Een pantonized 330d die bij HVP in FIA-rally rijdt

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
roulez123
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 30/01/07, 13:03
Plaats: België

Een pantonized 330d die bij HVP in FIA-rally rijdt




par roulez123 » 01/03/07, 22:15

Bonjour à tous,
Mijn naam is Olivier en ik woon in België.
Mijn eerste passie is rallyrijden. De tweede, ecologie. Vreemd zou je zeggen… En toch compatibel!
Als agronoom van opleiding ben ik al ruim 15 jaar gepassioneerd door plantaardige brandstoffen.
Dit jaar is het mijn project om een ​​voertuig te laten rijden dat op 100% HVP rijdt en is uitgerust met een Pantone-reactor tijdens verschillende rondes van het Belgische rallykampioenschap.
Dit proces werkt al op mijn wegvoertuig (ik heb een gepantoniseerde BMW 318tds en een 325tds, beide op HVP).
Ik heb er ook een Pantone-reactor op gemonteerd, waardoor ik mijn verbruik tijdens mijn lange snelwegritten kon verminderen en ook de geur van uitlaatgassen kon verminderen.
Voor dit seizoen is het voertuig dat we voorbereiden een 330d (de enige diesel bij BMW die is goedgekeurd door de FIA).
Het is me gelukt om de Belgische federatie te laten accepteren dat we op HVP en met een Pantone-reactor kunnen rijden, voor degenen die sceptischer zijn, ga gewoon naar de site www.asaf.be waar alle informatie aanwezig is.
Ik ben van plan deel te nemen aan: de rally van Wallonië, de rally van de Condroz in België en de internationale rally van Bourgondië in Frankrijk. Ik zal ook enkele regionale rally's rijden, die nog nader moeten worden bepaald.
Voor al uw vragen, aarzel niet om mij te contacteren.
Tot ziens
Olivier
0 x
Avatar de l'utilisateur
j333u
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 19/08/05, 14:54
Plaats: FRANKRIJK, Aisne




par j333u » 09/06/08, 13:51

Hallo Olivier,
Ik ben in Frankrijk (Noord/Aisne) en ik ben gepassioneerd door alles wat in het algemeen de planeet kan redden, en als de oplossing niet alleen ecologisch is, maar ook economisch motiverend is, dan ga ik ervoor!!!
Bovendien lijkt dit idee in jouw geval echt briljant, een combinatie van twee systemen waar steeds meer mensen over praten!
Zozeer zelfs dat ik me zelfs afvraag waarom uw interventie na meer dan 3 maanden nog steeds niet de minste reactie heeft opgeleverd! Hoe dan ook, voor mij is het petje af!!! Van mijn kant geen BM, nog niet in ieder geval (330d of 530d aarzel ik) maar eerst moet ik mijn benzine loslaten (VoyagerIII, V6 3.3L 15L/100KM stil! en Toyota Prius voor Madame, dapperheid verplicht, 3.9L/100KM in de zomer en 5.5 in de winter, de batterij is minder efficiënt in de kou).
Maar in deze tijden moeten we absoluut overstappen op olie, dus voorlopig, zoals je ziet, daar nog niet het juiste voertuig voor!
Dit is waarom jouw bericht mij ook aanspreekt:
Ik heb zeer onlangs contact opgenomen met ATG voor een dual-fuel kit en ik wacht tot de grote baas terugkomt om de ins en outs te ontdekken (hij is op reis) want stel je voor dat mijn schoonvader deze keer een 407 en een diesel rijdt , en de prijs van diesel komt uit zijn neus, en bovendien blijf ik tegen hem zeggen: "het is nog maar het begin!"
Dus hij gaf me carte blanche om een ​​tip te vinden, hier is het verhaal, ik vertelde hem over de ATG-oplossing, maar nu je ons laat kwijlen met Pantone + HVP, is het de genadeslag!
Aan de andere kant, zijn 407, hij geeft er om alsof ik mijn BM zou vasthouden als ik er een had, dus kunnen we volledig vertrouwen hebben in deze installatie, jij, de pionier in het veld, ervaren met je binnenkort derde voertuig, wat raad je ons aan?
A+
Jerôme
Dernière édition par j333u de 16 / 06 / 08, 11: 09, 1 keer bewerkt.
0 x
"Onze planeet verdient respect...
We erven de aarde niet van onze voorouders, we lenen haar van onze kinderen!”
(Antoine de Saint-Exupery)
Avatar de l'utilisateur
j333u
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 19/08/05, 14:54
Plaats: FRANKRIJK, Aisne




par j333u » 09/06/08, 13:55

Correctie, uw bericht stamt uit 2007!
22 JULI: Ik bewerk dit bericht om erop te wijzen dat het de grote dag is!
Ik heb eindelijk mijn BM 530 D ontvangen en ik ben van plan hem de olie te laten proeven en waarom zou ik hem ook niet pantoniseren!
Dus Olivier, nog steeds op de forum?
We moeten echt contact opnemen omdat ATG met wijd open armen op de BM wacht om de kit aan te trekken (afspraak mogelijk in augustus)
Ik zou de 330D geolied en pantonized moeten zien om te kunnen beoordelen wat ik moet doen. Wat denk jij? Ik denk dat ik de premier ga proberen, omdat deze kwestie nu te urgent wordt en ATG overweldigd is, lang wachten als ik de datum die ze mij aanboden voorbij laat gaan!
Dernière édition par j333u de 22 / 07 / 08, 10: 16, 2 keer bewerkt.
0 x
"Onze planeet verdient respect...

We erven de aarde niet van onze voorouders, we lenen haar van onze kinderen!”

(Antoine de Saint-Exupery)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 09/06/08, 13:59

Ach ja, dit opgraven van een bericht is goed: waar is het?

Ik ben niet ver van de condroz, we kunnen elkaar ontmoeten!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 82 gasten