Pesticiden: standaard landbouw samenwonen - woningen

Bespreking van methoden voor de sanering en de controle van de luchtkwaliteit.
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 20/09/08, 12:23

Christophe schreef:En voor een onderverdeling mag het niet zo duur zijn (gemeld aan elk veld zou ik zeggen een paar duizend euro uiteindelijk is het geval per geval) en het allerbelangrijkste: het is GEEN werk ten koste van de aannemer maar van EdF en anderen die zo nieuwe klanten krijgen! Edf zou de projectontwikkelaars moeten betalen! : Mrgreen: ...

Ik denk dat je droomt Christophe, de connectie met EDF wordt niet ondersteund door EDF of GDF (voor gas) maar door de aanvrager. Voor de aansluiting op drinkwater moet ter informatie een netwerkuitbreiding van 100aine van meters kosten in 30 / 40000 €; Ik heb in dit gebied gewerkt, maar sindsdien zijn de prijzen nog steeds gevlamd.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 20/09/08, 12:32

1) Oh ja, ik droom :) 400 € de tuinslangmeter! Door Jove! Het is verguld? : Mrgreen:

Niettemin moet dit logischerwijs de verantwoordelijkheid van de leverancier zijn.

Neem het voorbeeld van de internetkabel in de steden: ik geloof niet dat niemand ooit de wegverbinding heeft betaald (waarschijnlijk inbegrepen in installatiekosten).

Er zijn ook kosten van lijnopeningen bij Edf, telefoon en water. Dus ... pkoi France Telecom smeert meer dan de kabeloperator?

2) Het flakkerde pkoi volgens jou? Koppeling op onroerend goed? Robien? Oh nee, het is waarschijnlijk China of India! :onheil:

Door te willen meer en meer feest in de mond en dat is wat er gebeurt! Ik ben heel blij, maar sorry voor degenen die plezier hebben (kopen tussen 2004 en 2008) ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 21/09/08, 10:00

Zelfs niet verguld! Wat duur is, is het aantal uren grondwerk, sleufgraven om te doen, begraven, installatie van kleppen en meterbehuizing. Dus ik breek een beetje:
- Om de backhoe terug te brengen, brengt het bedrijf het terug op een vrachtwagencontainer, ik leg de kosten voor de klant niet uit.
- Eén uur tracto dat moet worden opgehaald in de 40 / 50 €.
- om de buis te begraven, is m3 zand nodig, per vrachtwagen 18 ton teruggebracht: en er is bcq m3 nodig; om het zand te plaatsen, hebben we de aarde verwijderd, die ergens anders moet worden gestort, vandaar de kosten van een vrachtwagen om de aarde kwijt te raken. Voor een 18 ton truck denk ik dat het ongeveer 6 m3 nodig heeft, dat zijn "peanuts". Dat zijn dus veel vrachtwagens en ... veel geld!

Laatste subtiliteit: zodra het waternetwerk op zijn plaats is, moet de eindklant, dus de toekomstige eigenaar, de verbinding met dit netwerk uitvoeren: het omvat de installatie van een waterdichte behuizing en antivries gedeeltelijk begraven waarin zich bevindt de balie, en dat in limiet van eigendom + leggen van een pijp naar het huis: om 700 € mini te tellen.
Wetende dat de ingegraven zaak de leverancier ongeveer 250 € kost en dat je al minimum 350 € / 400 € hebt gefactureerd.
Toen ik in dit gebied aan het werken was, was een verbindingsmeter (zonder behuizing in huis) ongeveer 300 € (bij mij thuis).


De bijdrage van de zaak heeft de notitie en de marge van het installatieprogramma opgeblazen.

Het flakkerde pkoi volgens jou?

Door nieuwe producten toe te voegen (zie kader) maar ook:
- prijzen afstemmen; ik woon in een landelijk gebied en de m3 van water was 20 jaar geleden 2,50 FF. Vandaag zijn we bij 1 € / m3 zonder sanitaire voorzieningen inbegrepen. Het was noodzakelijk om een ​​watertoren + netwerk te renoveren, maar het verklaart niet alles.
- Het onderhoudsbedrijf heeft zijn prijzen geleidelijk opgedreven en omdat het de markt heeft, doet het wat het wil: hun prijsstelling is onbegrijpelijk.
- Individuen worden steeds veeleisender (wat wordt verklaard door de prijsstijging) en willen onberispelijk water, dit brengt kosten met zich mee.
- ons veiligheidsbeleid legt een minimale chlorering van water op, vandaar de installatie van verkoopautomaten in de watertorens, waarvan ik de kosten niet weet, maar die in de 5000 € -kamer moet gaan! Het water is zo walgelijk dat je alleen flessenwater hoeft te kopen of een waterzuiveringssysteem hoeft aan te schaffen.
Neem het voorbeeld van de internetkabel in de steden: ik geloof niet dat niemand ooit de wegverbinding heeft betaald (waarschijnlijk inbegrepen in installatiekosten).
Omdat dit werken zijn die collectief worden besteld door een gemeente, een regio, die subsidies kan krijgen. Het individu betaalt slechts een klein deel.
Aan de andere kant, als een individu een verzoek indient voor verbinding met Edf voor een huis dat 50 m als laatste poolelektriciteit is: je zult je pijn begrijpen! Weinig info om je te helpen: een reis-EDF (van de ene kamer naar de andere) kost al mini 300 €; vóór de € en vóór de privatisering van EDF was het 200 € !! Welnu, ja, het moet betalen aan de aandeelhouders :D
Ga twee laatste kleintjes:
-Wanneer EDF uw nieuwe huis met het netwerk verbindt, vereist dit de begraven installatie van een speciaal kanaal tussen de limietmeter van de woning en uw huis; Welnu, zij zijn het die het moeten neerleggen en de sleuf laten doen door een onderaannemer. als je het vraagt, willen ze het niet.
-Edf heeft niet altijd toegang tot de meters om te lezen wanneer ze zich in de huizen bevinden: ze raden daarom aan een buitenmuur gemonteerde telemetriebox te installeren waarmee ze de meter kunnen ophogen; maar het is aan de klant om het te betalen, 50 € Ik denk dat het een gemakkelijke aflezing is voor EDF en dat het hen verzoeken voor lezen door de klant en herinneringen per mail opslaat. Vandaag wordt alles betaald, zelfs het nutteloze!
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 21/09/08, 23:01

Christophe schreef:[...] Is het verkeerd voor mij?
Een beetje ... tenminste in het geval van mijn gemeente ...

Geval van een zone U (ik weet meer de index), die alleen kan worden gebouwd in het kader van een ontwikkelingsprogramma.

De bouwgrond (die op dit moment nog steeds de vorm van velden en weiden heeft) is 38 € / m² gekocht bij de eigenaren, vervolgens onderhouden en loti, en 110 doorverkocht aan 120 € de m².

Omvang 43 000 m², investering 1 634 000 €, snijden in 40N van kavels, oppervlakte en openbare ruimten rond 5000 m². Geschatte opbrengst van de 4 180 000-verkoop waarvan servicekosten moeten worden verwijderd (AEP-netwerk, EU-netwerk, EP-netwerk, voeding, telefoon, uitbetaling en toegangsvoering). Het lijkt mij dat de promotor een winst verwacht van één miljoen €, met een looptijd van 5 6, jaren na aankoop.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 26/09/08, 13:45

Ik heb net het bestaan ​​ontdekt, blijkbaar nieuw, van een gendarmeriekantoor, het Centraal Bureau voor de bestrijding van aanslagen op het milieu en de volksgezondheid (OCLAESP), verbonden aan de subdirectoraat de gerechtelijke politie van het directoraat-generaal van de nationale gendarmerie.
http://www.defense.gouv.fr/gendarmerie/ ... ux/oclaesp

Medewerkers: zestien gendarmes! Nou, nog niet klaar voor de problemen, maar ach het is al een begin; link om in reserve te houden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 26/09/08, 19:54

Interessant !!!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

Fabio nieuws




par fabio.gel » 23/10/08, 08:48

Dag

Wat nieuws over mijn spuitbusbedrijf.

De burgemeester ontmoette de boer afgelopen weekend om hem te vertellen dat een deel van de bevolking niet tevreden was met de vele sprays die te dicht bij huizen lagen.
De boer is verkoper van zijn perceel (tegen de prijs van een bouwkavel !!!).
De burgemeester wil niet dat de stad verder uitbreidt.
Dus stand-by.
Er is een ontmoeting met de boer en de vertegenwoordiger van de geplande wijk, hij zal ons deze notitie uit 7-jaren brengen (we zullen zien met wat hij ons bedwelmt en we zullen weten wat we gaan sterven).
Ik heb de wet met betrekking tot het sproeien en bewaren van fyto-producten hersteld.


http://fabio.gel.free.fr/Environnement/Arr%eat%e912092006.pdf

Veel voorzorg voor het gebruik van de producten maar eigenlijk niets voor de huizen.
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

De communicatie wordt gelanceerd ...




par fabio.gel » 15/12/08, 10:31

Dag

De buurtvereniging, de burgemeester + de assistent voor het milieu en natuurlijk de boer ontmoetten elkaar afgelopen zaterdag.

De landbouwer spuit daarom conventionele gewasbeschermingsmiddelen op elke intensieve oogst, hij respecteert de opgelegde doses (hij moet een logboek bijhouden van de gebruikte producten).

Hij gaf ons een beetje technische training over de GPS-ondersteuning voor het spuiten en de soorten spuitmonden die werden gebruikt.

Pesticiden en andere worden op een hoogte van 80 cm van de grond gespoten.

De producten zijn afkomstig van Bayer, Monsanto ...

Hij vertelde ons dat boeren op een bepaald moment iets deden aan de hoeveelheid gebruikt product.

Met betrekking tot de keuze van gewassen die in de buurt worden toegepast, is er geen consensus mogelijk (voor hem zijn de gebruikte fytosanitaire producten niet schadelijk).

Toen ik hem vroeg wat er met de Bio zou gebeuren, antwoordde hij dat hij niet ver van zijn pensioen was en voor hem niet relevant (verkoop het land in bouwland lijkt relevanter).

De boer ons om de waarde van premium die het raakt door het GLB te geven, het is niet morgen dat men de intensieve cultuur zal verlaten?

Op het einde:

Wacht tot het gemeentehuis het land koopt om het te transformeren
met elkaar gemeen, maar gezien de huidige recessie is dit dat wel
niet gedaan en bovendien is het niet het programma van de burgemeester voor zijn mandaat.

Positief punt:

De buurt is zich nu bewust van het gevaar.

Het stadhuis is zich ook bewust van het gevaar.

De boer kent ons standpunt.

De boer, de buurtvereniging, de burgemeester zijn niet langer los van elkaar de communicatie tussen elke entiteit komt op gang (geen sprake meer van het laatst verstoppen en "Ik wist het niet").

Hier is een klein verhaal dat zal dienen, ik hoop dat de band tussen de stad en het platteland in heel Frankrijk zal evolueren.

Fabio
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 15/12/08, 11:11

In ieder geval is het cool om goed met je te kunnen communiceren en het lijkt erop dat iedereen goed is.


Door tegens, het lijkt erop dat het nog steeds landbouwgrond is die zal verdwijnen voor onderverdeling. Het is niet de dag ervoor dat we het ons kunnen veroorloven om tegelijkertijd extensief te telen en te voeren. . .
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 15/12/08, 11:56

Hallo,

Ik neem het onderwerp mee naar de vlucht en ik sta mezelf een kleine inval toe omdat ik ook dit soort passieve vervuiling heb geleefd: ik les gaf in een manege aan de rand van fruitbomen (appels, peren, ...) en we werden heel regelmatig verdronken in een nevel van pesticidenbehandeling zonder dat iemand zich zorgen maakte! Toch waren de werknemers die de producten van hun tractoren spoten, uitgerust als kosmonauten.

Hier zijn 3 andere manieren om te handelen:

- ga rond de huisartsen van het gebied, want zij zijn de eersten die weten wanneer de populatie met de vervuiling samenhangende aandoeningen ontwikkelt, met name van agrarische oorsprong, en zij hebben nauwkeurige gegevens. Een vereniging die deze benadering van het verzamelen van informatie van artsen toepast, zal meer gewicht hebben.
Als artsen een toename van aandoeningen hebben opgemerkt (bijv. Luchtwegen, allergieën, ...). Deze informatie kan van aanzienlijk belang zijn voor een overheidsinstantie voor de volksgezondheid of een gemeentehuis vanwege de angst voor een persbericht voor de bevolking! Dit mediarelais is meestal interessant voor de lokale of departementale pers die de mayonaise kan verhogen!

- er zijn artsen in de gezondheidszorg die onderzoek doen naar gevallen van verontreiniging of lokale ziekten en oplossingen voorstellen. Het is administratief, zo lang en onzeker, maar het bestaat. (Ik heb een arts-vriend in dit soort activiteiten, ik kan hem om advies vragen).

- de MSA (agrarische sociale mutualiteit, gelijkwaardig aan traditionele sociale zekerheid) lanceert soms acties en studies om landbouwverontreiniging en de gevolgen ervan te beheersen. Een paar jaar geleden was de MSA van de afdeling waar ik werkte (04) een dergelijke operatie begonnen, maar ik ken de ernst en de concrete resultaten die daarop volgden niet, vooral omdat het een ietwat "zware" administratie is. . De resultaten moeten afhangen van de mensen die verantwoordelijk zijn voor de operatie en hun energie om dingen te laten gebeuren.

Hier zijn enkele opmerkingen en suggesties over vervuiling door de landbouw.
Goede dag voor alle
0 x

Terug naar "Luchtvervuiling en oplossingen tegen luchtverontreiniging"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 43 gasten