Water doping en gemeenschappen

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Cornerstone
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 09/04/09, 11:11

Water doping en gemeenschappen




par Cornerstone » 14/04/09, 21:42

Hallo, er zijn meer dan twee jaar verstreken sinds de eerste bijeenkomst met het stadhuis van Vitry sur Orne.

Ook hebben we ECOPRA-mensen getraind in de waterdopingtechniek.

Tegenwoordig zijn we erin geslaagd de partnerschappen met andere gemeenschappen en professionals te vergroten

en we verkregen dezelfde resultaten:

meer dan 50% vermindering van de rookopaciteit
en altijd tussen 20 en 30% vermindering van het verbruik.


We hebben onlangs onze website vernieuwd en zullen deze de komende weken blijven uitbreiden.

Aarzel niet om onze activiteiten en de montages die we hebben uitgevoerd op onze website te ontdekken

http://lapierreangulaire.free.fr

Hartelijk

Voor de Hoeksteen
Alexandre Gregorius
0 x
Vereniging voor de Bevordering en ontwikkeling van de biologische Bouw en Energie Beheer
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

Re: Waterdoping en gemeenschappen




par Andre » 16/04/09, 03:25

Dag
De hoekige steen schreef:Hallo, er zijn meer dan twee jaar verstreken sinds de eerste bijeenkomst met het stadhuis van Vitry sur Orne.

Ook hebben we ECOPRA-mensen getraind in de waterdopingtechniek.

Tegenwoordig zijn we erin geslaagd de partnerschappen met andere gemeenschappen en professionals te vergroten

en we verkregen dezelfde resultaten:

meer dan 50% vermindering van de rookopaciteit
en altijd tussen 20 en 30% vermindering van het verbruik.


We hebben onlangs onze website vernieuwd en zullen deze de komende weken blijven uitbreiden.

Aarzel niet om onze activiteiten en de montages die we hebben uitgevoerd op onze website te ontdekken

http://lapierreangulaire.free.fr

Hartelijk

Voor de Hoeksteen
Alexandre Gregorius


Na twee jaar zou u wat metingen moeten hebben gedaan van het water- en brandstofverbruik in verschillende configuraties
Het zou ter vergelijking interessant zijn om enkele cijfers te hebben


Een savoir
hoe het verbruik wordt gemeten van vol naar vol
wat voor soort route, vlak snelweg rijden of met heuvels
Stedelijk rijden met veel stops
wat is het waterverbruik per 100 km
Is er een verschil afhankelijk van de buitentemperatuur +5 en +30
de reactoruitlaattemperatuur vlak voor het binnengaan van de reactor in de orde van grootte van 100°C of 200°C

Wat mij opviel tijdens een winterstop van de auto 4 maanden bij het starten van de reactor is de uitlaattemperatuur erg hoog, 225 graden Celsius, na 500 km zakt deze naar ongeveer 180 graden Celsius en nog minder 140 graden Celsius (verstopping van de reactor buiten?)
het beste verbruik werd behaald bij temperaturen rond de 20c op een heuvelachtige route, kleine heuvel met ups en downs (auto met automatische transmissie) dus geen freewheelen.
het waterverbruik varieert van 0 tot 9 liter
Rijden tussen 100 km/u en 110 km/u

Enkele specifieke autotests Mercedes 300D turbomotor 3 liter automatische transmissie verbruik vóór doping 9 liter per 100 km bij 100 km/u.. 375000 km
Afgelegde afstand 274 km diesel 16,34 l water 3,1 l
Afgelegde afstand 353 km diesel 20,5 l water 5,8 l reactor uitlaattemperatuur 136c
De uitdaging is om deze efficiëntie in stedelijk of gemengd gebruik te realiseren voor korte ritten van 20 tot 30 km. En ik veronderstel dat je net als ik erop hebt geleund om met een lage snelheid van 60 km/u te lopen terwijl je verschillende waterverhoudingen hebt geprobeerd.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Idriss
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 16/04/09, 03:47
Plaats: bordeaux




par Idriss » 16/04/09, 04:07

Van mijn kant zag ik een rapport over gemeenschappen die terugkeerden naar het trekken van paarden als een 'bedrijfsvoertuig' : Cheesy: en ik denk er serieus over na om hetzelfde te doen
om te gaan werken omdat ik op het platteland woon en mijn bedrijf een vijver heeft met 4 hectare groen dat wacht om gemaaid te worden. lol
0 x
om zonder risico te vechten, winnen we zonder glorie
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 16/04/09, 10:22

idris schreef:Van mijn kant zag ik een rapport over gemeenschappen die terugkeerden naar het trekken van paarden als een 'bedrijfsvoertuig' : Cheesy: en ik denk er serieus over na om hetzelfde te doen
om te gaan werken omdat ik op het platteland woon en mijn bedrijf een vijver heeft met 4 hectare groen dat wacht om gemaaid te worden. lol


Nep...

Met dezelfde energiebehoefte heeft een paard (of welk dier dan ook, inclusief menselijke kracht) een veel grotere negatieve impact op het milieu dan olie en zelfs steenkool...

Ik zei wel: GELIJKE energiebehoefte...omdat de duurste energie (voor het milieu) voedselenergie is...

Het zou uiteraard onmogelijk zijn om alle Fransen te paard naar hun werk te brengen...

Oplossing, het zijn er geen 36: je zult opnieuw dichter bij huis moeten werken...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 16/04/09, 14:00

André schreef:

Enkele specifieke autotests Mercedes 300D turbomotor 3 liter automatische transmissie verbruik vóór doping 9 liter per 100 km bij 100 km/u.. 375000 km
Afgelegde afstand 274km diesel 16,34 l water 3,1l
Afgelegde afstand 353km diesel 20,5 l water 5,8l reactoruitlaattemperatuur 136c


Hemel, het wordt tijd om een ​​manier te vinden om water te belasten! :D Op deze 2 routes verliest de Staat minimaal tien euro! :onheil:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 16/04/09, 16:34

Dag
idris schreef:Van mijn kant zag ik een rapport over gemeenschappen die terugkeerden naar het trekken van paarden als een 'bedrijfsvoertuig' : Cheesy: en ik denk er serieus over na om hetzelfde te doen
om te gaan werken omdat ik op het platteland woon en mijn bedrijf een vijver heeft met 4 hectare groen dat wacht om gemaaid te worden. lol


Paarden zijn een geweldige sport, maar je hoeft zeker geen paard in huis te houden.
de hooibalen, het stro, de verzorging, het verzorgen ervan hij verveelt zich als hij aan de stal vastgebonden blijft, hem borstelt, hem beslaat de dierenarts
het kost de prijs van twee auto's en het starten is slechts 5 km en lang en moeizaam, in de winter moet je het afdekken, het loopt gemakkelijk longontsteking op. Een auto, je draait de sleutel om en hij is weg als je hem niet 'doet' Als u het niet gebruikt, kunt u het een maand laten staan, het heeft geen verzorging nodig
Ik denk dat een beetje training met paarden je snel van gedachten zou doen veranderen over huishoudelijk gebruik.
Als iedereen overstapt op paarden als de Yamichs, is het landbouwareaal van Frankrijk niet voldoende om hooi te leveren
een groot trekpaard is twee balen hooi per dag.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 16/04/09, 17:39

Toen ik met alarmsystemen te maken had, gebruikte ik taal die vergelijkbaar was met degenen die me vertelden dat ze een hond hadden... :D

En dan moet je ook nog een groot stuk grond hebben!

Vroeger hadden de rijken een koetsier die voor al deze details zorgde.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/04/09, 02:31

Hallo De Hoeksteen

De enige waarden over water- en dieselverbruik die ik op internet (PDF) heb gevonden en die dateren van het begin van de experimenten.

Vóór het doteren van 8,25 liter diesel
Op een afstand van 919 km
5,28 liter diesel
0,8 liter water per 100 km
36% besparingen

919km is een test op een enkele tank (soms een enkele rit)

Wat het aantal daadwerkelijke voertuigen betreft, vind ik u erg gierig met cijfers.
gezien het waterverbruik wil je mij niet doen geloven dat je niet een ander waterverbruik hebt geprobeerd, vooral bij het rijden met lage belasting.
Dat je je bouwsysteem geheim wilt houden kan ik begrijpen, maar de resultaten op verbruik, water, diesel op het type rit kunnen wel uitgezonden worden.

Of uw voertuigen worden toevertrouwd aan gewone chauffeurs die niets meer meten, afwisselende rij- en ritten waardoor de metingen en resultaten onbruikbaar worden om verbeteringen aan te brengen.


Gemiddelde consumptie?? alle onderzoekers weten dat het na een kleine wijziging noodzakelijk is om specifieke tests uit te voeren om de wijzigingen te valideren. We weten ook dat als we uitgaan van een reductie van 30%, het voor een meting van 32% noodzakelijk is om deze meerdere keren te herhalen keer om het te valideren, omdat een variatie van 2% de meteorologische variabelen invoert en meet als het niet meer dan 400 km is.


Andre
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 21/04/09, 18:47

hello andre

Ik heb op de site rondgekeken, maar ik zag alleen een overzicht, er worden geen details gegeven en ik kwam de cursussen tegen voor 150 tot 250 euro
dus ik weet niet of we het antwoord zullen hebben over het waterverbruik, tenzij we een meelevende stagiair vinden

Hé, ik ben off-topic, maar heeft iemand positieve feedback gehad over de nano die de retrokit opvolgt?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 87-gasten