Het testen van een wegwerp acculader alkalische en zoute

Goed kopen en goed kiezen voor een product of dienst betekent, naast tevreden zijn, minder consumeren en de planeet beschermen, in 2021 essentieel om beter te kopen! Ook de uitwisseling van informatie en ervaringen maakt het mogelijk om verschillende oplichting en oplichters te vermijden. In 2021 is het essentieel om uw gebruikservaringen, positief of negatief, uit te wisselen, want de markt voor producten en diensten voor de consument is nog nooit zo overvloedig geweest in de geschiedenis van de mensheid. Beter helpen kiezen is essentieel, want beter kopen is duurzaam kopen!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Het testen van een wegwerp acculader alkalische en zoute




par Christophe » 29/04/07, 09:49

Ik ben aan het testen een batterijlader ... wegwerp.

Ja, u leest het goed... het is niet zomaar een klassieke batterijlader maar een elektronische lader voor het opladen van zogenaamde wegwerp zout- en alkalinebatterijen.

Blijkbaar is het opladen van een wegwerpbatterij verre van een wonder, maar de verwarming door het opladen met een gelijkstroomlader heeft de batterij beschadigd (die uiteindelijk ging lekken of erger nog explodeerde onder de verwarming).

De truc van deze oplader is een gecontroleerde pulslading die het opladen van wegwerpbatterijen mogelijk maakt.

De eerste tests die ik heb uitgevoerd waren vrij overtuigend:

- opladen van een 9V-batterij ouder dan 5 jaar: van 0.0V steeg deze naar 10,3V aan het einde van het opladen
- opladen van 4 panasonic alkaline AA-batterijen die van 0,4 V (ongeveer) naar 1,6 V zijn gegaan
- geen oververhitting van de lader, batterijen of oplaadbare batterijen
- redelijk snel opladen (maximaal 3 uur voor de 9V-batterij die volledig is ontladen)

Ik heb een beetje een tekort aan oude batterijen omdat we ze niet gewend zijn... Nu moet ik het laadgedrag van deze "oplaadbare wegwerpbatterijen" en het aantal mogelijke oplaadbeurten testen.

Hiervoor heb ik een anti-econologisch product gekocht: een Mini MagLite AA die al 2 batterijen leeg heeft gemaakt (nieuw, niet opgeladen) in één nacht (minder dan 10 uur) :D Ze zijn absoluut erg sterk deze Amerikanen om te veel te consumeren...

Het ideaal zou misschien zijn om de ontladingscurven van uur tot uur te tekenen. Wat denk je? En heb je ideeën om de prestaties van deze lader grondiger te testen (die, als de prestaties volgen, snel in de winkel worden aangeboden voor een zeer democratische prijs in vergelijking met conventionele laders)

ps: deze lader laadt (en optimaliseert de levensduur) natuurlijk ook "klassieke" batterijen: NiMh en NiCd
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 29/04/07, 11:03

Hallo,

Deze manipulatie is al op een ander uitgevoerd forum en in een yahoo-groep !!
Om alles te weten:
www.tunecharger.com
TuneCharger yahoo-groep

Bonne journee

Obelix
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 29/04/07, 11:12

Oh, je herinnert je deze site nog, de interne technologie moet in ieder geval vergelijkbaar zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 29/04/07, 12:20

uitstekend nieuws, want sommige apparaten zoals cd-spelers en zaklampen verteren batterijen niet goed vanwege onvoldoende nominale spanning (1,2 volt), vandaar een belachelijk lage autonomie

daarnaast moet deze lader naar mijn mening zachter zijn voor normale batterijen.

10 of 20 X een alkaline batterij recyclen zou al een grote stap voorwaarts zijn

mogen we het merk weten?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 29/04/07, 17:13

zo'n apparaat moet ook interessant zijn voor oplaadbare batterijen. Want zelfs met een continu apparaat dat de belasting regelt, verslechtert de accu door opwarming...

Het is voor wanneer in de winkel! ? :=)

SixK
0 x
nialabert
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 258
Inschrijving: 02/06/05, 22:32
Plaats: Genève




par nialabert » 29/04/07, 18:55

voor de theorie is het hier: De wereld van batterijen
0 x
***************************
Onderzoekers die op zoek zijn te vinden, maar de onderzoekers vonden het zoekt.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 29/04/07, 19:19

Fantastisch ! Bedankt Nialbert! :D :D :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 29/04/07, 22:29

Antwoorden op uw vragen binnen de week.

Ik heb 4 ontlaadcycli voor 2 AA Duracell, volgens de handleiding zijn er tussen de 10 en 20 mogelijk.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 25/06/07, 14:47

Na verschillende vrij overtuigende tests zijn hier 3 vergelijkende ontladingscurven:

Beeld
Beeld
Beeld

Meer info op de productpagina:
Beeld

bespreking forums: https://www.econologie.com/forums/batboostor ... t3777.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Reviews en tests van producten en diensten." Goede deals, oplichting en oplichting. Wat te kiezen, beoordelingen en aankooptests om beter te kiezen! "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 35-gasten