Doping 508d gestoomd met een RETROKIT: Geen resultaten

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 15/04/08, 12:35

welkom

Leuke DIY van een koffiepomp, ik heb de mijne onlangs veranderd en de oude behouden :D

Het is waar dat de aangekondigde resultaten op de R21 met fogger je laten dromen, aan de andere kant is het noodzakelijk dat de fogger min of meer continu draait, je moet de stabiliteit zien over 2-3000km

voorlopig blijf ik proberen de gvi te temmen! maar als ik faal, krijg ik een nieuw ervaringspad
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 15/04/08, 18:38

Hallo jonule
jonule schreef:Ik denk dat het raadzaam is om een ​​bericht te openen over de misters in plaats van de bubbler ??

De mogelijke ontwikkelingen lijken inderdaad bijzonder interessant.

jonule schreef:vervaardiging van een rookmachine (hp pompkoffiemachine + mondstuk):
http://gam82.free.fr/blog_post_lire.php?categ=2&sujet=96

aangesloten op LDR (stabiliteit) lijkt het de top, vergeleken met de vervaardiging van mechanische stoom?


De weergegeven pomp is voor periodiek gebruik, maar kan ook voor continu gebruik bestaan. Wat betreft de temperatuurparameter is de kans groot dat de circa 75 ° van de LDR voldoende is, als het teveel is is het makkelijker af te koelen dan te verwarmen.
Voor de afmetingen lijkt het niet onbetaalbaar.
Graven..... : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 19/04/08, 11:52

Dag

Puzzel van de week
Ik probeer verschillende luchtsproeiers voor een mondstuk van 1 mm, ik slaagde erin om ongeveer 110 ° omhoog te gaan met een mondstuk van 2 mm.
Maar ik kan die temperatuur niet meer halen, ik denk dat het een kwestie is van wateropname

Maar als ik in de 5e versnelling rol, is de reactoruitlaattemperatuur ongeveer 70-80 ° C en als ik stop, stijgt de temperatuur naar 99 °, rol ik weer, de temperatuur valt terug, roddelt hoe minder ik rol snel, hoe meer warmte ik heb en omgekeerd, ik versnel de temperatuurdalingen

dus ik veronderstel een gebrek aan water, ik probeer alle posities van de val, niets helpt, ik verlies mijn Latijn

Goed, ik ga terug !!
0 x
fc89
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 20/10/07, 20:01




par fc89 » 19/04/08, 14:16

Hallo Jime,

Ik denk dat de waargenomen temperatuurverschillen het gevolg zijn van de traagheid van de motor.
Laat het me uitleggen:
Met het uitlaatspruitstuk bevestigd aan de motor geleidt de warmte van het motorblok.
Tijdens het rijden is er sprake van warmteafgifte.
Wanneer gestopt, is de hitte beperkt.
Verspreidt zich vervolgens naar alle verbonden metalen.
A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 19/04/08, 15:25

Hallo jime
jime schreef:dus ik veronderstel een gebrek aan water, ik probeer alle posities van de val, niets helpt, ik verlies mijn Latijn


In het doolhof van mogelijke instellingen moeten er betere methoden zijn dan andere om een ​​optimale werking te vinden. Wat mij "het beste" lijkt, of in ieder geval het meest geschikt voor mijn redactie, is proberen dezelfde "start" -voorwaarden te reproduceren voordat u iets wijzigt en een wijziging evalueert.

Inderdaad, zonder de instellingen te wijzigen, afhankelijk van hoe ik de GVd heb verwarmd voordat ik het water stuurde, krijg ik verschillende resultaten. Zolang ik de temperatuur niet heb verhoogd (minimaal 90 °) en dat door de luchtcirculatie in de GVd, dat wil zeggen minimaal 5 km bij 90-100 km / u de resultaten bij de start water zijn willekeurig. Als deze zeer lange verwarmingsperiode voorbij is, lijkt het gedrag meer reproduceerbaar. (de GVd zoekt zichzelf tussen ik verdrink of ik droog ...: Mrgreen: )

Ik sta op deze "start" -voorwaarden omdat ik voor dezelfde cursus met dezelfde instellingen en dezelfde snelheid resultaten opmerkte met een verschil van 20 tot 25 ° in de stoomuitlaat, de ene superstabiel, de andere die doet de jojo en eindigt verdronken op 73 °.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
pombo508
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 04/04/08, 07:49
Plaats: 28




par pombo508 » 19/04/08, 22:02

Hallo Jime,
Omdat ik niet zeker weet wat ik tegen je moet zeggen, gezien mijn nog steeds minimale vaardigheden in het veld, wilde ik je alleen vertellen dat het cool is om je moed en doorzettingsvermogen te kunnen volgen om de beste setting na te streven ...
Het motiveert om het ook te ervaren.
Ik heb nog geen advies, behalve dat ik het logischerwijs eens ben met fc89, vooral als we de ventilatie van onze motoren zien (ze nemen alle wind van voren en beneden ...) . Als hij vindt dat je de juiste instellingen hebt, maar je moet nadenken over de isolatie van de materialen ...

goedenavond en ik kijk ernaar uit om nieuws te lezen.
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 19/04/08, 22:12

Bonsoir

In feite oscilleer ik tussen thermische traagheid in het geval van vertraging en de damp die zou worden geblokkeerd door het 3 mm-mondstuk aan de uitlaat van gvi, toen ik met 25% belasting reed, had ik meer warmte dan 100% belasting , bij 100% belasting is het luchtvolume veel groter dan bij 25%, het verlaagt daarom de temperatuur, de gvi levert niet meer voldoende stoom, vooral omdat het ook na het starten ook koude produceert

Na een middagje te hebben gerommeld, kom ik bij iets redelijk stabiels, maar nog steeds een beetje laag in T ° C gezien de 112 ° die ik al heb bereikt (ik vraag me nog steeds af hoe :D )

Dus 2 mm luchtmondstuk
1 mm gvi-jet
4 mm gvi-uitlaatmondstuk (ik heb het vergroot met 1 mm)
Waterverbruik rond 0,5-0,6L / uur
T ° c in 5e vollast 86-92 ° (afhankelijk van de lichte stijgingen of afdalingen van het parcours) anders 88-90 ° op het vlakke
T ° c min 80
T ° c max 97
ofwel een amplitude van 17 °, het is de kleinste die ik heb bereikt met mijn instellingen

Ik ging door een instelbaar druppelmondstuk van 0 tot 1 mm voor de waterinlaat, ik probeerde verschillende openingen zonder succes, de gvi verbruikt niet genoeg water en heeft moeite om in temperatuur te stijgen, met een 1,5 mm nozzle er is teveel water, voor een identiek resultaat is de temperatuur niet optimaal, ik ben al gefixeerd op de maat van de nozzle die bij mij past: 1mm

:pijl: :pijl: bovendien voorkomt dit mondstuk van 1 mm dat heet water naar de sifon gaat en dit zelfs na een dag starten, rijden, stoppen blijft de sifon koud evenals de toevoerleiding naar de sifon, het is daarom een ​​voordeel om de vlotter te beschermen en de levensduur te verlengen !!!
met het mondstuk van 1,5 mm is het resultaat niet hetzelfde de val is heet (40 °) en zonder mondstuk was het erg heet (60 ° en meer)

Ik heb nog 2-3 tracks om te verkennen voordat ik een nieuw Go-verbruik neem, ik zal het stoomuitlaatmondstuk van de gvi vergroten tot 5 mm en de hete lucht terugwinnen in de reflector die eerder tegen het uitlaatspruitstuk is geplaatst stuur het naar de reactor

Ik zou graag 100-110 ° willen bereiken voor de nieuwe test

Flytox schreef:
Inderdaad, zonder de instellingen te wijzigen, afhankelijk van hoe ik de GVd heb verwarmd voordat ik het water stuurde, krijg ik verschillende resultaten. Zolang ik de temperatuur niet heb verhoogd (minimaal 90 °) en dat door de luchtcirculatie in de GVd, dat wil zeggen minimaal 5 km bij 90-100 km / u de resultaten bij de start water zijn willekeurig. Als deze zeer lange verwarmingsperiode voorbij is, lijkt het gedrag meer reproduceerbaar. (de GVd zoekt zichzelf tussen ik verdrink of ik droog ...: Mrgreen: )



op de gvi speelt alles terwijl het de 5 versnellingen beklimt na de start, koud als heet, ik heb extreme instellingen geprobeerd, geen water en te veel water, de amplitude is 15 ° - 20 ° maximum, tijdens deze aanpassingen had ik t ° c bij 25% belasting tot 104 °, daarna viel het terug tot 80 ° bij 100% (hiervoor was ik op het maximale niveau van de val ( de gvi staat onder water) terwijl het droog is of met heel weinig water is de t ° C bijna 50-60 °, altijd in de 5e

Eindelijk begin ik het beest te identificeren na deze paar dagen en mijn verzameling koperen mondstukken en jets : Cheesy: , wordt vervolgd...

Welterusten!!
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/04/08, 23:11

Dag

Leest de temperatuur de reactoruitlaat dicht bij de inlaat in het inlaatspruitstuk?

Verschillende zaken hebben invloed op de uitlaattemperatuur van de reactor
bij een zwakke circulatie in de reactor geeft het een lage temperatuur (omdat de plaats wel afkoelt)
Als de uitlaat niet heet genoeg is en te veel circulatie resulteert in een lage temperatuur.
Als er te veel vochtige lucht is, zelfs op vol vermogen, verlaagt het de temperatuur.

Je moet dus weten of de reactor heet is of dat hij te veel vochtige lucht ontvangt.

In mijn geval wanneer ik de 130kmh 140kmh-motor vraag, daalt de uitlaattemperatuur tot 110c
a100kmh ze is heet 140c tot 150c
In een beoordeling gaat het in het begin omhoog en vervolgens naar beneden

Als je de eerste km koud begint, stijgt het geleidelijk en daalt vervolgens en stabiliseert

Een temperatuur gestabiliseerd hoog op 150 ° C of een temperatuur op 110 ° C geeft geen betere resultaten, het is niet absoluut noodzakelijk om de hoogste temperatuur te zoeken.
de temperatuur is slechts een indicatie om te weten of de reactor niet onder water staat, om hem te drogen moet hij van lucht worden voorzien, of een korte stop, als je na een korte stop merkt dat de motor presteert.

U zult merken dat de andere assemblages een redelijk constante voorverwarming hebben voor de reactor.
Wat ik de antichambre noem waar ik het al meerdere keren over heb gehad
In dit geval, als er geen voorkamer is, komt de vochtige lucht rechtstreeks in de reactor en verlaat deze via de centrale staaf
daarom moet de vochtige lucht goed voorbereid zijn om deze reactor binnen te gaan, die mij op zicht van 100 mm erg kort lijkt

Vergeet niet dat koud draaien de externe reactor verstopt en de efficiëntie ervan afneemt,

Andre
Dernière édition par Andre de 20 / 04 / 08, 03: 20, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 19/04/08, 23:21

Hallo jime
jime schreef:Ik heb nog 2-3 tracks om te verkennen voordat ik een nieuw Go-verbruik neem, ik zal het stoomuitlaatmondstuk van de gvi vergroten tot 5 mm en de hete lucht terugwinnen in de reflector die eerder tegen het uitlaatspruitstuk is geplaatst stuur het naar de reactor
Ik zou graag 100-110 ° willen bereiken voor de nieuwe test

De hete lucht die je in het grootzeil wilt sturen, als je de mogelijkheid hebt,
je kunt proberen om het tegen de uitlaatpijp te "oververhitten" zodat het erg heet wordt in het grootzeil (zoals T °> 200 °).
Het zal niet zo heet zijn als in het "Cornerstone" -systeem
maar waarom niet : Mrgreen:

Zodra ik de kans heb, moet ik deze test op mijn systeem doen ...
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 20/04/08, 07:32

Dag

Leest de temperatuur de reactoruitlaat dicht bij de inlaat in het inlaatspruitstuk?

ja ja, de sonde wordt in de rubberen slang genomen net voor de diffuser in de luchtinlaat

Beeld

Verschillende zaken hebben invloed op de uitlaattemperatuur van de reactor
bij een zwakke circulatie in de reactor geeft het een lage temperatuur (omdat de plaats wel afkoelt)
Als de uitlaat niet heet genoeg is en te veel circulatie resulteert in een lage temperatuur.
Als er te veel vochtige lucht is, zelfs op vol vermogen, verlaagt het de temperatuur.


mijn afgelopen week stelde me in staat om de parameters een beetje meer onder de knie te krijgen, ik "denk dat ik het weet" wanneer er te veel of niet genoeg water in de reactor zit, kon ik aanpassingen proberen, te beginnen met de val aan de onderkant van slag naar de top van de slag, en noteer de uitlaat t ° C, zodat ik de positie van de ontluchter zag die de meest constante t ° geeft

Je moet dus weten of de reactor heet is of dat hij te veel vochtige lucht ontvangt.

in feite moeten we de laagste amplitude tijdens bedrijf zoeken en niet de hoogste temperatuur?
In mijn geval, wanneer ik de 130kmh 140kmh-motor vraag, daalt de uitlaattemperatuur tot 110c
a100kmh ze is heet 140c tot 150c
In een beoordeling gaat het in het begin omhoog en vervolgens naar beneden

Als je de eerste km koud begint, stijgt het geleidelijk en daalt vervolgens en stabiliseert

nou dat stelt me ​​gerust, het gedrag van mijn reactor is vergelijkbaar !!

Een temperatuur gestabiliseerd hoog op 150 ° C of een temperatuur op 110 ° C geeft geen betere resultaten, het is niet absoluut noodzakelijk om de hoogste temperatuur te zoeken.


eigenlijk ben ik vooral op zoek naar een temperatuur boven de 100 °, j (ik veronderstel dat de stoomt ° c tussen 90 en 100 ° is) maar ik probeer de stoom van de gvi niet af te koelen met de toevoer van frisse lucht, ik zou graag gebruik deze lucht om de stoomstroom naar de reactor te vergemakkelijken
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 170-gasten