Zoek gevonden 11 resultaten

par mamzelo
17/07/12, 13:02
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Enkele cijfers over de biogas?
antwoorden: 149
views: 90099

Hallo did67,

Bedankt voor je antwoord!
Ik zag op een andere site dat ze in het laboratorium met een bunsenbrander erin slaagden om 1m3 biogas in 30 tot 40 min te verbranden.
Ze zeggen niets over de druk...
par mamzelo
16/07/12, 18:31
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Enkele cijfers over de biogas?
antwoorden: 149
views: 90099

Dag Allemaal! Weet jij hoe hoog de druk van biogas kan oplopen in een container? sterven de bacteriën bij te veel druk, of blijven ze biogas produceren tot ze ontploffen? Heeft een van jullie ooit geprobeerd een mof van de...
par mamzelo
05/05/12, 16:18
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Enkele cijfers over de biogas?
antwoorden: 149
views: 90099

RE-hallo, ik post weer over dit onderwerp omdat 2-3 vragen me dwars zitten, misschien kun je ze beantwoorden... Ik heb de indruk dat spelen met zo'n gas een beetje riskant is, ik bedoel daarmee dat alleen overtuigde ecologen zijn klaar om een ​​methanizer te bouwen, maar hoe overtuig je de...
par mamzelo
22/03/12, 16:51
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Enkele cijfers over de biogas?
antwoorden: 149
views: 90099

en als we het hebben over "methaanvormende kracht", dan denken we aan 100% methaan of biogas met zijn verschillende componenten?
par mamzelo
22/03/12, 14:52
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Enkele cijfers over de biogas?
antwoorden: 149
views: 90099

En wat blijft er over als je methaan verbrandt? Zijn er nog vervuilende elementen? weet u of er demonstratievideo's zijn die laten zien hoe u de methaniseerder vult tijdens het methaniseren? Chatelot Ik heb je uitleg gelezen (heel erg bedankt!) maar ik heb moeite om concreet te zien...
par mamzelo
21/03/12, 19:06
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Enkele cijfers over de biogas?
antwoorden: 149
views: 90099

aie aie aie wat jammer ik had goede hoop dat het mijn verhaal werkt! in ieder geval bedankt voor je uitleg over de dichtheid en de equivalenties in Kwh, dit is erg gecompliceerde informatie die ik niet kon vinden... Goed begin, ik ben begonnen met een methaniseringstest in een kleine... .
par mamzelo
21/03/12, 14:54
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Enkele cijfers over de biogas?
antwoorden: 149
views: 90099

een ander punt, als we de schattingen van de gasproductie uit huishoudelijk afval volgen, hebben we: 100 m3/ton grondstof stel je een gezin voor van 3/4 personen, 4 kg organisch afval per week... d.w.z. 0,4 m3 biogas geproduceerd per week, d.w.z. 400L. Een campinggaslamp verbruikt 1L gas...
par mamzelo
21/03/12, 14:03
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Enkele cijfers over de biogas?
antwoorden: 149
views: 90099

ok bedankt voor je antwoord, ik denk dat ik zal beginnen met iets heel basaals om te begrijpen hoe het werkt en dan zal ik grotere volumes aanpakken... Ik heb mezelf niet voorgesteld, ik bereid een diploma voor in ontwerp van producten en ik ben zeer geïnteresseerd in methanisering...
par mamzelo
20/03/12, 21:41
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Enkele cijfers over de biogas?
antwoorden: 149
views: 90099

Dankjewel voor je antwoorden! oké, dus ik zou meer materialen nodig hebben.... misschien kan ik het aan de buren vragen! serieuzer, ik ken iemand die in een kantine werkt... als ze wat rotzooi voor me bewaart, zou het kunnen werken! (ik heb geen idee hoeveel het zou kunnen zijn...
par mamzelo
20/03/12, 18:01
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Enkele cijfers over de biogas?
antwoorden: 149
views: 90099

Hallo Christophe, heel erg bedankt voor je antwoord! Ik had eigenlijk enkele links gezien, maar aangezien ik alleen keukenafval kon plaatsen, dacht ik dat de resultaten heel anders zouden zijn dan de twee ADEME-projecten omdat de methanogene krachten niet hetzelfde zijn... Intern zoeken...

Zoek Geavanceerd zoeken