan 10 km maken, het zou daarom noodzakelijk moeten zijn om het systeem vanaf de eerste kms te laten functioneren.


De temperatuurstijging van "langzame" warmtemotoren is inderdaad een beperking. Het duurt minstens 5 km waarvan 3 met ongeveer 90 km / u voordat de mijne de temperatuurindicator in de normale positie heeft. : Cry: Het Gillier Pantone-systeem werkte tot nu toe goed in de 15 km ... en vaak tussen de 2 was het beter om een ​​stop te maken zoals 5 minuten zodat het tip top werkt. André heeft hetzelfde soort observatie. (Geen uitleg! :frons: : Mrgreen: )

pablo schreef:Is er iemand die een geschikt samenstel zou kunnen vinden?
door de pot te isoleren lijkt het niet voldoende, zou iemand hebben geprobeerd de gassen rond de reactor te recirculeren?


De pot warmt veel sneller op dan de motor, althans in het voorste gedeelte. De buizen zijn niet erg dik en de thermische inertie is veel lager.

pablo schreef:Ik heb het bericht van Flytox gelezen, het is best interessant, vooral in termen van de toename van de stationaire snelheid, maar na hoeveel km? 80? er is al minder interessant, maar hey, het is niet voorbij hij zal erin slagen om al zijn!


Nog niet gemeten, maar naar mijn mening moet het ook in de 5 km doen om op 80 ° te komen. Het waterdebiet van de waterpomp is erg belangrijk en de inhoud van de bubbler in LDR (minder dan een liter) moet meerdere keren per minuut worden vernieuwd bij 90Km / h.

pablo schreef:maar hey, het is nog niet voorbij, hij zal erin slagen al zijn!


Hij werkt daar : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
pablo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 29/06/11, 09:49
Plaats: Frankrijk zuidwestelijke Ariège
x 1




par pablo » 11/11/11, 12:56

De temperatuurstijging van "langzame" warmtemotoren is inderdaad een beperking. Het duurt minstens 5 km waarvan 3 met ongeveer 90 km / u voordat de mijne de temperatuurindicator in de normale positie heeft. Huilen of erg verdrietig

ja! Wat gebruik je als "temperatuurindicator" Ik zou ook graag de werking van mijn montage in "real time" willen kunnen volgen.

pablo schreef:
Is er iemand die een geschikt samenstel zou kunnen vinden?
door de pot te isoleren lijkt het niet voldoende, zou iemand hebben geprobeerd de gassen rond de reactor te recirculeren?


De pot warmt veel sneller op dan de motor, althans in het voorste gedeelte. De buizen zijn niet erg dik en de thermische inertie is veel lager.


het betekent dat als we erin slagen om dit deel van de pot goed te isoleren (bovendien is dit waar de reactor is geplaatst), we misschien een paar km kunnen winnen, toch? is het gedaan?

Zou het ook niet beter zijn om reactoren kleiner in diameter (8 of 10 mm) te maken, zelfs als dit betekent dat meerdere parallel moeten worden geplaatst?
hoe kleiner het is, hoe sneller het opwarmt,

Wat zijn de afmetingen van uw Flytox-reactor?


pablo schreef:
maar hey, het is nog niet voorbij, hij zal erin slagen al zijn!


Hij werkt daar Mr. Green


Veel geluk !! : Mrgreen:
0 x
Met geduld, de boomgaard wordt jam.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 11/11/11, 19:46

pablo schreef:
De temperatuurstijging van "langzame" warmtemotoren is inderdaad een beperking. Het duurt minstens 5 km waarvan 3 met ongeveer 90 km / u voordat de mijne de temperatuurindicator in de normale positie heeft. Huilen of erg verdrietig

ja! Wat gebruik je als "temperatuurindicator" Ik zou ook graag de werking van mijn montage in "real time" willen kunnen volgen.


Ik heb de meting eerder gedaan, met een omgevingstemperatuur van 23 °, aan het einde van mijn 5 km stond de bubbler op 73 °. Over minder dan een kilometer moet het op 80 ° zijn. Gemaakt met de Velleman DVM8810 infraroodthermometer gekocht bij Econologie (zeer goed apparaat en ..... zelfs geen acties bij Econo bovendien : Mrgreen:)
Er is ook de dashboard-indicator .... het zegt niet hoeveel maar zegt dat het behoorlijk warm is.


Is er iemand die een geschikt samenstel zou kunnen vinden?
door de pot te isoleren lijkt het niet voldoende, zou iemand hebben geprobeerd de gassen rond de reactor te recirculeren?


De pot warmt veel sneller op dan de motor, althans in het voorste gedeelte. De buizen zijn niet erg dik en de thermische inertie is veel lager.


het betekent dat als we erin slagen om dit deel van de pot goed te isoleren (bovendien is dit waar de reactor is geplaatst), we misschien een paar km kunnen winnen, toch? is het gedaan?


AMHA, het probleem van de Gillier Pantone die niet onmiddellijk werkt, is niet alleen te wijten aan de uitlaat die te koud zal zijn. De verschillende pijpen, inlaatspruitstuk en andere Bullers zijn ook niet op temperatuur en moeten een goed deel van de damp condenseren die we in de cilinderkop proberen te transporteren. Op mijn Doloréan verwarm ik de inlaatlucht. Midden in de winter wanneer het vriest, verwarm ik ongeveer 30 '' tot 1 minuut wanneer gestopt, doe dan ongeveer 1.5 km rustig tot de stop. De inlaatluchttemperatuur bereikt 39 ° en de motor houdt van ... zeer zacht ...: Mrgreen: Zorg ervoor dat de motor sneller werkt!


Zou het ook niet beter zijn om reactoren kleiner in diameter (8 of 10 mm) te maken, zelfs als dit betekent dat meerdere parallel moeten worden geplaatst?
hoe kleiner het is, hoe sneller het opwarmt,


Chui weet niet zeker of het beter zou werken, maar aan de andere kant is het veel gewelddadiger om te realiseren : Mrgreen:

Wat zijn de afmetingen van uw Flytox-reactor?


Uit het geheugen heb ik het papier niet bij de hand. Buitenschaal van de koperen reactordiameter 16 / 18 mm. Roestvrij stalen staaf diameter 14 mm (staaf) lengte 120 mm. André zal je uitleggen dat deze dimensies niet kritisch zijn. Wat je bij de hand hebt, is goed als het niet te ver weg is. :P

Voor de koperen envelop weet ik niet zeker of dit op de lange termijn een goed idee is. Voor de reactietijd (temperatuurstijging van de stoom) wanneer u versnelt, is dit de beste, veel sneller dan roestvrij staal. Boven ongeveer 500 ° oxideert het koper en wordt het bedekt met een fragiele zwarte film. Door het produceren van deze oxidelaag (wanneer we een beetje sterk versnellen), moet het uiteindelijk worden geblokkeerd met de erosie van de uitlaatgassen, moeten we deze buis uiteindelijk verdunnen totdat deze doorboort (veronderstelling) . Niet genoteerd de kilometerstand van deze reactor (ten minste 2000 Km?) Zonder problemen.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
pablo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 29/06/11, 09:49
Plaats: Frankrijk zuidwestelijke Ariège
x 1




par pablo » 11/11/11, 21:33

AMHA, het probleem van de Gillier Pantone die niet onmiddellijk werkt, is niet alleen te wijten aan de uitlaat die te koud zal zijn. De verschillende pijpen, inlaatspruitstuk en andere Bullers zijn ook niet op temperatuur en moeten een groot deel van de damp condenseren die we in de cilinderkop proberen te transporteren.


In mijn geval is er geen bubbler (gvi) en dus met een goede isolatie van het systeem, zelfs een "verwarmer" van het inlaatspruitstuk of een goede isolatie ervan, zouden we de schade moeten kunnen verminderen ...

Voor de koperen envelop weet ik niet zeker of dit op de lange termijn een goed idee is. Voor de reactietijd (temperatuurstijging van de stoom) wanneer u versnelt, is dit de beste, veel sneller dan roestvrij staal. Boven ongeveer 500 ° oxideert het koper en wordt het bedekt met een fragiele zwarte film. Door het produceren van deze oxidelaag (wanneer we een beetje sterk versnellen), moet het uiteindelijk worden geblokkeerd met de erosie van de uitlaatgassen, moeten we deze buis uiteindelijk verdunnen totdat deze doorboort (veronderstelling) . Niet genoteerd de kilometerstand van deze reactor (ten minste 2000 Km?) Zonder problemen.


het is waar dat het koper beter remklauw is dan het roestvrij staal, (zou te maken hebben met RVS genoeg, - 1mm? om hetzelfde rapport te hebben).
zeker dat het zal doorbreken, maar na hoeveel km? denk er gewoon aan om het te veranderen wanneer u leegloopt : Mrgreen:
en je denkt niet dat de film in de buis is gemaakt? je riskeert het in je motor te zuigen! :schok:

en trouwens, zou je geen idee hebben van een goede isolator die goed bestand is tegen hitte en niet te dik is? : Cheesy: en niet te duur ...

Welterusten
pablo,
0 x
Met geduld, de boomgaard wordt jam.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten