Mercedes 711 Turbo water dockingstation (35 afd.)

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
sabetlo711
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 13/01/11, 17:59

Mercedes 711 Turbo water dockingstation (35 afd.)




par sabetlo711 » 11/02/11, 13:42

hallo
ik leer steeds meer over het pantone-systeem ik zou het graag op een mercedes 711 (met tutbo) willen installeren om diesel te besparen ik zou graag willen weten wat de diameter van de buizen is (cilinderinhoud 3972 cm3) p1 op de grijze kaart en om te weten of er een risico is voor mijn motor of andere als er iemand is die ds 35 is en al heeft gemonteerd, zou het me interesseren om dit systeem in het echt te zien
merci
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Waterdoping Mercedes 711 Turbo (afdeling 35)




par Flytox » 11/02/11, 22:28

Hallo sabetlo711
Welkom bij de club

sabetlo711 schreef:hallo
ik leer steeds meer over het pantone-systeem ik zou het graag op een mercedes 711 (met tutbo) willen installeren om diesel te besparen ik zou graag willen weten wat de diameter van de buizen is (cilinderinhoud 3972 cm3) p1 op de grijze kaart en om te weten of er een risico is voor mijn motor of andere als er iemand is die ds 35 is en al heeft gemonteerd, zou het me interesseren om dit systeem in het echt te zien
merci


Ik neem aan dat je het over de reactorbuizen hebt. Er is niet eens een vuistregel waarmee u de "geoptimaliseerde" diameters voor uw motor kunt berekenen.

Voor auto's zijn de minimale diameters die gegeven door Pantone voor maaiers (cilinderinhoud < 200 cm3). Daarna kun je de diameters vergroten .. of het aantal reactoren vermenigvuldigen (voor v of platte motor is het een oplossing die standhoudt).

Voor de maximale diameter moet eraan worden gedacht om de motor niet te verstikken door de verstopping van de uitlaat. Willekeurig zou ik zeggen om niet meer dan 1/3 van de oorspronkelijke doorsnede te overschrijden ter hoogte van de plaats waar je de reactor hebt neergezet. Achteraf is het moeilijk te zeggen, van het ene voertuigmodel tot het andere met een naderende cilinderinhoud kun je variaties in de diameter van de uitlaat van 30% hebben... dus geef een beoordeling....???

Ik weet niet zeker of de buitendiameter van de reactor een kritieke parameter is, zolang je de uitlaat niet blokkeert. Het gebeurt eerder binnenin en het is beter om te werken met een behuizing / stangspeling van ongeveer 0.8 tot 1.5 mm bij de radius. Te veel of te weinig werkt niet meer. : Mrgreen:

Voor het motorrisico is het als u condensatiegebieden maakt die kunnen groeien en plotseling door de motor kunnen worden opgeslokt (zoals bij krachtig remmen, zeer steile parkeertoegang, te hoog toerental enz. ...). Kleine ritjes in de stad zonder tijd te hebben om de motor op te warmen...het is ook niet goed...Het is beter om een ​​systeem te hebben dat je kunt opstarten zodra de motor warm is.

Je moet aan al je stoomleidingen denken (voornamelijk de helling) zodat de condensatie, als die er is, wordt afgevoerd terwijl het door de stoom wordt meegevoerd (makkelijk gezegd). : Mrgreen: ) Anders, de zeur, zal hij niet leuk vinden .... Eindelijk hierover forum , nog niemand heeft een kapotte motor gehad. De mijne heeft al flink gehoest maar het is aan hem overgegaan door de route van de leidingen aan te passen : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
sabetlo711
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 13/01/11, 17:59




par sabetlo711 » 12/02/11, 15:52

bedankt flytox
ja ik spreek voor de reactor, ik denk dat ik er maar 1 plaats
onder mijn kap heb ik ruimte om een ​​bubbler van max. 15l te plaatsen, deze moet hoger of lager dan de reactor worden geplaatst en welke lengte van de pijp moet worden geplaatst voor de motorreactor in v of plat?
sorry voor het moment dat de ideeën door mijn hoofd vliegen, maar blokkeer een beetje voor de passage al act angst om onzin op de motor te doen [/ code]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 12/02/11, 16:57

sabetlo711 schreef:onder mijn kap heb ik ruimte om een ​​bubbler van max. 15l te plaatsen, deze moet hoger of lager zijn dan de reactor en welke lengte van de pijp voor de reactor moet worden geplaatst


Hoger of lager is het geen groot probleem, tussen de bubbler en de reactor is het een circulatie voornamelijk van gas (lucht + stoom + waterdruppels) je hebt geen probleem met de communicerende vaas die je de vlotter van de ene naar de andere naar egaliseren het niveau.

Het gebruikelijke probleem is om de bubbler zo dicht mogelijk bij de reactor te plaatsen en toch toegankelijk te houden (als je er bijvoorbeeld instellingen op hebt staan). Als je de keuze hebt, zet hem dan wat lager, dan vangt hij de condens beter op.

v of platte motor?


Ik weet niet zeker of we elkaar goed begrepen... : Cry: Ik weet niet hoe je motor is gemaakt (je zou een beschrijving / foto kunnen plaatsen : Mrgreen: ). Als je een motor hebt waarvan de cilinders een V vormen of plat zijn opgesteld, heb je meerdere uitlaatspruitstukken en daarom kun je bij elk spruitstuk een reactor plaatsen. Ten slotte verdubbelt het de pijpen en kan het langer worden als de bubbler uniek is.

sorry voor het moment dat de ideeën samensmelten in mijn hoofd, maar blokkeert een beetje voor de passage al act angst om onzin op de motor te doen


Dit is de juiste methode, ontdek je, lees de vele berichten die over Pantone en Gillier Pantone praten, bestudeer zorgvuldig wat het beste bij je voertuig past voordat je begint. :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
sabetlo711
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 13/01/11, 17:59




par sabetlo711 » 12/02/11, 17:06

merci
Ik zal foto's maken en proberen ze op de forums Ik heb het fabricageadvies van Andre, Gillier-Pantone en andere documenten. Er is meer ka
nogmaals bedankt flytox
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 345-gasten