Mercedes 508-doping: zelfgemaakte reactor

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/05/08, 22:23

Dag
Dus 12,3 l / 100 voor 0,8 tot 1 l / u water
Reactoruitlaattemperatuur 140 tot 170 ° in 5e bij 90 km / h, Tmin 123 ° Tmax206 °

Ik ga nu een 10x12 buis proberen bij de reactoruitlaat, zoals op de rover


Het uitlaatkanaal hoeft slechts een doorsnede te hebben die iets groter is dan het oppervlak van de luchtspleet van de reactorstaaf, als het lang is. Het heeft geen zin om een ​​grotere leiding aan te leggen
het raster met gaten van 1 mm heeft geen nut als we het over grote druppels hebben, deze is duidelijk inferieur. Een grote druppel is een druppel die niet vliegt, niet zichtbaar is voor het oog.

Voor de uitgangstemperaturen, let op de waarden op een rit van 100 km, de eerste 50 km kan deze hoog zijn 160c tot 180c, de overige 50 km kan het dalen tot 130c en daar vast blijven, de temperatuur is geen referentie die kan worden gebruikt voor controle..

Andre
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 06/05/08, 04:44

Hallo andré

Het uitlaatkanaal hoeft slechts een doorsnede te hebben die iets groter is dan het oppervlak van de luchtspleet van de reactorstaaf, als het lang is. Het heeft geen zin om een ​​grotere leiding aan te leggen
het raster met gaten van 1 mm heeft geen nut als we het over grote druppels hebben, deze is duidelijk inferieur. Een grote druppel is een druppel die niet vliegt, niet zichtbaar is voor het oog.

dus ik denk dat ik een iets grotere buis heb geplaatst voor de luchtinlaat, ik heb een luchtspleetoppervlak van 47 mm², dus mijn 12X14-buis is veel te groot (113 mm²), ik ga een 10x12-buis proberen (78 mm²), ik kan gaan tot 8x10 (50 mm²)

voor het rooster dacht ik aan de condensdruppels die kunnen optreden tijdens een korte of langere stop van de motor, maar het is waar dat een fijn gaas of een stuk vilt efficiënter zou zijn
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 11/05/08, 11:30

Dag

Vandaag nieuwe test met een 10x12 buis voor de reactoruitlaat naar de luchtinlaat.

Dus GO verbruik 12,4L voor een waterverbruik van 0,5 tot 0,7L/u, ik denk dat dit resultaat interessant is omdat er vandaag een krachtige mistral in het ZO van Frankrijk stond (50-75 km/u), ik voelde de windstoten vol gezicht of 3/4 in de cabine gedurende de hele reis.

Ter vergelijking: mijn vorige tests waren 11,95L/100 en 12,3L/100 met bijna geen wind.

Ik ga het nog eens proberen met een iets hoger waterverbruik.
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 01/06/08, 02:41

Dag

Ik denk dat ik zojuist een betrouwbare oplossing heb gevonden voor mijn waterstroom, een verstelbare naaldmagneetklep, deze is ontworpen voor co2, alles van messing, ik zal het gebruik ervan omleiden, ik zal de naald en de klep hebben, als ik dat niet doe Als ik in de nabije toekomst iets beters vind, ga ik voor deze oplossing

Beeld
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 02/06/08, 11:12

geweldig !

Hoeveel kost dit gadget?
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 02/06/08, 13:29

47 euro inclusief verzendkosten maar deze is 220V, ik heb 24 of 12V nodig voor de vrachtwagen en 12v voor de auto

daarnaast aarzel ik om een ​​3-weg magneetklep te installeren om 2 waterstromen te beheren, een lichte als de motor stationair draait, stad en dorp en een grotere stroom voor snelle wegen

Ik ben op zoek naar de zeldzame parel in 12 of 24V-achtige magneetkleppen voor olie-assemblages, maar niet gemakkelijk te vinden in kleine hoeveelheden bij grote leveranciers
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 02/06/08, 14:12

50€ op aeden.fr

Code: kiezen

http://www.aeden.fr/C8_electrovannes.html


probeer je een "volautomatische"?
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 02/06/08, 14:49

Ja, ik ken Aeden, ik wil rechtstreeks bij een grote leverancier kopen in de hoop goedkoper te vinden

probeer je een "volautomatische"?

dat wil zeggen dat ik graag tijdens het rijden het water open en dicht wil kunnen doen met de watertank onder de motorkap
aangezien ik niet langer een constant niveau heb, moet ik de waterstroom bij de gvi-inlaat controleren, ik denk erover om het watercircuit te verdubbelen om een ​​kleine stroom voor de stad en de dorpen te hebben en te voorkomen dat de reactor onder water komt te staan warmteverlies door lage snelheid en het hebben van een tweede leiding voor hoge snelheid, weg en snelweg

maar ik denk dat ik het simpel zal houden, dat wil zeggen een magneetklep en een naald die handmatig zijn afgesteld om met de vrachtwagen tussen 70 en 90 km/u te rijden en ik zal de magneetklep indien nodig uitschakelen tijdens langdurige stops, lichten, verkeer jam. ..
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 03/06/08, 11:48

Kan de watertoevoer naar de SG niet worden geregeld door een thermostaat aan de SG-uitlaat (of reactorinlaat) of door een drukschakelaar?
Dat is wat je wilt, nietwaar?


anders voor de boosterpompen ja, er is een sectie vliegtuigsparren facetpompen, 30 $ maar de douane haalt je in, het komt op hetzelfde neer, je moet in bulk bestellen... ;-)

http://www.aircraftspruce.com/catalog/eppages/facetpumps.php
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 06/06/08, 19:34

hallo jonule
jonule schreef:Kan de watertoevoer naar de SG niet worden geregeld door een thermostaat aan de SG-uitlaat (of reactorinlaat) of door een drukschakelaar?
Dat is wat je wilt, nietwaar?


Ik heb nog niet zo ver nagedacht vanwege tijdgebrek, ik ben momenteel ergens anders bezig, ik wil alleen het openen en sluiten van de waterstroom regelen met behulp van een schakelaar in het passagierscompartiment, maar het is waar dat dit niet het meest is optimale oplossing voor veranderingen in snelheid en temperatuur van de reactor

de boosterpomp is interessant, maar ik ben bang dat ik tijd moet besteden aan het regelen van de stroom
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 176-gasten