Bestrijdingsmiddelen in de buurt van woningen

Bespreking van methoden voor de sanering en de controle van de luchtkwaliteit.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par izentrop » 13/08/19, 20:53

GuyGadebois schreef:
izentrop schreef:Blah ...

Ik zei niet dat het niet giftig was, ik zei dat deze planten onder andere afstotende middelen waren. De journalist had dus gelijk.
Ok, dus een niet-dodelijke dosis, een organisch insecticide krijgt een afstotende status ... het is handig.
Het is alleen maar een conventie, omdat het plantenextract min of meer geconcentreerd kan zijn in het actieve ingrediënt
Ten slotte blijven we achter met een situatie vergelijkbaar met mijn artikel over Neem olie. We hebben producten van aangezicht tot aangezicht waarvan de negatieve bijwerkingen hetzelfde zijn voor de waterfauna of voor nuttige insecten.
Je kunt zelfs zeggen dat sommige synthetische producten veel beter zijn dan natuurlijke producten, omdat tau-fluvalinate veel beter is dan natuurlijke pyrethrins om tegen het afsterven van netelroos te vechten.
Dit synthetische molecuul is al lang de enige beschikbare, en er kan worden gezegd dat het een bepaalde dood heeft gered van miljoenen bijenkorven tijdens de 80-jaren bij 2000. Sindsdien zijn andere oplossingen, waarvan sommige biologisch zijn, gevonden met een gelijkwaardig of hoger niveau van werkzaamheid.
Aan de andere kant laten synthetische pyrethroïden, terwijl ze dezelfde negatieve effecten hebben, een sterke vermindering van doses en het aantal toepassingen toe. Onder deze omstandigheden worden dezelfde negatieve effecten minder vaak uitgedrukt. Met andere woorden, een bescherming op basis van natuurlijke pyrethrines zal ernstiger negatieve bijwerkingen hebben omdat de interventies vaker zullen worden herhaald.

Maar nogmaals, om ideologische redenen, dogma, zal biologische landbouw de voorkeur geven aan het gebruik van natuurlijke pyrethrins.
Het lijkt daarom beter om meer ernstige schade aan het milieu te veroorzaken dan iets te veranderen in een ideologie zonder enige wetenschappelijke basis. http://culturagriculture.blogspot.com/2 ... que-3.html
In dit geval is het in Tanzania (60% van de wereldproductie), Papoea-Nieuw-Guinea en Kenia. We leren in dit Keniaanse document dat je 52.000-planten nodig hebt om 25kg-poeder te krijgen. Hier ontdekken we dat pyrethrum, niet verrassend, wordt aangevallen door ongedierte en schimmels. http://culturagriculture.blogspot.com/2 ... de-la.html
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par GuyGadebois » 13/08/19, 21:04

izentrop schreef:
GuyGadebois schreef:
izentrop schreef:Blah ...

Ik zei niet dat het niet giftig was, ik zei dat deze planten onder andere afstotende middelen waren. De journalist had dus gelijk.
Ok, dus een niet-dodelijke dosis, een organisch insecticide krijgt een afstotende status ... het is handig.

Het is niet "praktisch", het is waar. De pyrethrumbloem is een afweermiddel en het actieve ingrediënt wordt dodelijk wanneer het wordt geconcentreerd om een ​​insecticide te maken. Ik zie niet waar het probleem zit (ik gebruik het niet en wil het ook niet gebruiken). Ik zou hieraan willen toevoegen dat als de wetgeving waardeloos is, het niet de schuld is van biologische boeren, maar van besluitvormers die al jaren alles doen, hoe dan ook, op alle gebieden.
1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par izentrop » 03/05/21, 10:02

Goed nieuws voor anti-pesticiden, maar niet voor anti-ggo's en dergelijke https://www.usinenouvelle.com/article/p ... m.N1081639
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par Janic » 03/05/21, 10:06

izentrop "03 / 05 / 21, 10: 02
Goed nieuws voor anti-pesticiden, maar niet voor anti-ggo's en dergelijke https://www.usinenouvelle.com/article/p ...m.N1081639
het vervangen van een bullshit door een andere bullshit is nog steeds bullshit! 8)
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par GuyGadeboisTheBack » 03/05/21, 12:03

Om uit pesticiden te komen, wedden zaadbedrijven op "nieuwe GGO's

De zaadbedrijven ja, niet de mensen ... bovendien is aangetoond dat het niet werkt. Behalve Izy die alles inslikt.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par izentrop » 04/05/21, 01:22

GuyGadeboisLeRetour schreef:
Om uit pesticiden te komen, wedden zaadbedrijven op "nieuwe GGO's
De zaadbedrijven ja, niet de mensen ... bovendien is aangetoond dat het niet werkt. Behalve Izy die alles inslikt.
ah ja :? :? Je bent in het geheim van de goden :? ... omdat het onderzoek nog gaande is.

Trouwens, mensen, weten ze dat bieten niet bloeien en
20 kilo insecticide microgranulaat per hectare. Met neonicotinoïden gingen we naar 90 gram per hectare ...
Op basis van laboratoriumstudies wordt gemiddeld gezien dat de toxiciteit elke 150 dagen met de helft afneemt. Met andere woorden, als 50 gram werkzame stoffen wordt toegepast op een bietenveld dat in april is ingezaaid, zal 25 gram worden aangetroffen ten tijde van de oogst van oktober. Als we achter ons tarwe planten, blijft er tijdens de oogst slechts 12,5 gram over. Dus verder ... Voldoende om browsers schade toe te brengen? Sommige natuurbeschermers beweren dat microsporen voldoende zijn om ze te vernietigen, maar wetenschappelijke studies spreken elkaar tegen en niemand kan absoluut zeggen dat ze kunnen leiden tot de dood van bijen. https://www.agriculture-durable.ch/neon ... mes-reels/
Stop je wagen, de antroposoof burgerwacht.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par GuyGadeboisTheBack » 04/05/21, 01:30

En Izy slokt nog steeds "it dead !!!!!!". En ja, er staat op de Zwitserse site de markering "duurzame landbouw", dus het is goed. : Roll:
Alles is in orde, het wordt bestudeerd, zeggen we u. : Lol:
Izygobtou, ik zal hem bellen, hé ... : Mrgreen:

Ps: ik ben nog steeds geen antroposoof.
Dernière édition par GuyGadeboisTheBack de 04 / 05 / 21, 01: 46, 1 keer bewerkt.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par izentrop » 04/05/21, 01:44

Je moet ook geen idioten zijn en kiezen tussen een beetje chemie en veel CO2.
Het verminderen van de klimaatimpact is urgent, nietwaar?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par GuyGadeboisTheBack » 04/05/21, 01:48

Welke hoeveelheden Co2 genereren agrochemicaliën, concentratiekampen en intensieve landbouw? Ik kan het me niet zo goed herinneren ...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par Janic » 04/05/21, 08:26

izentrop "04 / 05 / 21, 01: 44
Je moet ook geen idioten zijn en kiezen tussen een beetje chemie en veel CO2.
Het verminderen van de klimaatimpact is urgent, nietwaar?
Neen! wat dringend nodig is, is het behouden van leven, want CO2 of niet, de doden door vergiftiging zullen er niet langer zijn om het te zien. Dit is idioot!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Luchtvervuiling en oplossingen tegen luchtverontreiniging"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 48-gasten