De airco in de auto, goedenavond ruikt!

Bespreking van methoden voor de sanering en de controle van de luchtkwaliteit.
Pastekos
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 30/03/04, 10:57




par Pastekos » 23/04/09, 17:17

Het belangrijkste wat u moet doen om deze geur voor eens en voor altijd te verhelpen, is het ontstoppen van de condensafvoeren.

Omdat daar het door de airconditioning gegenereerde condenswater feitelijk niet wordt afgevoerd, stagneert en uiteindelijk gaat rotten, een echte voedingsbodem...

Maar ouders hadden het probleem met hun oude saffraan. het belandde zelfs onder de tapijten waar we onze voeten neerlegden. Een echte overstroming...

Nico.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 23/04/09, 18:22

Bedankt voor de tip !

Maar hoe moet je dat doen?

Ik heb nog nooit een airconditioningsysteem geopend, door mijn onderzoek heb ik pas net de koelradiator kunnen lokaliseren, ik heb nog niet met mijn ogen gezien, de "leidingen" die de gekoelde lucht in de auto brengen en ik blijf daarom in " the shit" het spuiten van een specifiek desinfecterend product lost het probleem slechts voor één seizoen (zomer) op en niets meer... en ik kon de ingang van het koude netwerk niet zien, dus ik kon niets spuiten...

Ter herinnering: we hebben het hier over een 2.0L Ford Mondéo TDCI
Zou een econoloog een schets, een plan of welk idee dan ook hebben om dit probleem op te lossen?


Bedankt allemaal en een goede avond :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6979
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2904




par gegyx » 23/04/09, 21:44

0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 25/04/09, 17:51

Pastekos schreef:Het belangrijkste wat u moet doen om deze geur voor eens en voor altijd te verhelpen, is het ontstoppen van de condensafvoeren.

Omdat daar het door de airconditioning gegenereerde condenswater feitelijk niet wordt afgevoerd, stagneert en uiteindelijk gaat rotten, een echte voedingsbodem...

Maar ouders hadden het probleem met hun oude saffraan. het belandde zelfs onder de tapijten waar we onze voeten neerlegden. Een echte overstroming...

Goed idee, ik ga er naar kijken.
Het rubber kan zelfs verbuigen of verstopt raken... : Idee:
Merci. 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 27/04/09, 23:40

Citro voor mijn citro, kun je mij vertellen waar ik deze pijp kan vinden???

Mijn ziel dwaalt eindeloos rond op de weg van wanhoop, omdat ik stank heb en het warm is (zonder airconditioning!) :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 28/04/09, 00:16

:pijl: Nou, ik heb geen mondeo, maar als de airconditioning werkt, stroomt het daar onder de auto als je de motor uitzet.
Over het algemeen is het een soort rubberen buis, aan het uiteinde afgekneld (om als terugslagklep te fungeren).
Het opent doorgaans aan de onderkant van het schort, dat de motor scheidt van het passagierscompartiment, aan de passagierszijde. Het voert de condens af die uit de verdamper stroomt, die zich bij het verwarmingsblok bevindt, meestal achter het handschoenenkastje.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 01/05/09, 18:22

Ik moet zeggen dat het duidelijker wordt!

Ik ga het morgen bekijken en laat het je weten. :P

Bedankt Citro, dat is after-sales service!
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...

Terug naar "Luchtvervuiling en oplossingen tegen luchtverontreiniging"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 32-gasten