De leugens van milieuactivisme over vervuiling

Bespreking van methoden voor de sanering en de controle van de luchtkwaliteit.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

De leugens van milieuactivisme over vervuiling




par Exnihiloest » 26/04/20, 14:32

"De oorzaak is gehoord. Voor alle of bijna alle politieke besluitvormers is het gebruik van de auto de bron van luchtverontreiniging en uitstoot van fijne deeltjes en stikstofoxiden ... Tijdens grote periodes van luchtverontreiniging , wisselend verkeer of het verbod op de meest vervuilende voertuigen zijn met name ingevoerd in Parijs en de regio van Parijs. De stad Parijs verbood in 2016 en 2019 het verkeer van de oudste en meest vervuilende voertuigen ... "

"Logischerwijs dus, met opsluiting, de stopzetting van een groot deel van de economische activiteit en de spectaculaire daling van het autoverkeer, onder meer geïllustreerd door de historische ineenstorting van het brandstofverbruik, de kwaliteit van lucht zou aanzienlijk verbeterd moeten zijn. Het is niet zo"
https://www.transitionsenergies.com/con ... arisienne/

Dus ? Het verbieden van de meest vervuilende auto's, het verbieden van rijstroken om het verkeer te bestraffen, het opleggen van beperkingen op dagen van piekvervuiling, waar is het gerechtvaardigd? Niets. Ideologie, overtuigingen, dogma's. Ecofascisme, dat is het.
0 x
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156

Re: De leugens van milieuactivisme over vervuiling




par phil12 » 26/04/20, 15:15

Hallo, en econnerie weet je? : Roll:`

Omdat geen enkele milieuactivist ooit over deze ene factor heeft gesproken! er zijn ook enkele stinkende geuren die enorm bijdragen : Mrgreen:
Deze factor is in het verleden ook gecorreleerd met degenen die onze lucht pompen!
0 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: De leugens van milieuactivisme over vervuiling




par Flytox » 26/04/20, 15:53

Exnihiloest schreef:"De zaak wordt gehoord. Voor alle of bijna alle politieke besluitvormers,het gebruik van de auto is de bron van luchtverontreiniging en uitstoot van fijn stof en stikstofoxide… Tijdens grote periodes van luchtverontreiniging zijn met name in Parijs en de regio Parijs wisselend verkeer of het verbod op de meest vervuilende voertuigen ingevoerd. De stad Parijs verbood in 2016 en 2019 de circulatie van de oudste en meest vervuilende voertuigen ... "

"Logischerwijs dus, met opsluiting, de stopzetting van een groot deel van de economische activiteit en de spectaculaire daling van het autoverkeer, onder meer geïllustreerd door de historische ineenstorting van het brandstofverbruik, de kwaliteit van lucht zou aanzienlijk verbeterd moeten zijn. Het is niet zo"
https://www.transitionsenergies.com/con ... arisienne/

Dus ? Het verbieden van de meest vervuilende auto's, het verbieden van rijstroken om het verkeer te bestraffen, het opleggen van beperkingen op dagen van piekvervuiling, waar is het gerechtvaardigd? Niets. Ideologie, overtuigingen, dogma's. Ecofascisme, dat is het.



In uw link, (https://www.transitionsenergies.com/con ... arisienne/), het is genuanceerder dan in uw woorden:

Dit betekent niet dat voertuigen geen fijne deeltjes en stikstofoxide uitstoten en dus ook niet bijdragen tot een verslechtering van de atmosfeer, met name in grootstedelijke gebieden en de agglomeratie van Parijs. Het betekent simpelweg dat de kwestie van luchtvervuiling complex is, dat de auto slechts een deel ervan vertegenwoordigt met verwarming, industrie, landbouw ... En dat fijne deeltjes honderden kilometers of zelfs duizenden kilometers.

Ten slotte betekent dit dat alleen het stigmatiseren van de auto neerkomt op een misleidende mening. Dit verbetert de luchtkwaliteit en de gezondheid van mensen die door luchtverontreiniging worden getroffen niet sterk. Mensen die, volgens verschillende zeer recente onderzoeken, meer kans hebben om ernstig getroffen te worden door het coronavirus.



Het is waar dat onze politieke besluitvormers vrij gemakkelijk de auto in het algemeen ervan beschuldigen verantwoordelijk te zijn voor luchtverontreiniging, vooral in steden. Bovenal hebben ze ons niet gewend om de “vervuilende” prestaties van de andere grote vervuilers te bekritiseren en aan te vallen: verwarming van woningen; industrie en landbouw. Van daaruit naar niets doen als sommigen spreken van 7 doden per jaar wereldwijd als gevolg van luchtverontreiniging ... : Roll:


Welnu, deze zegt het tegenovergestelde, het meet de afname van de vervuiling in bepaalde grote steden sinds de opsluiting ... : Mrgreen:

https://fr.statista.com/infographie/21267/amelioration-qualite-de-l-air-pollution-dans-les-villes-confinement-coronavirus/

Met in veel delen van de wereld lopende inperkingsmaatregelen is de luchtkwaliteit in grote stedelijke gebieden in het algemeen verbeterd - min of meer zichtbaar afhankelijk van de stad. Maar het voorbeeld van China laat zien dat deze verbeteringen waarschijnlijk slechts tijdelijk zijn.
De verlagingen van de stikstofdioxide (NO₂) -concentratie in april ten opzichte van dezelfde periode in 2019 zijn vooral zichtbaar in steden waar strikte inperkingsmaatregelen worden toegepast. Significante verbeteringen in de luchtkwaliteit zijn te zien in Madrid en Delhi, maar ook in andere hoofdsteden, zoals Parijs, Rome, Londen of Mexico City. Stikstofdioxide is een gas dat voor 95% wordt geproduceerd door de verbranding van fossiele brandstoffen, voornamelijk uitgestoten door motorvoertuigen en fabrieken, en vormt daarom een ​​goede indicator voor luchtverontreiniging veroorzaakt door menselijke activiteiten buitenshuis.
In Wuhan, waar het coronavirus verscheen en waar de epidemie nu onder controle lijkt te zijn, begon het leven in april geleidelijk zijn loop te hervatten - wat kan worden onderscheiden door de niveaus van stikstofdioxideconcentraties te observeren, die opnieuw gestegen tot niveaus vergelijkbaar met 2019.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: De leugens van milieuactivisme over vervuiling




par dede2002 » 26/04/20, 16:54

Wat Genève betreft, moeilijk een conclusie te trekken met het oog op de maatregelen "?
1-In de stad
pm10 Genève 2020.png
pm10 Geneve 2020.png (123.77 KiB) 5488 keer geraadpleegd

2-In de buitenwijken
pm10 GE 2020.png
pm10 GE 2020.png (137.9 KB) 5488 keer bekeken

3-Op het platteland
pm10 GE-2020 campaign.png
pm10 GE-campagne 2020.png (123.35 KiB) 5488 maal geraadpleegd


De curven zijn vergelijkbaar, met een piek op 28 maart ... :?

bron:
https://www.ge.ch/connaitre-qualite-air ... ualite-air
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: De leugens van milieuactivisme over vervuiling




par ENERC » 26/04/20, 17:16

Ningbo wil in China tijdens opsluiting:
Beeld

Voor statistieken zijn maart en april de maanden waarin de vervuiling van landbouwmeststoffen maximaal is. We zullen bij de volgende opsluiting in oktober zien wat het oplevert.

Anders, op 11 mei om u gelukkig te maken, neem ik de hele dag mijn auto naar PETER, het record van files.

JA!!
Beeld

Ben je aan het stikken? Ik neuk je. : Mrgreen:
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: De leugens van milieuactivisme over vervuiling




par dede2002 » 26/04/20, 18:33

Ik weet niet hoe ver je bericht moet gaan ...

Maar wat is de vervuiling van landbouwmeststoffen in de atmosfeer? productie of verspreiding?
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: De leugens van milieuactivisme over vervuiling




par ENERC » 26/04/20, 19:49

Maar wat is de vervuiling van landbouwmeststoffen in de atmosfeer? productie of verspreiding?


Meststoffen zijn een mengsel van ammoniak en stikstofoxiden. Ze reageren om fijne deeltjes te vormen.
Maar zoals we vandaag in Parijs zien, is de lente de periode van landbouwverspreiding, een belangrijke leverancier van fijne deeltjes. Tijdens het verspreiden zal het ammoniakgas (NH3) namelijk door de atmosfeer gaan en reageren met stikstofoxiden (NOx) om deeltjes ammoniumnitraat en ammoniumsulfaat te vormen.

Elk jaar, in dezelfde periode, zijn landbouwtoepassingen verantwoordelijk voor pieken in de voorjaarsverontreiniging in de maanden maart tot mei.

https://strasbourgrespire.fr/2020/03/ep ... -et-virus/
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De leugens van milieuactivisme over vervuiling




par GuyGadebois » 26/04/20, 21:50

Een val in trompe-l'oeil

"Het is waar dat voor stikstofdioxide dat met name verband houdt met uitlaatemissies, de afname heel duidelijk is, aan de andere kant is dit niet het geval voor de andere verontreinigende stoffen die we waarnemen", legt Christelle Bellanger, communicatiemanager voor Atmo Nouvelle-Aquitaine, uit.

"Op zaterdag 28 maart registreerden we een toename van de vervuiling door PM10, deze fijne deeltjes die in de lucht zweven, in Vienne en Deux-Sèvres"

Deze concentratie is in deze tijd van het jaar niet uitzonderlijk, zegt Atmo. "Het is een veel voorkomend verschijnsel in het voorjaar bij het werken op het land, met name bij het verspreiden van stikstofhoudende meststoffen, we weten dat er ammoniakemissies zijn. En dit gas zal reageren met het aanwezige stikstofdioxide. in de lucht om microdeeltjes van ammoniumnitraat te vormen ", zegt Christelle Bellanger.

https://www.francebleu.fr/infos/agricul ... 1586266160
Geen "leugen" van de kant van de milieuactivisten, maar nog een poging tot manipulatie van de kant van Tryphon. Hé, wat had je verwacht? : Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: De leugens van milieuactivisme over vervuiling




par Macro » 28/04/20, 10:32

ENERC schreef:Beeld



Ik heb misschien alles geprobeerd om uit rookpluimen te komen zoals die daar op mijn 156 om de trossen kleurrijke gepensioneerden zoals papegaaien op fietsen te vergiftigen die de prijs van dacia kosten die de landwegen van de lente investeren en maak je vingers wanneer je ze overschrijdt nadat je ze 20 km bij 2 km / u hebt gevolgd ... het is me nooit gelukt ... Mijn injectoren mogen niet groot genoeg zijn : Cheesy: Maar ik ging hard op de Smoke-kaart (AFR-luchtbrandstofverhouding) ... of zo ... Ik heb ergens geen verborgen limiter gevonden ... Zal zijn wat ik zoek volgend voorjaar ... De covid zal ze waarschijnlijk niet allemaal verbluft hebben ... : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156

Re: De leugens van milieuactivisme over vervuiling




par phil12 » 28/04/20, 10:54

Hallo,

Door tegens op de groene zaken de laatste Michael Moore, gratis:
0 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Luchtvervuiling en oplossingen tegen luchtverontreiniging"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 28-gasten