Verontreiniging door diesel deeltjes

Bespreking van methoden voor de sanering en de controle van de luchtkwaliteit.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 13/03/09, 08:25

Houthakker schreef:Niet helemaal ... Het is alleen dat de emissienorm strenger zal zijn ...


Dus dit zou alleen van invloed zijn op nieuwe verkochte auto's, zoals altijd het geval is geweest met euronormen iets ...

De nieuwe standaard is strenger, zonder twijfel kunnen we het niet meer bereiken zonder FAP ...

Maar nogmaals, het wordt steeds duidelijker dat deze deeltjes gevaarlijk zijn ... Dus kunnen we hier tegen zijn ??? En pleit bijvoorbeeld voor het voorzorgsbeginsel met betrekking tot GGO's (voor hypothetische gezondheidsrisico's) en tolereer diesel, met bewezen risico's ... ??? Voor mij zou het schizofrenie zijn!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 13/03/09, 10:11

Kleine herinnering

een foto is beter dan

Capt_Maloche schreef:Ik heb een katoenen doek van 30x30cm op de uitlaat bevestigd met een serflex om te "zien" wat ik afkeur met dit mengsel (GO + 10% SP95), nieuwe clio3 2008 1.5DCI 70Cv 1200kg
Mount 30sesondes Beeld

Beeld Beeld Recto, beuark !! na 25 km !! Beeld Beeld

Beeld
Verso
Beeld

Hier is de laatste "sample" gemaakt vanmorgen met "normale" GO op dezelfde 25 km werkroute, onder dezelfde omstandigheden

VAN DE MEESTE CRADE NAAR DE "SCHONE"
Beeld


https://www.econologie.com/forums/voiture-di ... t5849.html
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 16/03/09, 14:56

Did67 schreef:
Houthakker schreef:Niet helemaal ... Het is alleen dat de emissienorm strenger zal zijn ...


Dus dit zou alleen van invloed zijn op nieuwe verkochte auto's, zoals altijd het geval is geweest met euronormen iets ...
Euronormen zijn niet met terugwerkende kracht en gelukkig, omdat ze niet van toepassing zouden zijn!

Did67 schreef:De nieuwe standaard is strenger, zonder twijfel kunnen we het niet meer bereiken zonder FAP ...
Ja, dat is waarschijnlijk de reden waarom we taalsnelkoppelingen zien zoals degene die ik heb gemarkeerd. Hetzelfde gebeurde toen de katalysator arriveerde met Euro1 in 1993.

Did67 schreef:Maar nogmaals, het wordt steeds duidelijker dat deze deeltjes gevaarlijk zijn ... Dus kunnen we hier tegen zijn ??? En pleit bijvoorbeeld voor het voorzorgsbeginsel met betrekking tot GGO's (voor hypothetische gezondheidsrisico's) en tolereer diesel, met bewezen risico's ... ??? Voor mij zou het schizofrenie zijn!
Pas op dat u "Particles = Diesel" niet mengt
Dieselvoertuigen zijn eigenlijk verantwoordelijk voor een deel van de deeltjesvervuiling, maar niet allemaal, verre van dat! Wegvervoer vertegenwoordigd in 2006 minder dan 10% van de deeltjesemissies, inclusief 3.2% voor personenauto's met dieselmotor en 1% voor benzineauto's ...

Wat in twijfel te trekken bij bepaalde ontvangen ideeën, zelfs als dit "mondiale" emissies zijn en dat de verantwoordelijkheid voor het transport zeker meer overheerst in de stad (of de dieselmotoren hebben geen interesse ...)

Je moet ook weten dat het aandeel van wegtransport toeneemt wanneer de deeltjesgrootte afneemt:
- 11% voor PM10 (4.4% voor VP Diesel)
- 12% voor PM 2.5 (5.2% voor Diesel VP
- 16% voor PM1.0 (7.4% voor VP Diesel)

bron: http://www.citepa.org/emissions/nationa ... Rmt_PM.pdf
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 16/03/09, 21:11

Hallo Bucheron

Informatief uw link 8)

Beeld


Voor PM 10 lijkt de grootste producent inderdaad ... landbouw met ploegen in gedachten. :schok:
Hier zijn technische oplossingen voor, behuizing + waternevel. Dit is al lang gedaan in de mijnindustrie, enz ... We moeten erin slagen een tank met 100 of 200 liter vloot op een tractor te plaatsen ...

Beeld


Daar voor de beste en daarom de gevaarlijkste deeltjes, zou de belangrijkste producent verwarming met hout voor particulieren :schok:

Dit artikel beschrijft de hoeveelheid van de productie van deeltjes maar zonder de echt "hygiënische" kant aan te pakken, een stof van dezelfde grootte, klei is misschien niet zo schadelijk als stof van verbrandingsresten vol mutagene stoffen enz. .
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 16/03/09, 22:49

ja, deeltjes hebben een grote verscheidenheid aan oorsprong:

Van de verbranding van koolwaterstoffen, hout, steenkool, terugwinning voor
- Verwarming
- Vervoer
- Koken van voedsel (niet te verwaarlozen in de stad) Restaurants, keukens ... en vetdeeltjes gestuurd naar elke wind
- Industriële processen

Van de transformatie van verwarmde materialen
- Vetten
-

Erosieproblemen
- Minerale vezels (textielvezels, tapijten ...) afgewezen door ventilatie
- Stof opgeheven door de wind, de grond bewerken
- Deeltjes uit de bouw, gips, cement voor de bouw en vooral voor sloop (hallo la cata ...)

en ik vergeet zeker wat
Leuk om deze lijst te maken
(Ik kan de link die door houthakker is achtergelaten niet openen, werkt het niet meer?)

was er een uitputtende lijst van de oorsprong van de deeltjes?

Maar hey, we moeten het schadelijke onderscheiden
Eerlijk gezegd heb ik liever het deeltje van de aarde dan dat van diesel, wat dan ook met al het vuil van vandaag ...
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 16/03/09, 22:54

Capt_Maloche schreef:[...]
(Ik kan de link die door houthakker is achtergelaten niet openen, werkt het niet meer?)

was er een uitputtende lijst van de oorsprong van de deeltjes? [...]
Bah het werkt echter ..
Uitgebreid, ik weet het niet ...

Hier is:
1 Totaal zwevende deeltjes - TSP
Bron: CITEPA / CORALIE / SECTEN-indeling bijgewerkt 28 februari 2008
emissies
Observatieperiode: van 1990
2006-emissies: 1 156 kt
Maximaal waargenomen: 1 468 kt in 1991
Minimaal waargenomen: 1 156 kt in 2006
Evolutions
2006 / 1990 evolutie: -18%
2006 evolutie / maximum: -21%
2006 evolutie / minimum: 0%

Sectoren
Belangrijkste subsectoren in 2006 (> 95% van de totale emissies):
1 - Cultuur 38%
2 - 15% constructie
3 - residentieel 12%
4 - Niet-metalen mineralen, bouwmaterialen 8,6%
5 - Andere bronnen van landbouw 4,6%
6 - Andere verwerkende industrieën 4,0%
7 - 3,1% fok
8 - Dieselwagens 2,6%
9 - Dieselpersonenauto's gekatalyseerd 2,1%
10 - niet-gekatalyseerde dieselpersonenauto's 1,1%
11 - Dieselvoertuigen gekatalyseerd 1,0%
12 - voedingsindustrie 1,0%
13 - 1,0% gekatalyseerde personenauto's op benzine
14 - Chemie 0,7%
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 16/03/09, 23:19

Ah ja!

Woningen en bouw 12 + 15% !!
Landbouw 38% !!! :schok: de aarde opgeheven door de wind denk ik

Alle transport gecombineerd 7,8% ... ja maar met NOx

Ik zie het aandeel van verwarming niet, tenzij het in de woning wordt geteld


We hoeven niet allemaal gelijk te zijn in verschillende regio's

punaise, deze link, begrijpt het niet
is er een kaart van de gebieden?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 17/03/09, 11:40

Capt_Maloche schreef:[...] punaise, deze link bevat niet
is er een kaart van de gebieden?
Ben gaat meteen terug naar de bron: www.citepa.org Ik denk dat je het zult vinden?

Geen kaart in dit document.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 17/03/09, 15:40

Capt_Maloche schreef:
Alle transport gecombineerd 7,8% ... ja maar met NOx

Ik zie het aandeel van verwarming niet, tenzij het in de woning wordt geteld



1) Let op: in de "emissies" zitten gassen (CO², CO, NOx, SO², vluchtige organische stoffen ...). Vaak giftig, zelfs dodelijk (CO), soms kankerverwekkend ... En dan zijn er de deeltjes, ingedeeld naar hun grootte ... Het is niet hetzelfde. Daar is het alleen een kwestie van deeltjes !

2) Ik denk ook dat de verwarming in de woning is, vandaar de belangrijke "score" van deze sector ... En houtverwarming, vooral als het hout nat is, als het een kwestie is van regulering door " étoufement "(inzethaarden, oude kachels), we zullen het nooit zeggen, het is op dit gebied een ramp !!! Neutraal in CO² natuurlijk, maar toch niet "groen" !!!!

3) Ik ben, net als anderen, gek op de "score" van de landbouw. Maar inderdaad, zou niet op hetzelfde punt het stof (maaidorsers, gronddeeltjes dus in wezen kleien) met de PM van smoteurs en min of meer goed gereguleerd ... Daar, een ton is een ton, alle deeltjes in één zak. Er is geen verschil afhankelijk van de schadelijkheid.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 02/06/10, 21:10

laatste nieuws: juninummer van "capital"
houtverwarming vervuilt meer dan het wegverkeer is goed voor 23% van de productie van deeltjes <10 micron en vervuilt meer dan 37 miljoen auto's, en genereert nauwelijks minder dioxine dan afvalverbrandingsovens (bron: Lyon-tak van het netwerk Atmo-Frankrijk)

genoeg om dit onderwerp nieuw leven in te blazen ......... en gaswassers te implementeren
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Luchtvervuiling en oplossingen tegen luchtverontreiniging"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 53-gasten