Zoek gevonden 7 resultaten

par mca37
28/08/18, 09:01
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4004948

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

Bedankt Didier voor deze 3 mooie conferenties op de RNP, je vrijgevigheid in de antwoorden, de uitwisselingen, de tijd die je hebt besteed, een genoegen je te ontmoeten, naar je te luisteren, beter te begrijpen.
par mca37
23/08/18, 09:17
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: 37 Lazy Vegetable Seed
antwoorden: 17
views: 17131

Re: 37 Lazy Vegetable Seeds

Bedankt Didier dat je ondanks de omstandigheden de tijd hebt genomen om te lezen en te reageren. Wat betreft komkommerachtigen, ze blijven bloeien ondanks echte meeldauw (?), zonder behandeling of watervoorziening. Courgette blijft voorzien (eindelijk voor de lange want de voet van rondjes... na 4 mooie courgettes, lijkt...
par mca37
09/08/18, 23:47
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: 37 Lazy Vegetable Seed
antwoorden: 17
views: 17131

Re: 37 Lazy Vegetable Seeds

Hallo Mosw, In Tours en omgeving zijn veel volkstuintjes. Ben je bereid om aan te geven waar die van jou is? Die van ons ligt aan de kant van La Riche. Ik maak van de gelegenheid ook gebruik voor andere vragen :wink: Waar vind je genoeg hooi en hoe krijg je het naar de tuinen...
par mca37
05/08/18, 22:30
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: 37 Lazy Vegetable Seed
antwoorden: 17
views: 17131

Re: 37 Lazy Vegetable Seeds

Een fout van mijn kant is zandige klei en geen leem, hoewel er slib is, deelzijde weet ik niet, eenvoudige tests uitgevoerd door modellering van de aarde en afzetting. Het is een voormalig tuinderijgebied en wordt overspoeld door de Loire, waardoor het gedurende tientallen jaren slib heeft gekregen...
par mca37
17/07/18, 15:45
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: De Potager du Sloth: het boek
antwoorden: 1561
views: 298358

Re: Le Potager du Sloth: het boek

Absoluut: klei-leemachtige grond met een neiging tot zuur. Om de post niet te vervuilen, heb ik er een gemaakt die de plot meer beschrijft. Daar landbouw/zaad-van-moestuin-van-lui-37-t15727.html
par mca37
17/07/18, 15:32
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: 37 Lazy Vegetable Seed
antwoorden: 17
views: 17131

37 Lazy Vegetable Seed

Hallo, ik presenteer u de ruimte die we huren voor de moestuin. Het is een perceel van 200 m2 gelegen in een reeks familietuinen. Deze tuinen zijn aangelegd op voormalige moerassen. Dit perceel werd tot november 2017 bebouwd met: helmstok / kunstmest / pesticiden... rook...
par mca37
17/07/18, 10:36
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: De Potager du Sloth: het boek
antwoorden: 1561
views: 298358

Re: Le Potager du Sloth: het boek

Bedankt Didier voor dit boek dat 'toevallig' op het juiste moment werd gevonden. Nieuwsgierig naar cultuur, probeerde ik te begrijpen hoe de bodem werkt en deze zo goed mogelijk te onderhouden. Ik had gehoord van de "luie moestuin", een paar filmpjes bekeken, maar snel vermoeiend op het scherm en makkelijker mee te nemen...

Zoek Geavanceerd zoeken