Pesticiden: standaard landbouw samenwonen - woningen

Bespreking van methoden voor de sanering en de controle van de luchtkwaliteit.
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6




par fabio.gel » 18/09/08, 10:16

nonoLeRobot schreef:Goed, ik lees snel genoeg.

en ik heb teruggezet wat ik in mijn vorige bericht had bewerkt:

"Is het na het lezen van het onderwerp landbouw die te dicht bij huizen is of liever huizen / woonwijken te dicht bij velden? Een ander probleem wordt gevormd door de uitgestrekte en spectaculaire uitbreiding van woonwijken die ons uiteindelijk van eten zullen beroven . " Om met biologische voeding te kunnen eten heb je in ieder geval veel oppervlakte nodig en hier doen we precies het tegenovergestelde.

Het spijt me maar als ik naar de foto's van het oog kijk, zijn het duidelijk huizen die de velden binnendringen. Het probleem van vervuiling door de landbouw is een echt probleem, maar het is niet nieuw en de boer die het ongeluk heeft om een ​​onderverdeling naast hem te hebben, heeft er niets mee te maken. Zelfs als het biologisch zou zijn, zouden er problemen zijn met de stinkende mest / mest, het geluid van landbouwmachines, insecten en andere dieren. enz.


Hallo Nono de robot

wanneer je zegt :

de boer die de pech heeft een woonwijk naast zich te hebben, heeft er niets mee te maken.


Onwaar, hij was het die het perceel verkocht zodat er deze verkaveling is waarvoor hij veel geld op zak heeft gekregen. :onheil:
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

Nieuws




par fabio.gel » 18/09/08, 10:30

Dag

Slecht nieuws

Ik hoorde van de DDA (Departementale Directie Landbouw), de verantwoordelijke voor mijn zaak is van afdeling veranderd :schok: .
Dus zijn opvolger belde me om hem alles uit te leggen :onheil:

En tot slot vertelde de aardige heer me openlijk: "Meneer, er is geen wetenschappelijk bewijs dat ziekten in verband brengt met fytosanitaire producten" :!:

Maar na een goed gesprek gaf hij me toch toe dat een groot aantal boeren die de producten gebruikten zich grote zorgen maakten over hun gezondheid (omdat ze niet de nodige voorzorgsmaatregelen nemen bij het gebruik van de producten, vertelde hij me.. .).

Goed Nieuws

De loco-burgemeester buigt zich achterover, er wordt een wijkverenigingsvergadering voorbereid + boer + gemeentehuis...
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 18/09/08, 11:07

Hallo,
Geen relatie tussen de twee?

http://www.google.fr/search?hl=fr&q=mal ... =&aq=f&oq=
zonder sorteren, 325.000 reacties, yapuka kijk daarin, zoek dan de bijbehorende studies.
En alle bestrijdingsmiddelen die uit de handel zijn genomen omdat ze te gevaarlijk zijn?

@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 18/09/08, 14:33

Hier is nog een interessant onderwerp van Fabio over luchtverontreiniging door landbouwpesticiden: https://www.econologie.com/forums/site-sur-l ... t6168.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 18/09/08, 17:09

fabio.gel schreef:[...]wanneer je zegt :

de boer die de pech heeft een woonwijk naast zich te hebben, heeft er niets mee te maken.


Onwaar, hij was het die het perceel verkocht zodat er deze verkaveling is waarvoor hij veel geld op zak heeft gekregen. :onheil:
Helemaal niet verplicht!
De exploitant (de "boer") is niet altijd de eigenaar van het land dat hij bewerkt...

Ik neem hem niet kwalijk, maar hij is niet degene die de stadsbewoners in hun huizen ging "pesticiden", zij zijn degenen die "op het platteland" kwamen wonen... :|
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 18/09/08, 17:13

Er wordt over Houthakker gesproken! Jij die een bouwprofessional bent, weet beter dan ik dat er (sanitaire) normen zijn die gerespecteerd moeten worden voor de gebruikte materialen in het gebouw!

Er zijn normen voor zo ongeveer alles wat met de leefomgeving te maken heeft! Waarom zou er niets zijn over de concentratie pesticiden in de lucht in de buurt van woningen? Het is nog steeds te gek dit juridische gat (als dat het geval is)!
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 18/09/08, 17:59

Houthakker schreef: Ik neem hem niet kwalijk, maar hij is niet degene die de stadsbewoners in hun huizen ging "pesticiden", zij zijn degenen die "op het platteland" kwamen wonen... :|

Ik zie dat je het argument van nono overneemt, slechte stadsbewoners moeten gewoon in de stad blijven; Ik vind het een vrij enge visie want in de dorpen zijn ook lang huizen gebouwd aan de rand van akkers; het spuiten van pesticiden houdt niet op (zoals de Tsjernobyl-wolk : Mrgreen: ) op een afstand X, het hangt af van de weersomstandigheden, iedereen kan worden "bestrooid", ex-stedelijk of neo-landelijk of gewoon landelijk. Ik ben al eens bij harde wind "besproeid" door een tractorspuit terwijl ik aan de bosrand aan het hout spitten was, nou, dat is niet zo leuk!Het is vooral een probleem voor de volksgezondheid. en het is naar mijn mening belachelijk om te zeggen, ik vat het voor je samen: "moest gewoon thuisblijven".
Bovendien begrijp ik u des te minder omdat uw reactie indruist tegen een economische doelstelling die erop gericht zou kunnen zijn het gebruik van pesticiden aan de kaak te stellen als gevaarlijk voor de gezondheid. Zo zou men kunnen bedingen dat het gebruik van bestrijdingsmiddelen op een bepaalde afstand van woningen moet worden verboden; maar om dat te doen, zou het al nodig zijn om toe te geven dat er gevaar zou kunnen zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 18/09/08, 18:17

Christophe schreef:Er wordt over Houthakker gesproken! Jij die een bouwprofessional bent, weet beter dan ik dat er (sanitaire) normen zijn die gerespecteerd moeten worden voor de gebruikte materialen in het gebouw!
Wat ik wel weet, is dat er geen standaard is die sterk genoeg is voor alle langdurige, add-and-accumulate gevaarlijke producten die in huizen worden aangetroffen: verven, "luchtverfrissers", lijmen en meubelmaterialen, enz.

Christophe schreef:Er zijn normen voor zo ongeveer alles wat met de leefomgeving te maken heeft! Waarom zou er niets zijn over de concentratie pesticiden in de lucht in de buurt van woningen? Het is nog steeds te gek dit juridische gat (als dat het geval is)!
Nogmaals, en ik herhaal mezelf: ik verdedig de landbouw niet in zijn meest verfoeilijke aspecten (overmatige pesticiden en kunstmest), maar dit is een klassiek voorbeeld van de "stadsbewoner" die op het platteland komt wonen en die klaagt...(zie het niet als persoonlijke kritiek, fabiogel, het is maar een voorbeeld!)
Soms klagen we over hanen of andere dieren!!! : Roll:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 18/09/08, 18:22

bham schreef:[...] vind ik het belachelijk om te zeggen, laat ik het samenvatten: "moest maar thuis blijven".
Bovendien begrijp ik u des te minder omdat uw reactie indruist tegen een economische doelstelling die erop gericht zou kunnen zijn het gebruik van pesticiden aan de kaak te stellen als gevaarlijk voor de gezondheid. Zo zou men kunnen bedingen dat het gebruik van bestrijdingsmiddelen op een bepaalde afstand van woningen moet worden verboden; maar om dat te doen, zou het al nodig zijn om toe te geven dat er gevaar zou kunnen zijn.
Misschien kun je je uitdrukking terugnemen "een goede visie hebben'Omdat je duidelijk niet begrijpt wat ik zei, terwijl je jezelf toestaat voor mij te denken? :? :? :?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 18/09/08, 18:27

Houthakker schreef:maar dit is een klassiek voorbeeld van de "stadsbewoner" die op het platteland komt wonen en klaagt... (zie het niet als persoonlijke kritiek, fabiogel, het is maar een voorbeeld!)
Soms klagen we over hanen of andere dieren!!! : Roll:


Daar zijn we het mee eens MAAR, zoals je al zei bij de schilderijen, zouden pesticiden op de lange termijn (ernstige) gevolgen kunnen hebben voor de gezondheid van deze nieuwe bewoners van de akkers!

Pkoi een onroerend goed project houdt hier geen rekening mee?

Wie bouwt er bijvoorbeeld naast een varkensstal?
0 x

Terug naar "Luchtvervuiling en oplossingen tegen luchtverontreiniging"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 46-gasten