waterinjectie methoden in pantone / motor

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/07/07, 01:16

Dag

Het beste zou zijn om het tot slaaf te maken door een K-sonde die in de uitlaatleiding is geplant, en daar zou het significant zijn (hoe meer het dwingt, hoe meer het opwarmt ...) en ongetwijfeld gemakkelijker te bereiken ...


Op deze manier meet ik de efficiëntie van de reactor, een Chromel alumel thermokoppel, uitlaatgas aan het einde van de reactor, hoe lager deze temperatuur, bij dezelfde snelheid, vlakke weg hoe beter de efficiëntie van de reactor.
Het geeft zelfs tot op zekere hoogte het verbruik aan,
de precieze consumptie als zodanig interesseert ons niet precies, het is de variatie in consumptie die ons interesseert, de finale consumptie blijft altijd vol tot vol. of de debietmeter
Ik heb geprobeerd om op twee kaarsen in serie te meten om de waarden te verdubbelen, op de Mercerdes volstaat het om de stekker uit het stopcontact te halen en de meter tussen twee kaarsen te plaatsen (de weerstand varieert met de temperatuur) de instrumenten voor deze lage weerstand zijn niet redelijk nauwkeurig. .
Momenteel is mijn thermokoppel aan de uitlaatbehuizing gelast, het heeft te veel traagheid, je moet geduld hebben om te lezen en conclusies te trekken, maar het helpt bij de verbetering van het systeem.
te veel traagheid in de metingen leidt tot verwarring,
Ik ga een echte monel-sonde in de uitlaat plaatsen, een beetje verder (je moet nadenken over de haalbare kant in onze artisanale assemblages)
De regeling moet worden gedaan door de temperatuur, de andere methoden is anticiperen.
in de verordening zijn er verschillende zaken waarmee rekening moet worden gehouden
de temperatuur van de reactor, de temperatuur en het soort damp / lucht alvorens de reactor binnen te gaan.
de hoeveelheid die de motor kan inslikken (de tolerantie is groter als het product goed wordt behandeld)
Het is voldoende om zonder water te rijden en de motor te forceren, we apprecoit wanneer we het water openen dat het kan, maar dat de reactor snel afkoelt, je hoeft geen geïnformeerde bestuurder te zijn om het verschil te voelen ...
Als de reactor eenmaal warm is, denk ik dat we ons moeten concentreren op de temperatuur en het soort (damp) dat de reactor in gaat.

Andre
0 x
diablotruc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 26/03/06, 22:10




par diablotruc » 29/07/07, 22:44

Hallo,

Ik heb zojuist uw twee berichten gelezen, Michel en André, en ik moet zeggen dat dit de feiten recht zet. Er zijn veel dingen waar ik niet aan had gedacht of waarvan ik dacht dat ze niet belangrijk waren ...

Het is helemaal waar dat een molen bij constant motortoerental bergafwaarts, normaal gesproken op het vlakke, bijna helemaal niets kan verbruiken en tijdens een klim echt heel hebzuchtig wordt.

Als ik je correct heb gevolgd, zou het waterverbruik door de reactor wezenlijk variëren met deze parameters of liever in verhouding tot de energie die door het uitlaatspruitstuk wordt afgevoerd en naar de reactor wordt overgebracht.

Voor al deze gevallen is er dus een ideale hoeveelheid water, maar ook een maximale hoeveelheid die niet overschreden mag worden en deze laatste wordt bepaald door de uitlaattemperatuur van de reactor. Het is zeker dat als de reactor te veel wordt gekoeld, hij al zijn efficiëntie verliest.

Houd me tegen als ik het mis heb, maar ik denk dat de meeste systemen, of het nu een mini-carburateur, een bubbler, de GVI of iets anders is ... hun waterstroom laten regelen door de onderdruk in de reactor, omdat de 3 systemen zijn er rechtstreeks mee verbonden. En deze depressie, op een dieselmotor, is ongeveer evenredig met het motortoerental.

Het zou daarom, zoals u zegt, nodig zijn om een ​​geautomatiseerd systeem te vinden dat alleen doorlaat wat nodig is om de vereiste temperatuur in de reactor te behouden. Dit bemoeilijkt de montage wat meer, maar het idee is om gegraven te worden?
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 29/07/07, 23:23

Hoi Diablo!

diablotruc schreef:... Houd me tegen als ik het mis heb, maar ik denk dat de meeste systemen, of het nu een mini-carburateur, een bubbler, de GVI of iets anders is ... hun waterstroom laten regelen door de depressie in de reactor omdat de 3 systemen zijn er rechtstreeks op aangesloten. En deze depressie, op een dieselmotor, is ongeveer evenredig met het motortoerental ...


Met betrekking tot het grootzeil volgt het momentane waterverbruik de variaties van de T ° van de uitlaatgassen, die zelf een weerspiegeling zijn van het werk van de molen.

Bovendien heeft de onderdruk (dus de snelheid) inderdaad invloed op de max T ° van de stoom bij de uitlaat.

Bekijk de gedachten die ik hier geef over dit onderwerp:
https://www.econologie.com/forums/dopage-a-la-vapeur-d-eau-t3270-80.html

Gelukkig denken!

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 31/07/07, 06:26

Goedemorgen.

Na 1100km gedaan met inspuiten door uitlaatgas

Voordeel: de uitlaatgassen hebben een hogere druk dan die van de turbo de druk is beschikbaar bij 1500 toeren per minuut en maakt een mooie bijna transparante mist
bij 3000 tpm is de druk te hoog het begint grotere druppels te spuiten, het waterverbruik stijgt teveel voor deze snelheden.
De gassen zijn heet, het vernevelt het water goed in een aerosol
U hoeft geen venturibeperking meer te maken om een ​​geschikte onderdruk te hebben om de watercarburateur te laten werken

Ongemakkelijk
Het belangrijkste is de vervuiling van de reactor tot aan de uitlaat, zwarte deeltjes in de uitlaatbuis die grijs was van water + lucht
Waterdamp + uitlaat, behoorlijk corrosief, het enige stuk ijzer is allemaal geroest, geen azijn in het water nodig.
Op een reis van 6 uur waren de verbruiksmetingen iets lager dan mijn beste resultaten (hoewel de waterstroom niet hoger was met dit systeem.

Ik heb net aangepast, om de luchtdruk van de turbo te gebruiken om te vernevelen, in eerste instantie spuit hij minder water en begint hij goed te werken bij meer dan 2000 tpm, in ieder geval geen koolstofdeeltjes in de reactor.
Bij lage snelheid geen water, de lucht uit de turbo is minder heet dan de uitlaat,
Volgende 1000 km

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 05/08/07, 11:45

Hallo André

Je deed het water in de mond lopen, maar geef ons alsjeblieft een kleine schets zodat we je bewerking zullen realiseren. :P
Merci.

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY

Re: Waterinjectiemethoden in de pantone / motor




par lio74 » 28/08/07, 00:12

Andre schreef:Dag
Er zijn veel systemen

bubbler
Stoomgenerator (Michel)
Carburateur (ZAC)
Vernevelaar
Mechanische injectie (MMM, Michelm)
Uitlaatgassen sproeien. (tussen de eerste bewerkingen die ik had meegemaakt. soms moet je teruggaan)
Andre


goedenavond allemaal : Cheesy:

Allereerst bedankt Andre voor deze zeer interessante kleine samenvatting !! :D
een goed onderwerp ... het is waar dat het de reactor betreft, het is oké, we beginnen de truc onder de knie te krijgen en het moet heel simpel zijn (als ik het zo mag zeggen ... geen wonder!) we transformeren (of bereiden) stoom in een bijzondere toestand door stromingsverschijnselen (ringvormige doorsnede, wrijving tussen staaf en buis ...) toegevoegd aan thermische verschijnselen (hitte van de uitlaat)!

maar wat betreft de productie van stoom ... het is een andere zaak :?

het grootzeil lijkt een goede oplossing voor voertuigen, omdat het blijkbaar beter reageert op snelheidsvariaties ... blijft het probleem van de betrouwbaarheid van het kostenniveau ... een kleine carburateur bij de ingang van het grootzeil kan helpen ... (ik betrof realisatie kortom ... montage al uitgevoerd door andere) ... te zien

voor biablotruc:
Andre schreef:Dag
Citation:
Omdat ik niet met je kan experimenteren, blijf ik je vaak in stilte lezen. Ik begreep dat het niet goed was gezien,


Niet goed gezien dat hangt af van wie oordeelt .. Niet iedereen heeft de tools en de mogelijkheid om vergaderingen te maken ,, Op de forum de inbreng van alle kennis is erg nuttig ..


precies ... ieders bijdrage is belangrijk, daarna is het geen kwestie van uitspreiden in blah ... het is waar dat het beter is om te proberen het in de praktijk te brengen, maar niet iedereen heeft geen toegang tot een werkplaats en heeft een goede lasser bij de hand : Lol:

camel1 schreef:Citation:
Het idee is er, maar we komen altijd terug op hetzelfde probleem, het gebrek aan middelen. Om het goed te doen, zou het geld, een testband, tijd ... Kortom, een klein wonder.

Voor het wonder zorgen wij ervoor ... : Lol: 8) 8) 8)


altijd ... wanneer zullen we (de pantoneux) het nodige gewicht hebben om een ​​bank te monteren om deze bergen van te tillen :? :? :? ...

het komt, het komt ... heel langzaam, maar het maakt zeker klaar :D : Cheesy:
daarom moeten we onze inspanningen en onze vaardigheden combineren!

Nou, ik kom binnenkort terug om je (de Epote) te zien ... bezoek deze prachtige lokale bevolking : Wink: : Cheesy: zodra ik beton heb ...

@ + de econolo !!
Dernière édition par lio74 de 08 / 09 / 07, 15: 47, 1 keer bewerkt.
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Gilgamesh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 144
Inschrijving: 11/07/07, 19:51




par Gilgamesh » 29/08/07, 00:34

Bonsoir,

Ik heb hier tijdens de vakantie veel over nagedacht. Het is waar dat met meer middelen en meer professionele mogelijkheden voor veel van deze problemen vrij gemakkelijke oplossingen zouden hebben. Ik stel me een waterinjectiesysteem voor dat het signaal van de injectie-eenheid gebruikt en parallel werkt aan een extra injector met een extra bom. Omdat het een echte waterstroom zou hebben, afhankelijk van de brandstof die op elk moment wordt ingespoten. Het is te doen en niet te ingewikkeld voor iemand die het onderwerp onder de knie heeft. Bovendien stel ik een regelbare venturi voor om de aanzuiging in de reactor aan te passen aan een ideaal niveau voor elke gebruikswijze. Er zijn verstelbare venturi's met servo voor de industrie en in principe is het een hydraulisch probleem dat in andere toepassingen al is opgelost. Ik heb wat onderzoek gedaan op internet en er zijn nogal wat dingen die er zijn. Het is zeker dat een systeem dat op elk voertuig kan worden gemonteerd, iets flexibeler maar ook complexer moet zijn.
0 x
er is geen absolute waarheid in het rijk van de verschijnselen

Gilgamesh
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 08/09/07, 19:06

Andre schreef:Dag
Wat me verbaast in deze montage zijn de temperaturen
[...]
Ik heb een (ongeveer) vergelijkbare montage met routing in de uitlaat voordat ik de reactor binnenkom, de temperatuur gemeten voordat ik de reactor binnenging bij 100 km / u is rond de 30 ° C tot 40 ° C, meestal bij 33 ° C, de uitlaattemperatuur is 130 ° C en soms 180 ° C, het fluctueert gedurende de eerste 10 km dan stabiliseert het zich op de snelweg rond 130c ..


Ja inderdaad ! Ik kan niet genoeg zeggen dat dit niet onze montage is ...

wat ik interessant vond, is de manier om de stroomsnelheden aan te passen!

onze vereniging zal voornamelijk op electrogroepen werken, dus geen fluctuatieproblemen.

we kozen voor het grootzeil ... misschien moesten we beginnen met een bubbler !?

het grootste probleem is de betrouwbaarheid van het constante niveau! dus we proberen dit probleem te omzeilen. Uit onze ervaring, alleen in statische toestand met transparante buis, schakelt de vlotter 1 keer op 3 uit :? :? dan met het aanzuigen van de motor ... de vlotter moet bijna permanent open blijven (angst voor waterzuigen en samenvallen van de motor!)

een overwogen oplossing zou zijn om de carburateur van de maaier te gebruiken of om onze eigen carburateur te maken:
=> wijziging van de vlotterbak om een ​​groter volume te hebben om het aanzuigen van de vlotter te vermijden en een mondstukbuis te plaatsen
=> maak een venturi met afstelling van de luchtinlaat
de hele plaats voor GV !!!

:? aangezien we op constante snelheid zijn, is het voor niets een hoop rotzooi!

dat naar jouw mening (Andre) de beste manier is om stoom te produceren voor een electrogroep! ??

Dank u bij voorbaat ! :D
A+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 08/09/07, 19:56

hoi lio

op GE is het "spad" -systeem nikkel.

Als je niet wilt rotzooien met het solderen van de hele "doos", neem dan een metalen plug, plaats deze in de reactorinlaatbuis en druppel met een weggevangen perf die in de metalen plug valt.
stel vervolgens op het gehoor af (startpunt voor een 2l 4cyl van 60cv 14 druppels min) na aanpassing aan uw depressie en uw verplaatsing.

voor andré: goed ontvangen uw mel verzachtingstemperatuur boven 600 ° daarom begrijpen we het niet :onheil:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/09/07, 22:34

Dag
verwekingstemperatuur hoger dan 600 °, daarom begrijpen we het niet


de temperatuur moet gemeten worden, want 600c bij de uitlaat van de reactor heb ik nog nooit zo hoog kunnen klimmen, je moet er wel voor zorgen dat dit niet nog een factor is die het kanaal verzacht .. type al 600c in een diesel in uitlaat (alhoewel in de olie en in de vloer moet het daar lopen)
Het blijft dat het een observatie is die tot in detail moet worden gepeld ...

Voor Lio74
maak uw reactor met een gemakkelijk aanpasbaar invoersysteem
je kunt Bulleur, Gv, vernevelaar carburateur ect proberen.

Elk systeem heeft zijn beperkingen en als ze goed worden gedaan, werken ze allemaal

De omvangrijke bubbler, niet delicaat op het waterniveau en de kwaliteit van het water, lange reactie op het opstarten, maar eenvoudig te bereiken kwaliteit van vochtige lucht, goed geproportioneerd

De eenvoudig te bedienen carburateur vereist schoon water, een constant peil of een grote, platte tank.
de noodzaak om een ​​bepaalde onderdruk te hebben om goed te kunnen sproeien, dus kleine sproeiers die de hoeveelheid toegelaten lucht beperken. gemakkelijk in te bouwen.

De SG activeert snel bij zelfregulerend opstarten
vereist een balans tussen het verwarmingsoppervlak en het vermogen
vereist een niveauregeling en jets om de inlaatlucht te doseren.

De vernevelaar, als deze verstelbaar is, werkt goed, maar vereist ook een constant niveau, schoon water en de levensduur van het membraan is kort, de waterstroom is een beetje beperkt.

een tank als een bubbler waarin we heet water laten circuleren en als een douchekop van bovenaf laten vallen geeft goed resultaat, ik heb dit principe verlaten vanwege de winter en de sterke bevroren

Het simpele systeem zoals ZAC zegt een spons en een infuus het werkt eenmaal goed afgesteld, ik heb het getest met een vilt gedrenkt in warm water werkt beter (te heet vervuilt het het infuus.
Momenteel loop ik met de spray met de lucht van de turbo
Dit systeem dat niet (eenvoudig) is, geeft mij een bepaalde regeling, namelijk dat het alleen verpulvert als de turbo levert en dat ik de luchtinlaat van de reactor geforceerd kan voeden
niet erg gevoelig voor het waterniveau in het reservoir, dus geen constant niveau.
Zoals u kunt zien als de reactor eenmaal goed is geïnstalleerd, kunt u door een eenvoudige montage een ander systeem aanpassen.
Zoek de ingang voordat u een storing in de reactor en de staaf vermoedt, bijna alle systemen werken min of meer goed, afhankelijk van de tijd die u eraan besteedt om ze te ontwikkelen.

Andre
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 179-gasten