Bestrijdingsmiddelen in de buurt van woningen

Bespreking van methoden voor de sanering en de controle van de luchtkwaliteit.
Midden tussen de velden
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 26/05/16, 18:53
x 1

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par Midden tussen de velden » 26/05/16, 19:35

Hallo,
Sommige opmerkingen maken me niet langer aan het lachen omdat de situatie te ernstig is: we moeten stoppen met het minimaliseren van het gevaar van pesticiden. Vroeger waren er rond de huizen (boerderijen) weilanden en heggen - en er waren niet zo veel "ziektes" en onkruid om mee om te gaan als vandaag...
Tegenwoordig hebben deze weilanden zonder pesticiden plaatsgemaakt voor akkers - VAAK in "twee" gewassen (bijvoorbeeld tarwe voor het ene jaar - het volgende jaar: koolzaad, dan tarwe; koolzaad, tarwe, koolzaad, enz.)
Mijn huis ligt midden in een teelt van 50 ha (5 meter tussen de velden voor de ingang van mijn huis). Ik "profiteer van de totale concentratie van fytosanitaire behandelingen!!!!!!!!
Zojuist werd er een behandeling uitgevoerd - ik kon niet meer ademen _ De deuren en ramen waren echter gesloten, maar de geur drong volledig de binnenkant van mijn huis binnen en ik kon niets openen omdat het buiten nog erger was!

Ik denk niet dat de oplossing zou moeten zijn om je huis te verkopen, maar het is aan de overheid om naast heggen en beschermingszones ook een zone zonder pesticiden van minimaal 500 meter rond een huis te eisen. om de “pesticiden”-gebieden aanzienlijk terug te dringen.

Immers: voorkomen is beter dan genezen... en leven zonder vervuild te zijn is toch????????????

Met wie kunnen wij contact opnemen?
Hoe kun je petities indienen om ‘nul-fytosanitaire’ zones rond huizen te creëren???
Bedankt voor je hulp - want ik maak me echt grote zorgen over mijn gezondheid en die van mij.
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13712
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Pesticiden in huizen




par izentrop » 12/08/19, 02:09

Onthoud: gaucho werd in de landbouw verboden omdat de werkzame stof, imidacloprid, een neonicotinoïde is die ervan wordt beschuldigd een hormoonontregelaar te zijn die bijen doodt...
Waarom vinden we het dan in huizen aan ramen plakken? https://www.raid.tm.fr/fr-fr/products/r ... ngredients
0 x
Gebe
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 361
Inschrijving: 08/08/09, 20:02
x 65

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par Gebe » 12/08/19, 05:11

Het hoogtepunt van de show is nog steeds fipronil, het is verboden in de landbouw, maar we smeren het met plezier op de hondjes en katjes en de jongste knuffelt ze de hele dag lang : Lol:
https://frontline.fr/?s_kwcid=AL%216545 ... BXEALw_wcB
1 x
Gebe
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 361
Inschrijving: 08/08/09, 20:02
x 65

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par Gebe » 12/08/19, 05:59

0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Pesticiden in huizen




par GuyGadebois » 12/08/19, 13:17

izentrop schreef:Onthoud: gaucho werd in de landbouw verboden omdat de werkzame stof, imidacloprid, een neonicotinoïde is die ervan wordt beschuldigd een hormoonontregelaar te zijn die bijen doodt...
Waarom vinden we het dan in huizen aan ramen plakken?

Omdat de kans op het aantrekken van bijen klein is als je een zelfklevende bloem op een raam in huis plakt... : Roll:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par GuyGadebois » 12/08/19, 13:22

GEBE schreef:Het hoogtepunt van de show is nog steeds fipronil, het is verboden in de landbouw, maar we smeren het met plezier op de hondjes en katjes en de jongste knuffelt ze de hele dag lang : Lol:

Deze shit die we ook bij Regent aantreffen (bedankt Bayer) is daarentegen zelfs gevaarlijk voor mensen, en nog meer voor kinderen die in contact komen met onze huisdieren, terwijl voor een zelfklevende anti-vliegpleister het insecticide is gevangen en “contact”.
https://www.liberation.fr/france/2018/0 ... es_1641626
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13712
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par izentrop » 12/08/19, 19:31

Het doel was eerder om erop te wijzen dat het gebruik in de landbouw de kiezer meer hindert dan het inademen van de hond op de rug van zijn of haar huis.
GuyGadebois schreef:Deze shit die we ook bij Regent aantreffen (bedankt Bayer) is daarentegen zelfs gevaarlijk voor mensen, en nog meer voor kinderen die in contact komen met onze huisdieren, terwijl voor een zelfklevende anti-vliegpleister het insecticide is gevangen en “contact”.
https://www.liberation.fr/france/2018/0 ... es_1641626
Zoals bij elke werkzame stof is het de dosis die het gif maakt, of het nu natuurlijk of synthetisch is.

De journalist die het artikel heeft geschreven, is geen enorm wezen
In plaats daarvan worden ze uitgenodigd om een ​​veertigtal natuurlijke behandelingen te ontdekken. Pipetten, shampoos of kettingen bevatten extracten van margosa (of neem) en pyrethrum, een boom en plant die bekend staat om hun afstotende eigenschappen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par GuyGadebois » 12/08/19, 19:41

izentrop schreef:De journalist die het artikel heeft geschreven, is geen enorm wezen
In plaats daarvan worden ze uitgenodigd om een ​​veertigtal natuurlijke behandelingen te ontdekken. Pipetten, shampoos of kettingen bevatten extracten van margosa (of neem) en pyrethrum, een boom en plant die bekend staat om hun afstotende eigenschappen.

Enormiteiten? : Mrgreen: Pyrethrum (de bloem) is in feite een niet-dodelijk afweermiddel, hetzelfde geldt voor neemolie die (onder andere) ook een afweermiddel is.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13712
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par izentrop » 12/08/19, 20:12

GuyGadebois schreef:Enormiteiten? : Mrgreen: Pyrethrum (de bloem) is in feite een niet-dodelijk afweermiddel, hetzelfde geldt voor neemolie die (onder andere) ook een afweermiddel is.
Kwestie van dosis, zoals bij elke stof
Pyrethrum werkt in op het zenuwstelsel van koudbloedige organismen, maar vernietigt zonder onderscheid alle insecten, zowel ongewenste als nuttige, inclusief reeds goed behandelde bijen, maar ook waterorganismen, vissen en reptielen. Als resultaat hiervan worden ook de hulptroepen geëlimineerd die normaal gesproken verantwoordelijk zijn voor het elimineren van degenen die het primaire doelwit zijn! Bij gebruik in kleinere doses heeft pyrethrum een ​​afstotende maar niet-dodelijke werking op insecten. https://jardinage.lemonde.fr/dossier-11 ... ution.html
Boomverzorgers van de Rhône-Loire Association for the Development of Organic Agriculture eisten de goedkeuring van een insecticide op basis van Azadirachta indica, een Zuid-Aziatische boom die gewoonlijk Neem wordt genoemd, tijdens een bijeenkomst met vertegenwoordigers van de Rhône-Alpes Regional Food Service (SRP).

Hoewel het gebruik ervan in Frankrijk verboden is, wordt dit pesticide al op grote schaal gebruikt door biologische boomverzorgers, en de overheid lijkt clementie te betrachten.
Dit illegale gebruik zou mij niet aanstootgevend zijn als de talrijke en heilzame natuurlijke eigenschappen van Neem (koortswerend, antibacterieel of ontstekingsremmend) niet ook bepaalde risico's voor bijen en mensen met zich meebrengen. Bij de hymenoptera bleek uit een onderzoek uit 2000 [1] dat azadirachtine (het actieve molecuul van dit planteninsecticide) de siroopconsumptie van verzamelaars onder experimentele omstandigheden aanzienlijk verminderde. Het team toonde ook een sterfte-effect aan bij volwassen bijen met siropen die besmet waren met azadirachtine (vanaf een concentratie van 10.87 µg of microgram/ml siroop), en zelfs meer bij de larven van werksters (vanaf 100.13 ng of nanogram/ml). De nimfen vertoonden ook vroege en abnormale pigmentatie van verschillende aanhangsels.

Wat zoogdieren betreft, rapporteert één onderzoek hormoonontregeling door dit molecuul [2] - Neem wordt in India soms gebruikt als anticonceptiemiddel -, een ander rapporteert dat het een genotoxisch carcinogeen is [3], en een derde dat het lever- en longkanker veroorzaakt. schade bij ratten [4]... http://lesilencedesabeilles.over-blog.c ... 42901.html

Maar nee, het is niet giftig... https://fr.wikipedia.org/wiki/Azadirachtine#cite_note-9

2 gewichten, 2 maten : Roll:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Pesticiden in de buurt van huizen




par GuyGadebois » 12/08/19, 20:16

izentrop schreef:Blah ...

Ik zei niet dat het niet giftig was, ik zei dat deze planten onder andere afstotende middelen waren. De journalist had dus gelijk.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Luchtvervuiling en oplossingen tegen luchtverontreiniging"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 50-gasten