Bestrijdingsmiddelen in de buurt van woningen

Bespreking van methoden voor de sanering en de controle van de luchtkwaliteit.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par Christophe » 06/02/22, 03:21

Ik post dit hier (in afwachting van de volledige versie?)

Natuurlijke weilanden, zonder pesticiden of menselijk ingrijpen, verliezen elke dag terrein. Geconfronteerd met deze verdwijning van hun flora en fauna wordt er verzet georganiseerd

Natuurlijke weiden, die in het wild groeien, zonder pesticiden of menselijk ingrijpen, verliezen elke dag terrein. Ze worden maar al te vaak vervangen door kunstmatige ruimten, beplant om veevoer te produceren, en zijn zeer arm aan biodiversiteit... terwijl deze geen plaats maken voor monocultuurvelden. Maar tegenover deze verdwijning van een voorouderlijk landschap en vooral van de flora en fauna ervan, wordt verzet georganiseerd. In de vier uithoeken van Frankrijk ontmoet deze film mannen en vrouwen, verdedigers van natuurlijke weiden, vastbesloten om in harmonie met de natuur te werken, en niet ertegen.


https://www.france.tv/france-5/le-doc-d ... -l-or.html

1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par izentrop » 06/02/22, 03:59

Christophe schreef: Ze worden maar al te vaak vervangen door kunstmatige ruimten, beplant om veevoer te produceren, en zijn zeer arm aan biodiversiteit... terwijl deze geen plaats maken voor monocultuurvelden.
Helaas zie ik niet wat we eraan kunnen doen...
Rondom mijn dorp liggen nog wat weilanden omgeven door heggen, maar nu de veehouderij op ons platteland verdwijnt, zet de boer het, zodra hij kan (GLB-verplichtingen), weer in cultuur- of bouwgrond... Dit alles met een groot verlies aan biodiversiteit, maar wat kunnen we doen, het is hun eigendom?

Vaak laat ik mijn hond uit bij het vallen van de avond en hoor ik de kreten van de steenuilen die zich klaarmaken om te gaan jagen... voor hoe lang nog?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par Christophe » 06/02/22, 04:04

Izy, eerlijk gezegd ben je om vier uur 's ochtends minder dom dan normaal... komt het door de alcohol? :schok:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par Janic » 06/02/22, 08:35

iz
Vaak laat ik mijn hond uit bij het vallen van de avond en hoor ik de kreten van de steenuilen die zich klaarmaken om te gaan jagen... voor hoe lang nog?
zolang pesticiden ze niet allemaal hebben gedood, door hun prooi te vergiftigen, dat wil zeggen voor een korte tijd!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par izentrop » 06/02/22, 09:14

Stop met je 'pesticiden', het is een samenvoegwoord... gemaakt van karton. : Roll:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par Janic » 06/02/22, 09:25

izMentrop »06/02/22, 10:14
Stop met je 'pesticiden', het is een samenvoegwoord... gemaakt van karton.
Houd op met uw pro-cide-toespraken van allerlei aard, vooral in de landbouw.
De schade veroorzaakt door uw geliefde cides wordt al tientallen jaren waargenomen, al bij bijen en vogeleieren, waardoor hun normale voortplanting wordt verminderd of verhinderd. :onheil:
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14935
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4347

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par GuyGadeboisTheBack » 06/02/22, 12:55

We kunnen niet nog steeds van de chemieverkoper eisen dat we begrijpen hoe de voedselketen werkt en hoe zijn lievelingen deze vergiftigen en op de lange termijn ontwrichten, en wij ook. : Roll:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par Janic » 06/02/22, 13:32

GuyGadeboisLeRetour »06/02/22, 13:55
We kunnen niet nog steeds van de chemieverkoper eisen dat we begrijpen hoe de voedselketen werkt en hoe zijn lievelingen deze op de lange termijn vergiftigen en ontwrichten, en wij er trouwens mee.
des te meer nu mensen zichzelf aan de top van de voedselketen hebben geplaatst, waarin alle stadia van intoxicatie en hormoonontregelaars zijn gecombineerd, plus alle chemische onzin die de industrie aan voedsel toevoegt.
Er blijft een beetje hoop bestaan ​​als we zien dat steeds meer mensen de laatste fase verminderen of elimineren en dat voedsel- en cosmeticadistributeurs bijvoorbeeld niet langer additieven en kunstmatige kleurstoffen gebruiken, dit is altijd iets om te vermijden!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14935
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4347

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par GuyGadeboisTheBack » 06/02/22, 13:38

Voor cosmetica kun je synthetische parfums en nanotechnologieën toevoegen.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par Janic » 06/02/22, 13:41

kerel
Voor cosmetica kun je synthetische parfums en nanotechnologieën toevoegen.
Absoluut Thierry! : Cheesy:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Luchtvervuiling en oplossingen tegen luchtverontreiniging"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 54-gasten