Ionisator, functioneren en gezondheid

Bespreking van methoden voor de sanering en de controle van de luchtkwaliteit.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 20/03/08, 23:26

Dus, wie kan bevestigen dat een lucht-ionisator negatieve ionen kan produceren zonder ozon te produceren?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 21/03/08, 08:20

Capt_Maloche schreef:Dus, wie kan bevestigen dat een lucht-ionisator negatieve ionen kan produceren zonder ozon te produceren?


wat heb je nodig?

om de lucht te zuiveren, is de basis 15m3H per persoon
het is heel gemakkelijk met een klein apparaat met een microdeeltjesfilter

wat is de interesse van de ionisator?
- Zeer delicaat werk
- vereist regelmatig onderhoud
- meting van ozonproductie niet gemakkelijk te regelen

voor veel moeite met een luchtfilter
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 21/03/08, 09:16

Tagor schreef:wat heb je nodig?

om de lucht te zuiveren, is de basis 15m3H per persoon
het is heel gemakkelijk met een klein apparaat met een microdeeltjesfilter



De regeling is 20m3 / h per persoon minimum hygiënische luchtverversing wordt stroomsnelheden variëren voor het zuiveren van lucht, maar het luchtfilter bijzonder recycling zou neigen om de hoeveelheid negatieve ionen afbreken blijft bij het filter

Ik vraag me af of er een vergelijking was tussen een ionisator en een filtersysteem, bijvoorbeeld op een school om te zien of het verzuimpercentage verminderde ...

http://www.naturavox.fr/article.php3?id_article=1846 a écrit :Luchtkwaliteit binnenshuis
Het Observatorium voor Binnenluchtkwaliteit (OQAI) voerde een campagne uit over de luchtkwaliteit in het binnenland van Frankrijk tijdens de 2003-2005-periode. Deze studie richtte zich op ongeveer 30 chemische, fysische en microbiologische verontreinigende stoffen. Er is opgemerkt dat er een specifieke vervuiling in de woningen is die niet buiten of in lagere concentraties kan worden gevonden.

Vluchtige organische stoffen (VOS)

De campagne toonde aan dat 10% van de woningen voor verschillende verontreinigende stoffen tegelijkertijd zeer hoge concentraties heeft (2 op 20 maal de mediaanwaarden van de globale steekproef); omgekeerd vertoont 45% van de woningen significant lagere concentratieniveaus voor praktisch alle gemeten verbindingen. 15% is niettemin geassocieerd met sterke tot zeer hoge concentraties voor 1- of 2-verbindingen (van 5 tot 400 keer).

Voor 18-verbindingen op de gemeten 20 zijn de binnenconcentraties aanzienlijk hoger dan buiten. Het percentage Franse huis met inhoud aan vluchtige organische verbindingen (met uitzondering glycol ether) hoger in de behuizing en daarbuiten varieert 68 (trichloorethyleen) en 100% (formaldehyde en hexaldehyde).

Beeld

Niets kan goede ventilatie vervangen door de energieverliezen die daarmee gepaard gaan, dus je hebt een duaal stroomsysteem nodig met energieterugwinning
Dus, in afwezigheid, kan een ionisator het werk doen?

Er "zouden" andere voordelen van geïoniseerde lucht zijn, zoals een betere longuitwisseling ...

toch? niet waar? Ik zou graag willen weten, niets officieels in alles wat ik zie
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 22/03/08, 08:09

Capt_Maloche schreef:Niets kan goede ventilatie vervangen door de energieverliezen die daarmee gepaard gaan, dus je hebt een duaal stroomsysteem nodig met energieterugwinning


ja dat is precies de oplossing ...
volgens de spreker die competent lijkt
0 x
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 24/03/08, 09:26

Capt_Maloche schreef:Dus, wie kan bevestigen dat een lucht-ionisator negatieve ionen kan produceren zonder ozon te produceren?

AIR-IONISATOREN
gecertificeerd zonder ozon
Prijzen
Luchtionisatoren zijn apparaten die miljarden negatieve ionen van zuurstof per seconde uitstoten (4000 miljard). Hun doel is om het niveau van negatieve zuurstofionen in de omgevingslucht te verhogen tot ongeveer 8000 (berglucht)

De oxygenatie van de lucht nadert die van de berglucht.
Deze apparaten vinden hun plaats bij astmapatiënten, allergieën voor de luchtwegen, maar ook in kinderdagverblijven, ziekenhuizen, kantoren, waar de lucht moet worden verrijkt.

PLAATSEN BETROKKEN ION-negatieven per liter
Watervalvoet .. 50000
Berg .............. 8000
Kust .......... 4000
Bos ..................... 3000
Campagne ............ 1200
Stedelijke omgeving ........... 200
behuizing /
kantoor / werkplaats ......... 20
Voertuig ................... 14

Hoe hoger het aantal negatieve ionen, hoe beter de lucht die u inademt.

Belangrijk: OR'IONS luchtionisatoren zijn de enige die zijn gecertificeerd door het GENEVE Ecotoxicology Laboratory dat geen ozon of stikstofdioxide afgeeft. Exclusief OPTEL-systeem met overmatige inflatie van plasma. Certificaat verstrekt voor aankoop. Ozon en stikstofdioxide zijn 2-agressieve gassen voor de luchtwegen.
Orionionisatoren versterken het immuunsysteem door herstellende slaap en betere oxygenatie van de organen.

Ionisatoren Volume behandeld Prijs €
MV4 .......... auto ........... 270,00
NP90 ......... 35 m2 ............ 375,00
TP95 ......... 35 m2 ............ 475,00
LB180 ....... 70 m2 ............ 715,00
R24 ......... 200m3 ............. 715,00

http://www.parisespace-eco.com/produit~ID~32.asp
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 24/03/08, 10:58

Bedankt, maar dat is de advertentie van een fabrikant

officieel rapport? medische tests?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 24/03/08, 11:36

Capt_Maloche schreef:Bedankt, maar dat is de advertentie van een fabrikant
officieel rapport? medische tests?


het lijkt moeilijk om ionen te garanderen, maar geen ozon
maar je moet het GENEVE Ecotoxicology Laboratory gewoon vragen:

- hoe ze doorgaan
- wat is de hoeveelheid ozon die ten minste op het geciteerde apparaat is gemeten
0 x
Avatar de l'utilisateur
nicolas44
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 23/04/09, 09:03
Plaats: Nantes

oh dat is goed!




par nicolas44 » 23/04/09, 09:13

Ik ben bezig met onderzoek naar informatie en vooral naar wetenschappelijke studies over de ionisatoren van lucht.

Omdat ik geen fan van stuifmeel volg, is dit niet mijn menstruatie : Cheesy:

Dus ik aarzel nog steeds tussen een ionisator en een "klassieke" luchtreiniger, ik zag een ionisatormodel dat ik mooi vind, de prijs vind ik minder mooi :? het is licht, het is efficiënt en er zijn geen filters ...

Het is erg moeilijk om sites met wetenschappelijke studies te vinden om de effectiviteit van ionisatoren die niet in het Engels zijn te bewijzen, maar ik heb dit gevonden:

"De corporatie van beoefenaars van alternatieve geneeswijzen in Quebec schreef ook een artikel over de voordelen van negatieve ionen.
Hier is hun conclusie: “Om effectief te zijn tegen allergenen, hebben onderzoeken aangetoond dat het nodig is om een ​​apparaat te gebruiken dat is uitgerust met een HEPA-filter (High Efficiency for Airborne Particles), gemaakt van glasvezel. Dit type absoluut filter heeft een filtercapaciteit van 99,97% deeltjes van 0,3 µm. "
Kopieer bron plakken: site op lucht ionisator

Dus hier helpt het me niet te veel als we zeggen dat HEPA-filters goed en nuttig zijn! Hepa-filters zijn ter informatie aanwezig in stofzuigers!

Maar ik ben op zoek naar een ionisator zonder filters :|

Als je een teruggave hebt, dank je bij voorbaat!
0 x
Nicolas! Laten we beter leven, leef biologisch! Ik raad dit aan gezondheid blog
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 23/04/09, 09:43

Het probleem van ionisatoren is de vorming van ozon

Tagor schreef:PLAATSEN BETROKKEN ION-negatieven per liter
Watervalvoet .. 50000
Berg .............. 8000
Kust .......... 4000
Bos ..................... 3000
Campagne ............ 1200
Stedelijke omgeving ........... 200
behuizing /
kantoor / werkplaats ......... 20
Voertuig ................... 14


Ik raad u aan om thuis een fontein / waterval te installeren

anders doet een ventilatiebox met dubbele stroomsnelheid met gravimetrische filtratie het al goed
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
nicolas44
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 23/04/09, 09:03
Plaats: Nantes




par nicolas44 » 23/04/09, 09:52

Bedankt voor deze lijst met plaatsen met een hoge concentratie negatieve ionen!

Ik vond luchtionisers zoals LightAir die bijvoorbeeld geen negatieve ionengeneratie hebben, op hun officiële website wordt aangetoond dat het genereren van ozon zo laag is dat het niet kan worden gemeten en daarom als niet-bestaand wordt beschouwd!

Dus ik denk dat veel modellen ozon genereren, maar niet de nieuwe

Maar de prijs is niet hetzelfde als een ionisator in de vorm van een USB-sleutel : Lol:

Maar het is een goed idee de waterfontein, maar moeilijk in een appartement! Ik noteer het voor later
0 x
Nicolas! Laten we beter leven, leef biologisch! Ik raad dit aan gezondheid blog

Terug naar "Luchtvervuiling en oplossingen tegen luchtverontreiniging"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 40-gasten