Beoordelingen van houtkachels: Franco Belge, Godin of Supra?

Goed kopen en goed kiezen voor een product of dienst betekent, naast tevreden zijn, minder consumeren en de planeet beschermen, in 2021 essentieel om beter te kopen! Ook de uitwisseling van informatie en ervaringen maakt het mogelijk om verschillende oplichting en oplichters te vermijden. In 2021 is het essentieel om uw gebruikservaringen, positief of negatief, uit te wisselen, want de markt voor producten en diensten voor de consument is nog nooit zo overvloedig geweest in de geschiedenis van de mensheid. Beter helpen kiezen is essentieel, want beter kopen is duurzaam kopen!
Bondgenoot
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 10/02/08, 10:54

Beoordelingen van houtkachels: Franco Belge, Godin of Supra?




par Bondgenoot » 10/02/08, 11:27

Hallo,
We willen een houtkachel installeren in onze hoofdruimte van 40 m2 (om onze elektriciteitsrekening te verminderen; het wordt een back-upverwarming); deze kamer is open op een trap die omhoog gaat naar twee verdiepingen. Iedereen adviseert ons niet verder te gaan dan 8 KW. We hebben een beperking in de afmetingen van de kachel omdat deze een beetje in onze bestaande open haard moet passen om niet te veel ruimte in de kamer in te nemen.
We hebben verschillende kachels "geselecteerd", maar weten niet hoe we ze moeten vergelijken en kiezen daarom.
Dit zijn:
- het Monaco-model van Franco Belge: vermogen 8,5 KW, volledig gietijzeren fornuis, verwarmingsvolume 320 m3, vermicuit open haard, schoon glassysteem, dubbele verbranding, brandhout en andere brandstoffen (?), blijft lang nadat de brand is gedoofd, 90 kg, 900 euro.
- het Régence-model van Godin: vermogen 6, 5 Kw, verwarmingsvolume 150 tot 400 m3, handmatige regeling, buitenbekleding in gietijzer / stalen behuizing, dubbele verbranding, langdurig vuur, groene vlam, 150 kg, ongeveer 800 euro.
- van het HF 3350-model van SUPRA: alle gietijzeren kachel, nominaal vermogen 8000 W, maximaal vermogen 16000 W, verwarmingsvolume 320 m3, dubbele verbranding, langdurig vuur, schoon glassysteem, groene vlam, klasse E, 150 kg, 520 euro.
Wij verheugen ons op uw feedback.
0 x
Bondgenoot
nightrow
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 13/11/07, 22:40




par nightrow » 10/02/08, 12:35

Uit mijn bescheiden ervaring is een kachel gekozen met de volgende criteria:
- verwarmingsvermogen (je lijkt al te weten wat je wilt)
- Aanwezigheid van een venster om de vlammen te zien (erg populair in Frankrijk, maar kan de prestaties beïnvloeden)
- Efficiëntie van genoemde kachel (hoe hoger het is, hoe lager het houtverbruik is hetzelfde verwarmingsvermogen)
- Autonomie (gekoppeld aan intern volume) die de frequentie aangeeft waarmee de kachel moet worden opgeladen
- Fornuis met langzame verbranding of niet (ik weet niet veel over dit specifieke punt)

Ik hoop je wat stof tot nadenken te hebben gegeven :D
0 x
patrouille
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 04/10/08, 15:13

monaco kachel van francobelge




par patrouille » 04/10/08, 15:23

ik ook over hetzelfde dilemma tussen de supra colmar 2, de godin petit regence en de franco belgische monaco.
Eindelijk denk ik dat ik de Monaco zal kopen omdat hij niet te groot is, een groot raam heeft en best mooi is.
Maar onmogelijk om het te vinden. Resellers in mijn stad hebben het niet op voorraad en winkels en resellers in de buurt ook niet.
Weet je hoe je het voor me kunt krijgen?
Vraag direct bij de Merville-fabriek in Pas de Calais ??
Als iemand een idee heeft, beantwoord mij dan. Het is dringend!
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 04/10/08, 16:06

Hallo,
Dubbele verbranding is elementair ... zie verplicht. :D
Pels met vermiculiet:
vermiculiet is een isolator, het geeft warmte terug aan de haard en aan het glas.
Dus, zodra deze kachel aan is, keert het infrarood terug door het raam. Op 2.5 meter van de kachel, na 3 minuten verwarmen, hebben we de kolf al warm.
Dit soort kachel heeft daarom een ​​vrij hoge interne temperatuur.
Het is beter om hard hout, zoals eiken, of essen te plaatsen, dat minder gas afgeeft en minder snel verbrandt.
In mijn kachel verbrand ik spar, en het is niet de top, omdat er direct dampen zijn vanwege de hars van de spar die plotseling oververhit raakt. Maar omdat mijn boom vrij is ... doe ik ermee.
Je moet ook weten dat vermiculiet vrij gemakkelijk slijt. Wat zijn platen om alles te vervangen? het hangt af van het gebruik ...
De mijne zijn 5 jaar oud, en slijtage is merkbaar.
Als je met een pan een beetje kunt koken, is het nog beter.
Gietijzer is een warmte-accumulator, wat betekent dat wanneer het hout wordt verbrand, de kachel de kamer blijft verwarmen ... wat erg handig is ...
8kw of 13kw? moet zien of je de bovenste kamers wilt verwarmen ...
Belangrijk detail: de grootte van de logboeken:
Logs van 30 cm zijn duurder dan logs van 50 cm; denken :D (meer werk om te snijden)
Hier, als het een beetje zou kunnen helpen ...
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
patrouille
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 04/10/08, 15:13




par patrouille » 04/10/08, 20:01

ah als het nodig is om de vermiculietplaten te vervangen, zou de Monaco niet echt een goede keuze zijn!?
bedankt in ieder geval voor deze info
en zo niet, wat zijn de kosten voor het vervangen van deze vermiculietplaten?
kunnen we ze zelf vervangen?
waar vinden we dit soort producten?
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 04/10/08, 20:03

patroche schreef:ah als het nodig is om de vermiculietplaten te vervangen, zou de Monaco niet echt een goede keuze zijn!?
bedankt in ieder geval voor deze info
en zo niet, wat zijn de kosten voor het vervangen van deze vermiculietplaten?
kunnen we ze zelf vervangen?
waar vinden we dit soort producten?

Het is belangrijk om deze vragen aan de verkoper te stellen. :?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
clarilau
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 03/10/08, 21:24
Plaats: de vendée




par clarilau » 04/10/08, 23:00

dan kan ik u antwoorden, wetende dat ik een houtkachel-installateur ben. : Idee:

Dus al adviseer ik tegen alle merken zoals Godin supra ... die zee ... een opbrengst van minder dan 70% wat echt niet verschrikkelijk is, en bovendien zul je altijd een slechte verbranding hebben, dus het zwarte glas en meer vervuiling. : Cry:

Anders raad ik merken uit Noord-Europa aan zoals: hase, scan ... die roteert met een opbrengst van meer dan 80% : Cheesy:

Ik ga al een kleine open haard aanbevelen, omdat de Duitsers hebben bewezen dat we met houtblokken van 25 cm voor een economie hebben gezorgd.

Ik weet niet hoe je huis is gemaakt, maar je zult ongetwijfeld verrast worden door de kwaliteit van de verwarming, want met een 7KW kunnen we gemakkelijk 100M2 verwarmen, dus bovenal neemt het niet krachtiger aan.

Als u nog vragen heeft, aarzel dan niet
0 x
Avatar de l'utilisateur
clarilau
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 03/10/08, 21:24
Plaats: de vendée




par clarilau » 04/10/08, 23:12

ook : Mrgreen:
vermiculietplaten zijn goedkoop en kunnen zeer lang meegaan, daarom zijn ze niet kapot en moeten ze automatisch worden vervangen.

Als je een goede after-sales service hebt, heb je de winkelplaat of de complete set die gemakkelijk te vervangen zijn.
Maar maak hier vooral geen keuze.


Stop met praten over een grote open haard die helemaal geen nut heeft, behalve om hout te consumeren.
Op kleine houtblokken krijgen we de beste prestaties wanneer we op een groot houtblok zien dat de vlam niet de volledige lengte overneemt, dus kiezen we voor slechte verbranding.

Ik zou uiteindelijk zeggen dat we altijd waar voor ons geld krijgen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 05/10/08, 00:17

clarilau, als een PRO, wat vind je van TURBO DEOM? Naar mijn mening zijn de prestaties niet geweldig, maar ... het is heel weinig as dus?

We hebben een mini-deomboiler (de kachels zijn strikt identiek) waarvan hier de montage is:
https://www.econologie.com/forums/auto-insta ... t6030.html
https://www.econologie.com/forums/chaudiere- ... t4589.html

Beeld
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 05/10/08, 05:37

Als je een goede after-sales service hebt, heb je de winkelplaat of de complete set die gemakkelijk te vervangen zijn.
Maar maak hier vooral geen keuze.

Precies zo!
Mijn verkoper had me verteld, ho!, Vermiculietplaten, geen probleem, je vindt het overal! Ik heb er nog nooit een gezien om ze te veranderen, ik vraag me af hoe ik het moet doen.
Daarom is service na verkoop erg belangrijk voor vermiculietplaten.
De kracht van de kachel ... heeft ook te maken met de isolatie van het huis.
Persoonlijk ben ik jaloers op mijn broer die houtblokken van 50 cm kan plaatsen, pcq heeft hij minder werk als hij zijn hout snijdt.
Vraag aan de kachelverkoper; wat voor soort kachel moet je kopen om spar te verbranden?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Reviews en tests van producten en diensten." Goede deals, oplichting en oplichting. Wat te kiezen, beoordelingen en aankooptests om beter te kiezen! "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 17-gasten