Herbebossing op de schaal van het individu

Bespreking van methoden voor de sanering en de controle van de luchtkwaliteit.
bebeours
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/03/06, 11:10

Herbebossing op de schaal van het individu




par bebeours » 06/04/06, 09:12

Hier is een commerciële site maar die nog steeds de moeite waard is om geciteerd te worden. Mijn excuses bij voorbaat als dit onderwerp hier al over is geciteerd forum of op de site.

Voila, het is een bedrijf dat tegen een redelijke prijs de herbebossingspakketten aanbiedt, en ze bezit en als gevolg van dergelijke handelingen.

http://www.oriaz.com/reboisement.htm

Van mijn kant zal ik het idee in mijn bedrijf lanceren.
Zoals het spreekwoord zegt, het zijn de kleine rivieren die de grote rivieren vormen.

Ik ben al begonnen met het volgen van satellieten (Google Earth) boven mijn stad, die ongetwijfeld de Europese hoofdstad van vervuiling is. Ik zal dan een herbebossingsplan voorstellen aan de lokale autoriteiten.
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 06/04/06, 09:37

Hallo,
Het idee lijkt misschien uitstekend, maar vermijd overal dezelfde soort te herplanten, het is ketterij!
Ik had een dokter of er werd beschreven dat een herder, die een omgeving wilde herstellen die volledig was verstoord door ontbossing, alleen gedurende een periode van 30 een heel bos met eiken had herplant, dat was de lokale soort die was overexploiteerd, terwijl hij zijn werk als herder deed, was het met behulp van zijn stok dat hij voelde waar de grond het meest geschikt was voor het planten van eikels die hij zelf had geoogst en gekozen.
Het grootste voordeel van zijn "bos" was dat het vrij natuurlijk leek omdat het geen afstemming of rentabiliteitsvereisten had. Het was een goed verhaal.
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
bebeours
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/03/06, 11:10




par bebeours » 06/04/06, 10:25

Ja, dit verhaal is erg poëtisch, grenzend aan oude legenden.
Het is waar dat het opnieuw planten van dezelfde soort niet redelijk is.
Op de site die ik hierboven heb genoemd, praten ze over 50 ton CO2 voor een boom op volwassen leeftijd. Kan iemand me vertellen "wat is het waard in vergelijking met de afwijzing van een auto of huisverwarming.
Ik ga wat informatie krijgen over de verschillende boomsoorten en contact opnemen met iedereen die ik ken om dit idee te delen.
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 06/04/06, 12:21

Hallo,
Wat echt belangrijk is en het gemakkelijkst te berekenen is, is alleen koolstof, het is gemakkelijker te berekenen voor verschillende koolwaterstoffen, uitgaande van de basisformule:
"Massa geabsorbeerde koolstof = H (totale hoogte) x 1 / 3 D² (diameter bij 1m30 hoog) x 1,16 (vermenigvuldigingsfactor voor takken) x 1,24 (vermenigvuldigingsfactor voor wortels) x 460 kg hout / m3 x 50 % koolstof in hout

Voorbeeld: een Laricio Pin van 1,5 m in diameter bij 40 m in hoogte.

40 x 1 / 3 x 1,5² x 1,16 x 1,24 x 460 x 0,5 = 9,9 ton koolstof (C), of, uitgedrukt in ton CO², 36 ton "
Of een verhouding van 3.6363 ... tussen koolstof en CO2 (36tonnes / 9.9 ton)
Uit dit rapport kunnen we naar wens converteren.
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
bebeours
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/03/06, 11:10




par bebeours » 06/04/06, 12:54

Ik zal een maken forum rond dit thema zal ik lokale mensen rond dit project samenbrengen. Ik zal ook potas tijdens mijn vakantie op een kleine bewustmakingscampagne.

Als je info hebt die me kan helpen zoals hosting, php, mogelijkheid om de info te groeperen, ben ik geïnteresseerd.

Ik zal het volgende week beginnen, als mensen mee willen, zijn ze welkom.

Wens me geluk
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 06/04/06, 14:58

bebeours schreef:[...] Op de site die ik hierboven noemde, spreken ze van 50 ton CO2 voor een boom op volwassen leeftijd. Kan iemand mij vertellen "wat is het waard vergeleken met het weigeren van een auto [...]
Een auto weigert ongeveer (tijdens de homologatie) tussen 100 g / km en 300 g / km (of meer) CO2.

Van daaruit komt 50 ton CO2 overeen met 250 000 km per "gemiddelde" auto (al zijn levensduur) of, anders gezien, een korte rit in de stad (2,5 km) voor 100 000-voertuigen (gemiddeld dagelijks verkeer op de A6 in de onmiddellijke nabijheid van de hoofdstad ...)
0 x
bebeours
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/03/06, 11:10




par bebeours » 06/04/06, 15:26

De operatie zou moeten worden uitgevoerd: een auto, een boom
En zelfs zo zou het niet voldoende zijn, want er zijn niet alleen auto's.

Dit is nog steeds een mooi concept om te verdedigen tegen een automobilist. Ik zag dat de vereniging "le desert refleurira" een boom plant en deze voor één euro beschermt. Natuurlijk zijn dit geen 25m lange pinnen, maar voor 20 voor 30 euro kon de eigenaar een deel van zijn schuld aan de planeet terugkopen. Het probleem is dat het hout dat door deze vereniging is aangeplant, vervolgens wordt gebruikt als brandhout. Ondanks alles maakt dat nog steeds een reserve en een mogelijkheid van implantatie van andere planten in de bossen.
Hier is de link
http://www.ledesert.com/accueil1.php

En met betrekking tot het project over dit onderwerp, hoop ik dat het sneeuwt.

ps: "de houthakker" komt niet te dicht bij mijn bomen ... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 06/04/06, 18:17

bebeours schreef:[...] ps: "de houthakker" komt niet te dicht bij mijn bomen ... : Cheesy:
Sisisisi! : Twisted: Ik heb het nodig voor energie!
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 06/04/06, 21:29

sisi :onheil:

Houthakker met zijn grote bijl en een achteraf aangebrachte gasgeneratormotor die op hout loopt : Mrgreen:
0 x
vtajmb
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 24/06/05, 05:24

breek de wind ...




par vtajmb » 25/04/06, 09:50

in 2005 vernietigden hagelstenen zo groot als pingpongballen wijngaarden. Daken, auto's hebben ook geleden. Game heeft ook een zware prijs betaald voor deze natuurlijke ramp. Soms, in de geprezen gebieden, was de schade vreemd laag: de bomen van de aangrenzende hagen hadden een actie die 5 tot 10 keer hun lengte beperkte ... En het spel dat in de buurt was, vond daar zijn toevlucht ...
0 x
JMB

Terug naar "Luchtvervuiling en oplossingen tegen luchtverontreiniging"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 61-gasten