Pesticiden: standaard landbouw samenwonen - woningen

Bespreking van methoden voor de sanering en de controle van de luchtkwaliteit.
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 18/09/08, 19:01

Houthakker schreef:
bham schreef:[...] vind ik het belachelijk om te zeggen, laat ik het samenvatten: "moest maar thuis blijven".


..Eén keer, en ik zal mezelf herhalen: ik verdedig de landbouw niet in wat het meest verfoeilijk is (pesticiden en overmatige kunstmest) maar hier, het is een klassiek voorbeeld van de ‘stadsbewoner’ die op het platteland komt wonen en klaagt ...
Misschien kun je je uitdrukking terugnemen "een goede visie hebben'Omdat je duidelijk niet begrijpt wat ik zei, terwijl je jezelf toestaat voor mij te denken? :? :? :?


Mijn samenvatting van wat je zegt is zo verschillend van wat je zegt dat je kunt zeggen: "je staat jezelf toe voor mij te denken"?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 18/09/08, 22:00

Wanneer landelijke mensen worden gerookt door de behandelingen / Zonca wonen in de stad! "

Wanneer stadsbewoners worden gestoord door het verkeer of de dampen van een fabriek / "Zonca woont op het platteland! "

Als ik in mijn tuin en met de wind sproei, gaat het schilderij over het uitgestrekte linnen van de buurman / "Zonca woont elders! "


:? Denk je niet dat er in dit gedrag onvriendelijkheid heerst? Van Ifoutism? Winst?
Moordpogingen willens en wetens?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 18/09/08, 22:01

Christophe schreef:[...] langetermijnpesticiden kunnen (ernstige) gevolgen hebben voor de gezondheid van deze nieuwe bewoners van het veld!

Pkoi een onroerend goed project houdt hier geen rekening mee?[...]
Toutafé dakor, maar op welke manier heeft een boer een verantwoordelijkheid in de hebzucht van een promotor die geen rekening houdt met alle gegevens van het probleem (het is te duur en het kan de affaire doen verdwijnen. . : Roll:Wanneer begint hij een vastgoedproject?


bham schreef:[...] Mijn samenvatting van uw woorden is zo anders dan wat u zegt, zodat u kunt zeggen: "u staat uzelf toe voor mij te denken"?
Ja.

Ik zeg "hij is het niet [Boer]die de stadsbewoners thuis gingen "pesticiden", zij zijn degenen die "op het platteland" kwamen wonen ... "

En jij antwoordt mij
bham schreef:[...]
Ik zie dat je het argument van nono neemt, dat de schurken stadsbewoners alleen in de stad moeten blijven
, [...]
Ik zal het voor je samenvatten: "hoefde maar thuis te blijven".
[...]
uw reactie is het tegenovergestelde van een econologisch doel dat zou kunnen pogen het gebruik van pesticiden als gevaarlijk voor de gezondheid aan te klagen.
[...]
maar om dat te doen, zou het al nodig zijn om toe te geven dat er gevaar kan zijn. [...] ".

Ik heb de indruk dat je me opmerkingen geeft die ik nog nooit heb gemaakt, zonder aannames te doen.

Ik heb een beetje moeite met dit soort "slippen" ... :frons:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 19/09/08, 09:13

gegyx schreef:Wanneer landelijke mensen worden gerookt door de behandelingen / Zonca wonen in de stad! "

Wanneer stadsbewoners worden gestoord door het verkeer of de dampen van een fabriek / "Zonca woont op het platteland! "

Als ik in mijn tuin en met de wind sproei, gaat het schilderij over het uitgestrekte linnen van de buurman / "Zonca woont elders! "


:? Denk je niet dat er in dit gedrag onvriendelijkheid heerst? Van Ifoutism? Winst?
Moordpogingen willens en wetens?


Helemaal mee eens!
Er is een oude wijze die zei: "Mijn vrijheid stopt of begint die van anderen".

Het is niet omdat u zich op het platteland komt vestigen dat u akkoord moet gaan met "vergassing".
Natuurlijk zou ik niet hetzelfde zeggen als het iemand was die naast een veeboerderij kwam wonen en die alles zou doen om het te sluiten omdat het naar meuh ruikt!

In het geval van dit onderwerp bestaan ​​oplossingen en iedereen kan een winnaar worden.

Vraag: Wie is Zonca?
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 19/09/08, 10:16

Gregconstruct schreef:Vraag: Wie is Zonca?

Het is een grapje? Of moet ik antwoorden?

Waarom zou ik op mijn beurt niet het recht hebben om een ​​persoonlijke patois te gebruiken, laag-Gallisch?

: Cheesy:

Zonca: Ze hebben alleen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 19/09/08, 10:26

Houthakker schreef:
Christophe schreef:[...] langetermijnpesticiden kunnen (ernstige) gevolgen hebben voor de gezondheid van deze nieuwe bewoners van het veld!

Pkoi een onroerend goed project houdt hier geen rekening mee?[...]
Toutafé dakor, maar op welke manier heeft een boer een verantwoordelijkheid in de hebzucht van een promotor die geen rekening houdt met alle gegevens van het probleem (het is te duur en het kan de affaire doen verdwijnen. . : Roll:Wanneer begint hij een vastgoedproject?

Er zijn verschillende parameters waarmee rekening moet worden gehouden:
1 ° De regio's moedigen plattelandsgemeenschappen aan om onderverdelingen te maken, zodat de gemeenten en alle educatieve stoffen, commerciële, associatieve, ... niet op de hoogte zijn. Dit was het geval in mijn gemeente en de onderverdelingen werden gemaakt door de gemeente en niet door een ontwikkelaar.

2 ° First-time huizenkopers en meer specifiek first-time huizenkopers, dat wil zeggen de klasse van werknemers / werknemers kiezen er vaak voor om eerst naar het platteland te komen vanwege de veel toegankelijkere grondprijs; dus kiezen ze ervoor om op pad te gaan om boodschappen te doen of naar hun werk te gaan; maar zonder dit compromispunt van toetreding tot eigendom.

3 ° Deze nieuwkomers, neorurals, ontdekken geleidelijk de wereld rond hun "huisje", met hun voor- en nadelen; het zou hetzelfde kunnen zijn in stedelijke gebieden. Toevallig is er een eerlijk respect tussen buren en dat als deze boer zich niet bewust is van het gevaar dat hij voor anderen vormt, wat heel goed mogelijk is gezien het landbouwbeleid inzake pesticiden, het is goed om hem onze zorgen te laten weten, of we nu uit de stad komen of niet.
Ik had een buurman die zijn spuit altijd op 6 m van huis had gewassen en we hadden toen nog wat glyfosaatgeuren in huis; het was genoeg voor mij om hem te vertellen om te begrijpen en te stoppen met het te doen.
Houthakker schreef:
bham schreef:[...] Mijn samenvatting van uw woorden is zo anders dan wat u zegt, zodat u kunt zeggen: "u staat uzelf toe voor mij te denken"?
Ja.

Ik zeg "hij is het niet [Boer]die de stadsbewoners thuis gingen "pesticiden", zij zijn degenen die "op het platteland" kwamen wonen ... "

En jij antwoordt mij
bham schreef:[...]
Ik zie dat je het argument van nono neemt, dat de schurken stadsbewoners alleen in de stad moeten blijven
, [...]
Ik zal het voor je samenvatten: "hoefde maar thuis te blijven".
[...]
uw reactie is het tegenovergestelde van een econologisch doel dat zou kunnen pogen het gebruik van pesticiden als gevaarlijk voor de gezondheid aan te klagen.
[...]
maar om dat te doen, zou het al nodig zijn om toe te geven dat er gevaar kan zijn. [...] ".

Ik heb de indruk dat je me opmerkingen geeft die ik nog nooit heb gemaakt, zonder aannames te doen.

Ik heb een beetje moeite met dit soort "slippen" ... :frons:

In dit geval verontschuldig mij, hoewel voor mij het verschil zeer zwak is.

Wanneer je zegt :"hij is het niet [Boer]die de stadsbewoners thuis gingen "pesticiden", zij zijn degenen die "op het platteland" kwamen wonen ... "Het is duidelijk, maar je kunt daar niet stoppen, op basis van deze simpele observatie. Het bewijs is dat je verder toevoegt: "Nogmaals, en ik zal mezelf herhalen: ik verdedig de landbouw niet in wat het meest verfoeilijk is (pesticiden en overmatige meststoffen), maar dit is een klassiek voorbeeld van de 'stadsbewoner' die tot leven komt op het platteland en wie klaagt ... "
Je zou geneigd zijn om te denken dat de stadsbewoner volgens jou geen recht heeft om te klagen; en het lijkt erop dat ik niet de enige ben die hetzelfde extrapoleert.
Dus als mijn extrapolatie niet klopt, wat ik echt wil, vertel me dan welke conclusie je aan je zin geeft.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 19/09/08, 20:05

gegyx schreef:
Gregconstruct schreef:Vraag: Wie is Zonca?

Het is een grapje? Of moet ik antwoorden?

Waarom zou ik op mijn beurt niet het recht hebben om een ​​persoonlijke patois te gebruiken, laag-Gallisch?

: Cheesy:

Zonca: Ze hebben alleen ...


Ik begreep hey banaan : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 19/09/08, 23:04

bham schreef:[...] Je zou in de verleiding komen om te denken dat de stadsbewoner volgens jou geen recht heeft om te klagen; en het lijkt erop dat ik niet de enige ben die hetzelfde extrapoleert ..
Nou, deze verleiding is slecht want dat bedoelde ik niet ... De stadsbewoner mag klagen als hij dat wil, maar ik merk dat in de buurt heel vaak problemen kunnen ontstaan in landelijke gebieden is er een verlangen van nieuwkomers om een ​​omgeving te 'beheersen' zonder de aard ervan te kennen ...
En ik vind deze houding fundamenteel verontrustend, dus ik zeg het.

Dus jij en de anderen (wie? :schok: ) extrapoleren een beetje te snel ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 20/09/08, 00:58

Nou, vecht niet tegen misverstanden.

Maar wanneer er zoiets is als dit:

Zo niet op cultureel niveau, het laatste:
- Erwten, verdomde rotzooi. We gingen elke avond in de zomer naar een insectenwolk van het huis (grote zomerramen gesloten Kwaad of heel boos)

Anders was er vlas, tarwe, koolzaad (puree allergie dit jaar ...), gerst ...

Bovendien hebben de velden en alles klein vergeleken met de rest van de werking.


Het lijkt mij normaal om te interpreteren dat nieuwkomers hun omgeving willen "beheersen".

Als het gebruik van pesticiden in het algemeen niet effectief is, is het een probleem, maar het verdwijnen van landbouwgrond en boeren is er ook één, vooral als we een minder intensieve landbouw willen door steeds meer mensen te voeden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 20/09/08, 07:52

Houthakker schreef:
bham schreef:[...] Je zou in de verleiding komen om te denken dat de stadsbewoner volgens jou geen recht heeft om te klagen; en het lijkt erop dat ik niet de enige ben die hetzelfde extrapoleert ..
Nou, deze verleiding is slecht want dat bedoelde ik niet ... De stadsbewoner mag klagen als hij dat wil, maar ik merk dat in de buurt heel vaak problemen kunnen ontstaan in landelijke gebieden is er een verlangen van nieuwkomers om een ​​omgeving te 'beheersen' zonder de aard ervan te kennen ...
En ik vind deze houding fundamenteel verontrustend, dus ik zeg het. ...

Het is een bijzonder menselijke houding die je ook kunt vinden in een stedelijke omgeving, waarbij nieuwkomers het geblaf van de hond van de buurman, de omzwervingen van hun kat, de takken die uitsteken, de auto die slecht geparkeerd staat, het huis niet kunnen verdragen de buurman die slecht onderhouden is (sisi, het bestaat), de kerkklokken, enz. enz. Ik denk dat we ons niet op het karakter stedelijk / landelijk moeten richten, maar eerder op de realiteit van de overlast , sommige overlast kan worden gerelativeerd en andere niet; in dit geval denk ik en ik herhaal dat het een probleem van de volksgezondheid is.
Houthakker schreef:Dus jij en de anderen (wie? :schok: ) extrapoleren een beetje te snel
gegyx schreef:Wanneer landelijke mensen worden gerookt door de behandelingen / Zonca wonen in de stad! " ...


Wel, het lijkt erop dat Gegyx en Greg gevolgd zijn, niet?
0 x

Terug naar "Luchtvervuiling en oplossingen tegen luchtverontreiniging"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 36-gasten