Ionisator, functioneren en gezondheid

Bespreking van methoden voor de sanering en de controle van de luchtkwaliteit.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 23/04/09, 10:02

Fabrikanten kunnen helaas zeggen wat ze willen, omdat ozonmetingen niet binnen ieders bereik liggen. Om ze te valideren is een gecertificeerde organisatie nodig.

aan de andere kant is de geur van ozon karakteristiek en ik kan je aan de neus vertellen dat de 2 modellen ionisator die ik voor € 60 bij Conrad heb gekocht, deze in massa produceren

de enige manier is om uw eigen meting uit te voeren: http://www.directindustry.fr/prod/gfg/a ... 59926.html Als je zin hebt, ik heb de prijzen niet.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
lavedocyre
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 26/08/09, 22:41
Plaats: THEUX

ionizers




par lavedocyre » 27/04/10, 14:11

hallo allemaal, is er iets nieuws aan jullie onderzoek met betrekking tot ionisatoren, heeft iemand er misschien één gekocht?, welke effectiviteit hebben ze gezien? Zou de beste test niet de mening van een gebruiker zijn, tevreden of niet?
Mijn vrouw heeft last van allerlei allergieën, stof, kat, konijn,... sinds dit jaar pollen... ik zoek een manier om haar nachten te verbeteren voor een betere slaap.... een filter is wellicht voldoende, maar als echt een kwaliteitsionisator is nog effectiever..., voor je gezondheid is het de moeite waard.
Tot nu toe 2 doktersbezoeken, 2 bloedonderzoeken, allergoloog, KNO... allemaal kostbare uitgaven in tijd en geld, als een filter effectief is zijn er geen foto's.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Re: ionisatoren




par Hic » 27/04/10, 15:56

lavedocyre schreef:hallo allemaal, is er iets nieuws aan jullie onderzoek met betrekking tot ionisatoren, heeft iemand er misschien één gekocht?, welke effectiviteit hebben ze gezien? Zou de beste test niet de mening van een gebruiker zijn, tevreden of niet?
Mijn vrouw heeft last van allerlei allergieën, stof, kat, konijn,... sinds dit jaar pollen... ik zoek een manier om haar nachten te verbeteren voor een betere slaap.... een filter is wellicht voldoende, maar als echt een kwaliteitsionisator is nog effectiever..., voor je gezondheid is het de moeite waard.
Tot nu toe 2 doktersbezoeken, 2 bloedonderzoeken, allergoloog, KNO... allemaal kostbare uitgaven in tijd en geld, als een filter effectief is zijn er geen foto's.


Hallo lavedocyre
parallelle reactie:

een organisch probleem wordt opgelost door een organische reactie,
Ik stel fysieke activiteit voor
1 uur wandelen per dag, 8 uur wandelen per week,

een sedentair persoon heeft een lage biologische activiteit,
onvoldoende voor normaliteit.
vaarwel Hic
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 08/11/10, 20:27

Dus ik vond dit, betreffende een vmc df die een luchtzuiveringssysteem integreert:



Luchtbehandeling door ozon, UV en ionisatie
Ozon

Ozon is een van de gassen waaruit onze atmosfeer bestaat en is tegelijkertijd een zeer krachtig en snel oxidatiemiddel. Ozon is krachtiger dan chloor of fluor en vernietigt organische cellen in de lucht. Het is een onstabiel gas, het heeft een levensduur van 40 tot 90 minuten en wordt vervolgens weer omgezet in zuurstof. Het is atoom 01 dat alles wat het tegenkomt oxideert en zo de eliminatie mogelijk maakt van virussen, bacteriën, sporen en schimmels, geuren, mijten... Dankzij zijn instabiliteit laat ozon geen spoor achter in de behandelde ruimtes. Zodra de ruimte geventileerd is, is de ozon verdwenen om plaats te maken voor zuurstof, die door levende wezens perfect kan worden ingeademd.

Ultraviolette behandeling
UV-straling inactiveert veel virussen en bacteriën. Er worden systemen opgezet voor de behandeling van water, maar ook van lucht. Dit soort installatie van UV-lampen vinden we bij de ingang van operatiekamers.

De UV-straling die door de lampen wordt uitgezonden, wordt geabsorbeerd door het DNA van de doelcellen, waardoor een fotochemische reactie ontstaat. Deze reactie beschadigt het reproductieproces van micro-organismen.
In tegenstelling tot andere desinfectiemiddelen is nog niet vastgesteld dat bacteriën resistentie tegen UV-straling kunnen ontwikkelen. Integendeel: veel ziekteverwekkende organismen zijn extreem gevoelig voor dit soort straling.
Ionisatie

Het functionele principe van ionisatie omvat het elektrisch opladen van deeltjes in de lucht om hun chemische eigenschappen te veranderen. Lange tijd werd ionisatie gebruikt om de droogwarmte minder agressief te maken en het haar daardoor minder “elektrisch” te drogen. Wat de luchtzuivering betreft, veroorzaakt dit proces de aantrekking van deeltjes op muren, vloeren, tafelbladen, gordijnen en zelfs individuen. Dit is een eenvoudige en natuurlijke elektrische attractie.


De fabrikant beweert dat er geen gevaar is, maar ik heb mijn twijfels...

Dag mijnheer,

Uw opmerking is relevant en eerlijk. Ozon is inderdaad een krachtig middel
oxidatiemiddel dat het voordeel heeft dat het alle bacteriën zeer goed vernietigt
ongewenst. Versnelt zeker de veroudering, zoals elk oxidatiemiddel.
In het geval dat ons interesseert, kan onze generator, bijvoorbeeld voor a
ADFX250 werkt 3 minuten per uur, de opwekking gebeurt met een snelheid van 15000
mg/uur, wat voldoende is om het volledige VMC-circuit te desinfecteren,
maar niet voldoende om menselijke cellen aan te vallen, na verdunning
Omgevingslucht. Maar we leggen onze technologie en al onze technologie niet op
modellen zijn verkrijgbaar zonder luchtbehandeling.

Van harte.



Wat denk je ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

Lichtlucht




par fabio.gel » 06/01/14, 12:12

Dag

Na goed zoeken kwam ik bij dit materiaal terecht

http://www.lightair.com/fr/produits/ionflow-sky/1395381-ion-flow-50-sky

Op de bovenstaande pagina's vindt u een verzameling tests die zijn uitgevoerd onder andere op ozon.

Wat ik leuk vind is dat je bij een model hem aan het plafond kunt bevestigen

Beeld
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 06/01/14, 12:29

Laten we hopen dat er geen vloermodel is! : Cry:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

Met mijn dochter




par fabio.gel » 06/01/14, 14:17

elephant schreef:Laten we hopen dat er geen vloermodel is! : Cry:


Thuis is het het liefst bij mijn dochter die alles kapot maakt, ik heb niet lang meer voordat de ionisator helemaal kapot is. : Lol:
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
NicoleSainte
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 26/02/15, 03:32

ik ben het eens




par NicoleSainte » 26/02/15, 03:55

Hallo,
Ik heb dit onderwerp net gelezen en ik lees ook hetzelfde over ionisatoren... Het produceert ozon en bovendien verbruikt het veel elektriciteit...
0 x
NicoleSainte
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 26/02/15, 03:32

een oplossing




par NicoleSainte » 04/03/15, 02:39

Hallo,
Ik had dit probleem ook, maar nu heb ik een nieuwe luchtreiniger die nieuwe technologie gebruikt zonder een ionisator te gebruiken en ik ben er erg blij mee, geen ozon, geen geur, stil, verbruikt minder en veel effectiever!
Als je geïnteresseerd bent, geef ik je de link.
http://go-clair.com/collections/clair-b ... ifier-mint
Nu stel ik mezelf de vraag niet meer, ik heb er vrede mee :)
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:




par izentrop » 05/03/15, 00:53

Hallo,
Het vangt sigarettenrook op in een filter. Zou dat geen afleiding zijn?
Voor echte luchtzuivering is een VMC effectiever lijkt mij.
0 x

Terug naar "Luchtvervuiling en oplossingen tegen luchtverontreiniging"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 51-gasten