Doping van een verbrandingsmotor met waterdamp

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/12/15, 22:58

Weird operation ???????????????????????

Aan het einde van de tests met stoominjectie, een paar kilometer voordat ik op mijn bestemming aankwam, heb ik de stroomtoevoer naar de schakelkast afgesloten om het inlaatkanaal van een eventueel resterend wagenpark te "drogen" om mogelijke corrosieproblemen te vermijden. .

De normaal gesloten klep sluit alle stoom naar de motor af, ...... maar de stoomuitlaattemperatuur wordt enkele minuten gehandhaafd (soms> 105 ° C) terwijl de andere tijd de temperatuur in enkele minuten daalt. seconden !!!!! ???????????????

Men vraagt ​​zich af of de leiding tussen de klepuitlaat, de condensorpijp en het mondstuk niet "gedeeltelijk" gevuld is met water en hun druk / energie afgeven, zelfs nadat de klep is doorgesneden. Zou het niet meteen lukken vanwege de kleine afmeting van het mondstuk en de lengte / het volume van de pijpen?

Misschien is het nodig om een ​​andere drukkraan stroomafwaarts van de klep te plaatsen om de "echte" te zien die het mondstuk voedt? En / of een manier vinden om het condensaat af te voeren / af te scheiden van de stoom terwijl het de klep passeert?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 30/12/15, 11:33

Het huidige watervoorzieningssysteem (pomp met sequentiële stroomtoevoer) is echt heel moeilijk te beheren ... (de waterstroom verkregen in simulatie en op het voertuig is heel anders / chaotisch), ik probeer 'probeer een ander type ("elektromagnetische") 220 V AC-pomp, waarvan het debiet veel lager zou moeten zijn en wellicht gemakkelijker te controleren. Dit is het soort pomp dat op koffiezetapparaten wordt gemonteerd of als rookgenerator voor shows.

Beeld

Tussen wat de instructies zeggen en wat we meten .... aangekondigd voor 12 liter / uur (zonder aan te kondigen onder welke voorwaarden) .... dit is 20 liter / uur zonder tegendruk. Nulstroom rond 5 bar tegendruk. Tussen deze twee uitersten heeft de curve "flow / tegendruk" een "flat" (tussen 1 en 2.5 bar?). Misschien is dit de echte gebruikszone?

"Vreemde" bijzonderheid, afhankelijk van de leiding die is aangesloten op de uitlaat (koper of plastic) verandert de prestatie ..... vooral de maximale bereikte druk die kan dalen van ongeveer 3 tot 5 bar! Omdat de waterstroom erg pulserend is, moet de kleine waterslag in wisselwerking staan ​​met de klep die de tegendruk regelt met een koperen buis, terwijl ze moeten worden gedempt door een plastic buis!?

Kortom, tussen het omzetten van 12V direct in 220V afwisselend op de auto, het opeenvolgend beheren van de stroomvoorziening, het vinden van de "juiste" tegendruk die het mogelijk maakt om de effectieve waterstroom naar de ketel te regelen ... wat er ook gebeurt. beter dan de montage met de vorige pomp. : Mrgreen:

De klep "simuleert" de variabele druk van de ketel.

Beeld
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28




par simplino » 30/12/15, 13:49

Dit type 12V goedkope en eenvoudige, one-way, veel gebruikte laboratorium peristaltische pomp kan minder problemen opleveren met meer geleidelijke doorstroming, eenvoudige slang tegen een rotor gedrukt waardoor het water naar voren beweegt ?????


http://fr.aliexpress.com/item/1pc-12V-D ... 62519.html
http://shop.mchobby.be/moteur/206-pompe ... 02067.html
http://www.robotshop.com/eu/fr/pompe-pe ... icone.html

Beeld

Er zijn oneindig veel mogelijke progressieve pompen, zoals:

http://www.hero.ca/automatic-colorant-d ... ancais.php
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 30/12/15, 23:31

Hallo simplino

simplino schreef:Dit type 12V goedkope en eenvoudige, one-way, veel gebruikte laboratorium peristaltische pomp kan minder problemen opleveren met meer geleidelijke doorstroming, eenvoudige slang tegen een rotor gedrukt waardoor het water naar voren beweegt ?????
...
Er is een oneindig aantal mogelijke pompen, sommige zeer progressief, zoals ...
:


We hebben dit aan het werk voor de doseringen van de chemie. Inderdaad, deze pompen worden vaak gebruikt als doseerpompen met een zeer goede doseringsreproduceerbaarheid. De lage stroomsnelheden zijn goed aangepast aan mijn gebruik. Het probleem is dat de meeste documentatie (Halibabah en de bijbehorende 40-dieven) niet praten over de maximale persdruk. De paar keer dat de druk werd gegeven, was het rond 0.5 bij 1 bar! Ik heb op zijn minst een 4.5-balk nodig en in het beste geval een 6-balk!
Als gevolg daarvan ging ik verder met iets anders. : Cry:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 31/12/15, 14:31

In afwachting van het vinden van een betere oplossing, zal ik de test doen door de klep vlak voor de ketel in te brengen (met de oude pomp, niet de elektromagnetische). Met een tarra (tussen 4 en 5-balk?). Verdrinken moet worden vermeden als de ketel nog niet onder druk staat. : Mrgreen:

Beeld
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Doping met waterdamp




par Flytox » 07/02/16, 23:01

De motor accelereert en loopt alleen in een gestabiliseerde rechte lijn van tijd tot tijd ...... Er moet (nog steeds) een luchtinlaat zijn op het circuit van Gasoil .... grrrrrrrr. Deze periodieke storingen zijn niet eenvoudig te vinden ...
Moeilijk om een ​​conso te maken met dit ding dat jojoote.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Doping met waterdamp




par Flytox » 18/03/16, 21:02

Flytox schreef:De motor accelereert en loopt alleen in een gestabiliseerde rechte lijn van tijd tot tijd ...... Er moet (nog steeds) een luchtinlaat zijn op het circuit van Gasoil .... grrrrrrrr. Deze periodieke storingen zijn niet eenvoudig te vinden ...
Moeilijk om een ​​conso te maken met dit ding dat jojoote.


Het is misschien nog dommer, het kleine lager dat het gaspedaal ondersteunt is zo versleten dat de as er iets overheen kan komen. De kans bestaat dat, afhankelijk van het indrukken van het pedaal, de as plotseling in zijn behuizing beweegt en "uit zichzelf" het versnellingsinstelpunt verandert. : Mrgreen: De kleine genoegens van het hebben van een oude band is het vinden van nieuwe storingen die zelfs niet bestaan ​​in de catalogus. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Doping met waterdamp




par Flytox » 27/06/16, 23:09

Daar is de "mislukking" veel ernstiger ....... :| :( :x : Cry: :frons: :?

Vanmorgen, het type technische controle dat de auto de afgelopen jaren al op 3-tijden heeft geaccepteerd, wil dit dit jaar niet doen.
Niet corrigeren met tegen bezoeken:
"0.4.1.1.1 Motorvermogen: niet in overeenstemming met het (de) identificatiedocument (en)."
Vermoedelijk zijn "de voorschriften sinds (afgelopen februari?) Strenger geworden". Hij wilde me niet vertellen welk document het is!
De belastende passage spreekt van een verbod op modificatie en verandering van energie. Hij wil niets weten over water als energie ...

Om al het systeem te verwijderen om het besturingselement te geven om het terug te plaatsen, is het om tientallen uren werk te verliezen, dan is het nodig om alle afdichtingen opnieuw te betrouwbaar te maken (in het soort moeizaam zelfs breken e , het is de top) ...... daar heb je de vrije tijd van een gepensioneerde nodig om te volgen .....
Eindelijk kort. Zonder technische controle is het al veel heter tijdens een controle van de maréchaussée .... Mijn avontuur Gillier Pantone kan daar goed stoppen na 9 jaren van verschillende experimenten en gevarieerd.
Wat ga ik doen met mijn Dolorean? :schok:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Doping met waterdamp




par Christophe » 28/06/16, 10:59

Uh ... als je zegt "0.4.1.1.1 Motor-energie: niet in overeenstemming met het (de) identificatiedocument (en)." ... het is een "menselijke" of mechanische classificatie (defect op de boordcomputer)?

Er is meer te hopen dat de industriëlen hun best doen om de planeet te helpen, omdat we zelf niets kunnen doen !!

Hoe dan ook, deze wereld is niet langer gemaakt voor de "kleintjes" ... dan is er meer dan doodgaan, neuken met werklozen voor het leven en basta !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Doping met waterdamp




par chatelot16 » 28/06/16, 17:17

eerste oplossing verandering van winkel van technische controle ... hij heeft klant nodig, hij is niet zo psychorigide!

Nog iets om te onthouden om te doen: zorg dat je eerste controller zijn taak afmaakt! als hij weigerde, moet hij duidelijk uitleggen waarom in een geschreven document kan worden aangetoond aan wie het nodig is ... het is niet nodig om hem vrede te laten totdat hij heeft geschreven wat nodig is

voorbeeld van dezelfde soort: de technische controle weigert me een voertuig omdat de lichtstraal slecht is ... het is waar dat de parabel een beetje roest had ... Ik verander de vuurtorens en tegen bezoek, altijd slecht en het is een apparaat dat helemaal elektronisch is of we zien de straal niet op een scherm: de elektronische bazr zei slecht maar zegt niet waarom ... omdat ik koppig ben verander ik de lamp en wordt het goed: zijn apparaat werkt niet met gele ampole! maar in plaats van slechte gloeilampkleur zei hij slechte balken ... de controller wist dit probleem niet ... hetzelfde voertuig was al op dezelfde plaats voorbijgegaan met zijn gele lichten ... maar hij veranderde zijn camera tussen tijd ... in dit geval was de controller correct en nam de tijd om te proberen het te begrijpen
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 104-gasten