Methanisatie thuis

Presenteer uw doe-het-zelf-projecten, uw nieuwe technische ideeën, uw innovaties om te testen of uw zelfbouwwerk. Want zelf doen is vaak voordeliger en efficiënter.
petithugues
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 20/01/09, 08:40

Methanisatie thuis




par petithugues » 20/01/09, 08:58

Dag iedereen,
Als ik in een appartement woon, is het moeilijk voor mij om de compost van het voedsel van ons huishouden op te slaan (schillen, etensresten ...), het neemt ruimte in beslag op het balkon en dan trekt het beestjes aan waarmee mijn buren niet per se vrienden zijn ...
Mijn idee was om een ​​(zeer) kleine methanizer te bouwen (ongeveer vijftig liter in volume) die op het genoemde balkon zou passen.
De residuen zouden naar de toiletten worden gestuurd (niet top maar beter dan in bulk in de prullenbak), het geproduceerde biogas zou een heel kleine motor (modelbouwtype) kunnen voeden die maar een paar uur per dag zou draaien en die de batterijen zou opladen.

Heeft iemand ooit aan dit soort DIY gedacht? zijn er recyclingcontainers die goed werken voor de tank?
Wat is het beste voor het roeren van de microtank? (afdichting, elektrisch verbruik, uitvoering, etc.)
Zijn er speciale regels voor gasopslag?
Bij voorbaat dank voor uw advies...
Hugues
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 20/01/09, 10:00

Mijn idee was om een ​​(zeer) kleine methanizer te bouwen (ongeveer vijftig liter in volume) die op het genoemde balkon zou passen.

Hallo,
Als ik het me goed herinner, is een van de problemen de temperatuur die nodig is voor de ontwikkeling van bacteriën.
Daarom werkt dit systeem heel goed in warme landen.
Op je balkon moet de temperatuur niet ideaal zijn. :?
Andere posts gaan over jouw onderwerp.
Onderaan de pagina is een zoekfunctie.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
petithugues
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 20/01/09, 08:40




par petithugues » 20/01/09, 10:08

Voor de temperatuur zag ik een verwarmingsweerstand aangesloten op de batterij, aangestuurd door een alles of niets-sonde (start bij 32°, stop bij 40°)

Mijn probleem is vooral de agitatie en een kleine introductie in de tank (klein volume)
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 20/01/09, 12:25

petithugues schreef:Voor de temperatuur zag ik een verwarmingsweerstand aangesloten op de batterij, gestuurd door een aan/uit-sonde (start bij 32°, stop bij 40°)

Mijn probleem is vooral de agitatie en een kleine introductie in de tank (klein volume)

In dit geval, vaarwel aan winstgevendheid, maar misschien ben je gewoon aan het kijken hoe biogas werkt... :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 20/01/09, 13:00

Het lijkt mij dat een regenwormkwekerij meer zou zijn
past bij uw zorg.
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 20/01/09, 14:30

De oplossing zit echter in de titel: "Anaërobe vergisting thuis". Het betekent dat we het appartement moeten transformeren in een biovergister, het lost de warmteproblemen op die nodig zijn voor vergisting, en leven op het balkon. : Lol:

Oké, grapje... Maar compost maken op je balkon is al erg lekker.

:D
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 20/01/09, 14:31

:D dat is een goed idee!
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
kmala
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 03/10/06, 20:50
Plaats: gironde




par kmala » 20/01/09, 18:07

Als u de container goed isoleert, moet de temperatuur geleidelijk stijgen en zichzelf reguleren. (als het te warm is gaan de bacteriën dood).
0 x
cunseulair
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 24/12/08, 18:57




par cunseulair » 20/01/09, 22:34

Helaas zijn methanogene bacteriën niet exotherm dus zullen ze de temperatuur niet verhogen, hiervoor kun je beter een deel van het geproduceerde gas gebruiken.
Het enige realistische gebruik van het gas dat door uw installatie wordt geproduceerd, is in een kachel
De meest rustieke en praktische opbergruimte is de binnenband (toch geen fiets, mik op de kleine auto) maar je kunt terugvallen op de kinderopblaasboot, die is minder makkelijk aan te sluiten.
Streef om te beginnen niet naar een continue cyclus zoals de grote units, maar discontinu, d.w.z. je vult je tank als een vuilnisbak in galva, je plakt het deksel vast, een kleine flexibele pijp die naar buiten komt afgedicht met siliconen (en verbonden met de luchtkamer) allemaal geïsoleerd en op uw fornuis geplaatst. Je moet bij de start investeren in een beetje Russisch gas (warmt op tot ongeveer 40°) en je kunt beginnen.
0 x
De toekomst zit niet in de achteruitkijkspiegel
Avatar de l'utilisateur
rescwood
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 05/09/05, 14:30
Plaats: Luxie (Zuid-België)

Realistisch?




par rescwood » 21/01/09, 10:33

Methanogene kracht van huishoudelijk afval: 200 m³ gas (CH4 aan 100%) per ton afval over een periode van 30 tot 60 dagen.

Een "batch" van 50 Kg zou moeten kunnen produceren: 200/20 = 10 m³ gas in 30 dagen, d.w.z. 100 KWh / maand... (1m³ gas = ongeveer 10 KWh = ongeveer 1l stookolie). In stookolie-equivalent zou dat 0.3 liter per dag zijn.
0 x

Terug naar “Uw technische montages, DIY, innovaties en zelfbouw: een object of een installatie maken”

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 118-gasten