Doping 508d gestoomd met een RETROKIT: Geen resultaten

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
pombo508
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 04/04/08, 07:49
Plaats: 28




par pombo508 » 13/04/08, 15:22

re- : Cheesy:

Ik herlees de directe reactie-site en er is een detail dat belangrijk kan zijn: de balansslang. een kleine leiding die de verbinding maakt tussen de druk van de tank met constant niveau en de stoomuitlaatslang bij de gvi-uitlaat. misschien kan dit uw prestatieproblemen oplossen en vooral "zelfbalancerend" (ik weet niet of we dat kunnen zeggen ..) afhankelijk van het motortoerental....

Heb je daar aan gedacht? Ik weet dat je je installatie niet meer wilt aanpassen, maar na alle tests is het misschien het proberen waard. En ik beloof dat zodra ik klaar ben met het weer werkend krijgen van mijn camera, ik een installatie zal doen om ook wat tests te doen, misschien zullen wij tweeën sneller gaan om de prestaties te verbeteren, want op dit moment heb ik gewoon zin een beetje stom om je al het werk te geven... het is een beetje als "doe zo, doe zo, doe dit niet, doe dat niet..." :D

maar hey, het is omdat met alle moeite die je jezelf bezorgt, ik echt zou willen dat je tot de best mogelijke installatie komt... dus ik kan het niet laten om de ideeën die door mijn hoofd spoken met je te delen. . ..

dan doe je ermee wat je wilt, hè, want ik denk dat jij meer oplossingen hebt dan ik... .

: Lol:

Doei
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 13/04/08, 17:11

In feite de balanceerslang, die heb ik niet geïnstalleerd omdat ik mijn ontluchter niet kan solderen, hij kan niet worden verwijderd en de vlotter kan de hitte niet verdragen. Plotseling vond ik op dat moment niet hoe ik het moest doen, dus gaf ik het op.
Ik weet dat je je installatie niet meer wilt aanpassen, maar na alle tests is het misschien het proberen waard

Er is iets nieuws, ik heb vanmiddag wat tests gedaan, met verschillende mondstukken bij de luchtinlaat, door de ontluchter af te stellen, ik heb de toevoerleiding van de gvi gesplitst, ik ben klaar om te demonteren... : Cheesy:
Ik zal van de gelegenheid gebruik maken om een ​​mondstuk toe te voegen aan de uitgang van gvi

Maar één ding wordt zeker, het systeem werkt, als ik de leiding splits, laat ik de tank leeglopen en start ik opnieuw om het verschil te zien, ik heb een gebrek aan motorische vaardigheden als ik de versnellingen opschakel, het is geen kijk op de geest, we voelen de motor zwaarder in zijn gedrag en een beetje blauwe rook die ik niet heb met de gvi. Er is dus iets aan de hand met de reactor, ik heb bevestiging!!! Het resultaat is al positief :D
Dernière édition par jime de 13 / 04 / 08, 18: 16, 1 keer bewerkt.
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 13/04/08, 17:36

Hier zijn de resultaten, met een mondstuk van 3 mm bij de luchtinlaat, heb ik een overconsumptie van water, zelfs als ik de val tot het maximum laat zakken, ik heb 3 tests gedaan, hoe minder water ik verbruik, hoe minder het opwarmt, en ik heb de beste temperatuur met een enorm waterverbruik
Met het mondstuk van 5 mm en de ontluchter op een laag niveau, warmt het niet genoeg op, er moet te veel lucht zijn en niet genoeg stoom, ik kon niet hoger proberen, het koper kon er niet tegen.

Als het systeem eenmaal is gezuiverd, heb ik een temperatuur van 46-50° bij de uitlaat van de reactor bij de 5e lancering. Dus elke temperatuur boven de 50 komt van waterdamp.

de windindicaties komen van de departementale site meteo-france, met mijn 3 meter windweerstand is het altijd goed om te controleren, zelfs als het onnauwkeurig is
voor de motortemperatuur meet ik altijd in de 5e versnelling gelanceerd bij 80-85 km/u

Beeld
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 13/04/08, 18:19

hallo flytox
Flytox schreef:Hallo weer Jim

Gemakkelijke test suggestie: Je zou een mondstuk (van 30 tot 70) op de waterinlaat naar de GV kunnen toevoegen. Dit is een idee van Alex56 en het heeft ook de operationele stabiliteit van mijn montage verbeterd (beperking van chaotische stoomuitlaat temperatuurvariaties) .

Het plaatst ook een mondstuk aan de uitlaat van de GV (diameter 3 mm), daar op mijn montage heeft het duidelijk het gedrag van de GV veranderd, maar ik kan niet voorspellen wat deze wijziging aan een montage toevoegt... : Mrgreen:
A+

een sproeier hoeveel op de waterinlaat, het is 0,3 tot 0,7 mm denk ik
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 13/04/08, 21:47

Hallo Jime
jime schreef:een sproeier hoeveel op de waterinlaat, het is 0,3 tot 0,7 mm denk ik


Ja, veel modellen sprinklers werken met dit systeem, hier 30/100 mm tot 70/100 mm.

Meestal worden de vallen gedemonteerd door het deksel los te schroeven (niet altijd gemakkelijk : Mrgreen: ) en je hebt een pakking met een o-ring in het deksel.

Om het deksel te solderen is het nogal (chi...) moeilijk (zie in mijn bericht hieronder in het midden van de pagina) met de verplaatsing van de uitgang.

https://www.econologie.com/forums/dopage-a-l ... 0-240.html

Voor de ontluchting heb ik het gesoldeerd met tin (niet duurzaam, het kan fout gaan.... : Mrgreen: )

Je doet metingen, metingen, de organisatie wordt ingericht... Top! Je houdt het goede einde!

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 14/04/08, 21:20

Bonjour à tous

Vandaag de uitlaat verwijderen en terugplaatsen, ik begin het onder de knie te krijgen en het gaat vrij snel.
Ik heb je advies opgevolgd andré en flytox: minder waterverbruik, gvi sproeier en sproeier en het loont : Idee:

Dus repareerde ik de kapotte leiding bij de gvi-inlaat.
Dus heb ik een mondstuk van 3 mm toegevoegd aan de uitgang van gvi
Ik sleutelde aan een 1 mm-mondstuk bij de gvi-ingang
en ik vernauwde de luchtinlaat met een mondstuk van 2 mm
T°C bij de uitlaat van de motor gestart in 5e versnelling: 112° en mijn deel van de testweg is te kort, ik moet gas terugnemen omdat de temperatuur nog steeds stijgt
T°Cmini bij inactiviteit 76°
Waterverbruik 0,2-0,4L / h

Gvi-gedrag: zeer stabiel, de temperatuur stijgt geleidelijk zonder hikken van 5 naar 5° zoals voorheen, het is stabiel, het stijgt heel langzaam zonder te stoppen

Ik begon eerst met een 5 mm luchtinlaatmondstuk en ontluchter op minimaal tot maximaal, ik had goede temperaturen bij stationair draaien (80 °) en het zakte zodra ik reed, hetzelfde voor een 3 mm mondstuk, ik ging uit van een gebrek aan water en de val stond op het maximale niveau, alles veranderde met het mondstuk van 2 mm

Ik zal een 1,5 mm mondstuk in de luchtinlaat proberen en ik zal het verbruik testen
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 14/04/08, 23:01

jime schreef:Bonjour à tous

Vandaag de uitlaat verwijderen en terugplaatsen, ik begin het onder de knie te krijgen en het gaat vrij snel.
Ik heb je advies opgevolgd andré en flytox: minder waterverbruik, gvi sproeier en sproeier en het loont : Idee:


bonsoir,

het onderwerp heeft veel elektronische inkt doen vloeien sinds...
in ieder geval gefeliciteerd, ga zo door... Ik zou graag zoveel mogelijk tijd willen hebben om voor mijn redactie te zorgen :? maar hey ...

moed voor de toekomst! : Cheesy:
@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 15/04/08, 03:55

Dag

Aangezien u de lange testfase ingaat, moet u, om tijd en brandstof te besparen, erin slagen om uw aanpassingen op middellange routes vrij snel te verfijnen, met aanwijzingen over het rijden.
als je een gevoel van kracht merkt, een toename van het koppel in de heuvels of bij het schakelen in de hoogste versnelling, dat de motor iets beter trekt, dat het dieselgeluid afneemt om dichter bij een benzinemotor te komen, ben je dicht bij de goede lucht/water rantsoenen.
economy stand ligt iets minder water dan koppelgevoel
Een mondstuk van ongeveer 3 mm volstaat, zoek dan gewoon de hoeveelheid water op voor de beste prestaties,
Dan maak je een langere reis om je metingen te valideren

Op korte ritten erg moeilijk om de factoren te vinden die van invloed zijn op het verbruik, makkelijker om de factoren te vinden die van invloed zijn op het koppel.

Een methode die ik gebruik om te weten of de prestaties beter zijn, ik meet de uitlaatgastemperatuur na de reactor nog verder en ik bouw waarden op naar rijsnelheden, ik zoek de laagste uitlaatgastemperatuur die mij de beste zuinigheid geeft is sneller dan wachten op het einde van de rit en tanken.

Andre
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 15/04/08, 07:19

Dag


het onderwerp heeft sindsdien veel elektronische inkt doen vloeien..

en ik moet toegeven dat het een zeer nuttige en zeer geïnformeerde hulp is, het is goed voor het moreel!!
in ieder geval goed gedaan, ga zo door... Ik zou graag zoveel mogelijk tijd willen hebben om voor mijn montage te zorgen Verward maar hey...

Ik heb mijn baas in slaap kunnen krijgen dankzij de regen van de afgelopen dagen thuis, maar vanmorgen harde wind en sterke zon dus weer aan het werk, het is een nederlaag
Aangezien u de lange testfase ingaat, moet u, om tijd en brandstof te besparen, erin slagen om uw aanpassingen op middellange routes vrij snel te verfijnen, met aanwijzingen over het rijden.

dit is wat ik doe, ik heb een kort parcours van ongeveer vijftien km, met een lange snelle rechte lijn, een heuvel en zijn afdaling, en een langzame passage met een rotonde waarop ik mijn verbruik test water en lucht
als je een gevoel van kracht merkt, een toename van het koppel in de heuvels of bij het schakelen in de hoogste versnelling, dat de motor iets beter trekt, dat het dieselgeluid afneemt om dichter bij een benzinemotor te komen, ben je dicht bij de goede lucht/water rantsoenen.
economy stand ligt iets minder water dan koppelgevoel
Een mondstuk van ongeveer 3 mm volstaat, zoek dan gewoon de hoeveelheid water op voor de beste prestaties,

het lijkt erop dat ik gisteren een mijlpaal heb bereikt, ik voelde dat de truck sneller leek te gaan, evenals de motor veel stiller dan normaal en met meer koppel als ik hem start
Ik denk dat het mondstuk van 1 mm bij de gvi-inlaat te veel water vasthoudt, met een luchtmondstuk van 3 mm verbruik ik niet genoeg water, zelfs niet met de val net onder de gvi-uitlaat, ik ga ook een mondstuk van 1,5 mm proberen met 2 mm en Luchtmondstukken van 3 mm

op dit moment zoek ik naar de hoogste temperatuur bij de reactoruitlaat voordat ik een GO-verbruikstest doe, als dat niet werkt, probeer ik een ander spoor
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 15/04/08, 11:20

hi to all
Ik denk dat het raadzaam is om een ​​bericht te openen over de misters in plaats van de bubbler ??

12v-variant:
http://www.relaxsens.com/fiche_prod.cfm?sup=ACCESSOIRES&prodid=CXS048
"De diffuser produceert ongeveer 200ml watermist per uur."

http://cgi.ebay.fr/Brumisateur-table-fontaine-ioniseur-12-leds-saumon-Flow_W0QQitemZ380012497210QQcmdZViewItem?hash=item380012497210

vervaardiging van een rookmachine (hp pompkoffiemachine + mondstuk):
http://gam82.free.fr/blog_post_lire.php?categ=2&sujet=96

aangesloten op LDR (stabiliteit) lijkt het de top, vergeleken met de vervaardiging van mechanische stoom?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 187-gasten