Biochar interessant concept

Bespreking van methoden voor de sanering en de controle van de luchtkwaliteit.
bebeours
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/03/06, 11:10

Biochar interessant concept




par bebeours » 12/02/09, 22:52

Hier is een proces dat ik gisteravond zag in een "ecopolys" -documentaire over ontdekking. uittreksel in het Engels
http://www.youtube.com/watch?v=1iJecHJ0idw
De biochar. Een Australiër is erin geslaagd om een ​​proces te creëren om een ​​natuurlijke meststof te maken, organisch afval te vernietigen in industriële hoeveelheden, om energie terug te winnen.

Ik heb niets gevonden op de forum over biochar.
Het ziet er veelbelovend uit. En van toepassing met matig zwaar materiaal zonder het risico te vallen op een octrooi omdat de technologie van duizenden jaren oud is.
0 x
bebeours
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/03/06, 11:10




par bebeours » 12/02/09, 23:11

Ik vergat toe te voegen dat veel CO2 in organisch afval in de biochar achterblijft en een manier wordt om CO2 te vangen.

http://manx.wordpress.com/2008/12/07/la-sequestration-du-carbone-par-le-biochar/
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 12/02/09, 23:21

Ze heeft composteren of biogas opnieuw uitgevonden? : Mrgreen:
0 x
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 12/02/09, 23:31

Het is eerder gerelateerd aan ceci.

Trefwoord: Terra preta
0 x
bebeours
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/03/06, 11:10




par bebeours » 13/02/09, 07:56

Elec schreef:Het is eerder gerelateerd aan ceci.

Trefwoord: Terra preta


Het spreekt goed van hetzelfde. Ik dacht er niet over om op Terra Preta te zoeken

Christophe schreef:'Heeft ze compostering of biogas opnieuw uitgevonden?'

Ik weet niet of ze iets heeft uitgevonden. Het is eerder een industrieel proces. En zelfs op dit punt, vond men niet veel uit. Pyrolyse, het is een lease die we thuis kennen. Cokesfabrieken gebruiken hetzelfde principe. Over de buitenwijken van Charleroi loopt een oude gasleiding die de gassen van de cokesfabrieken naar een elektriciteitscentrale bracht. Het probleem is dat de cokesoven werd aangedreven door kolen.
Als ik denk dat de cokesfabriek van Charleroi net is gesloten en dat we er een recyclingfabriek van hebben kunnen maken.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 19/06/15, 12:05

Deze draad op de biochar was gekeerd en het is betreurenswaardig vanwege het belang van het onderwerp; Ik vroeg me af of sindsdien sommige leden van de forum oefenen of zijn geïnteresseerd in het produceren / gebruiken van biochar?
In tegenstelling tot wat eerder haastig werd gezegd, is biochar (samentrekking van bio-houtskool) geen kunstmest, maar in feite een fixeermiddel van voedingsstoffen, water en een activator van micro-organismen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 19/06/15, 12:21

Is geïnteresseerd: ja !!!

Ervaringen in uitvoering.

Ook een denktank ...

In verband (ver) met ons methaniseringsstation en naar 'analogie' en in verband met onze productie van 'biologische' hop en groenten: idee om te kijken of we overstromingsgevoelige gebieden kunnen ontwikkelen door snelgroeiende bomen te laten groeien, de hout en energetisch het pyrolysegas terugwinnen en vervolgens de houtskool terugwinnen in een "terra preta-stijl compost" recept.

We zijn in fase 1: composttest gemengd met steenkool (30-ton gekocht - er is een commercieel circuit in Duitsland). Momenteel is alles in de wind.

Verspreiding op biologische hop na de oogst, vroege herfst.

Waarnemingen van volgend jaar ...
Dernière édition par Did67 de 19 / 06 / 15, 16: 50, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 19/06/15, 12:25

Christophe schreef:Ze heeft composteren of biogas opnieuw uitgevonden? : Mrgreen:


Neen. Niets met een van hen te maken.

Het is eigenlijk pyrolyse. Maar aan de ‘kolenwaardering’ kant als ‘meststoffen’, met effecten die soms nog slecht verklaard worden ...

Ik denk dat we het verkeerd hebben over terra preta, zwarte "fossiele" bodems die rijk zijn aan C ...

Het is op zijn best, terra preta, "canada dry"!

Wat niet betekent dat het niet werkt. Maar ik hou van duidelijke concepten. Geen verwarringen (zelfs niet voor goede doelen). Vooral als het om surfmodi gaat! [zoals op de golven: dit is de beste manier om de mond te breken, om de beker te drinken; en hoe dan ook, het gaat nooit verder dan de golf!]
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 19/06/15, 14:14

Ik word verleid door een bescheiden productie van houtskool om een ​​kleine smederij te voeden die ik zojuist summier heb hersteld; Bovendien zou het me in staat stellen om biochar te produceren (het is onvermijdelijk om wat stof in de bodem van de tank te verzamelen) om te experimenteren in situ.

Een ander punt dat me interesseert, is de mogelijkheid om een raketkachel om de pyrolyse te starten en vervolgens de reactiegassen te recyclen.
In eerste instantie een beetje sceptisch over dit raketkachelsysteem, ik denk na onderzoek dat het veel mogelijkheden biedt en dat het echt de moeite waard is om te experimenteren met een licht geëvolueerd prototype dat de verbranding optimaliseert (er zijn versies die opwarmen, zeker, maar dat lijkt me toch een beetje "vies") ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "Luchtvervuiling en oplossingen tegen luchtverontreiniging"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 53-gasten