Fijne deeltjes

Bespreking van methoden voor de sanering en de controle van de luchtkwaliteit.
Samarion 24
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 87
Inschrijving: 28/12/20, 20:16
x 28

Fijne deeltjes




par Samarion 24 » 05/02/21, 20:23

Dag
Ik nam contact op met de atmo om meer te weten te komen over de analyses met betrekking tot een bitumencoatingfabriek.
Wie kan mij er meer over vertellen?
Gezondheidsrisico.
Kan het bedrijf worden gesanctioneerd?
dank u
Schermafbeelding_20210127_063921_com.adobe.reader.jpg
Schermafbeelding_20210127_062523_com.adobe.reader.jpg
1 x
Vlinderslag in Brazilië kan tornado veroorzaken in Texas
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Fijne deeltjes




par GuyGadeboisTheBack » 05/02/21, 20:51

Hier, kijk daar (het is officieel en recent):
https://www.legifrance.gouv.fr/jorf/id/ ... 0038358856
En daarin (onofficieel, niet in Savoie, maar angstaanjagend):
Volgens het op te richten bedrijf zullen de verschillende verontreinigende stoffen die door de operatie worden geloosd, goed zijn voor een productie van 120 ton per jaar van: 000 ton stof per jaar, 6,720 ton zwavel, 20,16 ton stikstofdioxide, 33,6 ton ton formaldehyde, 0,749 kilo benzio(a)pyreen en 5,3 kilo naftaleen. De geïnstalleerde productiecapaciteit is echter 35,5 ton per jaar.

Het bedrijf dat zich wil vestigen, levert een modelleringsformule aan die een evaluatie geeft van de gemiddelde chronische concentratie van verontreinigende stoffen in de lucht. Volgens het bedrijf zou deze verspreiding van verontreinigende stoffen op ongeveer 500 meter van de fabriek stoppen. <<< LOL!!!

https://actu.fr/pays-de-la-loire/joue-e ... 00128.html
0 x
Samarion 24
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 87
Inschrijving: 28/12/20, 20:16
x 28

Re: Fijne deeltjes




par Samarion 24 » 05/02/21, 21:37

dank u
Het is zeker niet geruststellend ... Vooral omdat er een sterk vermoeden bestaat dat het water van het aangrenzende meer vervuild is. Er zijn meer dan 500 van dergelijke installaties in Frankrijk en we staan ​​zeker niet op zichzelf.
0 x
Vlinderslag in Brazilië kan tornado veroorzaken in Texas
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Fijne deeltjes




par Obamot » 06/02/21, 01:44

Nu al is de vervuiling in de steden, zelfs met de katalysatoren, nauwelijks te verdragen.

Een studie (maar er zijn er duizenden over de hele wereld) toont correlaties aan tussen de verspreiding van SARS-cov-2, de sterk vervuilde gebieden van steden waar de armen wonen, en de snelle verspreidingssnelheden van “superinfectors” die daar wonen. .

Verbeter/repareer de “ecosystemen van de mens”, bedoel ik “niet uit de natuur” maar die waarin wij mensen wonen (die deel uitmaken van deze natuur …) is de sleutel tot de verbetering van “gezonde levensverwachting”, en het 'goede nieuws' is dat we met covid19, om er op de lange termijn uit te komen, serieus moeten zorgen voor:
— vervuiling verminderen (en niet alleen broeikasgassen).
— de problemen van armoede, onzekerheid en promiscuïteit in de wereld oplossen, om de inwoners behoorlijke levensomstandigheden te bieden.
— betaal voor grondstoffen, vervaardigde producten en andere tegen een fatsoenlijke prijs;
— (dit omvat een) herdefiniëring van de regels van de financiële sector, met de afkondiging van nieuwe wetten (ik ben geen expert, maar dat betekent het aanpakken van de kwestie van extractivisme, antropotechniek en andere "verwetenschappelijking" van de mens!
- dit betekent alles opnieuw bedenken ... Deze lijst is zeker niet uitputtend.

Dus het probleem dat u aan de orde stelde, gaat veel verder dan de uitdagingen van de vallei waarin u woont met zijn bitumencentrale (en die natuurlijk deel uitmaakt van het algemene probleem...). Dus deze thread verdient het om te worden hernoemd of samengevoegd met een andere (als deze nog niet bestaat...?)
2 x
Samarion 24
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 87
Inschrijving: 28/12/20, 20:16
x 28

Re: Fijne deeltjes




par Samarion 24 » 08/02/21, 18:56

Het is waar dat het nogal angstaanjagend is ...
Het moet gezegd worden dat de atmosfeer ons in de top 3 plaatst van de meest vervuilde plaatsen met fijn stof in Rhône-Alpes ....
Podium dat ik goed zou zijn gegaan.
Mensen denken dat ze in de bergen leven, maar onze valleien zijn een val voor de bevolking ...
0 x
Vlinderslag in Brazilië kan tornado veroorzaken in Texas
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Fijne deeltjes




par Exnihiloest » 10/02/21, 18:50

Zeker is dat we beter af zijn op zee, met de offshore wind. En door de kont van "fijne deeltjes" een spatie achter "fijn" te plaatsen, ontstressen we. :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Fijne deeltjes




par BaudouinLabrique » 11/02/21, 11:04

Fijnstof van remmen + banden + teer IS de eerste bron van dit soort vervuiling! :

“DE MEESTE DEELTJES KOMEN VAN REMBLOKKEN, daarom werken sommigen aan specifieke filters. »
https://www.sciencesetavenir.fr/high-te ... -oN5IQqLgY



"Fijne deeltjes van het rollen van EV's"
Het is verstandig om dat te zeggen

1° ook op dit punt doet de VE het BELANGRIJK beter dan de VT!
Weinig mensen weten dat remmen op elektrische regeneratie in een EV het mogelijk maakt om nauwelijks meer te remmen (voorbeeld: bijna iedereen kent het geval van deze Tesla-rijder die 300.000 km moest wachten om zijn remblokken te moeten vervangen!)
https://www.automobile-propre.com/ce-ch ... 00-000-km/

Dankzij regeneratief remmen (VE) "slijten de remblokken van een Yaris-hybride vier keer langzamer dan bij een normale Yaris"
Er moet ook worden opgemerkt dat er "twee keer zoveel concentratie fijnstof in de metro is als in de buitenlucht"
(remmen en wrijving van de wielen op de rupsbanden)



Ik zit op bijna 50.000 km met mijn VE en de bussen en pads zijn in uitstekende staat!

Weet ook "Waarom gaan banden op elektrische auto's langer mee?" » :
https://www.4legend.com/2019/anecdote-p ... longtemps/
3 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
laten we sparen
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 24/09/20, 15:51

Re: Fijne deeltjes




par laten we sparen » 24/02/21, 10:52

Hallo,
Kunnen fijne deeltjes ook de steeds vaker voorkomende allergieproblemen beïnvloeden? er zijn mijten, vegetatie maar steeds vaker ontdekken we allergieën voor vervuiling. Persoonlijk woon ik in het bekken van Lyonnais en elke keer als ik naar mijn werk ga, is het een gedoe! Ik denk erover om meer op het platteland te gaan wonen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Fijne deeltjes




par BaudouinLabrique » 24/02/21, 11:02

Realiteit veel te weinig besef: 'Coronavirus kan enkele uren overleven in open lucht'
en des te meer omdat elektromagnetische vervuiling en fijnstof belangrijk zijn!

Bronnen met wetenschappelijk bewijs:

http://www.retrouversonnord.be/ioniseur.htm
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Fijne deeltjes




par GuyGadeboisTheBack » 24/02/21, 16:10

BaudouinLabrique schreef:Bronnen met wetenschappelijk bewijs


Slechts één woord...MET MATE
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Luchtvervuiling en oplossingen tegen luchtverontreiniging"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 62-gasten