Doping 508d gestoomd met een RETROKIT: Geen resultaten

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
el fede fada
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 11/03/08, 18:49
Plaats: Ardeche Frankrijk




par el fede fada » 07/11/08, 17:49

Bonsoir

Ik haal dit bericht uit de vergetelheid om je wat nieuws te geven, niet beroemd...
Indien nodig zal ik een ander bericht openen voor meer duidelijkheid.

Zoals ik heb uitgelegd, gaf mijn retrokit gemonteerd op een Trafic sofim 2.5D-motor geen enkel resultaat met de door hypnow aanbevolen PVC-bubbler, net als Jime. Aan de andere kant had mijn collega uitstekende resultaten met een ultrasone vernevelaar.

Daarom besloot ik enige tijd geleden dit idee te kopiëren. Ik heb dezelfde bubbler gemaakt als mijn collega, op een paar details na (dus niet hetzelfde...):
-Hij heeft 2 luchtinlaatpijpen en ik heb er maar één, maar groter.
-Het heeft een constant niveausysteem dat niet werkt en daarom elke 33 km 100 cl water vult. Ik heb een watertank met een 12V-pomp + een overloop op de bubbler die terugkeert naar deze tank; Ik activeer deze pomp ongeveer elk 1/4 uur gedurende 10 seconden (genoeg om de overloop te bereiken).

Op hetzelfde moment dat ik de mister installeerde, voltooide ik mijn bi-tanken met gerecyclede olie.
Vanaf het begin merkte ik dat het waterverbruik identiek was aan dat van mijn collega.
Omdat ik voornamelijk op olie reed en vanwege de vorm van mijn 2e tank en het ontbreken van een peilstok, was het voor mij moeilijk (maar niet onmogelijk) om verbruiksmetingen te doen. Dus ik deed het niet, omdat ik naïef dacht dat de reactor werkte (eindelijk!) omdat ik water verbruikte, terwijl dat voorheen ook niet het geval was.
En toen had ik even een pauze van dat alles.
Onlangs besloot ik een stukje op de GO te rijden om het zeker te weten.

resultaten:
Voorheen met GO en zonder reactor een gemiddeld verbruik van 10.9 l/100 km. Geregistreerd over 1500 km en nauwkeurig.
Nu en bij dezelfde gebruiksomstandigheden (bergwegen en een stukje weg, geen snelweg, alleen de buitentemperatuur is gedaald), verbruik van 11.96l/100km! Opgenomen meer dan 120 km afgelegd (ik weet dat het niet veel is). Dat is bijna 10% meer!

Het is niet nodig om mijn desillusie uit te leggen.

Ik neem vandaag opnieuw contact op met mijn collega (het is een internetrelatie, alleen om u te laten weten dat we niet in alle details communiceren) en leg hem dit alles uit.
Daar vertelt hij me dat zijn systeem is verbeterd door een WITH en een flens bij de uitlaat van het luchtfilter om doorgang door de reactor te forceren.
Er stroomt lucht door de mijne.
De uitlaatslang van de reactor is heet.
Ik drink water. (Ik geloof ook dat ons identieke waterverbruik te wijten is aan het feit dat we dezelfde meneer hebben).
Maar ik heb er geen MET!
En toen ik dit bericht en anderen opnieuw las, kwam ik dit tegen:

Andre schreef:In een doping met water zijn er 3-partijen om te overwegen
Wat de reactor ingaat (de belangrijkste) de manier waarop erin wordt gegaan, gaat naar het inlaatspruitstuk en de reactor (het minst belangrijk)


De manier waarop het in het inlaatspruitstuk terechtkwam... het ging KANTELEN!
Dit is uiteindelijk het enige wat verschilt tussen onze 2 samenstellingen (+ de flens op de luchtslang).


Dus denk je dat de oplossing daar zou kunnen zijn?

Heeft u in dit geval een eenvoudige VS die u mij kunt aanbevelen?

Bij voorbaat dank voor uw hulp en een fijne avond (of goede dag voor André).

Fred
Dernière édition par el fede fada de 20 / 11 / 08, 20: 00, 1 keer bewerkt.
0 x
TOTAAL: Je komt niet meer thuis.
el fede fada
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 11/03/08, 18:49
Plaats: Ardeche Frankrijk




par el fede fada » 11/11/08, 08:43

Ik leg de post weer op de stapel...
Adviezen?
0 x
TOTAAL: Je komt niet meer thuis.
el fede fada
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 11/03/08, 18:49
Plaats: Ardeche Frankrijk




par el fede fada » 20/11/08, 20:01

Nog steeds niemand...?
0 x
TOTAAL: Je komt niet meer thuis.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 20/11/08, 20:46

Hallo el fede fada

De manier waarop het in het inlaatspruitstuk terechtkwam... het ging KANTELEN!
Dit is uiteindelijk het enige wat verschilt tussen onze 2 samenstellingen (+ de flens op de luchtslang).

Dus denk je dat de oplossing daar zou kunnen zijn?

Heeft u in dit geval een eenvoudige VS die u mij kunt aanbevelen?


Als je goed kijkt, zijn er altijd voldoende verschillen tussen de montages. Het komt voor dat een ‘kleine’ verandering die volkomen onschuldig lijkt, een grote invloed heeft op het resultaat. Het vinden van de meest invloedrijke parameters is moeilijk, en gezien de enorme omvang van de taak om alle mogelijkheden te scannen... vertrouwen we meestal op de "flair" van de ontwikkelaar...: Mrgreen: , naar zijn ervaring of die van anderen enz...

Voor de WITH is er geen model dat altijd voor alle motoren en toepassingen werkt. Ik denk dat je gedoemd bent om de jouwe te bedenken en opnieuw te vergelijken....
goed testen
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/11/08, 02:00

Dag

Steeds minder tijd om naar de forum..

voor uw tests moet u weten hoe u verder gaat
Als je een korte trip door de stad maakt en regelmatig begint, zul je geen meetbare resultaten behalen.
bij de dtu-test is het een rit met nauwkeurige metingen, niet een som van reizen en metingen in de finale

De laatste tijd heb ik alleen maar korte ritten van 5 km gemaakt en minder is het verbruik opgelopen tot ruim 10 liter terwijl ik op lange ritten in de zomer 6 liter haal
Het waterverbruik is echter vrijwel altijd hetzelfde.

In jouw geval is het moeilijk te vergelijken, we hebben niet hetzelfde type reactor. Nu ben ik niet klaar om te zeggen dat we noodzakelijkerwijs moeten associëren met en doping met water om resultaat te hebben, ik heb alleen resultaten gehad met een turbulator op de Buick en op de Chevrolet heb ik al heel lang een turbulator. Ik heb een waterdotering toegevoegd (voeg alleen geen water toe en vergelijk) op de 300D geen turbulator alleen doping met water

Raadpleeg uw begeleider als u dezelfde montage heeft en kijk waar het verschil zit
Kijk ook eens naar het soort reizen dat hij maakt.

Andre
0 x
el fede fada
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 11/03/08, 18:49
Plaats: Ardeche Frankrijk




par el fede fada » 21/11/08, 09:57

Bedankt voor deze antwoorden.

In overleg met mijn collega zou ik eind dit jaar 5 WITH on Traffic moeten opzetten.
1 bij de collectorinlaat plus 4 andere voor de cilinders.
Dat is wat hij deed.

Uiteraard zijn de voertuigen allemaal verschillend.
Bovendien spelen bij 2 identieke voertuigen andere factoren een rol die het verschil maken: rijgedrag, soort reizen, klimaat, enz.

Ik blijf hoopvol op resultaat en houd jullie uiteraard op de hoogte.

A bientôt.
0 x
TOTAAL: Je komt niet meer thuis.
Filistijn
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 22/11/13, 09:02




par Filistijn » 22/11/13, 09:12

[quote="el fede fada"Ik blijf hoopvol op resultaat en houd jullie uiteraard op de hoogte..[/quote]

Moeten we, nu er al die jaren geen nieuws is, concluderen dat alle hoop verloren is?

En dat, bij gebrek aan een ultrasone vernevelaar en ‘reactor’-gasinstallatie (uitlaat) niemand er nog aan heeft gedacht om het te doen met een ruitensproeierpomp aangesloten op een spray van haarlak, verf, parfum… Of om de vloeistof simpelweg te verdampen water met een domme weerstand of een andere "verwarmingskraan" aangedreven door de batterij en ondergedompeld in een kom die op de inlaat is aangesloten?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 115-gasten