Fijne deeltjes

Bespreking van methoden voor de sanering en de controle van de luchtkwaliteit.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Fijne deeltjes




par Christophe » 24/02/21, 16:41

Doe rustig aan man!! :onheil:

Het is geen spam omdat de pagina informatief is! En Baudoin is een ouder lid dan jij hier!

Om terug te keren naar het onderwerp:

en des te meer omdat elektromagnetische vervuiling en fijnstof belangrijk zijn!


Ik begrijp het voor de deeltjes, aangezien het virus door deze maar in de lucht wordt verspreid laat staan ​​de invloed van elektromagnetische vervuiling... op het virus?

Kan iemand ons wijzer maken?

Baudoin hebben we hier een vollediger onderwerp over het virus in de lucht: health-pollution-prevention/covid-19-can-it-be-semi-anerial-via-particles-pollution-pollen-fog-t16375.html
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16131
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5244

Re: Fijne deeltjes




par Remundo » 24/02/21, 16:44

aaahhhh deze kerel... : Roll:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Fijne deeltjes




par Obamot » 24/02/21, 19:15

Christophe schreef:
Obamot schreef: Sharp stelt voor virussen in suspensie te vangen door ze op te sluiten in "clusters" dankzij de bijdrage van negatieve ionen ...



Voor mij is het een gimmick de ionisatie is volgens mij zeer onvoldoende om besmetting door de lucht van de kamer te voorkomen met dit soort apparaten... We hadden het al ergens anders over gehad maar over een airconditioning...

Door nadelen kan bij directe inademing ??

health-pollution-prevention/virus-covid19-the-thermal-disinfectant-mask-t16392-180.html?hilit=Plasmacluster#p395453


Ben je van gedachten veranderd over ionisatoren? Ik ken degene die hierboven is gepost niet, maar in mijn video doet het wonderen.

Ik merk terloops op dat toen ik er minstens tien jaar geleden over begon te praten om me heen, ze met succes waren getest in tandartspraktijken om met succes kwikdampen en virussen te verwijderen.
Ik had destijds overtuigende tests gezien. Mijn kantoren waren niet ver van een internationale luchthaven, buiten stonk het soms zo naar kerosine dat ik mijn fiets niet mee kon nemen, ik had twee Plasmacluster-units op kantoor: de lucht was daar perfect 'zuiver', dank je!

Als iemand in de kamer rookt, zet je hem aan en binnen 2 of 3 minuten geen geur.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Fijne deeltjes




par moinsdewatt » 29/05/21, 23:25

Vervuiling in de metro: een klacht ingediend tegen de RATP

De vakbond SAT-RATP is de tweede entiteit die in twee maanden tijd een klacht indient tegen de RATP om meer transparantie te krijgen over de vervuiling door fijnstof in het vervoersnetwerk van Parijs.

Geschreven door Delphine Bernard-Bruls Gepubliceerd op 26/05/2021 Kapitaal

De vakbond SAT-RATP heeft besloten een klacht in te dienen tegen haar werkgever wegens "het in gevaar brengen van het leven van anderen" en "onvrijwillige verwondingen", zoals gemeld door Le Parisien, dinsdag 25 mei. Dit is de tweede keer dat het Parijse transportnetwerk het onderwerp is van een klacht: in maart was het de vereniging Respire die de RATP ondervroeg over de gevaren van vervuiling voor werknemers in de ondergrondse ruimtes van de metro en van het RER.

"Het management kan ermee instemmen ons antwoorden te geven", zegt Reda Benrerbia, vakbondsafgevaardigde, in de kolommen van Le Parisien. De vakbond meent inderdaad dat de RATP sinds de indiening van de eerste klacht geen antwoorden heeft gegeven aan haar werknemers. In januari 2021 toonde een studie gepubliceerd door het CNRS, in samenwerking met Respire, opnieuw de hoge niveaus van deeltjes in het grootstedelijke netwerk aan. "De directie ontving ons en vertelde ons dat de resultaten van de verschillende epidemiologische studies geruststellend zijn", geeft echter Reda Benrerbia aan.

Een in 2008 gepubliceerde studie van het Institute for Public Health Surveillance – nu Public Health France – druist in tegen de beweringen van het management van de RATP. Het onderzoek naar de algemene en specifieke doodsoorzaken van RATP-medewerkers (EDGAR) over de periode 1980 tot 1999 is inderdaad nogal alarmerend. Het wijst op een "oversterfte" voor bepaalde beroepen met cijfers die oplopen tot + 23% voor stationsagenten en + 51% voor ongeschoolde onderhoudswerkers, vergeleken met de algemene sterfte in Île-de-France.

"Verergerde misleiding" en "onbedoelde verwondingen"
In een persbericht dat op dinsdagavond 25 mei werd gepubliceerd, ontkende de RATP formeel de "beschuldigingen" van vervuiling, zoals ze afgelopen januari al had gedaan. Het hoofd van de preventie-eenheid voor gezondheid op het werk, Grégory Carillo, bevestigt dat "geen enkele studie wijst op oversterfte bij de RATP". Hij is van mening dat de naar voren gebrachte cijfers het resultaat zijn van "gebruik" en "manieren van leven of rekrutering van de tijd". Sterker nog, legt hij uit, "het gebeurde dat we fragiele mensen opnieuw indelen in de beroepen van onthaalmedewerker".

Afgelopen maart had de vereniging Respire, zoals met name gemeld door France Bleu Paris, een klacht ingediend wegens "zware misleiding" en "onvrijwillige verwondingen". Olivier Blanc, de directeur van de vereniging, herinnerde eraan dat van de ongeveer "300 stations in Parijs, de RATP slechts voor twee stations fijnstofverontreinigingsmetingen geeft". Reden voor de vereniging om juridische stappen te ondernemen onder verwijzing naar een wettelijke informatieplicht.

https://www.capital.fr/economie-politiq ... tp-1404292
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Luchtvervuiling en oplossingen tegen luchtverontreiniging"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 59-gasten