diesel tractor: hoe de uitlaatgassen te reinigen?

Bespreking van methoden voor de sanering en de controle van de luchtkwaliteit.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 21/10/12, 23:43

Ik heb nog geen manier om te meten

het is niet nodig om deze bazaar in mijn Citroen C35 te monteren om de technische controle te meten, omdat het niets anders meet dan dekking. geen meting van NO of NO2

de huidige dieselpartikelfilters houden grote deeltjes veilig tegen en laten de gevaarlijkste boetes voorbijgaan!

een oude klassieke diesel die alleen grote deeltjes makkelijk laat stoppen door mijn systeem, zou beter kunnen zijn dan de moderne motor en hun gasinstallatie

het doel van mijn ding om NOx te stoppen is om de maximale compressieratio en de maximale opbrengst te vinden ... zonder zorgen te maken over NOx
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 22/10/12, 17:52

0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 22/10/12, 17:52

0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 22/10/12, 23:34

Deze journalist zegt veel ... laat minder zien ....

En dat:

Erger nog, het mechanisme van het filter cree andere moleculen: de microdeeltjes waarop de WHO zich richt en die nog schadelijker zijn.


lijkt mij ongepubliceerd.

Alles wat ik heb gelezen over vervuiling met dieseldeeltjes is dat het erg ingewikkeld is om te begrijpen, meten en interpreteren ... Tussen de verschillende chemische soorten en groottefamilies van deeltjes, metingen naar massa of aantal deeltjes, het gebruik van voertuigen (koud / warm / stroomverbruik) enz. allemaal in relatie tot het gezondheidsaspect van de bevolking .... er is eten en drinken. Kortom, ik heb nooit begrepen dat de oude diesel geen fijne deeltjes maakte, het zijn "gewoon" de verhoudingen van de hierboven genoemde parameters die veranderen volgens de verschillende technologieën van motor / pot, gebruik van de motor, aandeel zwavel, kwaliteit van motorolie etc ... waarbij de motor over het algemeen het minst "giftig" ???????

Het is afhankelijk van wat deze journalist doet om dat te bevorderen?

Fabrikanten waren zich bewust van deze risico's, maar ze deden wat ze konden om te reageren op openbaar beleid dat de aankoop van dit soort auto's stimuleerde, met name door belastingvoordelen. En het is goed omdat ze zich bewust zijn van de gezondheidseffecten van diesel, dat fabrikanten veel geld investeren om dit mechanisme te verbeteren en daarom de risico's beperken.


Wie duwde wie naar de diesel, autofabrikanten, overheid, tankschepen ????? Maar niet het gezondheidsaspect ... : Cry:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 23/10/12, 00:30

ja, het is maar een hype van een journalist die niet veel bewijst

het probleem is dat we dure oplossingen opleggen voor een voordeel dat ook niet is bewezen

we bereiden de norm euro6 voor en wanneer we deze motoren kopen, is het verplicht ze te onderhouden en te besturen

bovendien is de kloof in het meten van deeltjes bekend: we meten het totale gewicht van het deeltje, zonder er rekening mee te houden dat alleen de beste gevaarlijk zijn: dat drijft tot een valse vooruitgang: motor maakt minder meetbaar deeltje ... en meer gevaarlijke deeltjes

http://fr.wikipedia.org/wiki/Norme_euro ... ssion_Euro
http://fr.wikipedia.org/wiki/Norme_europ%C3%A9enne_d'%C3%A9mission_Euro
(*) Aantal deeltjes. Uiterlijk voor de datum van inwerkingtreding van de Euro 6-norm moet een grenswaarde worden gedefinieerd.


http://www.usinages.com/automobile-moto ... 06-30.html
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 23/10/12, 00:46

We moeten proefkonijnen ratten die hun leven ademen diesel rook, net als ons, en autopsie hun longen om het aandeel van fijne deeltjes in de fijnere bronchioli (elektronenmicroscoop) te zien en weet dat de effecten afhankelijk van de grootte van deeltjes.
Methode vergelijkbaar met die voor tabak !!

Het ergste is de lange nanobuisjes van deze dieselpartikels, zoals asbestvezels.
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 23/10/12, 09:26

Het is niet nodig, ga je gewoon naar Tokyo: ze verboden diesel in de stad, plotseling de lucht is heel ademend, ondanks de enorme bevolkingsdichtheid ... niets te maken met onze verzadigd Franse steden diesels die stinken ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 23/10/12, 13:49

we kunnen denken dat de toekomst van de auto is om ze meer en meer licht en laag vermogen te maken: de diesel is de moeite waard te klein in omvang omdat hij niet in staat is om snel genoeg te draaien: zo'n kleine benzine-auto

maar hier hebben we het over de tractor: en als we het kunnen doen, zal grote en zware diesel nog lang de beste oplossing blijven

in een tractor zijn we niet bang voor het gewicht, we voegen vaak contragewichten toe omdat het niet zwaar genoeg is! dus het gewicht van een absorber heeft water en kalksteen niet genereren als het goed geplaatst is

we moeten vaak een tractor doorgeven aan de beste mensen die werken: een oplossing om het schoner te maken zou geen kwaad

er zijn ook machines voor openbare werken

Ik denk dat dit soort demper ook goed zou zijn voor stadsbussen
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 23/10/12, 20:10

Als volksgezondheid het doel was van deze maatregelen, normen ... zouden we niet tegelijkertijd de ontwikkeling van nanotechnologie moeten intensiveren.
Er is waarschijnlijk een mix van goede gevoelens en interesses die, op zijn zachtst gezegd, onsamenhangend zijn!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "Luchtvervuiling en oplossingen tegen luchtverontreiniging"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 51-gasten